News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vancouver

La BMW-urile de ultima generatie, care au senzor pentru a detecta greutatea pasagerului, Airbag-ul se declanseaza SI DACA centura nu este pusa, dar pe scaun sta cineva asezat. In acest caz comportamentul airbag-ului este diferit fata de situatia cu centura activa. Si anume in situatia in care si centura este pusa, airbag-ul are o intarziere de ca. 10ms-20ms. Intarzierea depinde si de forta colizounii. Exista niste algoritmi mai complicati care sunt ajustati dupa teste multiple, si care declanseaza sau nu airbagul in functie de forta impactului si de unghiul de impact. Aceeasi algoritmi calculeaza intarzierea de declasare a airbagului in raport cu momentul intaririi centurii de siguranta.

La pasagerul din dreapta airbag-ul frontal se poate dezactiva (la sofer nu se poate), pentru a permite instalarea pe scaunul din fata a unui scaun special de bebelusi (pana la un an), adica acele cosuri pe care bebelusii stau cu capul in directia de mers. Airbagul ar lovi capul copilului cu asa o forta incat nu ar avea nici o sansa de supravieture, de aceea este extrem de important de dezactivat airbagul in acest caz. (bine, in Romania ca la nimeni, este interzisa amplasarea in general a scaunului de bebe pe locul din fata dreapta, ca doar nu luam in calcul ca o mama singura ar putea sa mearga ca copilul ei cu masina. Mamele carora le-au murit sotii sau care au plecat in strainatate sa faca bine sa stea acasa si sa moara de foame, daca nu e alta persoana sa le ingrijeasca. Si nici prin cap sa nu le treaca sa se duca la vreo intalnire cu alte mamici cu copilul sau la medic sau eu mai stiu pe unde... dar asta e alta poveste).

Si nu uitati, daca circulati prin alte tari europene si puneti pe bebe in fata, ulterior, cand se aseaza din nou o alta persoana pe scaunul din dreapta sa reactivati air-bag-ul.

Consecinte foate grave poate avea insa folosirea acelor cioturi de centura care se vand pe la noi, care pacalesc sistemul in sensul ca il fac sa creada ca soferul sau pasagerul ar avea centura pusa. Prin intarzierea de care vorbeam, cuplata cu lipsa centurii, airbag-ul va lovi cu o putere enorma persoana de pe scaun aflata in miscare cu viteza mare spre bord, in lipsa centurii.

+ sa nu uitam ca centura functioneaza optim numai daca este pusa corect, intre altele nu prea sus, nu prea jos, si scaunul nu lasat prea mult pe spate (risc de alunecare sub centura).

+ Lipsa centurii la pasagerii din spate ii transforma pe acestia in adevarate ghiulele care vin cu viteza peste cei din fata, existand riscul sa rupa coloana vertebrala a celor din fata in zona gatului (=moarte sau paralizie pe viata).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

inteligent rau BMW-ul asta :). Si s-ar putea sa depisteze si capetele de centura (un mic chip pe cele originale). In schimb nu au nici o sansa impotriva inventivitatii romanilor: centura trasa prin spatele scaunului!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 21, 2016, 04:07:58 PM
In schimb nu au nici o sansa impotriva inventivitatii romanilor: centura trasa prin spatele scaunului!

O lege a lui Murphy spunea cam asa cercetatorilor/inginerilor:
  "Nu va chinuiti sa faceti dispozitive care sa reziste prostilor... Ei sunt geniali !" :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

chr

La orice masina airbagul sare cu sau fara centura cuplata.
Dar protectia maxima se obtine cand centura este pusa.

alexandru_m

Quote from: chr on November 21, 2016, 10:30:41 PM
La orice masina airbagul sare cu sau fara centura cuplata.
Dar protectia maxima se obtine cand centura este pusa.

Fals. Iti spun din experienta personala ca Loganul fara centura nu declanseaza airbagurile. Nici dreapta, nici sofer, nimic.

