News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#3210
Corect, dezvoltarea / evolutia tehnica a autovehiculelor este principalul motiv al scaderii numarului de morti si raniti grav. Acest lucru este clar daca ne uitam pe statistica din intreaga Uniune Europeana. Trendul este peste tot APROPE IDENTIC, indiferent de diverse modificari legislative sau de actiunile politiei. In unele tari au avut loc inaspriri ale legislatiei (amenzi mai mari), in alte tari nu. Numarul de accidente grave a scazut peste tot !

In Romania, pe fondul unei motorizari EXTREM DE SCAZUTE in momentul t zero = 1990 si a unei mobilitati extrem de scazute, atunci cand aceste cifre au explodat si numarul de accidente a explodat, adica in perioada 1990-2010. Acest fenomen de crestere a motorizarii personale si a mobilitatii continua, dar totusi numarul de accidente scade sau se mentine constant. Raportat insa la numarul de kilometri-masina cu siguranta scaderile sunt fantastice.

Pe langa sistemele enumerate de dr4qul4, as mai aminti: redesenarea bordului masinilor ca sa provoace un impact mai putin dur cu pietonii, sistemele de siguranta pentru copii in masina (scane speciale), sistemele de asistenta, folosirea in mult mai mare masura a air-bag-urilor.

Pe partea de infrastructura de asemenea sunt progrese: refacerile de DN si cei ca. 600 km de A in plus chiar conteaza. Si nu in ultimul rand, chiar circulatia aglomerata (ambuteiajele) duc la reducerea generala a vitezei si a numarul de depasiri, cu efect de reducere a accidentelor grava (nu si a numarul total de accidente).


@cristi5:
Da, clar, politia nu are de ce sa se laude, masurile luate de politie nu fac nici 1% din rezultate. Poate procuratura sau DNA ar putea sa se laude cu mai mult (sa zicem 2%), pentru ca arestarile de politisti care au luat spaga au mai domolit fenomenul si atunci a scazut numarul bizonilor cu bani, care circulau pur si simplu in ciuda oricarei reguli, stiind ca sigur scapa. Acum nu mai e asa de sigur...

In schimb scaderea populatiei nu poate fi luata in seama. Atata vreme cat numarul de vehicule in circulatie creste continuu, putem cel mult specula, ca aceasta crestere a numarul de vehicule ar fi fost si mai mare, daca nu plecau cei 2-3 milioane de romani in Europa. Dar speculatia cred ca este gresita. Una la mana, o mare parte a celor plecati revin in mod repetat, doi la mana, ei trimit bani si chiar masini in tara (eu de exemplu am cumparat una si am trimis-o unei rude in tara). Cu acesti bani trimisi de rudele din strainatate se cumpara si masini in plus. In lipsa plecarii la munca afara e posibil ca parcul de vehicule sa nu fi crescut asa de mult, din lipsa banilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

^ Si in alte tari din Europa creste economia, nr de vehicule, si traficul... In cateva din ele creste si populatia... Dar Ro e tot pe ultimul loc la victime/milion cu toate marile progrese vazute de Politie, si situatia e si mai proasta de fapt, din cauza migratiei neoficializate. Daca socotim populatia la 16 milioane, nu 19 cat e oficial, avem 116 victime pe milion!  Aproape de 5 ori cat Suedia!

Masuratoarea cea mai buna nu cred ca e nr de vehicule ci nr de km parcursi, adica cat se circula. De obicei se numara km parcursi de fiecare osie. Avem vreo statistica?

Poate exista o statistica a victimelor provocate de amatori si de profesionisti. Ipoteza mea e ca ponderea numarului de victime provocate de amatori a crescut, chiar daca nr de amatori a scazut prin emigrare iar profesionistii circula mai mult decat in 2007 datorita cresterii economice.

Exista statistici lunare a accidentelor, acolo se poate vedea daca cauciucurile de iarna au efect.

vancouver

#3212
Din aglomerarea tot mai mare rezulta clar cresterea nr. de vehicule si de km parcursi. De ex. la Sebes, inainte de a se deschide autostrada, am avut de la an la an un ambuteiaj mai mare. Pe vremea aia nimeni nu vorbea inca de ambuteiaje pe DN1 intre Sebes si Turda, erau inca usoare. Apoi s-a inceput A10. Unii chiar au zis ca este inutila. Apoi, treptat s-a vazut ce nebunie de trafic este acolo pe DN1 si acum toti cer sa se faca odata A10.

