[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

voicul

Sigur, de ce nu?

Primăria Capitalei ar putea deconta două plinuri de mașină pe lună. Ce condiții ar trebui să îndeplinească șoferii - VIDEO

Primăria vrea să scape Capitala de aglomeraţie şi îi îndeamnă pe şoferi să îşi împartă maşinile cu alţi bucureşteni care au acelaşi drum. Sistemul car-sharing funcţionează deja cu succes pentru drumurile din ţară. Municipalitatea nu vede de ce nu ar fi soluţia şi la Bucureşti, iar ca să o facă mai atrăgătoare, le promite celor care se înscriu în program că le decontează combustibilul, în limita a cinci sute de lei pe lună.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/primaria-capitalei-ar-putea-deconta-doua-plinuri-de-masina-pe-luna-ce-conditii-ar-trebui-sa-indeplineasca-soferii-1014681

Cristi N

Tovarasi ni se pregateste ceva. Pe ordinea de zi suplimentara pentru sedinta CGMB de maine vom avea urmatorul punct.



sursa: link

voicul

DN1 a fost asfaltat intre pod Baneasa si Romexpo. Asteptam si marcajele.

voicul

Aici (intersectie Dorobanti cu Amiral Constantin Balescu) trebuie un semafor sincronizat cu cel existent de aici
Cand e verde la ultimul semafor sunt o gramada de pietoni care sa tina coloana blocata in zona in care ar trebuie primul semafor.
Acum situatia e asa: pe rosu se sta si pe verde nu prea se trece

Evitati cat mai mult posibil acea zona. Este "time trap", fara 5 minute rar scapati de acel semafor. Se prinde cam de 3-4 ori.

voicul

Referendum pentru noua TAXĂ AUTO! Când ar putea avea loc
Primăria Capitalei urmează să decidă asupra organizării unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto de acces în centrul oraşului, la propunerea unui consilier general ALDE. Referendumul ar urma să aibă loc în 27 ianuarie anul viitor, scrie News.ro.

Proiectul de hotărâre a fost propus de consilierul general ALDE Tudor Ionescu.

Acesta prevede organizarea unui referendum local pentru introducerea unei taxe auto în centrul Capitalei în 27 ianuarie 2019. Întrebarea la care ar răspunde cu ,,DA" sau ,,NU" bucureştenii este: ,,Sunteţi de acord cu restricţionarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a Municipiului Bucureşti prin identificarea şi implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare de vignete?".

În expunerea de motive, consilierul arată că traficul aglomerat este o problemă pentru Bucureşti, în condiţiile în care în aprilie 2017, în Bucureşti erau înmatriculate 1.274.000 de autovehicule şi alte 155.000 în judeţul Ilfov, iar anul acesta numărul autoturismelor din Bucureşti a crescut cu peste 30.000.

De asemenea, el dă exemplu alte state UE unde a fost implementată taxa de congestie, precum Italia (în Milano), unde valoarea taxei este de 5 euro, ori Marea Britanie, unde este de 11,5 lire.

,,Prin votarea acestui proiect, a organizării unui referendum local (...) Bucureştiul se poziţionează deja în rolul său de capitală de facto a Uniunii Europene, prin promovarea proiectelor europene în zona de mediu şi grijă faţă de sănătatea cetăţenilor săi", scrie în expunerea de motive.

Proiectul nu se află pe ordinea de zi a şedinţei CGMB de marţi, fiind încă la nivel de propunere.

Încă de la începutul acestui an, Primăria Capitalei lua în calcul introducerea unei taxe de acces în centru, fiind introdusă în Planul integrat de calitate a aerului când acesta a fost pus în dezbatere publică şi înainte să fie modificat odată cu preluarea propunerilor de la cetăţeni. Această propunere a municipalităţii, alături de implementarea sistemului de management al traficului, achiziţionarea de autobuze Euro 6 şi mijloace de transport public electrice, finalizarea liniei de metrou M5, parcări park&ride sau piste de biciclete pe principalele bulevarde, viza reducerea poluării.

