News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TVlad

Wow! Asa ceva nu mi-am inchipuit ca se poate intimpla, nu acolo. Mai e putin si va pomeniti cu ursi gunoieri si la Cluj. Nu se va rezolva problema pina nu ajung sa cotrobaie si prin tomberoanele Casei Poporului, alias Palatul Parlamentului. Putintica rabdare...

dumbravaandrei

Pai pe la Targoviste si Paulesti misuna deja ursii... nu mai e asa de mult pana in Bucuresti...

Hercule

Mureş: Un om atacat şi trei urşi ucişi în accidente, dintre care doi pe Autostrada Transilvania, în ultimele zile

QuoteDouă accidente de maşină, unul de tren, şi, ca noutate, accidentele au fost pe autostrada Iernut-Cheţani.... Se vede că acele garduri n-au dat rezultate dacă urşii au ajuns pe autostradă. Nu e firesc să vedem urşi pe autostradă, la o viteză de 130 km/h să loveşti un urs nu e cea mai mare plăcere", a declarat presei...
Deșteaptă-te române!

pasadia

Cat amatorism in acele declaratii...

Esti director APM in Mures. Tot in Mures ii ai pe cei de la MILVUS care chiar au avut un proiect fain exact pe tema asta (arealul ursilor vs infrastructura rutiera). Si au pus oamenii ai trackere pe ursi am urmarit vreo 10 bucati pe parcursul unui an si s-a vazut foarte clar apoi ca arealul ursilor NU e "numai in padurile de la munte". Sunt paduri si pe dealurile alea ce despar vaile Tarnavei, sunt paduri chiar si in Campia Transilvaniei asa ca ursii si alte animale salbatice vor considera tot acel teriroriu ca fiind un areal potrivit.

Si apoi, tot tu director APM constati ca gardurile puse de CNAIR nu sunt suficiente (de inalte, de puternice, de adanc ingropate). CE FACI APOI? Nu de alta dar vine CNAIR-ul sa iti ceara aviz si pentru A8... Tu, director APM, inveti naibii ceva din aceste situatii? Te duci sa te uiti ce garduri sunt montate acum, cum ar putea fi montate mai bine? Iti trece prin cap sa ceri niste ecoducte? Sua e suficient sa faci o conferinta de presa si sa spui ca astepti sa faca altii nu stiu ce recesamant?

JohannDB

........... Până la "ecoducte" speciale n-ar fi mai trebuincioase orice fel de podețe/poduri casetate sau pe grinzi scurte, pe sub autostradă/șosea; veți zice, "găuri", dar găuri prin care să treacă orice viețuitoare pe sub drum, deoarece terasamentele oricum le privim, sunt destul de înalte, chiar de suntem în... câmp.
        ..... Și apropo de urși, prin toamnă (o zi de octombrie, pe la ora 13), eram pe Centura Brașovului, VO1K, și mă scoate din balamale sunetul aiurea al alertei: alertă de urs, în Brașov,  Str. Ciobanului, Platforma Rulmentul, Coresi..... Bântuia ziua în amiaza mare, în legea lui....... Departe de orice pădure !!

JohannDB

    Mă uit "pe televiziuni" și văd că pe DN6, Dealul Plugova; km 367 e "groasă" treaba, cu tasarea de acolo; și la acest moment se circulă foarte greu și încă situația nu pare stabilizată... Cert este că două tramvaie pentru Craiova, stau pe drum, pe autostradă și unul încă în vamă, iar unul pentru Timișoara stă la Giurgiu; la 39 m  lungime pe acea tasare nu poți trece; rămâi suspendat în grinda centrală.....

  FOTO Drumul dintre Oltenia și Banat s-a rupt în Caraș Severin. CNAIR face reparații pe DN 6 la Mehadia/Cozi mari din cauza restricțiilor
Mădălina Podaru apr. 18, 2023
   https://economedia.ro/foto-drumul-dintre-oltenia-si-banat-s-a-rupt-in-caras-severin-cnair-face-reparatii-pe-dn-6-la-mehadia-cozi-mari-din-cauza-restrictiilor.html#.ZD6IyUlBzcc



Powered by API/PUM imgur uploader

Drumul Național 6, Craiova-Lugoj, șoseaua dintre Oltenia și Banat s-a rupt la Mehadia în județul Caraș-Severin, cauza pe care a anunțat-o CNAIR fiind ploile din ultimele zile. Problemele de pe Dealul Plugova au apărut în urmă cu aprox. o săptămână atunci când carosabilul s-a tasat și au apărut denivelări, iar luni, în a doua zi de Paști, Poliția Română anunțase o nouă surpare cu închiderea temporară a circulației.

