News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Daca e sa aruncam o privire de ansamblu, noi doar acoperim problema, nu o rezolvam. Bizonii nu stiu citi, iar ploaia e o provocare in a-si testa "abilitatile" :).

tudor

@yetiman
Vehementa nu iti este adresata tie.
E vorba de ceea ce poate fi rezobabil facut pentru a imbunatati siguranta traficului.
Intelegerea CNADNR e ca "daca limitam viteza noi suntem acoperiti! Accidentele nu sunt din cauza noastra". Ce spun eu e ca dimpotriva, chiar limiarea abuziva a vitezei este un factor care contribuie la situatiile periculoase din trafic.
Mai adaug exemple:  La intrarea pe A1 dinspre zona industirala Pitesti e o limitare la 60km/h. Limitarea aia in sine e un pericol. Am explicat asta aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg100885#msg100885.
Un alt pericol public e limtarea asta la 50km/h pe soseaua Bucuresti Ploiesti dupa Academia de Politie (unde am inteles ca e ceva liceu). Acolo ar putea fi pus indicator electronic pentru perioada din zi cand limitarea chiar are sens.
In oricare din situatii daca circul legal ma expun singur unui rirsc de accident.

Europiu

Quote from: tudor on January 07, 2016, 03:33:31 PM
Quote from: yetiman on January 07, 2016, 03:03:23 PM
Pe autobahn in Germania am vazut de nenumarate ori afisajele dinamice, care, banuiesc caci nu am informatii, sunt corelate cu situatia reala.
Ala nu genereaza obligatii ci doar informeaza. Obligatiile sunt cele de pe indicatoare.

@yetiman: Informatiile mele sunt de "utilizator" zilnic si pot sa-ti spun cu siguranta ca sunt corelate real-time cu ce e pe sosea. In drum spre servici trec printr-o zona (autostrada urbana cum i-ati zice) in care de regula e limita la 80 dar, daca ploua tare, e ceata sau ai in fata un abuteiaj, ITS-ul iti pune indicator de limitare la 60, incluzand eventual si semnul adecvat de "Stau"...

@tudor: Pentru cazul mentionat de @yetiman, sistemul electronic in Germania permite afisarea de indicatoare rutiere (limitare de viteza, ridicarea restrictiilor, ce-o fi). Legea lor spune ca au prioritate fata de indicatoarele permanente.

Exista insa si limitari de viteza "conditionale": (a) cum spuneau si altii, in locuri in care, pe ploaie, se poate aduna apa, germanul iti pune panoul de limitare la 80 si dedesubt scrie "bei Nässe" (daca e ud), sau semnul acela cu noruleti;  (b) in anumite zone urbane/metropolitane ai limitare la 80 cu specificarea (iarasi, pusa sub indicator) unui interval orar: 22-6.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

In Italia au limitare pentru depasire de noxe si se dau si amenzi pt asta.

ITS-ul nu e doar informativ, e semn de circualtie.
Poate la noi nu l-au omologat inca, dar e doar o hartie. Cine spune ca semnul de circulatie trebuie sa fie pe suport metalic?

Totusi, nu ne putem astepta la modificari in timp real cat timp nu avem CIC-urile gata si birocratia indepartata. Probabil sa fie nevoie de un politist permanent in CIC care sa autorizeze "instalarea" semnului de circulatie. Lucrul asta trebuie facut fara nici o hartie semnata ci doar din program, dupa reguli clare:
- viteza scade cu 10-20 km/h (si posibil se cumuleaza) pentru fiecare din urm. cazuri: Aglomeratie, ploaie, sub 0 grade, ninsoare, ceata usoara, apa pe carosabil, zapada depusa, ceata densa, ploaie torentiala, viscol (e doar un exemplu, ideea e ca omul care decide sa fie acoperit)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dragos76

Sper că nu e prea offtopic acest filmuleț: https://www.facebook.com/Rol.ro/videos/1126968037341790/. Ține de siguranța circulației (nu doar în RO, oriunde): de ce trebuie să curățăm de zăpadă mașina când pornim la drum. Din păcate văd destui inconștienți care își curăță puțin parbrizul (uneori cu ștergătoarele), și o pornesc din loc.

adiarc

exista prevederi in Codul Rutier care permit Politiei sa ii sanctioneze pe cei de care vb.....mai trebuie ca acestia sa iasa din boscheti si sa faca preventie adevarata
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

weaz

Imi voi permite sa va contrazic cu riscul de a va enerva.