La începtul lunii mai, city managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, spunea că în România "este moca" să poluezi, făcând referire la lipsa unei taxe de mediu în centru, care este şi una dintre cauzele pentru care în Capitală, numărul de autoturisme este în continuă creştere.",,E clar că fiecare dintre noi are treabă şi la ieşirile din Bucureşti, astfel că mobilitatea nu se referă doar la un oraş, ci este vorba de un areal extins, un areal metropolitan. Zona urbană metropolitană polarizează peste 4,2 milioane de locuitori ai Municipiului Bucureşti. (...) Numărul de autoturisme în municipiul Bucureşti este în continuă creştere, iar una din cauze este şi lipsa unei taxe de poluare. Am mai spus-o, la noi e moca să poluezi, este moca să arunci deşeuri la grămadă", a declarat atunci Sorin Chiriţă, în cadrul unei conferinţe pe tema mobilităţii urbane.

El a dat de înţeles în cadrul aceluiaşi eveniment că municipalitatea lucrează deja la un proiect privind instituirea taxei de mediu, explicând că a fost delimitată zona centrală, au fost delimitate şi străzile pe care se va putea introduce taxa.

Ulterior, întrebată de această taxă, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a spus că municipalitatea nu are încă în plan instituirea unei taxe de mediu pentru zona centrală a oraşului, fiind de părere că, deşi această taxa s-ar impune, Bucureştiul nu este încă pregătit. Firea a adăugat că, pentru compensarea lipsei acestei taxe, Primăria Capitalei încearcă să instituie alte măsuri, precum crearea pistelor de biciclete sau promovarea folosirii transportului în comun prin achiziţionarea de autobuze, troleibuze şi tramvaie electrice.

De altfel, Planul integrat de calitate a aerului a fost aprobat în Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) în şedinţa din 14 iunie cu majoritate de voturi şi într-o variantă modificată decât cea iniţială, fără să facă referire la o taxă de centru.

Între timp, CGMB a decis majorarea tarifelor de parcare din centrul Capitalei. Noile tarife au intrat în vigoare de la 1 iulie, municipalitatea susţinând că măsura era necesară întrucât în Bucureşti au fost depăşite valorile-limită stabilite prin legislaţia Uniunii Europene privind calitatea aerului, iar una dintre cauze este poluarea din cauza traficului intens şi a utilizării pe scară largă a autovehiculului propriu.

Prin Hotărârea CGMB se instituie trei zone de taxare în Capitală, iar de la 1 iulie taxa a devenit de 10 lei pe oră în zona centrală (zona 0). Tarifele scad la 5 lei, 2,5 lei, respectiv 1,5 lei pe oră pe măsură ce ne îndepărtăm de centru, iar rezidenţilor li se aplică tarife preferenţiale.

https://www.news.ro/social/primaria-capitalei-urmeaza-sa-decida-asupra-organizarii-unui-referendum-local-pentru-introducerea-unei-taxe-auto-de-acces-in-centrul-orasului-1922400430002018101218640098

oc7avian

Salutare!

Am căutat un topic legat de Pasajul Basarab și nu am găsit. Întrebarea pe care o am este legată de zona Grozăvești.

Problema/Situația în prezent
Lucrez în una dintre clădirile noi de birouri construite pe partea opusă Dâmboviței față de stația de metrou. Deocamdată doar cea de pe Șoseaua Orhideelor (The Bridge 1) are grad de ocupare aproape 100%, Orhideea Towers e în curs de ocupare, the Bridge 2 se finalizează anul acesta, iar Bridge 3 este în construcție (la nivel de fundație; în Q4 2019 e probabil gata)

Clădirile noi de la Nord la Sud (The Bridge 1 și 2, Orhideea Towers)


Deja începe să fie aglomerație la trecerile de pietoni la orele de început și final de program de muncă. Un punct de sugrumare se află la colțul marcat în următoarea zonă, lat de aprox 1m:

1) E loc doar de o persoană pe sens (și asta înghesuit). Semaforul de la stația de metrou se face verde mai repede, iar fluxurile de pietoni se intersectează fix în acel loc.
2) Tot în zona colțului, spațiul de așteptare la semafor e extrem de mic. Deja la 2 rânduri de persoane s-a blocat trotuarul
3) Urmează să se manifeste: zona aia este un loc unde se generează o baltă mare astfel încât rămân 20-30cm de mers pe trotuar. Singura alternativă e cocoțat pe marginea balustrăzii Dâmboviței. E deja toamnă. Ploile au întârziat deocamdată. O să vină apoi iarna, cu un risc de ghețuș mare. Am experimentat anul trecut și deja era un punct extrem de dificil chiar și în orele fără aglomerație