DN 6 Craiova -Lugoj a fost reabilitat în urmă cu mult timp, iar de aproape 10 ani, după deschiderea podului peste Dunăre de la Vidin, traficul a crescut cu mult peste capacitatea de preluare.

Între Craiova și Lugoj, (Filiași-Lugoj) ar fi trebuit să fie deja în etapa de proiectare (preliminară/Studiu de Fezabilitate) ,,Autostrada Sudului", dar CNAIR nu a reușit să semneze niciunul dintre cele patru loturi, deși a trecut un an de la noua procedură de licitație.

Anunțul CNAIR : ,,Se intervine în permanență pe DN6, zona localității Mehadia, județul Caraș-Severin !

–Săptămâna trecută au fost făcute lucrări de remediere la tasarea produsă anterior pe DN6 în zona localității Mehadia, dealul Plugovei. Aceste tasări s-au produs în urma precipitațiilor abundente din ultima perioadă. Pentru remediere s-au făcut lucrări la șanțuri de gardă, un dren longitudinal de 50 metri lungime, excavații, trei drenuri transversale pentru captarea infiltrațiilor de apă din sistemul rutier, s-a refăcut apoi sistemul rutier cu geotextile, piatră brută, balast, strat de piatră spartă și trei straturi de asfalt. Tasarea a fost remediată ca lucrare în regim de urgență, pe o grosime de peste 2 metri, dar s-a constatat că este o tasare de mai mare adâncime pentru care este nevoie de lucrări mai ample. Se intervine în permanență cu material granular pentru aplanarea denivelării. Urmează să fie realizate în perioada imediat următoare expertize geotehnice și foraje pentru a se afla care este cauza cedării. În acest timp se va monitoriza zona permanent până se va găsi o soluție pentru menținerea traficului."



Powered by API/PUM imgur uploader

elphax

Este jale acolo ... luni au fost mii de masini cu oameni care se intorceau in Timisoara dupa Paste, multi au schimbat traseul, au venit pe Orsova-Oravita sau pe Tg.Jiu - Petrosani. Dar traficul greu este foarte afectat. Si este un drum complet reabilitat recent.

qionescu1

Quote from: TVlad on April 16, 2023, 10:14:22 PMWow! Asa ceva nu mi-am inchipuit ca se poate intimpla, nu acolo. Mai e putin si va pomeniti cu ursi gunoieri si la Cluj. Nu se va rezolva problema pina nu ajung sa cotrobaie si prin tomberoanele Casei Poporului, alias Palatul Parlamentului. Putintica rabdare...

Au ajuns deja si la Cluj pe langa Metro si in padurea din Baciu! Sa zicem ca e mai aproape de munte dar in zona asta nu e deloc zona de urs. A mai fost lovit unul destul de recent la Fizesu Gherlii iar in zona Bontida, doar aici se estimeaza (de vanatori) ca ar fi 3-4 ursi "rezidenti"! In zona Gherla sunt destul de dese aparitiile chiar langa oras. In cativa ani o sa ajungem ca la Sinaia. Si nicio institutie nu misca nimic.

Hercule

Unul din motivele ca nu se misca nimic sunt si organizatiile de ecologisti (de canapea), care la orice articol tipa ca omul s-a dus peste urs nu invers. Ca padurea e casa lor si omul nu are ce cauta acolo...
Dar cel mai important motiv e incompetenta si lipsa de raspundere a autoritatilor. Asa zis "autoritati competente".
Atata vreme cat nu se face nimic concret, problema se va acutiza tot mai tare.

PS. In Targu Mures vin ursii la Platoul Cornesti aproape zilnic (pentru cine nu stie, e o zona de recreere pe un deal din oras)
Deșteaptă-te române!


alin2pas

Problemele drumului de pe dealul Plugova:
Vara trecută drumul din pasul Petrohan (Bulgaria) a fost rupt de torenți și distrus aproape în întregime pe o porțiune mult mai mare decât cea afectată la Plugova. În mai puțin de două săptămâni au băgat acolo umplutură de piatră de câțiva metri grosime și au adus apoi drumul la starea inițială. La bulgari s-a reușit.

JohannDB

   Ce să zic "@alin2pas".... La o rupere provocată de torenți, se prezumă o spălare/rupere ce lasă o bază sigură, la un nivel oarecare, după trecerea masei de apă.... Ori aici avem ceva diferit, avem un fenomen la care nu i se cunoaște profunzimea, suprafața, compoziția și gradul de lichefiere la locul de generare.... Tot ce așterni deasupra, creează o sarcină/forță de apăsare care precum berbecul unei prese determină scufundarea/alunecarea. Ar  mai fi un lucru, legat de o conicitate sau concavitate al locului, care adună apele de orice fel, din zona imendiată, în locul ăla și care ar trebui, când se va ști exact, canalizate cum trebuie, să nu mai fie o componentă de înmuiere.

