News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Eu am niște gume Nokian. Nu noi, dar nici vechi. În dimineața asta m-am dat ca pe sanie prin spatele blocurilor, la 20 km/h. Din păcate pe polei/freezing rain sau zăpadă bătătorită doar alea cu ținte sunt eficiente. Cine are așa ceva?

Ideea e să minimizezi riscul. Zero n-o să-l faci. Și când ai greșit să te salveze infrastructura, nu să te omoare.

RBRS

anvelopele cu "crampoane" sunt interzise în România. Eu am pe mașina  anvelope care permit montarea de "crampoane". În Germania, de exemplu, sunt interzise pentru că distrug suprafața de rulare. Singura excepție sunt vehiculele de urgență.

gruiarew

Vezi te rog postul meu de dinainte, că și eu m-am dus ca bolovanul cu gume noi. M-am băgat în discuții că au pus DRDP-ul poze cu cauciucul și gata, aia a fost problema.

Eu mă iau fix de amplasarea idioată și sau eronată a indicatoarelor. Sunt prea multe cazuri în care le vezi uitate după terminarea lucrărilor, sau pur și simplu montate aiurea. La noi în rare cazuri poți lua de bun prima dată când vezi un indicator. Am dat de limitare de 60 pe A1 că se lucra ceva pe banda de urgență. Instinctiv am redus că mă gândeam că precis au lasat ceva prag și-mi rup atelajul în 2. Nu aveam 60, aveam undeva la 70-80. Balize pe dreapta, era "mușcat" și din B1. Ei, știi ce s-a întâmplat în următoarele secunde? Au început TIR-urile să mă depășească! Dorind să respect semnul începusem să încurc și să creez o situație cvasi - periculoasă, banda mea fiind mai îngustă.

Da sunt pentru un audit complet al drumurilor, pusă plasă acolo unde trebuie, făcute ieșiri unde-s panouri fonoabsorbante și rezolvat dracului cu limitele alea de viteză! O să se întâmple așa ceva? M-aș mira!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

API pe Facebook

Căderea în gol și manipularea la CNAIR și MT. Observăm de mulți ani un fenomen foarte grav: la accidente mortale cauzate de starea sau proiectarea deficitară a infrastructurii, autoritățile se unesc într-un cor pe mai multe voci și ni se cântă că "mortul e de vină" și că "drumul respectă normativele în vigoare". Așa am văzut, de exemplu, la celebrul nod A1-A6 de la Balinț, unde avem bretea bidirecțională fără separator de sens, în curbă, la intersecția a două autostrăzi!

Aceste scuze de doi lei au atins noi culmi după accidentul de duminică seară de pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, când un om a căzut în gol neștiind că se află pe pod. Încercând să ascundă că nu au învățat nimic din primul incident similar, petrecut în 2018 pe A3 Turda-Gilău, oficialii de rang înalt din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România aruncă public tot felul de informații scoase din context și motive irelevante: "autostrada nu este pentru pietoni", "era afișată restricție de viteză la 60", "anvelopele celui care a provocat accidentul erau uzate".

Asemenea manipulări deturnează atenția de la un lucru evident: indiferent de circumstanțe, faptul că un om e lăsat să cadă în gol este, în primul rând, vina geniilor din CNAIR care au aprobat proiectul. Și ce valoare mai au auditurile de siguranță rutieră dacă nu se observă (că lipsește) un element simplu? Un grilaj care să acopere distanța dintre cele două sensuri pe viaduct.

Lipsa de respect pentru viața omului este flagrantă. În loc să se ia urgent măsurile care se impun, oficialii CNAIR și MT tratează evenimentul ca pe o problemă de imagine. Așteptăm decizii și acțiuni concrete de îmbunătățire a proiectării și execuției tuturor elementelor de siguranță pe drumurile noi și pe cele existente, în loc de slogane ieftine și/sau ascunderea după motive puerile care nu au nicio legătură cu factorii care au produs incidentul.

gruiarew

Azi de la Săliște până la Sibiu, toate VMS-urile pe A1 arătau restricție la 60 drum umed. Era ud pe jos ce-i drept dar NU se justifica mizeria aia de restricție. Ok, era nasol când te depășea câte unul și se priponea apoi în fața ta și te umplea de mâzgă în ochi. Dar un 100 sau 90 + semn de păstrat distanța ar fi fost mult mai util și respectabil.

