News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: ghrt on December 28, 2018, 02:27:50 PM
Dar e absurd să pui un gard împărţind satul în două. De unde ajungem la faptul că drumul naţional încă trece prin mijlocul localităţii.

Mai grav este ca "localitatea" se tot "lungeste", ca toti vor sa sa isi faca casa "cu iesire la susea".
Pe DN-uri am pozat cam acum un an cum pe DN5 comuna (orasul?...) 1 Decembrie s-a tot "lungit". Acum  incepe inainte de MihaiTrans si se termina la podul peste Arges. Ochiometric s-a "lungit" cu vreo 3 lm, deocamdata in plin camp. Dar sunt urme de fundatii, si curand se va lipi de Jilava...

Dar principala problema ramane lipsa trotuarelor in satele/oraselele traversate de DN-uri si DJ-uri.
Sunt sute de km unde localnicii nu au alta alternativa decat sa circule pe carosabil.
Acolo nu se pune problema ca soferul nu a oprit/acordat prioritate la trecerea de pietoni de pe un trotuar pe altul...
Care trotuar?...
Care trecere?...
:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Şi pe mine mă miră (poluarea fonică şi atmosferică generată de trafic nu-s de neglijat) dar la o stradă secundară aştepţi cu anii să o asfalteze primăria. Uneori predai ştafeta copiiilor şi nepoţilor! Nu mai zic de dezăpezire. Aşa de bine de rău dai zăpada din dreptul porţii până la şosea şi poţi ieşi cu maşina, că transport în comun tot deloc deloc.

Cu trotuarele, nu înţeleg de ce nu se vorbesc să îşi facă ei, mai ales acolo unde e ceva loc în faţa curţilor. Măcar să facă un făgaş şi să pună pietriş, dar pot şi betona, sunt destui care şi-au betonat accesul auto dar nu au tras două mustăţi în lateral până la marginile proprietăţii. Cred că cel mai eficient ar fi amplasarea de parapeţi pe marginea DNului, s-ar delimita clar şi drumul.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

Quote from: Liviu M on December 28, 2018, 02:40:24 PM
Nu pasarela in sine e problema, ci modul in care a fost "proiectata" - o adunatura de trepte, inghesuite pe cat mai putin spatiu.

Indiferent cat sunt de proaste intrebarea ramane: exista un studiu despre efectul lor in reducerea numarului de victime la traversare?

Ca daca sunt proaste si au efect, poate unele mai bune (chiar nu inteleg de ce nu fac subtraversari pietonale in loc) ar avea efect si mai "pozitiv"

thinker

pasarelele - elevatie foarte mare ( +6-7m de la platforma drumului) - ar trebui rampe foarte lungi sau lifturi sa fie accesibile si cu caruciorul de bebe sau cel pentru persoane cu dizabilitati... complicat cu cheltuieli mari, nu se pot face peste tot
- subtraversari pietonale ar fi mai usor de facut teoretic, -2.5 -3m  de la nivelul solului, teoretic rampe mai scurte, dar si acestea complicat si costisitor ca solutie universala

Cu toate acestea nu face nimeni nini trotuare nici pasarele - 0.001% e putin- de ce? pai ar trebui sume importante sa faci intr-o localitate din 500 in 500 m subtraversari, sau daca ai cetateni atletici poate si din 1000m in  1000m, mai ales cu populatia imbatranita de la sate

O solutie aparent facila -drumuri care sa ocoleasca localitatea, dar si asta e greu in multe situatii unde nu ajuta topologia locului, si cea mai mare problema e ca in viitor se vor construi case pe acolo

De aceea se fac si ar trebui sa se faca centuri ocolitoare in regim de autostrada si autostrazi. Traficul de lung parcurs nu ar trebui sa traverseze localitati. Un om care conduce de 5 ore sau 8 ore sau mai mult nu va fi nici o data la fel de abil in a evita situatii periculoase ca in prima ora de condus.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

gruiarew

Quote from: ghrt on December 28, 2018, 05:47:38 PM

Cu trotuarele, nu înţeleg de ce nu se vorbesc să îşi facă ei, mai ales acolo unde e ceva loc în faţa curţilor. Măcar să facă un făgaş şi să pună pietriş, dar pot şi betona, sunt destui care şi-au betonat accesul auto dar nu au tras două mustăţi în lateral până la marginile proprietăţii. Cred că cel mai eficient ar fi amplasarea de parapeţi pe marginea DNului, s-ar delimita clar şi drumul.

