News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: AlexAllex on November 15, 2018, 07:18:33 PM
Mi s-a blocat ambreiajul si nu mai puteam opri masina, pana m-am gandit sa opresc motorul din cheie era sa calc baba pe trecerea de pietoni.

Nu inteleg cum este posibil. Nu puteai sa calci (doar) frana? Nu ai nevoie de ambreiaj ca sa opresti masina. Ba chiar te mai ajuta si frana de motor.

Allex

Initial oprisem sa dau prioritate altor pietoni. Cand am dat sa plec baba a sarit sa traverseze si ea. Cand am calcat din nou ambreiajul acesta nu a mai raspuns la comanda. Totul s-a intamplat in mai putin de doua secunde.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#3857
Daca un pieton e lovit pe trecere, vina legala este a soferului. E vreo exceptie de la regula asta?

Dar fireste ca pietonii trebuie educati sa se asigure cand traverseaza, sa se uite unde se uita soferii (contact vizual) la fel cum in intersectie nesemaforizata trebuie sa existe contact vizual intre soferi. Daca ai prioritate, te uiti pe ce lume e ala care n-are, c-altfel s-ar putea sa se urce peste tine. Nu vrem sa moara nimeni cu legea in mana.

Mi se pare ca aceste treceri de pietoni rosii, si bine marcate, le dau o siguranta falsa pietonilor... Nu ca as avea o solutie pentru asta... De asemenea, numarul mare de benzi (chiar e nevoie de atatea la Brasov, ma intreb in fiecare an) dau o senzatie falsa gen "drum de viteza" soferilor, plus ca multiplica automat riscul de accident pe trecerea de pietoni.

Cateva idei din Suedia (unde mor 5 pietoni / milion de locuitori pe an, spre deosebire de 30+ pietoni/milion la noi) :

- un truc simplu si recent  este ingustarea benzilor la trecerea de pietoni. Au inceput sa sugrume un pic drumul la zebra (30-40 cm pe fiecare parte, din pacate sunt noi si nu le gasesc pe street view). Nu cu marcaj ci cu bordura. Soferul incetineste automat cand vede ca i se ingusteaza banda.
- ca mai sus, la drumuri cu multe benzi se amenajeaza refugii (tot prin ingustarea benzii) la fiecare 1-2 benzi.
- distanta de parcare fata de trecerea de pietoni e 10m. 5m in Romania mi se pare putin.
- nu este permisa nici parcarea prea aproape de coltul strazii. Tot 10m...
- contactul vizual se invata la scoala de soferi. Din pacate biciclistii si pietonii care nu conduc nu beneficiaza de aceste sfaturi si sunt mai vulnerabili in trafic

Stiu ca e o mare criza de locuri de parcare, dar vietile pietonilor sunt mai importante.

Cristi N

Din cate stiu exista un fel de regula nescrisa: soferul nu e vinovat daca botul masinii e trecut de linia care marcheaza inceputul trecerii de pietoni atunci cand pietonul incepe sa traverseze. Treaba e ca o asemenea situatie o poti demonstra doar cu filmarea de la un dashcam, fara asa ceva soferul nu va fi crezut de nimeni.

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

@Cristi5, este interesant trucul cu ingustarea drumul la trecerea de pietoni..
La recentele modernizati, largiri, sau cum le-o mai zice, de pe Sos Berceni si vechiul Metalurgiei, in dreptul trecerilor de pietoni, trotuarul "avanseaza" pe carosabil cat este latimea parcarii de pe marginea strazii. Zona se intinde inainte si dupa trecere, si este "ingradita" prin diverse mijoace, astfel ca nu se poate parca pe trouar..
Poze sunt la topicele respective..

florin74

E recomandat sa te asiguri când traversezi pe trecere , dar obligatoriu pt șofer să se oprească și sa acorde prioritate : codul rutier este pt toate categoriile de persoane, inclusiv pt pietonii care sunt copii, vârstnici, persoane cu handicap, #nevăzători...adică persoane care nu se pot neapăra asigura, dar traversează pe trecere...

In Cluj e dezastru, cred ca nu e saptamana in care sa nu aud scrasnet de roti in spatele meu ca am oprit sa dau prioritate la un pieton angajat in traversare.  Cel putin 3-4 accidente pe zi cu pietoni loviti pe trecere.

dr4qul4

Pe DN7, in Tartasesti sunt accidente in fiecare saptamana. Se circula tare, nu incetineste nimeni la trecerile de pietoni (f prost luminate), iar pietonii....sunt inconstienti.
Chiar azi, in Chitila (orasul), pietoni au traversat la 10m de trecere. Oare ei nu realizeaza ca acolo sunt aproape invizibili pt soferi? Norocul lor ca era zi si Duminica.
Nu cred ca sunt singurul care are aceasta problema: cand vad o trecere ma focusez pe ea, astfel incat inainte sau dupa trecere, nu mai pot vedea chiar atat de bine.
La orice accident pe trecere, vinovat este soferul, cu o singura exceptie: cand pietonul alearga (sau mai nou, cand sunt pe trotineta). Chiar si la 30 kmh, nu ai ce face, daca vine in viteza. In rest...oricum pietonul plateste cu varf si indesat indolenta e a traversa fara sa se asigure.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#3863
Hm poate multi traverseaza fara sa se uite pt ca daca pietonul s-ar uita, stie ca
ca soferul se poate gandi "m-a vazut" si sa nu opreasca...

