News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

clau

Iar acei 3 metri de pe mijloc nu au straturile de asfalt asemanator cailor de rulare. E un balast si apoi doar un strat subtire de asfalt. Deci nu se pierd nu stiu ce bani cu stratul median...specialistii stiu mai bine.

adiarc

fac din nou apel pt schimbarea legislatiei rutiere.

Astazi s-a inregistrat un nou record pe A3 - un tanar de 18 ani a avut 255 km/ora ( pe radar...probabil acul masinii arata catre 300 )....e o absurditate sa ia aceasi amenda ( aprox 1000 lei ),la fel ca unul care are 81 la ora ,intr-o limita absurda de 30 pe DN14,de exemplu.

Propun o sanctiune de minim 10 ori mai mare ( minim 10.000 lei ) si la prima abatere suspendarea pe un an a carnetului.La a doua abatere de acest gen ( peste 200 km/ora ),suspendarea definitiva a carnetului ,fara nici o posibilitate de al procura din nou.

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

de 3 luni avea permisul, si avea un NISSAN GTR.

yetiman

@adiarc - Sau sa circule doar pe autostrazile din Germania  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

#1954
@adicarc: Un om care merge cu 81 pe o restrictie de 30 pusa in mod justificat este apt de spitalul de nebuni. Exemplu prin fata unei scoli unde este 30 km/h sa mergi cu 80-90 e nebunie.

In schimb un om care merge cu 255 pe o autostrada care permite asa ceva si care nu este cu nimic mai prejos fata de autostrazile din Germania pe care de asemenea este permis asa ceva nu este o mare problema.

Gandirea ta este total gresita si doar senzationalista. In nici un caz legea nu trebuie sa pedepseasca mai putin pe cei care incalca o restrictie severa la 30km/h mergand de 3-4 ori mai repede. Legea trebuie sa se schimbe altfel. Cine merge prin oras cu 50km/h peste limita trebuie anulat permisul imediat si numai daca mai face inca o data scoala poate sa mai conduca, dar nu mai devreme de 1 an dupa anulare.

Cat despre autostrazi, ideea in sine de a pune radarul pe autostrada, acolo unde nu a avut loc niciodata nici un accident datorat vitezei pe vreme buna - aia e o mare aberatie. Radarul nu se amplaseaza acolo unde drumul e perfect drept, vizibilitate maxima si niciodata nu sunt accidente, doar pentru ca e comod pentru politisti, ci acolo unde chiar poate preveni accidente. Iar daca vorbim de accidente si pericol pe autostrazi, aici nerespectarea distantei minime este cea mai mare problema, dar la noi nu exista nici macar legislatie care sa reglementeze vreo amenda pentru nepastrarea distantei, nu mai vorbim de mijloace tehnice de a masura aceasta distanta si sanctiuni reale. In Germania anual se dau ca. 200.000 de amenzi pentru nerespectarea distantei pe autostrazi (amenzile sunt intre 40 si 480€, cea mai mare la <1/20 din viteza, adica de ex. la 160km/h : 20 = 8m, deci la 160km/h la sub 8m se ia amenda maxima, plus suspendare 3 luni plus 2 puncte). Asa se face preventie pe autostrada, nu cu radare pe A3 Turda-Gilau.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dragos76

Eu totuși am mari dubii că cei care "îi dau blană pe autostradă", în condiții "tehnice" poate similare cu ce e legal în Germania, dar totuși mult peste limita legalului la noi sunt altfel niște șoferi foarte temperați și calculați în ce înseamnă condusul în afara autostrăzilor. Mai degrabă decâta amenda și suspendarea permisului la cazurile astea din România cred că ar fi mai utile niște reexaminări psihologice la sânge, să vedem dacă oamenii ăștia sunt apți de condus.

dr4qul4

pe autostrazi ar trebui puse radare fixe in dreptul nodurilor principale. De ex, in zona viitorului nod A3XA10 ar tb amplasat un radar, si semnalizat foarte bine. Pentru ca acolo chiar ar face diferenta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

ideea era ca limita de 30 este abuziva...nu justificata.Lucru real pe DN 14.

si sunt tari...( exemplu Elvetia )...care au aplicat si amenzi de 280.000 euro...la o viteza de aproape 300 km pe ora.

Sincer eu imi doresc ceea ce am propus.Exemplul Germaniei in cazul vitezei nu este justificat ( soferi mult mai indisciplinati la noi ),dar cel cu distanta perfect indreptatit.

