Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Phenol

Am prezentat situatia de pe Teius - Cluj la sectiunea lucrari. Fiind un traseu greu cu trafic relativ mic sunt de parere ca o buna intretinere a liniei ar fi suficient sa reducem timpul la 1h35min - 1h40min. Totusi, modernizarea garilor si a haltelor consider ca sunt necesare dar asta e valabil in general pentru reteau CFR.

razvan96

Si in acest moment un timp de 1:40 intre Cluj si Teius e realist, pe Cluj-Campia Turzii IR1538 a reusit un timp de 51 de minute acum cateva zile.Chiar si in sensul celalalt pare posibil un astfel de timp.Problema sunt trasele excesiv de prudente ale trenurilor pe acea portiune.Noul Mers nu imbunatateste timpii decat cu 3-4 minute desi au fost destule cazuri de trenuri care au facut cu 8-10 minute mai putin ca in livret pe Campia Turzii-Cluj.

dragos76

Asta e o veste bună, se pare că ne reîntoarcem la timpii de parcurs din anii 90.

PS. Am ajuns să ne bucurăm pe ferioviar că avem performante la același nivel cu ce aveam acum 25 de ani.

Knattspyrnufelag

#18
Mulțumesc pentru răspunsuri. Din păcate nu cred că astfel vom avea prea curând un timp de parcurs decent între orașele mari și Cluj, nici măcar după finalizarea lucrărilor pe coridorul IV :(

Nu știu ce procent din totalul călătoriilor îl reprezintă, dar nu ar trebui să fie un scop reducerea timpului de parcurs pe rutele dintre orașele mari de tipul București - Cluj, Brașov - Cluj etc.? Chiar și 1h40 pentru 100 km mi se pare enorm! București - Cluj ar fi decent undeva pe la 6h în total (cel mult).

Xenos

Perfect de acord, eu sunt foarte nedumerit! Cluj - Valea Florilor 51 min şi încă o oră Valea Florilor - Teiuş?! Pare imposibil...Ar trebui să fie o prioritate restrângerea timpilor din mersul trenurilor şi mai bine să fie acestea mai scurte şi să existe o punctualitate de 70 - 80 % (de ex, 80 % din trenuri fac Teiuş - Cluj în 1 h 30 min) decât ca întârzierea să fie practic planificată şi să existe de plano în toate cazurile (100 % 20 min în plus decât ar permite linia).
Un fost prieten, care acum locuieşte în Franţa, făcea naveta Bucureşti - Cluj şi rapidele făceau 6 h 30 min (!!), acceleratele 8 ore.

Phenol

O sa fiu putin off-topic acum, dar o problema mare la noi este si faptul ca mersul se face pentru un an intreg in avans. De exemplu CFR-ul pentru urmatorul an are cateva lucrari planificate pe zona asta (ex gara Unirea, Valea Florilor - Boju). In mers acestea trebuie luate in considerare si de aceea vitezele sunt reduse pe aceste portiuni.

Iau ca exemplu Valea Florilor - Boju. In momentul de fata cei 7 km sunt parcursi in 13 min pe firul I din cauza restrictiei de 30. Astfel in mersul actual pentru anul 2020 este trecut 13 min. In Martie sa zicem ca se repara portiunea de 30 si cu VS de 60 distanta va putea fi parcursa in 9 min (luand in considerare si zona neutra), insa mersul tot cu 13 min raman pana in Decembrie si trenurile R vor astepta in Boju sa treaca timpul pe cand cei IR in Apahida sau Cluj.

Ideal ar fi ca mersul sa nu fie batut in cuie tot anul, ci sa avem doar un mers general valabil pentru un an intreg iar mersul exact sa fie planificat pe zone doar pe 2-3 luni inainte in functie de evolutia infrastructurii. Din ce am vazut MAV foloseste o metoda ceva de genul.

Poti face mersul in asa fel incat trenurile sa plece la o ora fixa tot anul din Cluj si cu cat vitezele se modifica asa modifici si orele de sosire in Teius sau invers iar asta totul corelat cu mersul pe Oradea - Cluj si Teius - Sighisoara si asa mai departe. Desigur asta necesita mai mult lucru celor care se ocupa de planificari dar in ziua de azi se poate automatiza totul.

TibiV

BREAKING NEWS !!!