TibiV

Nu cred ca exista vreo masina care nu declanseaza airbag-ul la sofer, indiferent de configuratie...
O masina trebuie sa aiba cel putin o persoana la bord - soferul.
Loganul NU stie daca centurile sunt puse sau nu (nu are indicator in bord de "avertizare", si nici nu bipaie... Deci nu stie.
De fapt am umblat odata acolo si am vazut ca nu exista nici un fir electric - deci nici un senzor in "cupla" centurii care sa ii spuna masinii daca centura este pusa sau nu. Este adevarat, Logan 2007
Loganul are insa un buton de dezactivare a airbag-ului dreapta, daca acolo sta o gravida sau o mama cu copil...
Iar in cartea tehnica scrie clar ca "dezactivarea" este pentru locul din dreapta, si ca dupa ce doamna insarcinata coboara din masina trebuie sa "reactivezi" airbag-ul...

ATENTIE !
Experienta imi spune ca airbag-urile se deschid in functie de impactul resimtit de senzori !
Si nu este UN singur senzor...

Am avut un accident in urma cu aproape 4 ani cand alta masina a pierdut directia (de fapt a fost "impinsa pe contrasens" de unul care era si baut, si drogat... :( ) si am intrat in ea aproape perpendicular - am lovit-o fix in portiera dreapta-fata, adica in "locul mortului". Din fericire nu a murit persoana de pe locul respectiv, dar numai aia de la descarcerare au putut sa o scoata din masina...
However...
Eu am lovit masina cu coltul dreapta-fata (mi-a strambat cam rau lonjeronul dreapta, in afara "maruntisurilor" normale...).
Dar s-a deschis doar airbag-ul din dreapta ("locul mortului"), NU si cel de la sofer. Desi centura era pusa si la sofer, si la pasagerul din dreapta !
Insa socul a fost exclusiv pe dreapta, asa ca s-a deschis airbag-ul din dreapta. Nevesti-mii nu i-a placut deloc... :(
Dar la sofer - nimic !
Insa partea stanga a masinii a ramas neatinsa, lonjeronul nu a avut nimic - mai mult chiar, nici farul sau semnalul nu a trebuit sa le schimb...

Probabil ca sunt diferente intre producatori, dar cred ca senzorii comanda airbagurile si in functie de  zona de impact.
V-am explicat cazul meu, si asta pare singura explicatie logica.
Sunt convins ca daca as fi fost singur in masina, airbagul dreapta s-ar fi umflat oricum, chiar daca centura nu ar fi fost legata - inca o data, Loganul (2007) "nu stie" daca centurile sunt puse sau nu...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Carnagiul de pe șosele: România și accidentele rutiere –
o comparație în contextul UE la statistici și măsuri de reducere a mortalității


România a ocupat anul trecut al doilea loc în UE, împreună cu Letonia, la numărul de victime din accidente rutiere raportat la populația totală, respectiv 9,5 persoane la suta de mii de locuitori. Potrivit datelor comunicate la finele săptămânii trecute de Eurostat, am figurat, totodată, pe același loc 2 la cea mai mică reducere a mortalității pe ultimii 20 de ani. Mai clar, un român din zece mii moare anual în accidente rutier, în condițiile în care, dacă am fi urmat modelul spaniol ( nu mai zicem de performanța portugheză), ne-am fi situat acum chiar sub cifrele din Germania, similar spaniolilor.





CursDeGuvernare.ro

Cosminescu

^^ bineinteles ca Airbagurile au ca input pentru trigger datele pe care le primesc de la senzori. In functie de dotarile masinii se poate sa aiba mai multi sau mai putini senzori. La fel si Airbaguri. Sunt masini care au si senzori de roll-over, adica stiu daca masina se rostogoleste sau nu.
    In functie de locatia impactului, ECU-ul de la Airbag decide care airbaguri trebuie activate si care nu.


ionut.cava

Salut,
Speram sa nu fie aceasta prima mea postare pe forum, ci sa pot oferi ceva mai folositor, dar subiectul discutat ma intereseaza destul de mult.

Quote from: cristi5 on November 22, 2016, 11:34:48 AM
Pericolele unei calatorii cu microbuzul, filmate cu camera ascunsa. Cat poate castiga pe zi un sofer care inghesuie calatorii

Facusem o filmare asemanatoare cu scopul de a implica politia.