PS - chill out,inainte sa pui cu mult prea multa usurinta etichete de genul - gandirea ta este total gresita.( -1 )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

merlin__wizard

Eu cred ca legea curenta e buna, doar ca sunt mult prea putine radare si oameni care sa o aplice. Eu sustin solutiile automate de control al traficului si directionarea personalului catre abaterile care nu se pot automatiza. Oricum in ambele solutii trebuie investit masiv.

dumbravaandrei

@vancouver, @adiarc. Desi in mare parte sunt de acord cu ideile voastre, aici as vrea sa vin cu cateva precizari

-aparatele radar nu sunt mijloace de siguranta / securitate in trafic. Sunt mijloace prin care se constata incalcarea unei reglementari (in speta cea de depasire a vitezei). Asa ca amplasamentul radarului chiar este irelevant. Nea Sapca sta cu radarul acolo unde crede el ca tu poti sa incalci reglementarile privind viteza de deplasare nu acolo unde tu oricum fortuit o respecti. Pentru diminuarea accidentelor rutiere in anumite puncte consider ca sunt alte procedee de a asigura diminuarea acestora si in afara programului de functionare a radarului :). Iar ca informatie statistica... iau asa aleatoriu pe harta... Cate accidente mortale au fost pe portiunea "dreapta" a DN1 in comparatie cu portiunea montana? Da' la Timisoara? Da' inainte de Iasi? Da' la Gherla-Cluj Da' la... [..]

- precum am mai spus, din cauza unor baieti "destepti" la smecherie, faptul ca nu avem radare fixe ne costa amarnic... tinem politistii rutieri fix acolo unde nu trebuie, populatia bineinteles ca ii injura ca la usa cortului si sunt zone in care cu tot cu radar merge lumea mai ceva ca pe AutoBahn. Dar nu e singura idiotenie ca la noi... ca unde au deranjat normele impuse de parteneri externi au facut ai nostri tot posibilul sa fie cat mai greu mecanismul de verificare/sanctionare.

- Germania cam si-a redus sectoarele in care poti sa mergi ca vantul. Probabil ca vor mai ramane maxim 10-20 in urmatorii 10-15 ani si alea in scop turistic. Pe de alta parte, precum s-a mai scris pe aici, restrictia de viteza este rezultatul imediat al educatiei rutiere, calitatii tehnice a drumului pe care se face deplasarea precum si a calitatii tehnice a mobilelor cu care imparti calea de rulare. Sa ne amintim cum era pe A2 cand intrau astia cu pneurile de la trailere praf si le sarea anvelopa pe autostrada? unul din exemple. Mortilor nu le putem gasi scuze. Din pacate stim cu totii ce cazane ne circula drumurile iar pe foaia de la ITP au "Bun tehnic"

- Nu exista incalcare "mai grava" sau mai "blanda" a normelor. Exista doar diferentiere intre contraventie si infractiune. Atat. Daca sunt si alte consecinte, punctual raspunzi pentru ele. Avand in vedere ca pustiu avea sub el cam 530 de cai am dubiile mele ca e si in stare sa-i stapaneasca in caz de sperietura... (se mai trezea unul cu camion de ungaria sa depaseasca un alt camion... aia si asa nu folosesc oglinzile). Nu mai zic de derapaj / groapa etc. Iar pilot de raliu / curse nu era. Oamenii aia stiu ce e viteza si nu merg asa pe drumurile publice. Dupa mine, si marja de 50 km/h e suficient de mare. Poate mai corect era daca se specifica un 30 km/h.

-Amenzile in Romania sunt prea mici si lumea si le permite sau le ignora complet (nu-mi ziceti ca aia cu ajutor social si X5 cu volan pe dreapta isi platesc amenda). Asa ca... de ce sa te ard la portofel? Suspendarea dreptului de a conduce autovehicule atat timp cat e necesar (de ce sa avem termene in lege... stai si 5 ani pieton daca esti mono-neuron) si mai trebuie bagata si obligativitatea muncii in folosul comunitatii... ca sunt multe comunitati si de lucru e cacalau. Si nu trebuie sa privim munca in folosul comunitatii doar ca activitate de ecologizare si igienizare. Mai sunt si alte munci care pot fi prestate. Ete asa poate ii doare si la cazier si la buzunar (ca pana la urma urmei muncesti neremunerat). Si in functie de progresul in "reeducare" vedem cat de repede iti dam inapoi dreptul de a conduce.

vancouver

@adiarc: stii prea bine, ca legislatia nu se poate face pentru ca undeva exista limite de viteza absurde. 30 la ora este o limita de viteza care de regula o gasim in orase in fata unei scoli sau gradinite, pe strazi mici, la treceri de pietoni etc.

