News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: yetiman on August 08, 2018, 10:24:33 AM
Oameni buni, castigul de timp cu o (bucatica de) autostrada este doar element secundar.

Da si nu. Castigul de timp este un element aproape la fel de important ca si cresterea directa a sigurantei. De ce?

1. Cu cat ajunge mai repede, cu atat soferul ajunge mai odihnit. La drumuri scurte nu conteaza, dar la drumuri lungi ESTE ESENTIAL. De ex. la un drum Bucuresti - Viena, cu tronsoanele de A1 deschise acum intre Sibiu si Nadlac se fac cu ca. 2 ore mai putin decat anterior - fara a pune la calcul ambuteiajele care se creau uneori la Sebes sau pe centura Arad - deci castig de timp intre timpii ideali. Folosind A1 timpul indicat de google intre iesire din Buc si intrarea in Viena e de ca. 11 ore. Fara autostrada de la Sibiu la Nadlac, deci folosind numai cu Bucuresti - Pitesti - Bascov, se fac aproape 13 ore. Ori cele 2 ore de condus in plus, CU OBOSEALA SUPLIMENTARA, reprezinta un risc foarte mare pentru siguranta rutiera. Nu mai vorbim ca de fapt la 2 ore de condus in plus de regula trebuie si o pauza de 15-30 min in plus, deci in realitate se ajunge cu 2,5 ore mai tarziu. Avem asadar o crestere a sigurantei la drumuri lungi, indirect, prin timpul scazut, care inseamna condus mai putin in conditii de oboseala. OBOSEALA LA VOLAN ESTE UNA DIN CAUZELE MAJORE DE ACCIDENTE.

2. Pentru transportul de marfa timpul redus inseamna chiar mult mai mult. Inseamna ca unele destinatii se pot atinge intr-o zi, in loc de doua, datorita timpilor obligatorii de odihna. Indirect timpii redusi inseamna astfel crestere economica si costuri reduse.

3. Existenta autostrazilor ca drum RAPID apropie pur si simplu orasele intre ele, intarind legaturile economice. Una este daca intre Bucuresti si Sibiu se fac 4 ore (acum) si cu totul altceva ar fi 2 ore si cateva minute. Asadar importanta economica a castigului de timp.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

yetiman

#3556
Nu te contrazic. Dimpotriva.
De aia si am pus in paranteza "o bucatica". Pentru ca au fost voci care au spus putin mai devreme ca deschiderile partiale fac mai rau decat bine!
Si sustin, in continuare, ca deschiderea fiecarei "bucatele" de autostrada este esentiala, chiar daca si numai pentru siguranta circulatiei, neavand castigurile de timp asa cum e situatia la distante mari.

Si, mai mult, este factorul PREDICTIBILITATE in calculul timpului necesar. Daca nu apar elemente neprevazute, pe o autostrada se poate estima cu destul de buna precizie o durata de parcurgere a unei distante.
Ceea ce pe DN-uri nu se poate face la fel. Nu stii cum va fi traficul, nu stii cum va fi prin localitati, etc.

LE: Si castigul de timp de care spui se datoreaza tot datorita sigurantei, si nu invers. Putand circula in siguranta (si constant) cu 130+ km/h (sau 95-100 la marfa) pe distante lungi, rezulta castigul de timp de care vorbesti. Daca nu ai avea siguranta autostrazii nu ai avea castigul de timp.
De aia sustin ca siguranta este elementul principal, care aduce in final toate celelalte (timp mai scazut, mai putina oboseala, apropierea oraselor, etc)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

thinker

100% de accord cu Vancouver
in cazul a  2 ore de condus suplimentar riscul creste exponential din cauza oboselii.

Pentru ca autoritatile incep din nou sa impinga in spatial public acreditarea ideii ca nu ar trebui tuneluri  (pentru ursi desi tunelurile sunt pentru masini ) pe zona Cosava - Margina , avem 2 ursi care au fost loviti de masini pe Sibiu -Deva.

