[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AlexxC

@dr4qul4  Nu cred ca e sanatos sa ingramadesti electricele pe centru si pe cei de la periferie sa ii afumi. Mi se pare discriminatoriu acest mod de actiune vazut in mai multe orase,nu doar in transport cat si in orice alte investitii , de la reabilitari asfalt si borduri pana la spatii verzi si altele.

Cum vad eu lucrurile (impartite in functie de eficienta in exploatare):
-autobuzele diesel sa functioneze acolo unde sunt cele mai eficiente: pe rutele cu vitezele medii cele mai mari.
-hibrid si electrice in zonele puternic congestionate ,unde se sta mult in trafic ,cu porniri si opriri dese si viteze de deplasare foarte scazute.

AndreiB

E vorba de a opera autobuze electrice in zone mai poluate pentru a maximiza efectul substitutiei. E vorba de eficienta, nu de discriminare.

AlexxC

Sunt perfect de acord si cu abordarea expusa de tine , dar tare tare ma indoiesc,ca cea mai poluata zona este centrul capitalei.

dr4qul4

Eu am zis electric in interiorul inelului median. Petricani-dna Ghica-Grigorescu-luica-brasov-grant. Nu e chiar centru.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thefrenzybudgeter

#1549
Mno deci in loc de a avea o linie de tramvai pe Iuliu Maniu ce să mergă până în centru voi vreti să investim în troleul ce are ca avantaje doar unul singur ...ca este electric. Capacitate, viteza ioc.

La ce costuri pe termen lung ai cu troleul ...mai bine fară. Troleul s-ar preta unde nu ai avea spatiu pentru tramvai dar nici nu vrei sa poluezi cu autobuzele. În Bucureşti avem mult, mult spațiu ...să ne uităm la celebrele bulevarde cu 3 benzi pe sens +o banda folosită pentru parcări🤦‍♂️


TibiV

Quote from: thefrenzybudgeter on October 20, 2020, 01:26:50 PM
...voi vreti să investim în troleul ce are ca avantaje doar unul singur ...ca este electric. Capacitate, viteza ioc.

La ce costuri pe termen lung ai cu troleul ...mai bine fară.

Macar esti bine intentionat, desi nu esti foarte (mai bine spus, deloc...) in tema.
Altfel iti dadeam -1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Pe pagina anterioara s-a explicat ca nu e atat de varza infrastructura de trolee. Si oricum nu costa atat de mult intretinerea.

Oricum ar fi un troleu este mult mai eficient decat un bus pe baterii. La pret e o mare diferenta: un troleu se invarte la 200k iar un bus pe baterii pe la 700k. Spre comparatie un tramvai e intre 1.6 si 2.2 mil euro nou.

Motivul pt care troleele din Bucuresti arata depasite este ca sunt vechi. Deci au o durata de exploatare foarte mare. Astra Ikarus 415T au fost fabricate intre 1997 si 2002. Au deja 20 de ani de exploatare in medie si inca merg. Astra Irisbus Citelis sunt mai noi: 2007-2008, dar nici ele nu sunt "spring chicken". Dar asta arata si cat de eficiente sunt, pe langa ca nu polueaza decat prin sistemul clasic de franare. Pacat ca sunt sub 300 in total.

dr4qul4

tramvai pe Iuliu Maniu ar fi o greșeală. Acolo ai deja Metrou. Tramvai avem pe Bd Timisoara si ar trebui si pe Splai-Militari Residence.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thefrenzybudgeter

Va recomand tuturor sa priviti totul in ansamblu. Bucurestiul este un oras destul de mare ca si suprafata dar inca are loc de extinderea ca si km patrati de acolo si nevoia de transport de distanta de suprafata.

@TibiV: Daca ai citi mai atent vei vedea ca am comparat tramvaiul cu troleibuzul. In situatia aceea pe termen lung in termen de avantaje generale castiga tramvaiul.

Daca vom compara autobuzul cu trolebuzul ....clar troleibuzul castiga din toate puntele de vedere pe termen lung.
Ceea ce nu inteleg eu este de ce vreti sa folosim troleibuzul in acelasi mod ca si acum. Nu ca feeder pentru tramvai ci ca mijloc de tranzit de lunga distanta. Ex. linia 97 si 61.

Cine inca are frica asta de suprapunere a tramvaiului cu metroul nu isi da seama ca acestea nu se concureaza ci se completeaza. De asta daca le suprapui nu ai de pierdut ci de castigat.

Troleibuzul trebuie folosit in locul tramvaiului doar daca nu ai spatiu pentru acesta sau ca feeder pentru liniile de tramvai.

1. Metroul - regim inter sectorial
2. Tramvaiul - regim sectorial
3. Troleibuz - regim local ca feeder pentru tramvai sau regim sectorial daca nu ai loc pentru tramvai.