Cele mai multe limitari de viteza nu sunt absurde si nu pun viata in pericol(doar ceilalti factori duc la un pericol adevarat). Si mai ales cele de pe autostrazile noastre. Legea poata sa aduca o detaliere mai buna, nici aceea extrema, dar indicatoarele trebuie sa prezinte niste valori batute in cuie. Si iata cateva din motivarile mele.
0. Da, ZERO. Nu uitati ca la noi in tara prima valoare de la care esti in ilegalitate este +9km/h peste limita legala in acea portiune de drum. Asta face ca legal sa nu ti se intample nimic daca ai 88Km/h pe ploaie pe un segment de autortrada.
1. Prea multe informatii pe un panou sunt imposibil de citit la o viteza mare. Pur si simplu nu ai timp si in plus soferii trebuie sa fie atenti la drum nu la panouri. Soferii care nu sunt din tara vor fi si mai confuzi. Cei incepatori si mai.
2. ITS costa si ca orice sistem electronic se poate defecta(DA, SE POATE!!!). Chiar daca il introduci ca literea de lege, este normal sa adaugi si semen fixe pentru a putea sa ai o rezerva(backup) in cazul in care acestea crapa(sau doar este o pana de curent in regiune). Pe langa costul initial mult mai ridicat costul de operare si mentenanta este mult mai mare decat al unui indicator fix. Era chiar si o discutie la un moment dat legat de cat de multe informatii sa fie pe aceste indicatoare. Si normal ca daca sunt prea multe nu le vei putea citi. Pe nici o vreme.
3. Limitarile alea nu sunt doar din cauza aderentei, care oricum scade. Sunt si alti factori implicati. Ca de exemplu faptul ca la o viteza cu 10Km/h mai mare de 100Km/h vei ridica mai multa apa de pe carosabil, care atunci cand treci prin dreptul cuiva, ii vei arunca pe parbriz. Cu toata mizeria de rigoare(ulei, praf). Risti sa sperii soferii neexperimentati si sa piarda controlul, risti sa micosrezi vizibilitatea celor mai multi in timp. Imi veti zice ca nu toti au masinile puse la punct daca arunca asa apa. Eu va voi contrazice si aici. Masinile alea sunt puse la punct, proiectarea a eliminat unele din acele elemente de siguranta pentru costuri mai mici si consum mai mic, iar masinile alea sunt OMOLOGATE asa. Deci legale. Dar la final o viteza cu 10km/h mai mica NU arunca nici pe sfert acea cantitate de apa care sa te impiedice sa vezi ceva. Un alt motiv este vizibilitatea reduse pe timp de  ploaie care la viteze mari duce la imposibilitatea de a estima distanta de franare. Altul este faptul ca nu toate anvelopele se comporta la fel la distantele de franare, desi sunt OMOLOGATE pentru ploaie(si oricum un procent infim s-au documentat cam care este distanata de franare pentru o anumita anvelopa). Un indicator este facut pentru a incerca sa acopere cele mai multe probleme nu pentru a limita una singura.
4. Daca cineva merge cu 80Km/h pe autostrada este din nou legal. Poate sa fie o limitare in zona respectiva, poate sa aiba mici probleme cu masina, dar nu unele care sa impuna ca ea sa fie trasa pe banda de urgenta. Poate pur si simplu sunt incepatori. Poate au limitare de viteza impusa. Legea zice clar ca poti sa mergi cu MINIM 50Km/h pe autostrada. In cazul in care aceste persoane te incurca este pentru ca tu nu ai rabdare, tu nu esti atent. Daca sunt pe un drum cu 2 benzi pe sens si ei se deplaseaza pe prima banda nu inteleg cum te pot incomoda.
5. "Picatii din luna", care respecta indicatoarele, sunt cei care NU PUN SIGURANTA IN PERICOL. Ceilalti sunt pentru ca nu adapteaza viteza. De unde stiu ceialti, care nu o adapteaza, care indicatoare nu sunt valabile? Ce anume ii pune pe ei in masura sa stabileasca faptul ca acel indicator este "uitat"? Bunul simt nu este totdeauna cel care are dreptate. Esti indreptatit sa suni la numarul de urgenta daca ti se pare ca limitarea este absurda si nici o lucrare. Esti indreptatit sa faci petitii sa schimbi legea ca la o ora dupa ce nu mai exista nici o lucrare pe un segmen de drum sa se scoata acele indicatoare din uz. Sa se dea amenzi mai dure celor care reabiliteaza drumul pentru ca nu le-au mutat.
6. Un TIR are voie legal sa depasasca. Sunt doar zone care le interzice asta. Sunt chiar indicatoare in acest sens(depasire interzisa autocamioanelor). Sunt destule tari unde poti sta kilometri intregi in spatele a 2 TIR-uri care se depasesc in conditii perfecte de drum cu 100Km/h. Nu vad de ce pe ei i-am limita permanent sau am considera ca nu sunt indreptatiti sa depasasca. Si nu vad de ce pe ploaie sau alte conditii meteo ar fi altfel. Sau de ce ar fi altfel la noi. Orice ingradire de genul acesta discriminatori duce la mai multe probleme in timp.

