News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Băieți, ăla din Timiș era beat muci. E și semnalizarea cum e, dar totuși cred că legea e prea blândă pentru ăștia băuți. Acum probabil o să-l bage la zdup unde o să stea pe banii mei și ai voștri.

Ăsta nu mai e accident, e crimă!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf

Măcar de l-ar băga la zdup, dar de obicei doar i se suspendă carnetul și rămâne în cercetare dosarul pentru o lungă perioadă de timp. Între timp el conduce fără carnet, că dacă nu a avut o problemă cu băutura nu o să aibă nici cu lipsa unei bucăți de plastic. Au fost prin presă de-a lungul timpului tot felul de cazuri.

Liviu M

#4382
Quote from: pasadia on June 21, 2019, 12:48:06 PM
Trecand peste faptul ca de fiecare data trebuie tu sa faci observatii cand constati ca cineva ar folosi telefonul fiind la volan,
Regulile nu trebuie aplicate doar cand ne convine. Daca vrea sa faca pe justitiarul soselelor sa-si monteze suport de telefon/dascam si sa filmeze ce vrea el. Altfel nu putem spune decat "a scapat si de data asta".

Quote from: TibiV on June 21, 2019, 12:52:55 PM
Ce a gresit?
1. a filmat in timp ce sofa
2. a mers pe banda 2 desi banda 1 era libera
3. s-a oprit la o sueta cu beatul pe aceeasi banda 2.
Fleacuri, stiu.


LE Treaba lui era sa sune cat mai repede la 112. Da' na, telefonul era ocupat.

kitsune

#4383
Nu contează, beat, high, orb, n-ar trebui să poți intra pe contrasens.
Aș instala așa ceva, dar zic ăștia că nu sunt eficiente.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

De eficienta nu's ce sa zic, da' ce te faci daca trebuie sa intre o masina "cu treaba" (salvare/pompieri/politie) acolo?

dr4qul4

Dupa tine si cel cu duba rosie a gresit, ca mergea tot pe banda 2.. De fapt mergea intre benzi, asa ca a gresit dublu.
Dar incalcand legea astfel...probabil a salvat vietile altora.

Mersul pe banda 2 nu e cea mai mare infractiune. Probabil nu observi baltile de pe prima banda sau noaptea de afara. Mai bine mergi pe banda 2 pe un drum liber (nu incurci pe nimeni) decat sa dai intr-o groapa ascunsa, sau sa stropesti pietonii. Sau mai rau... sa-i calci, ca doar esti in localitate si poate cineva a baut prea mult si traverseaza pe unde apuca.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

Discutia e lunga. Sigur, pentru orice "abatere" se pot gasi "scuzele" adecvate.
Daca "cameramanul" ar fi sunat la 112, daca ar fi incercat sa-l "trezeasca" pe beat (flashuri, claxoane, ceva, nu stiu), daca ar fi incercat sa-i avertizeze pe cei de pe contrasens (tot asa, flash-uri/claxoane/agitat), ar fi fost zic eu mai bine decat sa-si creasca numarul de like-uri.

kitsune

#4387
Quote from: Liviu M on June 21, 2019, 08:23:41 PM
De eficienta nu's ce sa zic, da' ce te faci daca trebuie sa intre o masina "cu treaba" (salvare/pompieri/politie) acolo?

Pui un sistem cu levier, cum schimbau vatmanii pe vremuri macazul, să retragă colții, nu știu. Îți dai seama că am exagerat cu colții ăia, în mod sigur există metode de a împiedica intrarea pe contrasens, de la a face breteaua în unghi și până la separarea fizică a sensurilor de mers pe intrările din noduri (acolo unde trebuie). Dar trebuie să existe cineva care să gândească atunci când proiectează/avizează nodurile astea.