Chiar sunt retardați cei ce manevreaza semnele alea? Nu se gândesc că inducerea în eroare e mai grav ca orice? Toți zburau pe lângă mine cu 100+. 100 aveam eu doar ca să nu încurc Tir-urile. Dacă doamne ferește era polei pe ceva pod / viaduct, și ar fi fost pe bune limitarea la 60, cine credeți că o mai ia de bună? 

Plus am văzut că au sumplimentat și semnele. E pe lângă 80 pe ploaie e acum și 60 cu fulg. Nici pe DN nu merge nimeni cu 60. Eu doar o văd ca o motivare în stilul mult iubit. Să se spele pe mâini și gata.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

SB76UFO

Quote from: SB76UFO on November 07, 2020, 02:33:41 PMAseara am vazut pe centura Sibiului urmatorul semn.
Nu tin minte ca iernile trecute sa fi fost montat, ce ma surprinde e restrictia de 60km/h pe nisnoare. E normala asa o restrictie pe autostrada?

@gruiarew Asta am semnalat si eu in noiembrie 2020
"Prostia este eternă și invincibilă"

TibiV

#7956
Acum, pe bune, vi se pare ca este o restrictie "inimaginabil de restrictiva" 60 km/h pe niste viaducte "luate de ger" si de jos si de sus?!...
Adica viaducte care devin patinoare olimpice?!...

Nu stiu sa existe un indicator rutier strict pentru polei (poate o fi, dar cine sta sa il puna in noiembrie si il scoata in martie?...)
Asta cu fulgul este OK, toata lumea stie ca atunci cand ninge... e frig!
Adica iarna nu-i ca vara!

Quote from: gruiarew on February 04, 2023, 12:22:04 PM...toate VMS-urile pe A1 arătau restricție la 60 drum umed. Era ud pe jos ce-i drept dar NU se justifica mizeria aia de restricție.

Crezi ca CNAIR are "senzori de polei"?
Eu nu cred ca are. Si in conditiile in care in aceeasi zi ai intre +5C si -5C, si circuli ba pe terasament (mai cald), ba pe viaduct (mai rece), semnul are logica...

Fenomenul de polei are limite destul de largi - in functie de temperatura, presiunea si umiditatea din aer.
Cam ca givrajul la avioane...

Parerea mea este ca mai bine sa incetinesti cand riscurile sunt mari (chair daca se dovedesc doar riscuri, nu realitati fizice...)

Pana la urma cazul mortului de pe viaductul Talmaciu a plecat de la unii carora nu le-a pasat nici de indicatorul "80 km/h pe ploaie".
Mortul se pare ca a respectat indicatorul, dar a coborat din masina, uitand  ca din spate vin altii care NU il respecta...

PS
Tot aici pe forum s-a spus de multe ori "la ce sunt bune VMS-urile, ca pe ele scrie mereu <<respectati distanta de siguranta>>".
Dar cand scrie altceva, ne suparam ca "exagereaza"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

@SB76UFO eu n-am mai fost pe acilea de prin 2020 vara.

@TibiV sunt niște cașcarabete pe marginea autostrăzii cu ceva morișcă. Cred că-s stații meteo alea.

Dacă nu, sigur ăia de la aeroport au. Nu se face nici mama poleiului la +5°C, fără vânt, mai ales dacă a trecut sărărița. Mi se pare total anapoda să pui restricții, doar să te speli pe mâini în caz de ceva. Puteau de ex pune atenție drum alunecos posibil polei pe viaduct. Nu limită de 60 că e ud pe jos! Nu a respectat nimeni semnul ăla! Nu aveai cum. Probabil le-au pus de noaptea când a fi fost mai frig, dar trebuie date jos când nu mai e cazul.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Nu e domeniul meu, dar as zice că apariția poleiului tine și de nivelul de trafic - cât e trafic ridicat, frecarea și căldura generată de mașini împiedică formarea poleiului.