Acum sunt si de acord cu voi ca unele limitari poate nu sunt vizibile sau scad brusc. Si da, doar in cazul acesta ar trebui lucrat. Adica sa se faca presemnalizarea pentru reducerea vitezei corect. 2-3 indicatoare inainte ca aceasta sa apara, si distante rezonabile intre trepte succesive de viteza. De asemeni sunt de acord sa existe o mentiune in lege ca la orice amenda pe o bucata anume de drum in conditii de precipitatii sa fie atasata o informare locala de la IMH cu valoarea de precipitatii cazuta in acea portiune de drum in ultima ora. Asa ceva ii va incuraja pe cei de la politia rutiera sa impuna legea si va descurajeze abuzul. Daca asta se implementeaza cu un simplu site, va ajuta si soferii si serviciile online de autorutare si estimare a traseului cum sunt Google Maps si Waze.

Eu din nou consider ca problemele principala sunt neatentia, nerespectarea conditiilor de drum si a indicatoarelor, nerespectarea participantilor in trafic.

As aprecia sa ma contraziceti cu argumente. Nu am dat nici un citat aici pentru ca ar trebui cei care citesc sa treaca prin mare parte din postarile anterioare cu putina atentie.
O zi buna.

dragos76

Quote from: weaz on January 08, 2016, 01:39:07 PM
0. Da, ZERO. Nu uitati ca la noi in tara prima valoare de la care esti in ilegalitate este +9km/h peste limita legala in acea portiune de drum. Asta face ca legal sa nu ti se intample nimic daca ai 88Km/h pe ploaie pe un segment de autortrada.

Permite-mi și mie să te contrazic  :). Cu chestia asta nu ai dreptate: ești în ilegalitate și dacă ai depășit cu 1km/h limita (80 pt exemplul nostru). Doar că sancțiunea e un avertisment, nu înseamnă că nu încalci legea.
Din păcate argumentul ăsta l-am auzit, cum că oamenii pot circula liniștiți în localitate cu 60km/h (50+10) l-am auzit chiar de la purtătorul de cuvânt al poliției rutiere Cluj, acum câțiva ani; ba chiar îi încuraja pe oameni să o facă. Ceea ce e un lucru EXTREM de grav. Pentru că să zicem că dacă la 59km/h tu faci un accident unde totuși nu încalci și o altă regulă (de ex lovești un pieton care traversează neregulamentar), prin faptul că nu ai circulat legal oricum o să ai probleme f mari în a evita (cel puțin) urmărirea penală pentru vătămare corporală din culpă (sau Doamne ferește pt chestii mai grave).

dr4qul4

0. Depasirea limitei de viteza cu +10 (mi-am luat amenda si mi-a trecut 90 in loc de 91 ca sa platesc mai putin si sa nu contest) este valabila doar pentru soferii cu experienta de peste 1 an.  Si pt depasirea cu pana la +10 politia te poate opri si iti poate da avertisment, nu amenda. Cand s-a introdus aceasta prevedere in lege viteza in localitate era de 60 km/h. Practic au lasat-o la acelasi nivel.

