News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Thermostat

Nu găsesc vreo firmă cu abrevierea asta.
Cine e MSI?

Driving on the parkway and parking on the driveway.

MrConnaisseur

#8851
https://msinterproiect.ro sunt firma de pm in construcții dar si de execuție confenctii metalice. Tot ei au furnizat si montat tablierul pentru noul pod de la Dambovicioara. Au un portfolio foarte vast.

danutzu_1069

Referitor la grinzi, pentru pasaj peste A1, astea-s toate, cele care sunt acolo. Imbinarea se va face la mijloc, pe modelul A0 - A3, deci trebuie sa ne asteptam la devieri succesive, pentru ca urmeaza si predalele...
Oricum, devierile alea nu sunt ... gata de asfaltat...
Si apropo, asta e cuvantul magic.... Unde sunt predalele? sunt la fel de vizibile precum grinzile de beton...  :lol:  :lol:

Sunt vizibile in ...spectul invizibil... :lol:

Tavi


GAC

Problema la lotul Aktor nu sta in nodul cu A1, sau in asfalt sau cele 2 viaducte mai lungi, ci in cele 2 structuri cu modificare de solutie tehnica, la care inca nu avem o decizie din partea autoritatilor.

Modul cum au pus problema cei de la Aktor, in ceea ce priveste schimbarea de solutii tehnice pentru 2 structuri relativ mici care sunt executate "peste pamant" ma convinge de zicala "lupu-si schimba parul dar naravul ba".

Problema structurilor cu modificare de solutie tehnica e de natura principiala. Aktor stia din caietul de sarcini ca beneficiarul vrea solutia tehnica X si astfel, cand a licitat, Aktor a prevazut in documentatie solutia tehnica X. Presupunand ca Aktor ar fi propus in documentatia de licitatie solutia tehnica Y, cel mai probabil ar fi fost descalificati din prima. Asadar, Aktor au licitat cu solutia tehnica X si ulterior au dat-o la intors cu solutia tehnica Y. Astfel, Aktor au mizat pe lipsa de integritate si profesionalism ale autoritatilor si astfel au obtinut aceasta disponibilitate de a schimba solutia tehnica. Problema este ca aceasta schimbare de solutie tehnica va genera intarzieri, si fiecare zi cat autoritatile nu se hotarasc care sa fie solutia tehnica, tot noi pierdem, pentru ca Aktor va putea sa zica ca termenul contractual curge de la data aprobarii modificarii de solutie tehica de catre autoritati... si astfel facem un fel de bis ca pe A10.

Revenind la problema principialitatii, notiunea de "schimbare a solutiei tehnice" nu este in sine nici rea nici buna. Ea este doar un simplu instrument care trebuie folosit judicios doar acolo unde se impune. Pe A3, UMB a respectat caietul de sarcini, s-a apucat de sapat si dealul a luat-o la vale. Astfel, in urma acestui eveniment si coroborat cu o analiza geotehica, s-a evidentiat in mod obiectiv ca se impune o schimbare a solutiei tehnice, evidentiandu-se ca in lipsa acestei modificari, proiectul nu poate fi dus la finalitate (solul predispus la alunecari de teren devenind astfel un factor insurmontabil).

Asadar, in cazul Aktor, sunt curios care au fost acei factori obiectivi si insurmontabili care au determinat solicitarea schimbarii de solutie tehnica. Discutam asadar de o autostrada de campie si de 2 structuri relativ mici ce traverseaza un canal (un sant mai mare) si un drum judetean. De asemenea nu vad nici un efort din partea Aktor de a se tine de planul initial sau macar o analiza obiectiva care sa evidentieze o serie de factori de natura insurmontabila care sa impuna schimbarea solutiei tehnice.

Cu alte cuvinte, CNAIR, ar fi trebuit sa le spua "NU" de la inceput si Aktor sa execute conform documentatiei de licitatie. In situatia de fata, CNAIR punand botul la intriga Aktorilor, le-a generat acestora o potentiala scuza in ceea ce priveste intarzierea.

satanistu

#8855
Se pare ca d-l Scriosteanu e pesimist in legatura cu A0 Aktor.

Conform unui comentariu de-al lui pe care nu il mai gasesc momentan a spus ca abia ce a fost in vizita iar semnele nu sunt deloc bune...

Edit: cred ca l-a sters.

carutasul

unde sunt acele două structuri pentru care s-a cerut modificare?


Breezzer

Salut

O mica întrebare vis-a-vis de lot 1 sud...Momentan aflându-se la aproape 84 %, este posibil în viitorul apropiat un avans lunar de 3,5 - 5 % lunar? Este posibila finalizarea acestuia pâna la 1 Mai?

O sâmbata placuta

dumbravaandrei

Aici nu e vorba de procente. Pana la 1 mai greu de spus, ca trebuie terminate lucrarile peste Dambovita, dar 1 iulie ar fi rusine mare daca nu va fi deschis lotul 1.

mike_us

@Breezzer Sa nu uitam ca turci au avut de lucrat 2 loturi de aproximativ 33 km, deja au scapăt de DN6 - DN5 după ce dau in trafic pina la DN4 (probabil martie?) o sa le ramină doar aproximativ ⅓. Asta ar trebui sa ii ajute, aproape sigur termina vara asta.

hefaistos

^^
Mai degrabă sfârșit de august. Cu rușine sau fără.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Cetatean

Legat de procente,e valabilila la autostrazi urmatoarea ipoteza; cand se incepe la aslaft si parapete,procentul lunar este destul de mare daca ai si productivitati bune.
Pana pe la 85-90 se merge bine,dupa aia,din pacate raman de facut lucrari a caror valoare este mica dar sunt consumataore de timp.
Casiuri,santuri,taluzari,gard,etc.

voicul

#8863
As zice si da si nu.
Nu este din cauza perspectivei umana. Sa strangi un surub 1 minut (sa zicem). Acum e un minut si la 1% si la 10% si la 99.99%
Dar ce se vede "rapid" pana la 90 - 95% (ca vezi cum creste terasamentul, apar structuri, etc) dupa, pentru 5%, nu prea se mai vede. Cum vezi ca azi au pus 3000 de suruburi la parapete? Nu prea vezi, deci nu au lucrat nimic (si e adevarat asta sau nu?).
Adica acest "consumatoare de timp" ... e acelasi timp si la 1% si la 50%, care e cumva standard. Nu variaza cu nimic in functie de % si e cam stiut dinainte.

Eu zic ca sunt sanse mari pentru Mai-Iunie sa termine tot.
Pentru cine vrea sa viseze - deschid breteaua de intrare dinspre B si cea dinspre CT  mai repede.  :)

reed

Astia au un pasaj la stadiul de strat vegetal decopertat .Ce sa deschidă?Nu au rampe la pasaje,nu au grinzi,predale, trebuie suprabetonare/izolare asfalt ,marcaje,parapeți ,panouri informare/rutiere.Ori fac un heirup care mă îndoiesc că o să vina ,fie o să îi dojenească iar un pic ginerică pe FB