Costul de 200k pentru troleu ? :D :D :D hai sa fim seriosi. Doar daca achizitionezi cele mai mici si fara nicic o dotare troleibuze poate.

Da troleibuzele pentru zonele rezidentiale ca feedere pentru metrou si tramvai sunt excelente. Daca incerci sa iesi mai ieftin acum pe termen scurt cu troleul...vei plati pe termen lung mult mai mult versus tramvai.

In mod cert cand ma uit cum sunt structurate rutele intr-un oras cu o structura radial-concentrica imi dau se seama de ce cineva ar vrea troleul pe distantele lungi de acum.

dr4qul4

Eu ma uit la tramvaiele de pe Camil Ressu-Theodor Palady si observ ca trece unu la sfantu asteapta. Si nici atunci nu e plin. Doar in jurul pietelor (Rm Sarat, Salajan) vezi nelipsitii pensionari care probabil verifica preturile. Poate ma insel eu si sunt pline ochi, dar din masina asa se vede. Cel putin dupa 1 Decembrie cred ca are o frecventa ca trenul de aeroport.
Si e pacat ca una din cele mai bune linii din oras sta nefolosita, in timp ce alte linii sunt vai de mama lor.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thefrenzybudgeter

@dr4qul4: intai oferi ca mai spoi sa astepti. Cererea va urma oferta si cu liniile de tramvai. Atata timp cat nu au o viteza de exploatare buna si frecventa ...nici nu ai sa vezi un tramvai la capacitate.

Cat timp vom avea idiotenia de "tramvaiul sta a semafor ca si celelalte masini" de ce ai prefera tramvaiul?. Daca nu are prioritate la semafor nici nu vei avea cum sa ai o viteza mai mare decat masina, si nu in ultimul rand ...degeaba ai o linie buna daca mai apoi ca sa ajungi unde vrei la punctul de interes schimbi pe o linie varza.

dr4qul4

1. Nu poti sa faci tramvaiul sa zboare. Va sta mereu la semafor si blocat in intersectii Chiar daca va avea linie separata (cu garduri de ex), tot nu poate sa zboare peste o intersectie blocata.
2, De ce ai prefera tramvaiul 27 fata de metrou in orice conditii? Merge tot la Unirii 1. Dar face de cel putin 2 ori mai mult. La ore de varf chiar de 4-5 ori mai mult. Poate doar daca ai pietre la rinichi si nu stii cum sa scapi de ele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thefrenzybudgeter

Nici nu trebuie sa zboare. Diferenta dintre tramvai si metrou este viteza un mic mai mica pentru tramvai dar cu statii mult mai dese, access mai facil/rapid.

Asta este buba, ca lasam tramvaiul sa stea la semafor si sa nu plece cu 5-10 secunde inainte de oricine avand prioritate atunci cand acesta se afla in programul stabilit. Daca ajunge la intersectie cu 30 de secunde inainte de program ...atunci il poti lasa sa astepte.

Am lucrat la cateva sisteme de transport public din Olanda si pe acolo nu vezi tramvaiul sa stea la semafor sa plece odatat cu Gigica din masina lui personala. De ce ai mai avea tramvai daca nu ii dai prioritate?.

Intersectiile blocate apar fiindca avem mult prea multe masini pe sosea si nu au spatiul fizic sa incapa, nu mai vorbim de fluenta necesara.
Deci pana nu blocam tranzitarea cu masina personala dintr-o parte in alta a orasului prin centru si nu pe inelul 1 sau 2 nu avem nici o sansa. Da poti sa intri in centru prin vest dar nu ajungi in est.

Trebuie impartita zona inelului 1 si 2 in zone de acces. Daca vrei sa treci dintr-o zona de acces trebuie sa iesi din zona in care iesi, te duci pe inelul dorit 1 sau 2, conduci pana la zona unde vrei si intri.

Asa cand faci drumul mai lung cu masina decat tramvaiul/metroul ...ai sa vezi cum dispar cateva sute de mii de masini doar fiindca oamenii vor alege calea cea mai rapida.


panzer

Quote from: thefrenzybudgeter on October 20, 2020, 10:10:18 PM
Costul de 200k pentru troleu ? :D :D :D hai sa fim seriosi. Doar daca achizitionezi cele mai mici si fara nicic o dotare troleibuze poate.
Ma abtin sa iti vorbesc urat. Astra Irisbus Citelis au fost achizitionate la 230.000 euro bucata cu tva si spaga inclusa. Bineinteles ca poti sa inventezi prostii ca la Brasov, sa le cumperi cu atas, cu baterii pt 5km, automatizare atas-ului si a sistemului de reconectare si sa ajungi sa dai 700.000 euro pe bucata.
In practica fata de cele vechi in plus nu ai nevoie decat de motor de tip nou, inverter si pompa de caldura pentru caldura + AC.