P.S.   Văd că se complică situația și pe "Centura Călimănești", la Râmnicu Vâlcea, pe DN 7.......

pasadia

Sa revenim la siguranta rutiera, nu la calitatea asfaltului.

Un video NSFW (ma rog, nu work ci persoane sensibile) de la un accident de azi

QuoteIPJ BRAȘOV - accident rutier

Cu puțin timp în urmă, a avut loc un accident rutier, pe DN1, între localitățile Olteț și Viștea, din județul Brașov, în urma căruia șase persoane au fost vătămate corporal.

Cercetările pe care polițiștii le-au efectuat până la acest moment, au arătat faptul că o autoutilitară, care circula dinspre Brașov spre Sibiu, ar fi pătruns pe sensul opus de mers, context în care s-ar fi produs accidentul rutier în care au mai fost implicate alte trei autoturisme.

În urma accidentului, cele trei autoturisme, dar și autoutilitara au fost avariate. De asemenea, o persoană, care se afla într-unul din autoturisme, este încarcerată în vehicul.

La acest moment circulația este blocată iar polițiștii efectuează cercetări pentru lămurirea condițiilor și a circumstanțelor în care a avut loc accidentul.

Dupa cum am spus, autostrazi trebuie nu pentru capacitatea lor caci nu avem trafic aproape nicaieri ci pentru a spori siguranta rutiera, mai ales pe acele sectoare de drum unde combinatia dintre un anumit volum de trafic si geometria drumului invita la depasiri si accidente frontale. Tg. Frumos - Iasi e un exemplu in sensul asta, Brasov - Sibiu e un alt exemplu...

tom_sawyer

#8068
^
19.04, accident mortal la Lețcani (IS), pe trecerea de pietoni, un copil a murit:

Accidentul mortal care a avut loc ieri în Leţcani a fost cauzat de o greşeală de începător a şoferului camionului: la o trecere de pietoni, acesta nu s-a uitat bine în unghiul mort, adică în partea din faţă a cabinei, unde vizibilitatea este zero.

De asemenea, tot pe filmare se poate vedea că pe trecere se mai afla un pieton care se grăbea din sens opus, dar şi un TIR care nu oprise cu totul, venind dinspre Iaşi. Şoferul camionului cel mai probabil era cu ochii pe pietonul care fugea din stânga lui şi nu a mai fost atent în unghiul mort din dreapta, în care se afla tatăl şi cei doi copii.


https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/filmul-tragediei-cum-a-fost-ucis-un-copil-de-3-ani-aflat-in-bratele-tatalui-pe-o-trecere-de-pietoni-din-letcani--351005.html



Priviți hal de trecere de pietoni:




Trecând pe zebră, au schimbat ușor direcția de mers spre dreapta ca să treacă pe acele dale peste șanț, s-au apropiat de TIR și au intrat în unghiul mort al acestuia.


M-au uitat mai bine pe filmare: de fapt veneau dinspre acele dale, deci erau deja în unghiul mort când au pășit pe trecere.
Din sens opus a trecut un pieton, iar șoferul a pornit de pe loc imediat ce acesta a dispărut din fața TIR-ului, nevăzându-i pe ceilalți care s-au angajat în traversare.

Administratorul drumului trebuie dat în judecată (sau se autosesizează vreun procuror?!). Configurația trecerii de pietoni nu-ți permite să te angajezi în traversare astfel încât să fii vizibil pentru șoferi.
Lăsată așa, va mai produce victime.

Și era atât de simplu de pus în siguranță: câteva dale și pavele în plus. Sau trasată zebra în dreptul pavelelor. >:(
Conform GoogleMaps, trasarea șui a zebrei s-a întâmplat între aprilie și august 2021. Inițial a fost "centrată" pe acele dale peste șanț.

Prostia/incompetența/indolența ucide.

Iar acest drum criminal trebuie transformat în 1+1 în localitate.

Pericol:



Powered by API/PUM imgur uploader

oc7avian

Pe lângă trecut la 1+1 în afară de zonele unde avem benzi direcționale, poate că ar trebui să ieșim din logica falsei fluidizări.

Creștem numărul de treceri de pietoni (permeabilitate, deci șanse mai mici de traversat ilegal), adăugăm semafoare (treceri, intersecții) sau chiar supraînălțări cu iluminare suplimentară. De enforcement pentru respectarea vitezei nu mai zic iar.. am lăsat doar elementele de design ale drumului. Iar centurile sunt soluția pe termen mediu.

Mai bine coloană care se mișcă din semafor în semafor decât blocaje de la accidentele recurente. Mai bine drum predictibil de 6 ore decât unul care variază între 5 și 9, după ghinion.