A existat un mic recul in momentul crizei din 2009-2010, in rest linia este clar crescatoare. Statistica numarului de vehicule iar e f. clara. Din cate stiu eram pe la 6 milioane in 2016 si pe 2017 avem plus 600.000, iar pe 2018 va fi poate si mai mult. Normalitatea tarilor vest-europene este de un vehicul la locuitor. Pana la 16-18 milioane de vehicule mai avem. O TRIPLARE FATA DE NUMARUL ACTUAL NE ASTEAPTA in urmatorii 20-30 de ani !!! In 1990 erau inmatriculate doar ca. 1,3 milioane de vehicule !!! (e si un semn al prosperitatii).


Daca vrem o statistica grosiera a numarului de km-masina, s-ar putea lua sumele totale incasate din accize pe combustibili, sa vedem cum a evoluat aceasta valoare. Ea ne da o curba procentuala grosierea. Ca sa o mai corectam ar trebui impartita valoarea la pretul mediu al combustibilor din anul respectiv si la valoarea accizei per unitate de masura, ca sa eliminam cresteri cauzate de cresterea accizei in sine sau de variatiile de pret ale carburantilor. De asemenea ar trebui sa vedem daca in mediu consumul pe vehicul a mai scazut in perioada mentionata si cu cat si sa mai corectam rezultatul si cu acest aspect. Dar consumul a scazut si acciza a mai crescut, asa ca in ansamblu cele doua se cam anuleaza. Deci putem lua direct incasarile la buget din accize pe carburanti si cam aia e. Cauta cineva?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

#3213
Un amanunt interesant despre accidentul din Ungaria: am crezut ca mi se pare mie dar mai spun si altii ca microbuzul era cu volan pe dreapta. Filmarea impactului e facuta din stanga.

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3783303#ziarecom

Telefonul pare ca e trecut de la sofer la pasagerul din stanga... sau sunt 2 telefoane (?)

E clar ca amandoi erau ocupati cu telefonul si cu conversatia intre ei, si despre ce spun cei de-acasa, ce sa li se raspunda, etc.

Foarte ciudat, cum intra in depasire cu volan pe dreapta in mijlocul unei conversatii si a procesului de manipulare a telefonului.

Allex

E posibil ca atunci cand e camera mica activa (cea pentru selfie-uri) sa se vada "mirror image". Eu asa patesc pe WhatsApp.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Liviu M

#3215
Quote from: adiarc on May 26, 2018, 11:15:58 AM
o noua mostra de siguranta in varianta cnair....siguranta demna de Evul Mediu....mai nou,parapetii sunt inlocuiti cu stalpisori de plastic...o dementa in stilul cnair,compania nationala antiinfrastructura si anti siguranta
Daca la bucata din primele doua poze (din cauza santului) ai dreptate, in celelalte trei poze eu nu vad de ce ar fi chiaaar asa de importanti parapetii. Cel putin la ultimele doo poze, in partea dreapta pare camp cam la acelasi nivel cu soseaua. Sunt sanse sa scapi mai usor dac-o iei pe camp decat daca intri in parapeti.
Fix pe considerentul asta au fost taiati cu ani in urma plopii/plutele de pe marginile DN-urilor (DN 1 intre Campina si Ploiesti e un exemplu) - scapi mai usor daca ari campul decat daca te proptesti intr-un plop.
Mie mi-a parut rau de plute, ca erau frumoase si faceau si umbra...



Allex

Foarte putin. Permisul retinut oare pentru cat timp?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

#3218
Quote from: vancouver on May 26, 2018, 03:08:41 PM
Normalitatea tarilor vest-europene este de un vehicul la locuitor. Pana la 16-18 milioane de vehicule mai avem. O TRIPLARE FATA DE NUMARUL ACTUAL NE ASTEAPTA in urmatorii 20-30 de ani !!! In 1990 erau inmatriculate doar ca. 1,3 milioane de vehicule !!! (e si un semn al prosperitatii).
Bun, deci eu am devenit "o normalitate vest-europeana".
Explicatia:
In 1998 familia mea avea "pe inventar" 4 membri, 1 (una) masina si 1 (un) carnet de sofer.
In 2018 familia mea are "pe inventar" 4 membri, 4 masini si 4 carnete de sofer.
Numarul de km-masina nu crescut insa de 4 ori, ci maximum s-a dublat.
"Intrarea in normal" se resimte in special la capitolul "locuri de parcare necesare", mult mai putin la "aglomeratie in trafic".
Cand parasim orasul, preferam sa o facem cu una, maximum doua masini din 4.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