Asa ca sa nu te uiti e o strategie mai aparent "buna": soferul franeaza si zice eventual "uite si la inconstientul asta, nu intege ca eu am doua tone??"

qew00

Quote from: cristi5 on November 18, 2018, 12:56:40 AM

Cateva idei din Suedia (unde mor 5 pietoni / milion de locuitori pe an, spre deosebire de 30+ pietoni/milion la noi) :


Iti zic eu una buna ce nu ai zis-o tu. Unde sunt treceri de pietoni sau itnersectii cu risc de accidente sunt limitari de viteza alaturi de un Radar Fix.  Am avut ocazia sa conduc vara asta  in Suedia aproximativ 2500 de kilometri, si nu am gasit pe nimeni care sa depeaseasca limitele de viteza cu mai mult de 10-15 km/h, in afara oraselor si in locurile unde NU erau radare.

Aici e diferenta!!!

florin74

#3865
Conform IPJ Cluj: In data de 18.11.2018 in jurul orei 18:50, un cond auto, din Zalău, in timp ce conducea autovehiculul pe DN1F E81, dinspre mun. Zalău către mun. Cluj-Napoca, in Nadasel a suprins și accidentat mortal un pieton care traversa drumul național pe trecerea pentru pietoni marcată și semnalizată corespunzător.
In Nadasel, cand nu este radar, cine merge cu 80 la ora este codasul clasei.
Cam asa arata masina cu haina victimei atarnata pe ea



Joi a mai fost un deces la Capusu. La fel. Vineri unul la Iclod. La fel.
De astea imi aduc aminte, cu deces, saptamana asta.

Cam asta e nivelul actual. Pana sa isi faca efectul educatia, umpluta tara de radare fixe si mobile si amenzi sanatoase.

cristi5

#3866
Quote from: qew00 on November 18, 2018, 08:01:13 PM
Unde sunt treceri de pietoni sau itnersectii cu risc de accidente sunt limitari de viteza alaturi de un Radar Fix.

Radar fix adica o camera fixa presemnalizata? La trecere de pietoni nu am vazut. Te pot ruga sa-mi arati cateva exemple?

Normal ca daca e camera fixa nu depasesti viteza, e f mare amenda. Toate sunt presemnalizate.

Nu pot fi insa camere fixe peste tot, in fiecare din miile de intersectii din orase. Sunt totusi scumpe.

Dar e clar ca pe un drum de tranzit din Romania o camera fixa presemnalizata la trecerea de pietoni ar salva vieti. Intrebarea e daca se gaseste finantare si daca nu se "defecteaza".

TibiV

Quote from: TibiV on November 15, 2018, 03:46:24 PM
Alesii se gandesc cum sa puna clopotei la gatul pisicii, nu la cum sa asigure respectarea limitelor legale de viteza...

I-a dus mintea sa oblige presemnalizarea radarelor, dar sa legalizeze amendele date de sisteme video nu ii duce mintea...
Daca legea ar permite amenzi pentru depasirea vitezei constatata de mijloace video/radar, am mai avea viteji cu 80-90 la ora in orase?
Daca bizonul de la Suceava ar fi stiut ca bulevardele sunt pline de camere si ca in momentul in care a depasit 60 va primi o "felicitare" acasa in plic, iar asta sa se poata face ori de cate ori a fost constata depasirea vitezei, chiar si de 5 ori in 10 minute, credeti ca ar mai fi gonit ca turbatul?...
(Aceeasi amenda automata ar trebui sa existe la trecerea pe rosu...)

Dar alesii nostri sunt preocupati de cum sa nu fim sanctionati, nu de cum sa respectam legea... :(

Quote from: florin74 on November 18, 2018, 08:04:44 PM
In Nadasel, cand nu este radar, cine merge cu 80 la ora este codasul clasei.
Sa ma iertati, dar desi sunt semi-ardelean, in Regat nu mi-e niciodata atata de frica ca in Ardeal...
Cand vad numere de SM, BM, MM, BN, CJ, AM, pun in functiune 3 senzori suplimentari si ii las sa se duca, sa maresc distanta cat mai mult...

Quote from: florin74 on November 18, 2018, 08:04:44 PM
Pana sa isi faca efectul educatia, umpluta tara de radare fixe si mobile si amenzi sanatoase.
Pai ce ziceam mai sus...
Dar alesii vor doar sa nu fim sanctionati, ii doare fix in pix (si in alte 3 litere) de siguranta rutiera...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

florin +1.....sa fie COMPLET supravegheat traficul auto,in orase INTEGRAL si in afara pt inceput  in zonele "punct negru " si folosite cele de pe autostrazi.

zilele trecute mi-a venit o felicitare din Londra.Am stationat cateva zeci de secunde cu juma de masina pe marcaj hasurat in intersectie.F.bine...asa sa fie si la noi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Da, să dea amenzi, să rupă tot. Dar să fie şi drumul cum trebuie. Sâmbătă am venit la Sibiu şi am trecut iar pe mult iubitul DN68A. L-au mai reparat. Dar e plin de indicatoare temporare cu atenţie lucrări şi limită de 40. Alea de ce mama zmăului nu se pot întoarce? Se circula cu 80 - 90. N-am avut ce face m-am dus şi eu ca restul...

@TibiV ai uitat ce era mai important... AB
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis