Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

LISTA TUNELURILOR FEROVIARE DIN ROMANIA

Peste tot gasesti topuri cu cele mai lungi tuneluri din Romania dar niciodata nu dai de o lista prea detaliata. Pana acum puteai sa le descoperi pe primele trei sau cinci si cam atat... asa ca am hotarat sa realizez prima lista, aproape completa (cred ca mi-au scapat cateva), a tunelelor de pe actualul teritoriu al tarii noastre.

De pe data de 30 iunie 2018, cel mai lung tunel din Romania - Teliu - 4369.5 m (1929) a ramas izolat si nepracticabil dupa ce viaductul Budila, ce travrersa raul Tarlung, s-a prabusit in urma viituriilor. Astfel cel mai lung tunel, functional inca, a ramas Talasmani - 3330m (1912) dar si acesta are deja probleme de structura datorita infiltratiilor si urmeaza a fi inchis circulatiei. In viitorul apropiat tunelul Maramures (Setref) va ramane cel mai lung tunel feroviar cu 2388.45 m (1949). Urmatoarele doua, cele mai lungi tunele din tara nu au apucat sa functioneze niciodata, este vorba de Gibei (2240 m) si Plostina (1910 m) de pe linia desfiintata Valcele-Ramnicu Valcea.

Romania de dupa 1989, prin conducatorii ei dibaci, a reusit sa decomisioneze 5 tuneluri noi noute, finalizate inainte de revolutie, in lungime de 5.055 m (Gibei si Plostina pe CF 219 - Valcele - Ramnicu Valcea si Rosia, Seciuri si Burlani pe linia CF 205 - Alunul - Seciurile) la care s-a mai adaugat alti 899 m in 1998 dupa finalizarea tuneleului Harlau care nu duce nicaieri pentru ca sina pana la Botosani nu a mai fost construita vreodata.

In 28 de ani Romania a reusit performanta de a finaliza 3 tuneluri, cel din 1998 de la Harlau (care sta nefolosit) si celelalte doua, pe magistrala 300 de la Sighisoara , din cadrul marelui proiect de infrastructura feroviara de mare viteza de pe culoarul PAN-EUROPEAN IV, inaugurate cu intarzieri insemnate si pe etape in 2018. Aici vorbim de tunelul Danes cu 969 m si tunelul Cornesti de 328 m. In 2019, tot cu intarziere si in cadrul aceluiasi proiect se asteapta finalizarea tunelului Turdas din Hunedoara cu o lungime de 780m. Toate aceste tunele au fost executate cu gabarit de 2 linii electrificate.

In cadrul proiectului de modernizare PAN-EUROPEAN IV, pe tronsonul Brasov - Sighisoara s-au inceput studiile pentru demararea lucrarilor a altor cinci tunele ce ar trebui sa fie finalizate pana in 2024: Ormenis - 6914 m, Homorod - 5095 m, Mureni - 760 m, Archita 1 - 500 m si Archita 2 - 240 m.

Alte tunele vor fi realizate in cadrul aceluiasi proiect dar vom alfa aceste informatii ulterior, in functie de momentul in care va reusi ministerul transporturilor sa finalizeze procedurile necesare licitatiilor.

https://romania594.blogspot.com/2019/03/lista-tunelurilor-din-romania.html?fbclid=IwAR1AqMMlGaMUcMdKZfJrhUqIGgkObL6Rn76CER_7I0cabrkSYpYERcbPiFo

GDPR

^Pe Alunu-Seciurile a fost finalizat doar tunelul Rosia.

razvan96

Anunt de participare: [SCN1044295]-Reparatie capitala tunel Banita km 66+660-67+275 DII-Linia 116 Simeria-Petrosani (executie)
Valoare estimata:5.134.867 RON
Termen de depunere a ofertelor:24.06.2019
QuoteTunelul Banita este construit pentru linie simpla, si se afla amplasat pe dubla II (Fir) a liniei de cale ferata L 116 Simeria-Petrosani intre statiile Merisor si Banita.Principalele lucrari sunt etansarea zonelor cu infitratii din campul inelelor cu produse de cristalizare, injectii cu rasini in masa captuselii pe zonele unde apa curge, drenarea rosturilor dintre inele, curatirea canalelor existente, injectarea fisurilor cu rasini, refacerea zonelorde beton degradat si a boltii interioare, curatirea rigolelor la intrarea si iesirea din tunel si repararea aripii in zona portalului de intrare.
Criterii de evaluare:95% pret, 5% garantie


horyatm

Legat de tunelul de la Filești, înainte să se deschidă, pe unde treceau trenurile spre gara Galați?

tom_sawyer

^ Asa-numitul tunel Filesti sunt de fapt doua tuneluri, cate unu pentru fiecare fir de cale ferata (e linie dubla).
Tunelul vechi dateaza de prin 1890, iar tunelul nou de prin 1960 cand s-a dublat linia.

Tunelul nou a intrat in reabilitare din cauza infliltratiilor in 1996 si stim cat a durat lucrarea.

Deci trenurile au circulat pana acum prin tunelul vechi, care are de asemenea probleme cu infiltartiile si ar trebui reabilitat. Chestia e ca are linie incalecata (linie de ecartament european si linie larga, pe care circula vagoanele cu cocs din spatiul ex-sovietic pentru combinatul siderurgic) si nu stiu cum vor rezolva cu inchiderea.

GDPR

La tunelul Runcu lucrurile stau bine pe hartie. Sa vedem si cum vor fi in realitate:


razvan96

Quote from: razvan96 on May 28, 2019, 10:10:55 AM
Anunt de participare: [SCN1044295]-Reparatie capitala tunel Banita km 66+660-67+275 DII-Linia 116 Simeria-Petrosani (executie)
Valoare estimata:5.134.867 RON
2 oferte:SOPMET si TUNELE CONSTRUCT CAI FERATE S.A.

sawkward

O analiza despre parametri tehnici, metode de constructie cu avantaje si dezavantaje precum si cost per km (roughly) la tunelurile feroviare din europa:

https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/assess_unit_cost_rail/annex_13_case_study_tunneling.pdf

razvan96

Licitatia "Reparatie capitala tunel Banita km 66+660-67+275 DII-Linia 116 Simeria-Petrosani (executie)" a fost atribuita SOPMET pentru 4.118.700 RON.

GDPR

Stația CFR Sighet își anulează toate plecările cu trenul din stație timp de două luni de zile. Toți cei care doresc să călătorească cu trenul din Stația CFR Sighet, vor fi transbordați cu autobuzul până la Vișeu. Această situație a apărut ca urmare a unor lucrări la tunelul Runcu, din zona Bistra.

Călătorii care vor dori să plece cu trenul din Sighetu Marmației trebuie să știe că începând de luni, 23 septembrie, ora 9:00, până în data de 24 noiembrie, ora 14:00 se închid liniile curente de cale ferată, permanent ziua și noaptea, între stațiile Valea Vișeului- Leordina, pentru lucrări de reparații la tunelul Runcu, astfel încât între stațiile Sighetu Marmației -Vișeu de Jos, se va face transbordare auto, conform mersului trenurilor în vigoare.

Maramedia.ro

TibiV

Actualizare de ieri la tunel Runcu pe FB CFR Infra, cu cateva poze via electrici...
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2817074168327433
QuoteReparații tunel RUNCU, situat între stațiile Valea Vişeului și Leordina

Lucrările de reparații la radier și la suprastructurii căii pe întreaga lungime a tunelului Runcu (161 m), situat între stațiile Valea Vişeului și Leordina, se desfășoară în perioada 23 septembrie - 23 noiembrie a.c.
Pentru menținerea continuității graficului de circulație, Regionala CF Cluj a pus la dispoziția călătorilor mijloace auto, cu care se asigură transbordare pe relația Vișeu de Jos - Sighetu Marmaţiei (și retur), pentru următoarele 12 trenuri Regio:

◘R 4654 (Sighetu Marmației - Valea Vișeului)
◘R 4111 (Sighetu Marmației - Cluj Napoca)
◘R 4651 (Vișeu de Jos - Sighetu Marmației)
◘R 4133 (Dej Călători - Sighetu Marmației)
◘R 4650 (Sighetu Marmației - Vișeu de Jos)
◘R 4135 (Cluj Napoca - Sighetu Marmației)
◘R 4653 (Valea Vișeului - Sighetu Marmației)
◘R 4656 (Sighetu Marmației - Vișeu de Jos)
◘R 4652 (Sighetu Marmației - Valea Vișeului)
◘R 4136 (Sighetu Marmației-Dej Călători)
◘R 4110 (Cluj Napoca - Sighetu Marmației)
◘R 4134 (Sighetu Marmației - Cluj Napoca)

♦Lucrări de reparații finalizate până în prezent :
◘executia captușelii exterioare la gabarit de electrificare pe toata lungimea tunelului (161 m)
◘curățarea și protecția versantului stâng - ieșire cu ancore, plasă de sârmă și torcret
◘refacerea aripii de pe partea stângă și prelungirea tunelului la capăt - ieșire (inel portal), km 3+834-3+84.