Pe vremuri se făceau chestii de genul prin sate. Cel puțin de unde îs eu de când mă știu avem trotuare. Vecinul avea remorcă după Dacie, puneau toți bani de pe uliță și când mergea la oraș venea cu ciment. Piatră și nisip din râu, aducea fiecare cu ce putea. Așa s-a făcut și tot așa se repara.

Acum toți așteaptă să le facă Primăria. Doar plătesc impozite. Nici bălăriile din fața casei nu le mai taie nimeni. Înainte era rușine maximă să nu ai bucata de uliță măturată duminică dimineața. Acum... e ca la balamuc.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

Quote from: thinker on December 28, 2018, 09:12:17 PM
pasarelele - elevatie foarte mare...
- subtraversari pietonale ...
Daca tot nu exista o solutie decenta de "denivelare" a traseului pietonilor, eu as reveni la solutii decente de traversare "la nivel" - semafoare cu buton si camere (pe bune) pentru descurajarea vitezomanilor.
Pana la urma, de ce trebuie "pedepsiti" pietonii si "avantajati" soferii? Mai ales ca soferii sunt "oaspeti" prin diversele localitati.

Si da, la inceput si eu m-am bucurat cand s-au desfiintat din trecerile de pietoni si m-am bucurat de cresterea vitezei in localitati de la 50 la 70 km/h (acolo unde s-a facut). Da' intre timp am mai imbatranit, viteza nu mai e totul, asa c-am inceput sa ma gandesc si din "perspectiva cealalta".  Mai ales ca in cele mai multe cazuri astia 50/70 sunt mult mai multi.

As milita mai degraba pentru stabilirea "cu cap" a limitelor in localitati, nu pe baza "granitelor administrative". In Feldioara, de exemplu, sunt zone in care mergi practic in camp, da' limita tot 50 e.

danutzu_1069

Dar gândește și din perspectiva unuia care are de facut sute de km pe zi... si n-are o autostrada la dispozitie....

Liviu M

Si ce vina au localnicii de pe parcursul lui?

danutzu_1069

Dar el ce vina are ca trebuie sa castige o paine din soferie?

Liviu M

In felul asta ne invartim la nesfarsit.
Soferul ar trebui sa stie ce trasee are si sa isi calculeze costurile in functie de asta.
Locuitorii diverselor sate nu se pot muta la fel de usor.

danutzu_1069

Sa te vad daca mai spui același lucru daca ai avea de mers de la Bucuresi la Oradea, sau undeva in Maramureș...
Mergi de te plictisești...

Liviu M

Fara suparare, dar asta e inca un exemplu de "eu sunt mai important decat ceilalti".
Da, mori de te plictisesti, dar asta nu-i un motiv sa-i "ignori" pe ceilalti.
Si da, am facut din cand in cand drumuri lungi si plictisitoare, da' m-am straduit ca in localitati sa merg "respectandu-i pe localnici" - suficient de incet incat sa pot evita eventualele surprize. Asa c-am reusit sa nu calc diversii caini plecati aiurea pe strazi, sa opresc la trecerile de pietoni cand era cazul...
Da' deja sunt off-topic, asa ca inchei aici, nu inainte de a remarca ca ar trebui sa lucram putin la partea cu respectarea celor din jurul nostru.

danutzu_1069

Pai si soferul ala de ce sa nu aiba respect din partea localnicilor?

Liviu M

Pen'ca postul sarcastic mi-a disparut, ma vad nevoit sa raspund serios.
Deocamdata soferii sunt cei care merg cu cat pot desi limita e de 50/70 km/h, fac galagie si polueaza la "localnici acasa".
Daca galagia si poluarea sunt inevitabile, macar respectul limitei de viteza (70 km/h nu-i deloc putin) ar fi un semn de... respect.

thinker

aici ar trebui o discutie mai calma

in primul rand sa eliminam extremele din discutie... cei care vor sa traverseze o localitate ca vantul...cu 100 sau 120km/h si la fel pietonii catre vor sa traverseze pe drumul public pe trecere sau nu de pietoni ca si cand ar fi nemuritori, fara a se asigura de nici o culoare, cu ochii in telefon si cu castile in urechi. Aceste categorii vor fi predispuse mereu accidentelor.

de fapt problema e mult mai grava...economia care transporta pe drumuri marfurile le da locuitorilor din sate pensii, le asigura politie, armta, bruma de spitale si medicamente, administratie si scoala

Cat timp localitatile din cauza conjuncturilor ajung pe pozitie opusa economicului nu merge bine in nici o parte...
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.