News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

#7755
Nu se poate face procedura pentru fiecare situatie, asta ar insemna un manual de 1000 de pagini pe care politistul trebuie sa il invete si nu ar cuprinde tot. Ce credeti ca il va invata? Ca va stii totul pe de rost? Dimpotriva vor avea si mai mari retineri, nu vor putea memora tot dar vor fi controlati exact dupa manual cand vor ajunge la parchet. Efectul va fi mai grav decat e acum... teama va fi si mai mare.

Trebuie stabilite niste principii simple, clare si trebuie acordata mai mult autoritate politiei. Nu trebuie sa ne uitam la politia din US, e suficient sa ne uitam la cea din Ungaria, Olanda, Germania, Austria. Acolo nu exista riscul ca daca politistul ii sparge geamul pentru a-l extrage din masina sa fie trimis in judecata pentru distrugere sau sanctionat disciplinar pentru lipsa de tact si pus sa plateasca geamul masinii...

JohannDB

 @ qionescu1..... ""Nu se poate face procedura pentru fiecare situatie, asta ar insemna un manual de 1000 "" Și cele 1000 de nopți au fost...1001 !! Daaa și ce dacă se fac 1200 de pagini ?? N-au capacități cerebrale de-a memora ?? Până la urma urmei dacă acel "covor cu țepi" era în portbagaj, la locul lui, atât trebuia, unul în față și altul în spate și bizonul mai pleca la...dracu, pe brânci....
    Din păcate am întâlnit polițist de rutieră pe Arad, care m-a rugat să nu fiu dur cu cei care forțau convoiul (aveam 4,80 m lățime și 83 de tone) .... I-am spus-o clar că dacă îi las să treacă, ne vor SCUIPA ÎN CAP, cu tot cu poliția rutieră în față, convoi de prioritate maximă; am ajuns în situația în care mulți ofticați se dau CHIAR LA MAȘINA DE POLIȚIE... Unde naiba am ajuns ?? Am avut și polițist de Mehedinți care la un tramvai pentru Sofia a lut 4 carnete, pentru alipire, intercalare..... Procedură poate fi pentru fiecare situație în parte, dar mai este și "neprevăzutul" în care trebuie să fii cerebral, intuitiv, iute de cap și să acționezi în consecință, fără a fi nevoie să pui mâna pe armă....
 Cazul cu șmecherul care-a mai avut și timp să dea "plăcuțe suedeze" poliției rutiere este elocvent: bunul simț și acțiunea ponderată sunt "frecții la un picior de lemn".....

alin2pas

Faptul e că această frică de a acționa (să nu spun altfel) a poliției împreună cu reacțiile nepotrivite ale magistraturii dau apă la moară acestor ,,șmecheri" și îi încurajează și pe alții să facă la fel. Un șofer care a dovedit că i se fâlfâie de lege și putea să lovească atât polițiști, cât și pietoni e lăsat liber, dar altcineva care a amenințat pe facebook un judecător anul trecut a fost cercetat în stare de arest.

qionescu1

Dar tu poti memora 1000 de pagini alineat cu alineat? Sa fim seriosi... Adica tu vrei ca politistii sa fie si Rambo si Einstein in acelasi timp pe 4000 de lei salariu si pentru banii astia sa se arunce si in foc si sa lupte cu toti interlopii. Apropo stii cum te-ar lua parchetul daca ai avea procedura de 1000 de pagini ??? Exact dupa ce ar fi scris acolo... La virgula!!!

Marea problema sunt magistratii, sunt vai steaua lor cum interpreteaza felul in care functioneaza politia. SI sa fim sinceri inclusiv ei, inconstient, au ceva cu autoritatea si uniforma. Ce credem ca magistratii sunt olandezi sau norvegieni? Tot romani sunt si din rahat nu faci bici... Are dreptate @alin2pas pai daca ai stii ce putin reactioneaza magistratii la ultraje n-ai mai cere atatea proceduri. Amenintari cu topoare, cutite, loviri, injurii, flegme... nici poveste sa retina sau sa aresteze pe cineva. Dar daca unul trimite prin fax unui judecator (!) niste asa zise amenintari e arestat de indata!

Principala vina pentru cum actioneaza politia o au magistratii. Teama aia de a actiona vine de undeva... nu a fost asa intotdeauna. De ce pana si in Ungaria lucrulile functioneaza infinit mai bine decat in Romania?

gabim

Accident mortal pe autostrada, BMW intrat intr-un (sub un) TIR care circula in fata sa: https://adevarul.ro/stiri-locale/timisoara/accident-mortal-pe-a1-o-tanara-de-25-de-ani-a-2216433.html

Din articol
QuoteTânăra șoferiță a condus un BMW spre Timișoara, pe banda 1, iar la un moment dat a intrat cu mașina într-un TIR care circula în fața sa.

,,În urma verificărilor efectuate, polițiștii au stabilit că o femeie, în vârstă de 25 de ani, a condus un autoturism pe banda 1, dinspre localitatea Margina înspre municipiul Timișoara, iar la un moment dat a intrat în coliziune față-spate cu un ansamblu rutier, condus de un bărbat, în vârstă de 42 de ani, care se afla în mișcare pe banda 1 de circulație", a transmis IPJ Timiș.