2. ITS costa, dar pe A il avem deja implementat. Daca tot am dat bani pe el, hai sa-l folosim.
Fiecare merge cum vrea. Iar daca incalca legea doar politia poate lua masuri . Iar noi nu suntem politisti. Poate merge legal cu 50 de km la ora, dar asta nu este condus preventiv. Conducand prea incet, ii obliga pe toti ceilalti sa efectueze mai multe manevre, si pune in pericol circulatia. E ca si cum ai merge legal pe un DN, pe banda ta, si ai refuza sa tragi putin dreapta de volan (desi mai ai 2 metri de asfalt) cand din sens opus vine cineva care a incalecat linia continua.


Discutia aici a pornit de la limita de viteza pe ploaie si zapada, care este aceeasi: 80 km/h. Este absurd, dar legal, ca aceeasi sa existe si  cand picura si cand ploua torential si cand ninge si cand e ceata si cand e noapte si cand e zi.

Nimeni nu o va respecta niciodata. Eu unul nu o fac. Daca as merge cu 90 la ora pe pilot automat ar tb sa strang din ..... de fiecare data cand ma depaseste un camion. Pentru ca ei merg cu 90-100 tot timpul.
o limita de 110 pe ploaie si 80 pe ploaie torentiala/ninsoare este mai mult decat acceptabila.
Nici masinile nu mai sunt ce au fost. Exista nenumarate sisteme care te ajuta. Una e sa franezi de la 110 pe carosabil umed (nu ud leoarca) cu o dacie 1310 cu cauciucuri mixte de 5 ani, si alta cu o masina de generatie noua echipata cu anvelope care costa cam cat dacia
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Valeantudor

Tu stii ce inseamna ploaie torentiala pe autostrada? :D am prins eu una in Italia anul trecut: efectiv TOATE automobilele s-au oprit. Toate, nu exagerez. Cand ai stergatoarele la maxim si nu vezi nimic afara - aia e ploaie torentiala.

Personal, am condus cu viteza mai mare de 120 km/h pe ploaie pe autostrada insa nu erau si alte masini pe sensul meu de mers. Intr-adevar, dupa ce depasesti 90 km/h apa e ridicata de roti mult mai sus; ajungi sa ai o "coada" de minim 10 metri lungime iar soferul din spate e, practic, orbit.

Hai sa ne respectam totusi reciproc cand suntem la volan ...

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tudor

Ca sa rezum:

In momentul de fata, limitarea  de 80km/h pe timp de ploiaie e pe intreaga lungime a autostrazii (si nu doar pe sectoare).

Exista situatii meteo cand o aftfel de limitare sau chiar una mai drasica este rezobabila. Insa utilizarea ITS,pentru a tine cont de astfel de conditii special meteo este scumpa, in plus sistemul ar putea sa se defecteze tocmai din cauza conditiilor meteo asa incat o limitare prin indicatoare se impune oricum.

O limitare prea drastica ...
Quote from: dr4qul4 on January 08, 2016, 02:04:12 PM
...nu o va respecta nimeni niciodata   
Cei cativa care nu se incadreaza la "nimeni"...
Quote from: dr4qul4 on January 08, 2016, 02:04:12 PM
...conducand prea incet, ii obliga pe toti ceilalti sa efectueze mai multe manevre, si pun in pericol circulatia.

Pe scurt:
Quote from: yetiman on January 07, 2016, 03:41:40 PM
Panourile de limitare la 80 pe ploaie sunt absurde.

Hai sa facem ceva ca se eliminam absurditatea asta:
O limitare generala pe ploaie si ninsoare la 110km/h
O limitare la 100km/h sau chiar la 80km/h doar pe sectoarele unde o astfel de limitare are sens...


dr4qul4

#1483
O sa incerc sa aflu daca s-a depus ceva la BRML.

Si cred ca e nevoie si de schimbarea legii pt a da amenda.

Dar nu vad cati pot merge cu medie mai mare pe DN1...se pierde foarte mult timp la decelerari si accelerari.

Doar pe autostrada le vad folositoare... Iar pe DN1 pt a prinde bizonii care merg cu 150+.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

danutzu_1069

Probabil sistemul va fi setat sa depisteze si sa sanctioeze viteze mai mari de 10(zece)km/h la deplasarea in coloana!