Licitatia pentru SF-ul HSR Budapesta-Cluj: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:42225-2020:TEXT:RO:HTML&tabId=1

O traducere cat-de-cat a lui Marian Andrei:
https://mobilitate.eu/sf-viteza-cluj-budapesta/

Jurnalul de licitații al comisiei europene a publicat anunul de licitație pentru ,,Legătură feroviară de mare viteză de legătura între Budapesta și Cluj Napoca (conform ordinului Ministerului Dezvoltării Naționale (ca predecesor legal al Ministerului Inovației și Tehnologiei) cu numărul de ordine VIF / 16446/2018-NFM și numărul de ordine modificat ITM VIF / 86859/2019-ITM În conformitate cu Rezoluția 1151/2018, pentru care este necesar un studiu detaliat de fezabilitate (RMT), inclusiv o analiză cost-beneficiu (CBA) pentru construcția liniei feroviare de mare viteză Budapesta-Cluj-Napoca. (III. 26.) Rezoluția Guvernului."

RMT trebuie elaborat în conformitate cu metodologia normelor de subvenționare ale UE; cum ar fi analiza instituțională, analiza impactului asupra mediului, analiza sensibilității, analiza riscurilor. Analiza de mediu necesară pentru RMT ar trebui să determine procedura și documentația de licențare de mediu necesară. Conținutul tehnic al versiunilor NSV include cel puțin următoarele:
– lungime de 250-300 km; – căi ferate proiectate pentru o viteză de aproximativ 250 km / h, 300 km / h sau 350 km / h cu o capacitate de cel puțin 500 000 pasageri pe an,
– conectarea la cel puțin două orașe cu o populație urbană medie-mare, intersecție intermodală;
– traversări de artefacte speciale, în special râuri mari, pârâuri , intersecții de drumuri cu trafic intens, artefacte urbane, poduri, tuneluri.
– Vehicule speciale neconvenționale de înaltă performanță, cu o capacitate mai mare. Autoritatea contractantă se referă la un vehicul special neconvențional, capabil de trafic internațional și capabil de o viteză mai mare decât cea a rețelei interne actuale,
– Soluții de transport inteligente (ITS)
Pentru secțiunea internă, este necesară elaborarea versiunii selectate la nivelul de proiectare a studiului de geometrie a liniei (nivel de proiectare schiță adecvat pentru desemnarea corectă a OE), pentru o linie de cale ferată de aproape 250-300 km, folosind parțial liniile feroviare existente. Nu va fi pregătit niciun plan de licențiere și / sau de dezvoltare ca parte a sarcinii de proiectare.

Sarcina continuă a Antreprenorului este de a menține întâlniri periodice și de a relaționa cu reprezentanții, organele competente, organizațiile, autoritățile țărilor din zona de planificare (UNGARIA, ROMÂNIA), precum și persoanele de contact necesare pentru executarea contractului.

Achiziția se referă la pregătirea unui studiu detaliat de fezabilitate, care nu poate fi defalcat într-un studiu detaliat de fezabilitate.
Durata contractului va fi de 540 zile de la semnare iar ofertele vor fi deschise la data de 26.02.2020.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Au prezentat astazi SF-ul finalizat la Prefectura Oradea.Nu se dubleaza asa mult, doar intre Telechiu si Osorhei (17,5 km).Fara variante de viteaza din ce am vazut pe harta, ceea ce nu e nici rau nici bine, sper insa ca s-au prins ca nu asta era problema cea mare, pentru ca variantele de viteza facute cu cap sunt ceva foarte ok, ci demolarea fundatiei pe toata lungimea liniei, iar aici costul de 7,3 miliarde de lei nu arata prea bine.Citez fraza cea mai importanta:

QuoteÎn urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanţa Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.
-tot articolul aici.

Si ceva detalii:

QuoteLinie de cale ferată electrificată: 166 km;
Înființare 4 Substații de tracțiune noi;
Reabilitare linie de cale ferată simplă: 60,0 km, linie dublă 88,00 km:
Realizare linie dublă nouă: 18,0 km rezultând o lungine totală de 105,4 km de cale dublǎ;
Reducerea timpilor de parcurs pe distanța Cluj-Napoca – Episcopia Bihor cu cca 52 de minute (de la 170 min. existent la 118 min.)
Reabilitare 10 Stații CF (linii, peroane și clădiri);
Reabilitare 12 Halte de mișcare (linii, peroane și clădiri);
Reabilitare 21 Puncte de Oprire (linii, peroane);
Construcție Centru operațional de comandă și control (OCC) în Cluj-Napoca;
Hale de mentenanță noi, în Cluj-Napoca, Ciucea și Oradea;
Construcție clădiri Districte LC în Ciucea și Oradea;
Reabilitare 34 poduri existente;
Reabilitare 6 pasaje inferioare;
Realizare 2 pasaje inferioare noi (Tileagd și Oradea);
Realizare 3 Ecoducte;
Reabilitare 4 Tunele existente: (Stana 1, L=298 m, Stana 2, L=320 m, Șuncuiuș, L=191 m, Peștera, L=86 m);
Reabilitare 210 podețe;
Înființare Pasaj superior Tăietura Turcului în Municipiul Cluj-Napoca;
Reabilitare 1 pasaj superior;
Lucrări de consolidări în 134 de puncte (Ltotal = 29,40 km);
Lucrări de apărări în 29 de puncte (Ltotal = 11,03 km);
Montare panouri fonoabsorbante pe o lungime de 40 km (pe ambele părți ale liniei cf).