In primele luni ale acestui an ursii au fost zariti pe autostrada, iar in ultima saptamana au fost doua accidente cu ursi, din fericire fara victime umane, si din nefericire soldate cu omorarea ursilor.

https://www.oradesibiu.ro/2017/10/09/imagini-incredibile-trei-ursi-se-plimba-pe-autostrada-a1-intre-sibiu-si-saliste/

http://www.ziare.com/stiri/urs/urs-ucis-pe-autostrada-dupa-ce-a-fost-lovit-de-o-masina-1526004

http://www.ziare.com/stiri/urs/inca-un-urs-ucis-pe-autostrada-autoritatile-vorbesc-deja-despre-un-fenomen-1526156

Poate API sa ia pozitie pe aceasta tema, de ce nici o institutie nu s-a sesizat de la prima poza cu ursii care se plimbau pe autostrada?

@ Tunelurile din zona Margina sunt necesare din motive technice- deblee de pana la 45 m inaltime... si vor permite permeabilitatea zonei pentru toate animalele nu numai pentru ursii , cred ca e foarte important de subliniat.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

tom_sawyer

Si eu sustin o pozitie API pe tema tunelurilor. Cred ca trebuie batuta moneda pe tema asta, acum cat e subiectul fierbinte, sa le iasa din cap celor din cnair ideea ca obtin o "hartie" de la mediu ca nu sunt ursi pe Lugoj-Deva.
E un moment bun sa fie reamintita in spatiul public importanta tunelurilor. Si sa fie intrebati din nou de ce intarzie cu licitarea lor.

yetiman

#3559
Ziarul Unirea: Video, pe contrasens in nodul rutier Turda, la intersectia A3 cu A10



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

gruiarew

Mi se pare mie sau merge pe avarii? Cred că știa ce face...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

Și a venit ceva distanta,  era aproape de ieșire deja.  Mama lor de nenorociți...

pasadia

E posibil sa o fi luat gresit (adica spre AB desi vroia spre MS) si sa se fi intors. Deci poate nu a mers asa mult, dar oricum...

Din cate imi amintesc nu este semnalizat faptul ca peste un numar de kilometri se poate intoarce (la CIC adica). Poate daca ar exista aceasta informatie unii nu ar mai face asemenea prostii.

rizzuh

Dar chiar si fara a fi semnalizata bucla de intors, sau fara nicio bucla de intors, autostrada mai are noduri, nu te urci pe ea la Cluj si n-ai unde sa cobori decat la Bucuresti.

Insa ocolul consuma benzînă...

pasadia

Inca odata, nu vreau sa ii scuz. Dar intrarea dinspre Turda, din DN1, e foarte din scurt si sunt convins ca multi au apucat (sau vor apuca) gresit, cel putin pana se invata. De asta eu le-as pune panouri ca sa ii anunt ca pot intoarce "in x kilometri" si ca NU au voie sa intoarca pe autostrada. O fi redundant sau penibil, dar costa putin si nu strica nimanui.

rizzuh

A, clar ca ar ajuta cu mai multe semne de directie si semne cu posibilitatile de intoarcere. Dar tot vor fi cretini care intorc pe autostrada...

ghrt

Am văzut azi pe unul care dădea cu spatele la capătul A4 Agigea, ratase ieşirea pe banda aceea din dreapta şi nu se prinsese că şi dacă merge 10 metri înainte, poate să facă dreapta la giratoriu şi ajunge tot acolo. Singura soluţie este să înveţe că pe autostradă nu se dă cu spatele!
Cont (aproape) inactiv.

HVMihnea

Ca idee, intrarile pe A1 Bucuresti-Pitesti din DN61 si DJ601E(poate ca si restul, eu pe acolo am trecut) nu au un singur semn de circulatie. Se poate intra invers fara sa vezi niciun "interzis".

Liviu M

Quote from: HVMihnea on August 25, 2018, 12:33:53 PM
nu au un singur semn de circulatie.
Ca sa priceapa si inginerul din mine (pentru mine "nu au un singur/o singura..." se completeaza cel mai bine cu ", au mai multi/multe..."), vrei sa spui ca nu exista nici un fel de semn care sa arate pe unde trebuie mers?

Liviu M

Quote from: pasadia on August 24, 2018, 10:33:09 AM
Din cate imi amintesc nu este semnalizat faptul ca peste un numar de kilometri se poate intoarce (la CIC adica). Poate daca ar exista aceasta informatie unii nu ar mai face asemenea prostii.
Sorry, dupa parerea mea ar trebui sa fie suficienta respectarea regulilor de circulatie. Nu mi se pare normala inventarea de semnalizari speciale pentru cei care n-au chef s-o faca.