♦Lucrări în derulare
◘execuția radierului tunelului și a suprastructurii CF pe întreaga lungime a tunelului (161 m)

♦Lucrări finale
◘ hidroizolație și căptușeli interioare la gabaritul de electrificare pe toată lungimea tunelului (161 m)

♦Executant: SC Tunele Brasov SA
♦Proiectant: SC ISPCF SA
♦Finanțare: Buget de Stat
♦Valoarea lucrărilor aflate în execuție: 2,1 milioane lei fără TVA;
♦Termen finalizare lucrări în derulare: noiembrie





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR


Xenos

M-am uitat şi eu pe hartă cum e la Balota, zici că e pişul boului  :lol: frunzaverde zicea ceva de un tunel posibil acolo, nu se poate face o cerere de finanţare pe fonduri UE?! Astea sunt chestiile în care ar trebui investit cu prioritate...
Altele:
RK-uri (reînnoiri) pe sute de km anual pe magistrale
Treceri la nivel cu bariere peste tot etc.

GDPR

#103
Stadiu RK tunel Runcu:


tom_sawyer

Anunt de participare simplificat: [SCN1086918] - ,,Reabilitare tunel 8 Larion linia Ilva Mica - Floreni"

Valoarea totala estimata: 5.292.220 lei

Sunt necesare executarea în principal a urmatoarelor categorii de lucrari:

Lucrări de executat în interiorul tunelului:
- consolidarea inelului nr.2 prin 6 grinzi inelare şi o grindă longitudinală pe zona rostului deschis (înglobate în inel) pe toată lungimea inelului
– lucrări în închidere de linie cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact
- lucrări de etanşare – consolidare pe zona bolţii şi a picioarelor drepte cu injecţii intramurale cu răşini poliuretanice pe zona inelelor 8÷11 şi membrană de etanşare aplicată prin pulverizare la intrados pe picioarele drepte inelele 8÷10.
- etanşarea zonelor cu infiltraţii din câmpul inelelor prin injecţii cu răşini la extradosul căptuşelii şi în masa acesteia – pe platforma unui tren de lucru în închideri de linie cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact pentru lucrările din zona de influenţă a liniei de contact.
- drenarea rosturilor dintre inele - în închideri de linie cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact pentru lucrările din zona de influenţă a liniei de contact – se vor drena prin introducerea de tuburi PVC în găurile executate Φ90 pe boltă şi/sau picioarele drepte.
- repararea zonelor cu beton degradat, segragat – montare de plasă de armătură şi apoi betonare.
- repararea fisurilor şi rosturilor de turnare prin injecţii cu răşini poliuretanice.
- realizarea celui de al doilea canal colector pentru evacuarea apelor pe partea dreaptă – se îndepărtează piatra spartă între banchină şi capătul traverselor cu sprijinirea prismei de piatră spartă spre interior, se taie betonul din radierul tunelului pe lungime de 3,00 m pentru execuţia şanţului.
- rectificarea niveletei şi ciuruirea prismei de piatră spartă cu înlocuirea a 58% din traversele existente, înlocuirea materialului mărunt de cale 100%, şină tip 49 existentă din demontare, prisma de piatră spartă nouă 80%, piatră spartă recuperată din ciuruire 20% şi execuţia burajelor tehnologice aferente.

Lucrări de executat în exteriorul tunelului:
- repararea pereului la aripi şi de deasupra portalurilor, curăţarea şi repararea şanţurilor de gardă de pe versantul de deasupra tunelului.
- execuţia unui şanţ în partea stângă a liniei pentru a nu mai trece apele din stânga în dreapta prin tubul de beton de la intrarea în tunel.

Ofertant:
1. Asociere : SC PROIECT CONSULT SRL (Leader), TUNELE CONSTRUCT CAI FERATE