Potrivit polițiștilor, în urma accidentului tânăra, care se afla singură în mașină, a murit. ,,Conducătorul autotrenului a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, cercetările fiind continuate în vederea stabilirii cauzelor producerii accidentului rutier", a mai transmis IPJ Timiș.

Intrebare aici e cum ar putea fi evitat genul asta de accidente. Singura solutie care imi trece prin cap este dotarea tuturor masinilor cu senzori care sa detecteze daca te apropii prea repede de cel din fata si astfel masina sa franeze automat fara input din partea soferului. Daca nu ma insel, TIR-urile noi ar trebui deja sa fie dotate cu asa ceva, poate ne lamureste colegul @JohannDB .
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

JohannDB

 Recidivă la..... Suceava !! Huston, we have a problem !! În același loc la McDonalds când acum o săptămână unul/una care-a ieși de aici a troznit un taxiu.....

https://www.facebook.com/watch?v=5274501586012434

danutzu_1069

@gabim, sisteme exista, dar nu cred ca ai vrea sa-ti franeze masina la 130km/h....ca dai in altele...
Problema este a undividului din fata volanului... Daca este atent la drum si nu cu ochii in telefon...

gabim

^Auzisem de o directiva europeana nu cu mult timp in urma care prevedea ca TIR-urile (sau orice camion?) nou sa fie dotat cu un asemenea sistem care sa franeze automat in caz ca soferul doarme la volan, motivul fiind accidentele cauzate de camioane intrand in masini oprite pe autostrada (blocaj in trafic). In cazul in care asa ceva se intampla, rezultatul e carnagiu, aveti mai jos un video, partea interesanta e la min 5:30


Nu stiu daca respectiva directiva a intrat in functiune sau nu.
Pariu A7: se va circula pe toate loturile UMB pana la Pascani inainte de a se circula pe lotul Pizzaroti - in caz contrar, 100 Euro in contul API.

gruiarew

Quote from: gabim on October 31, 2022, 09:42:30 AMAccident mortal pe autostrada, BMW intrat intr-un (sub un) TIR care circula in fata sa: https://adevarul.ro/stiri-locale/timisoara/accident-mortal-pe-a1-o-tanara-de-25-de-ani-a-2216433.html



Ori e poză de la alt accident ori nu văd eu bine, dar acolo e linie continuă, deci îs pe banda de urgență. Nu cred că dacă erau în mișcare fiecare cu viteză legală se ajungea la așa ceva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

nirolf

Probabil TIR-ul a tras pe banda de urgență după impact, având mașina "atașată". Dacă era încărcat probabil nici nu a simțit mare lucru.

Sistemul de frânare automată există, se cheamă AEB - Autonomous Emergency Braking și există de câțiva ani buni pe piață. Inițial era opțional, acum până și Dacia îl are în standard - este cerut la testele de siguranță.

https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/safety-assist/aeb-car-to-car/

tom_sawyer

Întreb: (semi)remorcile care circulă la noi nu trebuie dotate cu un fel de bară de protecție în spate, pentru a împiedica autoturismele să intre sub ele?


Modern semitrailers for the most part do a good job of keeping passenger vehicles from sliding underneath them, greatly increasing the chances of surviving a crash into the back of a large truck, recent tests by the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) show. But in crashes involving only a small portion of the truck's rear, most trailers fail to prevent potentially deadly underride.

► These results are valid only for models sold in the USA

mirceaeliade

Solutiile astea cu rezultate limitate probabil se pot impune DOAR de la Bruxelles.  Nu va iesi niciodata vreun politician din Ro si va zice tiruri care circula in UE dar nu au bara nu au voie la noi.

gruiarew

Alt ziar (ziua de vest) zicea că a fost sinucidere. Eu n-am văzut remorcă de tir / camion fără bară, mai puțin alea de armată. Dar si alea țin până la un punct...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mirceaeliade

QuoteCOMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 25.10.2022 Cererea de Finanțare pentru proiectul ,,Cresterea sigurantei rutiere pe drumurile nationale si autostrazi prin amplasare de parapete rutier" în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Pilonul I- Tranzitia spre o economie verde, Componenta  4. Transport sustenabil; Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general al proiectului este: asigurarea sigurantei rutiere prin  montarea pe sectoarele de drumuri și autostrăzi aflate în administrarea CNAIR a parapetelui rutier din beton, cu rulouri și pe cabluri, ce va conduce la diminuarea numărului de accidente rutiere soldate cu persoane decedate dar și a gravității accidentelor produse, diminuându-se numărul victimelor decedate sau rănite grav.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/%E2%80%9Ccresterea-sigurantei-rutiere-pe-drumurile-nationale

JohannDB

      Probabil TIR-ul a tras pe banda de urgență după impact, având mașina "atașată". Dacă era încărcat probabil nici nu a simțit mare lucru................În imaginea în discuție, dacă "tir"-ul se deplasa cu turismul proptit în cuX/dos, nu aveai resturi de piese pe jos..... La orice trozneală dintre mașini, la locul cu pricina cad pe jos tot felul de resturi, începând cu noroiul pe pe contraaripi.... Este primul marcaj al poziției loviturii...... Acolo cad primele resturi, care se și detașează de "corpul principal"..... Asta ca idee de cercetare "criminalistică"......