@dr4qul4 unde ar duce tramvaiul pe Splai-Militari Residence? Intreb la modul cel mai constructiv.
- La Unirii nu poate sa ajunga. Tot planul comunistilor a fost sa scoata tramvaiele de la Unirii. Si daca ajunge unde se intoarce? Nu o sa reconfigureze nimeni Piata Unirii.
- Ar fi idee sa intre pe linia lui 11 si sa treaca pe la Basarab, Nord cu intoarcere la Drept in spate. Dar nu cred ca e loc ca tramvaiul sa faca stanga sub Basarab.
- Nici nu se pune problema sa omori o banda din doua pe Splai. Deci ar tb sa coexiste cu rutier-ul. Rezulta ca va fi ineficient. In practica oameni se vor da jos la Semanatoarea si vor lua metroul.
In plus, daca ar face linie de tramvai pe Splai ar trebui sa sape la 1m. Dupa Grozavesti spre Izvor e complicat. Acolo si caseta de la termoficare se darama din cand in cand si apar "hauri" in asfalt.

IMHO, prelungirea M3 pe Maniu ar ajuta mai mult, mai ales ca s-a construit mult si in Bucuresti in zona, nu numai Rezidence-ul de Chiajna. Dar acest proiect este "dream on". O linie naveta scurta din Rezidence pana la Pacii e max la ce pot spera in viitorul previzibil. O alta linie care sa ii lege de Grozavesti pe penetratie sau chiar de Roseti. Linia asta ar fi de fapt prelungirea lui 601 pana in Rezidence.

thefrenzybudgeter

#1559
@panzer: pentru corectitudine. Cele de la Brasov sunt de 18m, cele din Bucuresti de 12m.

De ce nu gandesti in felul urmator. Ai metrou, tramvai si troleu. Daca ai acea autonomie de 5-20km poti reconfigura anumite trasee de autobuz sa le incluzi in cele de troleu sau elimini complet autobuzele si electrifici pentru troleu fostele trasee de autobuz acolo unde ai spatiu. Unde nu ai ...te folosesti de autonomia aceea.

In Bucuresti nu ai spatiu aum cu cele de 18m fiindca avem extrem de multe masini parcate aiurea desi ar fi mai eficiente cele de 18m pentru multe rute.

Pe Splai pe partea unde nu ai caseta de termoficare. Pe directia spre Unirii sunt 4 benzic ce se transforma in 3 benzi mai apoi. Oare nu crezi ca vor mai dispare din masini daca ai o alternativa?.

Oricum in mod normal daca am restrictiona tranzitul centrului dupa Pasajul Basarab nu am mai avea acest aflux de masini. Ar merge o linie dubla de tramvai pana la intersectia cu Str. Rezervelor in jos spre Str. Cascadelor si mai apoi pe Bd. Timisoar combinat cu un troleu pe de a Unirii pana la Uverturii + Dj601A + Str. Rezervelor + Iuliu Maniu si inapoi la Unirii.

Ai folosi troleul si ca feeder pentru tramvai si ca linie pe Iuliu Maniu ca sa nu dublezi si metroul si linia de pe Bd. Timisoara cu o linie de tramvai pe IM.




Eventuale trasee de tramvai + troleu. La troleu ar fi mult mai multe in cazul in care eliminam autobuzele si pui trolee pe acele trasee desfiintate.
Albastru - tramvai
Rosu - troleibuz



Inelul 0 - alb ( Centrul Vechi ) - pe aici circulatia cu masinile personale ar cam trebuii sa dispara iar cea a companiilor limitata intre anumite ore.
Inelul 1 - albastru pe fond negru - zona aceasta ar fi ideal sa fie impartita in zone de acces din care sa nu poti trece dintr-o zona in alta cu masina altfel decat prin revenirea pe inel si sa conduci pana unde ai acces in zona de interes ( iti creste durata calatoriei si te cam face sa nu mai vrei sa conduci cand ai putea ajunge cu tramvaiul/metroul in jumatate din timp ).
Inelul 2/median - acel turcoaz - se suprapune un pic pe partea nordica a inelului 1 ( Sos. Nicolae Titulescu si Stefan cel Mare ).
Semi Inel Nordic - culoaea neagra - pentru cei ce nu au nevoie sa mearga pe inelul median.



Doar eventualele linii de tramvai cu albastru.



Aici se vad inelele.

Powered by API/PUM imgur uploader


Mare parte din traseele detramvai sunt bine pozitionate dar este nevoie de extindere si unire a unora ca sa poti folosi tramvaiul in sistem pendula cu intoarcerea la capetele de linie.

Daca la Unirii nu facem un nod modal de transport ne batem joc de tot terenul de acolo ...mno, cel putin avem o fantana arteziana faina  :(