Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

adiarc

Ma bucur ca in sfârșit e aprobat ...dar , din nou , e incalificabil ca am pierdut deja un an si jum.din exercițiul  financiar curent.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Mda, ca la noi...
Acum avem MPGT decent, dar avem si Cod Fiscal...
Aşa că nu vom vedea până în 2020 decât A1 Sibiu - Pitesti, DX Ploiesti-Buzau-Bacau si DNCB sud.
Restul... Din 2020 încolo...
Aşa că nu sar în sus de bucurie... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Si eu sunt in același asentiment ...cand ai deja 3 % din PIB deficit. ( sau peste. ) , e greu de crezut ca cineva îți mai aproba 0,5% peste.... Se repeta aceleași gafe si greșeli majore ( istorice ),dinainte de 2007 , inclusiv....care știm cu toți unde ne-au adus si câte autostrăzi am construit atunci
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Si 3% e doar pentru cheltuieli curente - pensii si salarii.
De asta ziceam că si scenariul pesimist din MPGT a devenit cam optimist... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Evident. Daca n-au fost in stare sa-i cheltuiasca e normal sa fie luati. Asa se intampla si in orice companie care functioneaza pe baza de bugete anuale. Nu-i cheltui (sau nu-i planifici pentru cheltuiala) se iau si se dau la altii care stiu sa-i foloseasca.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Va rog discutati in thread-ul economic! O sa sterg mesajele offtopic. Sunteti pe threadul de autostrazi si vorbiti de bugete. De ce exista acel topic? Sa ma enervez eu probabil.

adiarc

#2406
Felicitări Catalin...a subliniat toate îngrijorările  noastre - Codul Fiscal si capacitatea de implementare , dar mai ales voința politica de a face schimbările necesare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Nu este vorba doar de SF-uri pentru autostrazi, dar aici este noua lista cu detalii minime despre SF-uri de la CNADNR.

http://www.cnadnr.ro/proiecte.php?tip=125

TibiV

#2408
http://www.mediafax.ro/economic/teodorovici-acuza-ministerul-transporturilor-de-lipsa-de-profesionalism-si-iresponsabilitate-la-rectificarea-bugetara-mt-nu-va-primi-bani-in-plus-14642938

Quote
Teodorovici acuză Ministerul Transporturilor de lipsă de profesionalism şi iresponsabilitate: "La rectificarea bugetară, MT nu va primi bani în plus"

"Transportul este sectorul care, din păcate, ne dezamăgeşte în continuare. Cel puţin pe mine personal, care şi cunosc foarte bine acest sector, pot să spun că mă dezamăgeşte, din păcate, an de an. Pe de o parte, pentru că nu cheltuie banii pe care îi au alocaţi, pentru că ştim foarte bine, de cheltuirea acestor bani pe acest sector se leagă, într-un fel sau altul, dezvoltarea întregii economii. Deci, pe de o parte, nu cheltuie banii, pe de altă parte, mai vin şi solicită bani suplimentari", a afirmat Teodorovici la Digi24.

El a adăugat că la rectificarea bugetară Ministerul Transporturilor nu va primi bani în plus. Potrivit draftului de rectificare bugetară, Transporturile pierd finanţări de un miliard de lei pentru proiecte europene postaderare.

"Le-am spus foarte clar: nici nu discutăm! Vreau să văd la zi, pe fiecare proiect în parte, dovada că voi cheltuiţi aceşti bani până la final de octombrie, când va avea loc o a doua rectificare a acestui buget! Altfel, nu alocăm suplimentar ca să creştem artificial deficitul. Pentru că altfel, ce înseamnă asta? Dacă eu dau mai departe, la Transporturi, înseamnă că domenii precum sănătatea, educaţia, investiţii sunt văduvite, pentru că trebuie să dau într-o parte unde de fapt nu se cheltuie banii", a spus Teodorovici.

Oficialul acuză colegii de la Transporturi de lipsă de profesionalism.

"Ei merg pe baza unei abordări destul de, să spunem, lipsite de profesionalism. Eu ştiu aşa: când ai un contract de achiziţie publică pe un proiect de investiţie – în cazul lor, o autostradă – trebuie să ştii foarte clar, lună de lună, ce se lucrează, care este previziunea de plăţi a acelei firme de construcţii, s-o analizez şi prin prisma mea: adică, ăla poate să ceară, nu ştiu, sume foarte mari, dar eu văd exact dacă se justifică o astfel de sumă. Şi atunci, în mod responsabil, să cer mai departe la Finanţe alocarea acelei sume", a spus Teodorovici.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Hoțul strigă hoții :)

Uită să zică cum a bulversat lucrurile insistând cu mutarea AMPOST la MFE (astă iarnă) care practic a blocat activitatea acesteia timp de 6 luni. Uită să zică că propriul lui minister (actual) de finanțe blochează HG-urile pentru expropieri suplimentare ale CNADNR sub un pretext stupid (chipurile conform legii de funcționare a CNADNR din 2004 nu ar fi abilitată să plătească expropieri suplimentare). Și, în general, omul suferă exact de lipsa de profesionalism și iresponsabilitate, vezi declarația lui de săptămîna trecută despre cum nu trebuie să gîndim "ca niște contabili" (asta o spune ministrul Finanțelor!). Și din ce se aude din surse bine informate și de o lipsă de integritate (asemănările între el și Vâlcov sunt mai mari decît e aparent).

TibiV

cutter, îl cunosc pe om.
Si l-am auzit scoţând pe gură nişte aberaţii nepermise unui ministru de finanţe.
Pentru mine este o mare dezamăgire, dar nu vreau să comentez mai mult. Deocamdată.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Pun și aici fiind un thread mai citit: am participat la o emisiune vineri la Digi24 pe tema autostrăzilor.

Găsiți aici înregistrarea emisiunii Business Club în care am discutat cu Stelian Muscalu despre situația actuală din construcția de infrastructură rutieră și varianta finală a Master Planului. Intervenția mea începe de la minutul 17:50.

Îi mulțumesc lui Stelian pentru felul cum a condus conversația și pentru că a reușit să mă facă să spun mai fără ocolișuri care-i problema cu CNADNR și Ministerul Transporturilor (dacă n-aveți răbdare pentru toată intervenția - partea în care se încing un pic lucrurile este la min. 24-28).

marisRO

In momentul de fata in Romania se lucreaza efectiv la aproape 177 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe inca 40 de km pana la finalul lui 2015, asta dupa ce in urma cu doua saptamani s-a deschis traficul complet pe tronsonul de la Arad la granita cu Ungaria, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor, pana la finele anului soferii ar putea circula neintrerupt pe autostrada de la Nadlac (granita de vest) si pana dupa Lugoj. Practic, autoritatile spera sa deschida Lotul 2 al autostrazii Timisoara - Lugoj, la pachet cu cei 10 km de langa Lugoj care sunt gata din 2013, dar care au stat nefolositi pentru ca se opreau direct in camp, si inca 15  km din Lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20323423-harta-interactiva-stadiul-lucrarilor-fiecare-autostrada-din-tara-care-sunt-tronsoanele-planificate-fie-deschise-pana-finalul-anului.htm

alecu26

asta e gluma cu 40 de kilometri.

Tot mai credem in Dumbrava-Margina?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

HotNews are atasat pentru fiecare proiect mare de infrastructura numarul de zile care s-au scurs de la start. Propun sa facem si noi o astfel de numaratoare, dar in cazul zilelor trecute de la deschidere oferte pana la anuntare castigator, apoi de la semnare contract pana la ordin de incepere, si apoi de la ordin pana la finalizare.