@dumbravaandrei: de acord in general cu unele mentiuni:
- nu exista incalcari mai grave sau mai putin grave in acceptiunea legii si ca atare trebuie sa se comporte cei care o pun in aplicare, politistii. Dar eu nu sunt politist, eu sunt creator de legi, si pot impune pedepse diferite in conditii diferite. Consider ca orasul, dat fiind ca este populat de multi pietoni, este "mai grav". Ca atare dupa parerea mea amenzile pentru depasiri de viteza ar trebui sa fie diferentiate daca sunt in oras sau in afara. Asa este si in Germania, diferentele sunt mai ales la puncte. Deci, da, se poate sa fie "mai grav" si "mai putin grav".
- amplasarea radarului este extrem de importanta. Mai ales prin amplasarea de radare fixe in Germania s-a reusit reducerea SEMNIFICATIVA, pana la ZERO, a accidentelor in anumite puncte periculoase. Exemplu: in Germania aproape in fiecare tunel de autostrada exista un radar. Urmare: aproape toata lumea respecta viteza limita si o depaseste cu max. 10km/h in tunele. In Franta si Italia nu exista aceasta idee, ca atare da-i nene talpa prin tunele, chiar si in tunele cu curbe pronuntate.
- nu stiu ca Germania sa-si fi redus sectoarele in care mergi nelimitat. Din cate stiu este exact invers. Concret in jurul Frankfurtului unde stau eu avem cateva zeci de km care au fost modernizati. Dupa modernizare au disparut restrictiile. Exemplu concret: A3 intre Aschaffenburg si Würzburg este in proces de upgrade de la 2 benzi la 3 (pe urcari 4). Se lucreaza pe tronsoane, unele sunt gata. In zona cea mai dificila curbele impuneau inainte 100km/h, iar pe coborare la camioane era chiar 60km/h. Acum avem nelimitat, cu mentiunea ca pe urcare sunt panouri VMS din km in km, care la nevoie impun restrictii (cand se aglomereaza si ajung camioanele sa se depaseasca lent pe urcare). Alt exemplu A5 in zona nodului A3/A5 avea limitare permanenta la 120 km/h, acum nelimitat, dar cu panouri VMS cu limitari daca se aglomereaza. In total in Germania avem ca. 67% din retea fara limitari permanente.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ultrasbz

"După 11 ani de demersuri fără niciun rezultat / Localnicii din Florica, gata să blocheze ,,intersecția groazei" de pe DN2 E85

Este una dintre cele mai periculoase intersecții din județul Buzău și, frecvent, aici se petrec accidente, multe dintre acestea grave, care cu siguranță ar putea fi evitate sau măcar reduse semnificativ dacă s-ar lua niște măsuri care sunt la îndemână și nu necesită nici cheltuieli mari, nici echipe numeroase de lucrători.

Cu toate acestea, pe DN2E85, la intersecția cu drumul spre Florica, evenimentele rutiere se succed în continuare, fără ca demersurile făcute de 11 ani pentru soluționarea acestei probleme extrem de grave de către autoritățile locale  din comuna menționată să primească soluționarea așteptată. Mai exact, pe DN2E85, la intersecția cu șoseaua spre Florica, zona nu este semnalizată corespunzător, în pofida unui trafic intens către  București. Nu există indicatoare de presemnalizare, care să arate din timp conducătorilor auto că urmează un drum la stânga. În zonă se circulă cu viteză mare, iar șoferii, în multe situații, îi observă prea târziu pe cei care urmează să vireze pe drumul către Florica, ceea ce determină numărul mare de accidente și tamponări din această zonă periculoasă.