Sursa.


cristi5

#23
Asta ce inseamna?

Quote
Concomitent, regiunea ar urma să fie conectată prin același tip de cale ferată la magistrala de pe coridorul IV Pan European, care străbate România pe ruta Curtici (lângă Arad) – Constanța. Conexiunea va fi pe ruta Cluj-Napoca – Coșlariu (lângă Teiuș).


https://www.g4media.ro/acord-de-start-pentru-o-cale-ferata-de-160-km-h-pe-ruta-cluj-oradea-ungaria-proiectul-in-valoare-de-73-miliarde-de-lei-ar-urma-sa-fie-finalizat-in-2024.html

LE: Ah e un blabla al lui Bode. Si Suceava-Apahida ii ca si rezolvat :lol:

Ma tot intreb ce fumeaza nenea asta? Sau or fi prunele din Salaj?

https://actualdecluj.ro/clujul-nod-de-cale-ferata-la-iesirea-spre-vest-costurile-3-miliarde-de-euro-ministrul-transporturilor-ce-se-intampla-azi-e-de-neimaginat/

Phenol

Cred ca se refera la CF elecrificata dotata cu ERMTS.

cristi5

Adica nu o sa reconstruiasca Coslariu-Cluj, numai o sa puna ERTMS?

Phenol

Mersi de lamurire @cristi5.

In alta ordine de idei, fiind o vizita in zona Clujului trebuia sa prezinte proiecte (a se intelege idei) de importanta locala.

Cetatean

1.5 miliarde euro, din care 30% merg pe lucrări conexe, ce în mod normal trebuia sa le avem acuma. Hale de mentenanță, panouri fono, gări și halte. Cred ca era o lauda dacă trenul parcurge distanta într-o ora. Hai, 1 ora 20,sa nu iei în calcul sa mergi cu mașina.
De văzut cât o sa dureze licitațiile, nu bălăriile ce le au afirmat în sedinte, contestațiile, încredințarea și mai ales ce ne doare cel mai mult execuția.
Firmele de pe coridor au arătat neputința în gestionarea și implementarea proiectelor. Avans de 10-15% pe an :))

razvan96

Poate ca firmele alea avanseaza asa greu acolo pentru ca fac lucrari complet neobisnuite, precum reconstructii totale.Daca ar face lucrari conventionale nu ar mai dura atat.De asta ar fi important sa facem rost de SF-ul complet al proiectului.
Stie cineva care sunt vitezele proiectate pentru linia existenta?Corespund cu vitezele din livretul de anul asta?

Cetatean

Este dificil sa lucreze la reconstrucție, dar nici la variantele noi de traseu, nu se rupe norma.
Cred ca din problemele actuale, cei din CFR ar trebui sa învete și sa încerce sa optimizeze, ca de repetat oricum se vor repeta.
Va dau 3-4 exemple de ce s-ar putea optimiza.
- la podurile scurte, sa fie făcute doua structuri diferite, câte una pentru fiecare fir. Chiar dacă sunt costuri mai mari, la tot, stai liniștit, nu ca nu poți "lansa" podul 8 luni, ca nu pot obține constructorii închidere de la CFR. Și după aia claimuri și bla bla bla.
- sa evite peroanele gigantice în gări și halte în care nu o sa avem niciodată mai mult de 20 de oameni, sa nu mai vorbesc de trenurile personale care oricum circula locomotivă + 1 amarat de vagon.
- studii geo făcute pe genunchi. Ia frate un geotehnician bun, poate un profesor universitate, ia - i echipament și fa în regie studii geo. Vorbim de o investiție de 1 milion, care în timp, poate nu o sa îți aducă claimuri și costuri de zeci milioane de euro. Care le plătești de la tine, ca UE, nu cred ca le acoperă.
- sa studieze și în teren variantele și inepțiile care le fac în birou. Gen pasaje scumpe care deservesc un număr limitat de locuitori, fără posibilitate de extindere. Gen Mintia.
- legat de viteza, probabil e 100 pe mare parte din traseu, pana se iasă din vai, și apoi 160..cred ca o problema sunt și garniturile. O rama ușoară, cred ca poate scoate un timp mai bun.