N-am spus ca numarul de kilometri creste proportional cu numarul de masini inmatriculate. Dar nimeni nu cumpara masini in plus numai ca sa se uite la ele. Deci, creste numarul de masini, creste (intr-un alt ritm) si numarul de kilometri parcursi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

#3220
Astea sunt statisticile pan-europene din 2015:



In Romania, cifra este de 305 in 2017:

http://www.analizeeconomice.ro/2018/02/topul-judetelor-dupa-numarul-de.html

Nici vorba sa existe vreo triplare a parcului, chiar si in conditiile in care Romania va ajunge Germania sau Franta sau tarile nordice din urma. Tarile dezvoltate din Europa au un parc auto echivalent cu 450-550 vehicule/1000 locuitori. Peste 700 vehicule/1000 locuitori sunt doar cateva microstate ultra-urbanizate gen Monaco sau Liechtenstein plus Australia, Noua Zeelanda si SUA, tari cu densitati mici, distante mari si transport public redus.

Deci, chiar si daca Romania prinde din urma Germania economic, putin probabil...parcul nu va creste de trei ori, ci cu 50, maximum 100% fata de cel curent. Probabil va fi un platou, ca la Polonia, undeva sub 500 multi ani de-aici inainte.

Acum, e important si cat de mult circula masinile alea:

Aici gasim ceva date: http://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/transport-eu.pdf

Media UE-vest e de 12000 km*vehicul/an. (14000 in AT-DE, 13000 in FR-NL-UK, 12000 in ES, 10000 in IT). In Romania valoarea e undeva la 8000 (datele INS spun 7200, dar sunt subestimate).

Cifrele in UE sunt in constanta scadere, in jur de -1400 din 2000 pana in 2015. Si in Romania gradul de utilizare per vehicul e in scadere, ca si in Polonia, Cehia etc.! Din multiple motive: multiple masini pe familie, congestie, transport aerian ieftin etc.

Deci, proiectia mea e ca, in cel mai bun caz, traficul in Romania se va dubla pana la platou, dar cel mai probabil va creste cu cel mult 50-60%. Si daca vrem sa proiectam o retea - pentru cifre de azi + 50% trebuie sa o proiectam pentru 2050.

Cat despre alte surse de trafic rutier gen tranzit, luati-va gandul. Romania nu a fost niciodata ruta de tranzit de nicaieri spre niciunde. Nici macar in Evul Mediu (harta spre edificare: https://easyzoom.com/imageaccess/ec482e04c2b240d4969c14156bb6836f )
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Legat de accidentul din Ungaria:

QuotePartea cea mai gravă e totuși alta: lipsa completă de reacție și de asumare a autorităților; e plină țara de rechini cu '3,5 tone și 8+1 pasageri'.

Zeci de mii de tineri aleargă zi și noapte drumurile Europei – cu ochii lipiți de somn și sub influența diferitor anabolizante – după un euro în plus la sfârșit de lună. Copii de 20 de ani cu permis de conducere de amator înghit zilnic de trei ori mai mulți kilometri decât un profesionist.

Sub umbrela nereglementării transporturilor comerciale cu autovehicule sub 3,5 tone și 9 pasageri se ascund adevărați monștri.

http://cspfe.ro/2018/05/23/noua-morti/

cristi5

Foarte interesant frunzaverde!

Deci putem face o estimare a km parcursi in 2007 si 2017 respectiv? Poate dupa combustibilul vandut, cum a propus vancouver.

Mai trebuie estimarile emigrarii si o sa stim daca s-a imbunatatit siguranta circulatiei.

Cristi N

Saptamana trecuta, in poligonul Electronicii, a fost organizat un curs de siguranta rutiera pentru motociclisti.

Link video

Maine seara in Pubul Barfly de la ora 20 va fi partea a doua a cursului: Accidente, de ce si cum?

Cursurile sunt organizate de scoala AMI Moto si domnul Comisar Sef Ovidiu Munteanu.

dumbravaandrei

@cristi5 vezi ca in RO se circula foarte mult si cu combustibil din afara tarii. Cel putin in judetele de la granita de nord si cea din est, preponderent se foloseste combustibil de la vecini, pretul fiind foarte ofertant. Plus mare parte din transportatorii internationali.