Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ivladbogdan

La cum arata si se simte lotul Pizza de pe A10 dupa nici doi ani de la inaugurare, eu chiar sunt curios cum de castiga in continuare licitatii pentru drumuri in Romania.
E bataie de joc, la traversarea aia peste CF la Alba Nord era un ditamai craterul pe banda 1 acum recent de cateva saptamani.
Plus trambulina aia imensa.
Nu mai povestim de restul lotului, sunt portiuni unde esti cu barca pe apa.
Aparent in afara de pretul ofertat nu mai conteaza nimic... Si asa o sa tot avem la nesfarsit loturi facute prost si/sau intarziate mult + tepe benisciene si altele asemenea.

TibiV

Quote from: ivladbogdan on September 01, 2022, 07:47:11 PME bataie de joc, la traversarea aia peste CF la Alba Nord era un ditamai craterul pe banda 1 acum recent de cateva saptamani.

Duminica, 28 august 2022, pe viaductul ala erau cel putin 3 cratere pe sensul Turda-Sebes...  :(

Iar despre calitatea asfaltului...
Stiti ca NU sunt fanul Aktorilor, dar aia macar stiu sa astearna cum trebuie stratul de uzura... Net superior celui asternut de Pizzanocchio...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Marius

Quote from: TibiV on August 29, 2022, 10:26:53 PMDuminica NU lucreaza. Verificat ieri...

Am trecut ieri dupa amiaza in ambele sensuri, erau inchise ambele spatii de servicii pe lotul 1. Era pus semn de acces interzis la intrare.
N-or fi platit apa  :)  >:(

Buraddo

Am observat în trecere un indicator nou către "Mănăstirea Dumbrava" în zona CIC Dumbrava, era noapte târziu și nu mi-am dat seama exact unde era amplasat. Din fericire mașina de StreetView a fost recent prin zonă și am putut studia mai în detaliu situația.

Se pare că mănăstirea și-a amenajat un drum de piatră din parcarea de pe autostradă până la vechiul drum comunal, momentan e închis cu gard:



Pe sens opus, indicatorul observat din mers:

Și încă un indicator în CIC care te trimite înainte către bucla de întoarcere, nu către DN:


Să înțeleg că pelerinajul are prioritate peste semnele de acces interzis? Sau poate se vor înlătura semnele și se va deschide traficului complet curtea CIC?

Oricum, fără de logică traseul ales, acesta ar fi traseul recomandat de către indicatoare pentru vizitarea mănăstirii (pe sensul Sebeș->Turda):

Dar dacă dorești a te duce în continuare către Turda trebuie să mergi până la Decea să te întorci în nod. De ce nu ar fi recomandat mai degrabă traseul cu coborâre prin Decea și mers pe DN până în fața mănăstirii?

horatiu.cosma

Se înțelege bine (să zicem așa) directorul DRDP Cluj cu cei de la mănăstire, se pot modela regulile lumești în astfel de cazuri speciale  :D .

mirceaeliade

De ce ar fi neregulamentara aceasta iesire daca se face pe banii manastirii/BORului? Tehnic sunt folosite drumuri publice. In afara de folosirea unui indicator care nu pare a fi la standarde de autostrada, nu inteleg care ar fi problema.

horatiu.cosma

Problema e că există niște reguli privind modul în care se intră și se iese de pe autostradă. Doar în lumea a 3-a poate să vină cineva, să arunce o lopată de balast și să își facă acces în autostradă după bunul plac.

oneLess

^^ Se va crea un precedent care va conduce la lanțuri de pensiuni în spatele parcărilor.

mirceaeliade

#28058
sunt de acord cu "niște reguli privind modul în care se intră și se iese de pe autostradă", dar daca deja e construita o iesire pentru o parcare, nu mi-e clar cum se altereaza in sens negativ traficul. 
>"Se va crea un precedent care va conduce la lanțuri de pensiuni în spatele parcărilor."
tehnic vorbind, e ceva diferit intre asta si a avea un spatiu de servicii 'complet' la parcarile construite?  sunt de acord ca ar fi preferabil sa avem un plan centralizat de dezvoltare, dar atata timp cat nu se afecteaza bretelele de intrare si iesire, nu mi-e clar care e dezavantajul in a permite proiecte locale de marime limitata sa profite de infrastructura deja construita.  cum e chestia asta comparabil de rea fatza de intrarea aia idioata pe A3 inainte de Ploiesti unde un sat si-a tras niste asfalt si acum banda de urgenta e folosita ca decelerare/accelerare de catre localnici.

Buraddo

Mie mai absurdă mi se pare întoarcerea aia prin curtea CIC-ului, acolo există conflicte de trafic (manevre dintr-o hală în altă, trafic pietonal, acces în parcări), n-o fi traficul ăsta mare dar nu se pretează să devină bandă de decelerare de pe autostradă.
Alipirea mănăstirii la parcare mi se pare un lucru ok, până la urmă e și ăsta un loc de prestări servicii, asemenea unui restaurant/ benzinărie etc.

vladfero

Mie nu mi se pare deloc ok ce vad in poza de mai sus, cu indicatorul spre manastire pe marginea autostrazii, in dreptul benzii de decelarare. Exista un astfel de indicator cu 3000 m inainte, si cu 2000 m, si etc. (glumesc) astfel incat sa nu genereze niste franari bruste a  celor care vor sa ajunga la manastire, pe orice banda s-ar afla, cand vad indicatorul?

Mascarpone

#28061
August 2019

Conform geoportal, acea extindere de 100 de metri a drumului comunal ar fi ilegala

TibiV

Quote from: Buraddo on September 02, 2022, 02:37:39 PMAlipirea mănăstirii la parcare mi se pare un lucru ok, până la urmă e și ăsta un loc de prestări servicii, asemenea unui restaurant/ benzinărie etc.

In parcarile de la Dumbrava (superb intretinute, nu crezi ca esti in Romania...) NU exista nici benzinarie, nici restaurant.

Macar acces la un preot/calugar sa fie!...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

la schimb, călugării vor adăuga câteva porunci celor care trec pe acolo, de genul : să nu depășești viteza legală, să nu ai alt povățuitor în afară de codul rutier etc :)
Problemele reale pot apărea doar dacă mănăstirea ar genera trafic semnificativ dar (sper) că nu e cazul...

horatiu.cosma

Mirceaeliade, e mega periculos ce e azi în teren, se pot întâmpla accidente foarte urâte. Cineva venind toamna pe ploaie și ceață vede în ultimul moment indicator dreapta pentru mănăstire, frânează brusc, tamponare în cascadă. Sau cineva care intră pe breteaua aia și lovește pe cineva din CIC care se învârte pe acolo fără grijă că apar mașini surpriză, sau lovește un utilaj de deszăpezire din CIC sau sau sau. E incredibil cum putem să tratăm cu atâta seninătate astfel de ilegalități care conduc direct la situații periculoase, nu e de mirare că stăm cel mai rău în UE la cifrele de decese și răniți grav în accidente rutiere.