Soluții pe care le văd
1) [easy] reasfaltarea zonei astfel încât să nu se mai acumuleze apa
2) [mediu] colțul poate fi "tăiat" (adică gardul de pe Dâmbovița să aibă un traseu curbat până la contactul cu marginea podului peste Dâmbovița). Spațiu este destul și se reduce punctul de sugrumare
3) [mediu] reconfigurat semafoarele astfel încât atunci când au verde tramvaiele să fie verde și pentru pietoni. Mulți traversează ilegal tocmai să evite acel punct de aglomerare sau pur și simplu din grabă
4) [dificil] reproiectarea zonei. Clar nu a fost gândită pentru trafic care să deservească 4 clădiri de birouri mari

Întrebarea
Ce aș putea face pentru a propune o soluționare a acestei probleme? Mă gândesc că o cerere către Primărie ar fi ignorată.

Powered by API/PUM imgur uploader

Gendan

Aaa, da... balta de la Grozavesti...
Ideal ar fi fost sa fie acolo o intrare la metrou. Dar cu subtraversarea Dambovitei and what not, n-ai sa vezi vreodata. Sincer, nici nu stiu sigur cum s-ar putea face pe sub caseta acolo. Ma rog.
O idee ar mai fi o pasarela pietonala peste Dambovita (vezi pod Mihai Bravu).

voicul

Eu nu am inteles care e ideea SI deci presupun ca au mai facut o banda pe sub podul care duce din B in Voluntari, astfel incat sa nu mai fie cu sens unic pe acolo.

---

O nouă rută către centrele comerciale din zona Colentina

Primăria Capitalei anunţă că, prin Direcţia Transporturi, Administraţia Străzilor şi Poliţia Locală, a implementat o nouă rută către centrele comerciale din zona Colentina, pentru degrevarea traficului rutier. Traseul, pe sensul de mers spre centrul Capitalei, trece prin străzile Suceava – Joagărului - Puieţilor şi, prin stânga, spre intrarea în complexurile comerciale. Ruta a fost deja marcată corespunzător pentru a putea fi identificată mai uşor.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi seară, de Primăria Municipiului Bucureşti, având în vedere ambuteiajele create la orele de vârf spre centrele comerciale din zona Colentina s-a stabilit o nouă rută care să preia o parte din trafic.

"Astfel, pe sensul de mers spre centrul Capitalei (DN2/E85 – Şoseaua Colentina – zona pod Europa), ruta care poate fi folosită acum este prin strada Suceava, strada Joagărului, strada Puieţilor şi, prin stânga, spre intrarea în complexurile comerciale", anunţă Primăria Capitalei.

Potrivit documentului, noua rută este semnalizată, în prezent, cu indicatoare rutiere, astfel încât participanţii la trafic să o poată identifica cât mai uşor.

Soluţia face parte dintr-un set întreg de măsuri care urmează a fi luate pentru descongestionarea traficului, în special la intrările în Capitală.

https://www.news.ro/social/primaria-capitalei-anunta-o-noua-ruta-catre-centrele-comerciale-din-zona-colentina-pentru-fluidizarea-traficului-1922402006402018111918650944

TibiV

Joi, 8 noiembrie, la pranz.
Str.Luica, de la semaforul de la Brancoveanu spre Giurgiului.
















Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Iar la magazinul de mobila de la intersectia cu Giurgiului s-au mai facut niste pasi, dar tare micuti...

Poza mea din 12 octombrie...


Poza unui electric din 6 noiembrie


Au demolat "in plus" doar baza fostului zid si "terasa" din dreptul cladirii...
Dar au "inchis/zidit" peretele cladirii, deci asta este toata "largirea/exproprierea" in zona, deci o mizerie...
Se pare ca peretii exteriori ai cladirilor "Mobila - Expozitie cu vanzare" vor fi noua limita a trotuarului. :(
Oricum, curand ar trebui sa "pice" si restul de gard din zidarie, pana la semafor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Constat același dispreț pentru pietoni din partea constructorului, da-i dracu' de saraci, sa-si ia masina. Ai un cărucior si vrei sa treci? Ia-o pe carosabil.
Politia locala doarme.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Nu imi e clar care e scopul final in afara de mai putine locuri de parcare in Piata Victoriei:





Powered by API/PUM imgur uploader


Okesz

Vor fi create vreo 2 benzi noi pe langa cele existente pentru a nu se mai bloca intersectia intre Buzesti si Titulescu de catre masinile care stau la semaforul de la capatul caii Victoriei.

voicul

Vreo idee ce sunt? Sunt mai multe pe bulevardul Aviatorilor.





Powered by API/PUM imgur uploader