Raspunsul (nesecret) a fost, evident:
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

Cosminescu

Mda... Un raspuns clasic cu multe cuvinte in care practic nu spun nimic.. Oricum felicitari pentru sesizare! Esti probabil unul dintre putinii care iau atitudine! Doar prin perseverenta si printr-o implicare cat mai mare sper sa ajungem la stadiul in care politia sa actioneze in interesul cetateanului si sa fie mult mai prezenta pe strazile patriei!

alexandru_m

#2201
Quote from: TibiV on November 22, 2016, 12:21:14 AM
Nu cred ca exista vreo masina care nu declanseaza airbag-ul la sofer, indiferent de configuratie...
O masina trebuie sa aiba cel putin o persoana la bord - soferul.
Loganul NU stie daca centurile sunt puse sau nu (nu are indicator in bord de "avertizare", si nici nu bipaie... Deci nu stie.
De fapt am umblat odata acolo si am vazut ca nu exista nici un fir electric - deci nici un senzor in "cupla" centurii care sa ii spuna masinii daca centura este pusa sau nu. Este adevarat, Logan 2007
Loganul are insa un buton de dezactivare a airbag-ului dreapta, daca acolo sta o gravida sau o mama cu copil...
Iar in cartea tehnica scrie clar ca "dezactivarea" este pentru locul din dreapta, si ca dupa ce doamna insarcinata coboara din masina trebuie sa "reactivezi" airbag-ul...

Eu am un Logan din 2008. In Decembrie 2008 am derapat si am acrosat o masina parcata (ca sa fiu mai clar m-am dus drept in loc sa cotesc la dreapta...pe modelul sanie). Eu eram la volan, un amic pe scaunul din dreapta. Nici eu, nici el nu aveam centura, nu a sarit nici un airbag. Viteza la impact a fost mica spre medie (mergeam incet, de aceea fara centura, o prostie pe care nu am mai facut-o de atunci si nu o voi mai repeta niciodata), dar suficienta ca eu sa dau cu fata in volan (am incercat sa ma sprijin dar mainile pur si simplu nu m-au tinut). Masina mea a necesitat inlocuire grila radiator, radiator, capota, faruri, aripi, bara fata. Masina parcata a fost dauna totala (m-am infipt fix in stalpul dintre usi). Repet: eram la volan, fara centura si nu a sarit aribagul. Masina era noua (sunt primul proprietar, a fost produsa in mai 2008, la 7 luni inainte de accident), deci nu a umblat nimeni la airbaguri.

nirolf

DN2 din nou:

Quote4 morti si 3 raniti grav dupa ce un microbuz s-a ciocnit cu un camion de marfa in Vrancea

Patru oameni si-au pierdut viata si alti trei au fost grav raniti, marti dupa-amiaza, dupa ce un microbuz a intrat pe contrasens si s-a ciocnit frontal cu un autocamion de marfa, pe Drumul European 85 Focsani - Adjud, in dreptul localitatii Ruginesti, in judetul Vrancea, anunta News.ro. Circulatia in zona accidentului este blocata.

Din primele informatii, in microbuz se aflau 7 persoane.

Autoritatile au declansat planul rosu de interventie.

Câți trebuie să mai moară ca să scăpăm de mizeria aia de o bandă jumătate?

adiarc

rolul airbag-ului nu este sa nu lovesti volanul cu fata sau pieptul......nu...centura te impiedica acest lucru si airbag-ul are ca scop reducerea cursei pe care o face capul,pt a reduce socul asupra coloanei cervicale,asa cum tetiera face acelasi lucru invers ...de asta e important sa nu stai cu scaunul foarte pe spate ( esti la volan,nu in canapeaua din sufragerie )( greseala frecventa la barbati ),dar nici sa ai mai putin de 30-40 de cm intre volan si piept( greseala frecventa la doamne si domnnisoare de a se lipi de volan )

informatiile sunt verificate de specialisti,in urma unui curs de conducere defensiva la scoala unui faimos ex-pilot de raliuri.

unde e gatul cel mai sensibil e la impactul din lateral .Nici cea mai scumpa masina de lux nu are tetiere cu protectie laterala ( doar masinile de curse au aceste tetiere speciale - de ex Sena a murit din cauza asta...pe vremea lui nu erau )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

chr

Quote from: alexandru_m on November 22, 2016, 05:47:16 PM
Repet: eram la volan, fara centura si nu a sarit aribagul.
Daca esti inca in viata, si nici in coma nu pari a fi intrucat postezi pe forum, inseamna ca ECU airbag a luat decizia corecta sa nu declanseze. Daca declansa ai fi avut vanatai pe fata, ceva arsuri si un soc la cap mult mai puternic decat cel cauzat de impactul cu volanul.