Potrivit precizărilor făcute de Ion Zaharia, primarul comunei Florica, ,,nu este familie în comună în care să nu fie cineva care a avut de suferit de pe urma acestei intersecții atât de periculoase, iar lumea este revoltată că, de atâția ani, nu s-a rezolvat problema. Facem demersuri din anul 2005, dar fără niciun rezultat". Primarul spune că s-a adresat tuturor instituțiilor județene care ar avea atribuții în soluționarea acestei situații grave, la Prefectură, Poliție, Drumuri Naționale Buzău, ajungând și la nivel central, respectiv la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Contabila Primăriei, victima celui mai recent accident din ,,intersecția groazei"

,,Toate demersurile noastre nu au rezolvat nimic. Cei de la nivel județean au înaintat cererea la CNADNR, de unde ni s-a comunicat că nu se poate interveni să se modifice proiectul așa cum este el acum. Au urmat alte demersuri la nivel central și, în final, în luna iulie 2015, ni s-a spus de către CNADNR că se caută o soluție tehnică, așa că noi așteptăm această soluție tehnică de mai bine de un an și tot nimic, iar accidentele se produc în continuare", a declarat Ion Zaharia. El a menționat că ultima victimă a ,,intersecției groazei" este chiar contabila Primăriei Florica, implicată într-un accident produs luni, 26 septembrie. Aceasta a suferit răni la cap, iar mașina pe care o conducea a fost serios avariată, după ce a fost lovită puternic din spate de un autoturism care rula cu 140 km pe oră.

,,Ceea ce se întâmplă aici este crimă cu premeditare"

,,Lumea este îngrozită să folosească această porțiune de drum atât de periculos. Ceea ce se întâmplă aici este crimă cu premeditare", este de părere primarul din Florica, decis să meargă mai departe pentru a rezolva această situație. Acesta spune că, în scurt timp, începe strângerea de semnături de la locuitorii comunei și se va recurge la proteste și la  blocarea intersecței din zonă  de către localnici, astfel încât, într-un final, să atragă în acest mod atenția celor responsabili, măcar prin revolta populației din Florica.

Printre soluțiile care ar putea diminua semnificativ producerea de accidente rutiere în această zonă pe care localnicii din Florica o evită cât pot, se numără crearea unei benzi sau a unui refugiu, de pe care să se poată vira stânga sau măcar punerea de marcaje longitudinale, de presemnalizare pe șosea, care să avertizeze din timp conducătorii auto cu privire la faptul că urmează un drum la stânga spre care pot vira unii dintre participanții la trafic.

De asemenea, situația a fost confirmată și de reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Buzău, care au precizat că, la rândul lor, au propus să se realizeze o bandă suplimentară. Deocamdată, nici în acest caz nu s-a primit răspuns."

Sursa: http://opiniabuzau.ro/dup-ani-de-demersuri-f-r-niciun-rezultat-localnicii-din-florica-gata-s-blocheze-intersec-ia-groazei-de-pe-dn-e

dumbravaandrei

^^
Atat timp cat legea nu permite amplasarea de radare fixe in RO, nu are sens sa vorbem de ele si efectele lor. Da, un radar fix ajuta la siguranta / securitate insa hai sa nu ne bazam pe cele mobile. Nici nu au fost gandite pentru asa ceva. Dar intr-un romanism pur le-am gasit noi o intrebuintare.
Cat despre reducerea sectoarelor in germania: Cate sectoare au mai ramas prin Bavaria, Sachsen (ambele), Brandenburg, Thuringen sau Nordrhein in ultimii 15 ani? Sunt cam la jumatate. Pe A8 le-au eliminat pe toate, pe A 92 au mai ramas 3 (ce e drept, una a fost extinsa ca distanta), pe A3, Passau-Nuremberg din 8 au mai ramas 3 iar pana dupa Wurzburg nu mai e niciuna, pe A9 pana la Leipzig pe VMS ai mai tot timpul 130, valabil si pe A2+A14, iar pe A6 de la Heilbronn la Nuremberg VMS numai la 130/120.
A... ca nu te opreste nimeni prin Austria / Germania pentru 10 km/h in plus, asta e alta mancare de peste

Hesse e un caz mai fericit prin Germania... din pacate restul nu prea...

cristi5

In legatura cu Florica, in Suedia se practica "curba spaniola" pt curbe periculoase la stanga



La stanga imaginii ar fi Florica...

dr4qul4

Asta cu siguranta nu e o solutie pe DN2. pana traversezi aproape 4 benzi, vine unul cu 140 km/h si te loveste in plin din lateral. Atunci chiar nu ai nici o sansa.
Poate merge in SUedia pe drumuri cu trafic mult mai mic decat pe DN2 si cu soferi care merg mult mai incet.
Solutia este latirea carosabilului acolo prin adaugarea unei noi benzi (fara a elimina acostamentul), .
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024