Să îți spun o chestie de la noi din naval. Nu există ciocnire între două nave în care vina să fie 100% doar a uneia. Și cealaltă are o parte de vină. În cazul ăsta, o parte din vină o are și proiectantul și cel care a avizat proiectul, pentru că nu au eliminat posibilitatea (sau nu au făcut totul să o limiteze) de a intra pe contrasens, indiferent că șoferul era beat sau a intrat înadins. "You give a monkey a stick, inevitably he'll beat another monkey to death with it". Nu-i mai bine să faci în așa fel încât maimuța să nu pună mâna pe băț?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

#4388
Cum soferii pe contrasens nu-s "inventie" romaneasca si fac probleme si unora cu mai multi bani, presupun ca solutia totala nu-i chiar asa simpla. Desi la austieci se pare ca e cat de cat eficienta o solutie si mai simpla - panouri uriase cu o mana desanata pe ele.

kitsune

Exact. "Falsch" Noi de ce nu avem? Pentru că "vogonii" ăia din birouri nu au asta pe checklist?

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bgd77

Cred ca un prim pas bun ar fi separarea fizica a bretelelor de intrare/iesire de pe o autostrada. La cele care exista deja sa se puna stalpisori reflectorizanti iar la autostrazile care se vor construi sa existe o delimitare fizica clara, cum e de exemplu aici:
https://www.google.ro/maps/@46.2469541,20.0387733,3a,75y,194.33h,73.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1skp8YRa1WmWuzQtbo6Fi4AQ!2e0!7i13312!8i6656

Nu e specificat exact in articol pe unde a intrat pe autostrada soferul vinovat, dar cred ca e posibil sa fie vorba de nodul A1/A6 de la Paru, unde s-au mai intamplat evenimente de acest gen.

Liviu M

Quote from: yk17fox on June 21, 2019, 09:51:50 PM
Noi de ce nu avem?
Pentru ca pana de curand nu a prea fost cazul, asa ca n-avem "cultura".
Eu am sperat ca odata cu deschiderea granitelor si cu iesirea cat mai multor romani cu masina prin vest se vor imbunatati lucrurile, da' cred ca rezultatul e cam pe dos - scade nivelul si prin vest, ca obiceiurile proaste par sa prinda mai repede. :(
De altfel se vede si pe forumul asta. Cand vin pe un topic despre siguranta circulatiei si atrag atentia ca telefonul nu ar trebui tinut in mana nici pentru vorbit, nici pentru filmat *), deranjez. Aia e...

*) Exista pareri cum ca nici vorbitul cu maini libere nu e chiar sigur, ca de fapt creierul e ala care nu-si mai face treaba.

Harry

https://www.facebook.com/CRVTV1/videos/731435340605360/

altu' beat pe contrasens la Ghimbav intra sub un camion

la americani exista niste sisteme ca niste suspendate deasupra soselei  sunt becuri mari rosii cu X si semnul stop/do not enter/wrong way sub ele, alteori sunt doar panouri, dar sunt multe


cristi5

#4393
Quote from: Liviu M on June 21, 2019, 10:21:34 PM
Eu am sperat ca odata cu deschiderea granitelor si cu iesirea cat mai multor romani cu masina prin vest se vor imbunatati lucrurile

Exista wrong-way driving si in vest. Chiar si in Germania. Eu cred ca daca nu se iau masuri urgente, in Ro fenomenul va creste proportional cu numarul de km de autostrada. Din pacate suntem doar la inceput...

Daca cautati pe topic "wrong-way" cred ca veti gasi multe documentari pe care le-au facut colegii despre acest fenomen.

Da, bretelele fara separare de sens in noduri sunt criminale si ar trebui interzise, scoase din normativ, etc. Dar ce te faci ca pe unele bretele existente (cum e la A1/A6) nu mai ai loc sa pui un separator de 1 mm pe mijloc, ca daca socotim distanta de siguranta de 1m fata de separator, deja breteaua e prea ingusta.

Am discutat asta si pe topicul de normative. Exista si o pozitie API pe facebook pe tema asta, scrisa de mine. Dar ori nu scriu eu bine, ori publicul facebook e mai interesat de estetica "occidentala" a infrastructurii (gen poza cu nodul Turda a primit f multe shares) decat de siguranta circulatiei.

Liviu M

Cu "iesitul in vest si invatat" nu ma refeream la wrong-way.
Like-uri nu pot da, n-am cont facebook.