Ok, influențează și alte caracteristici - temperatura exterioara, umezeala în aer, etc... Dar deseori constat că sunt mult mai mari șansele de a avea polei dacă pe respectivul drum volumul de trafic la acea oră e redus. 

cavver

Tocmai m-am întors dintr-un sejur din Italia, acolo limita pe autostrăzi în caz de zăpadă este 50 km la oră. Afișată pe toată autostrada dintre Veneția până la Torino. Și se mai cere si cauciucuri de iarna sau lanțuri in mașina . Nu mai vorbesc de autostrăzile montane unde noua limita este de 110 km la oră. În Slovenia am avut plăcerea de a merge pe viscol iar limita afișată pe sistemele VMS era de 40 km la oră din cauză de vânt.


yetiman

Problema nu e limita de viteza in sine. Sigur ca poate fi 60, 50 sau chiar 40, DACA SITUATIA O CERE.

Problema e cu limitele absurde, care nu au nici o justificare.

Ca ajungem ca in povestea cu Petrica si lupul.

Daca e plin de restrictii absurde, nimeni nu le va mai respecta, iar atunci cand sunt chiar reale si necesare vor aparea accidentele.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

gruiarew

@yetiman mulțam. Se pare că ori nu m-am exprimat eu bine, ori colegii îmi citesc postările tot pe sărite.

Ieri când am trecut eu erau 5°C. Nu ploua, nu viscolea, nu ningea, nu bătea vântul. Era niște apă pe drum și cam atât.

Mai pe seară da, a început să ningă, s-a depus în Sibiu undeva la 20cm.

Probabil au afișat limita aia de 60 preventiv.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Pai da, ai dreptate in privinta orei la care ai trecut tu.

Dar din cate tin eu minte ANM a emis codurile alea "colorate" cu mult inainte de nebunia care a inceput seara...
Nu uita ca a fost prima data in istorie cand s-a inchis A1 pe 68 de km, de la Boita pana la Cunta.

Aici este (probabil) o problema de "fine tuning".
Adica baietii de la CNAIR sa nu fi luat in considerare si "intervalul de valabilitate" dat de ANM (de la data D, ora H, pana la...) si sa fi preferat sa zica "bagam limitarile acum pentru ca acum a venit avertizarea, nu conteaza ca intra in vigoare peste 4-8-10 ore..."

Oricum, vorbind despre meteo, stii ca nici americanii sau japonezii nu au date certe cu N-shpe ore inainte. Doar ca "se estimeaza ca fenomenul X se poate produce pe la ora Y, aproximativ in zona Z"....

Dar modul in care reactioneaza CNAIR si mesajele afisate de pe VMS-uri - adica de multe ori nimic, desi ar trebui (anul trecut am mers pe A1 Sibiu-Cunta pe ploaie torentiala si scria doar "Pastrati distanta...", desi nu vedeam mai mult de 100 de metri in fata) sau extrema cealalta, de ieri, descrisa de tine - ei bine, asta ar trebui sa fie alta discutie. Caci (aparent) VMS-urile sunt in general inutile.
Eu nu am vazut niciodata afisat "accident peste X km, reduceti viteza sau iesiti prin nodul Y", sau "autovehicul ramas in pana pe banda de urgenta"....   
 
Cum spunea, in urma cu peste 20 de ani, un amic olandez cu afaceri in Romania: "You work nice here in Romania, but you don't have the finishing touch..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Totuși cine pune mesajele alea și de unde? Să nu-mi spuneți că de la București... e unul într-un beci ce trimite mesaje pe indicatoare.

@TibiV sunt destule alte semne ce se pot folosi. Cum am mai zis ăla cu păstrat distanța, atenție drum alunecos, orice altceva ce putea fi respectat. Sau puteau afișa și temperatura sau nu știu, orice altceva era mai folositor.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

al_eugen

#7964
@cavver
Cer scuze, dar Italia nu e chiar o referinta. Legea cere, pentru zonele montane/cu zapada: "fie anvelope de iarna fie lanturi". Practic, cum majoritatea teritoriului nu vede zapada in mod obisnuit, toasta lumea are doar gume de vara. Si atunci 50km/h pe zapada e deja riscant.

Am aflat asta direct din experienta cu masini inchiriate iarna de la Bergamo- erau dotate cu cauciucuri de vara, am primit lanturi si recomandare sa punem o sticla cu aditiv de iarna pt motorina de la benzinarie cand facem plinul - dar cu minim 1 ora inainte de destinatie, sa apuce sa se amestece. Nici motorina de iarna nu era la statii, evident.
Am cautat pe net sa vad - si am gasit doar textul "fie-... fie". Deci nu prea aveam cum sa ne certam cu firma de inchirieri