News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bacovia

Aktor e de porc. Astept ziua cand primesc eject definitiv din RO.

danvoicu

Subscriu. Idem pentru Pizzarotti.

carutasul

Un pic de schimb de experiență ( dacă n-am avut nimic de dat la schimb s-ar chema furt de tehnologie mai degrabă :) )
În rest mai nimic de semnalat, mai erau niște "omuleți verzi" care cred că aveau treabă cu cablurile de electricitate de pe marginea autostrăzii...









Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Nodul A0-A2 filmat ieri de Ionut Ivasca:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Apropo de filmarea asta, mie ca ageamiu în domeniu mi se pare că ridicarea rampelor mai devreme ar trebui să ajute, după ce pui grinzile mai poți urca pe acolo cu o mașină, un utilaj, pui predale cu o macara mai mică etc... și totuși majoritatea nu fac rampele decât când podul e aproape gata. Aici însă văd că rampa dinspre sud e deja îngropată, ceea ce e bine mai ales în contextul în care tot discutăm de problemele în aprovizionarea cu balast...

carutasul

apropo, am uitat să informez, ieri când am plecat în oraș la DN6 așezau predale, azi nu am ieșit...

adix

#5271
Salutare!!
Am filmare de la A0 zona Glina.
O seara frumoasa!

horatiu.cosma

Pe A0 Sud 1+2 constructorul se pare că și-a asumat niște costuri suplimentare și a turat motoarele la transportul de balast de la exploatarea din Prahova (aia care ne-a scos peri albi anul trecut până a fost autorizată, cu frâne de la ANRM și din alte direcții direct interesate de subiect) și aduc cu circa 700 de bascule ce fac 2-3 curse zilnice circa 50-60.000 de tone de balast în șantier.

Pe lotul 2 pentru partea de umplutură balastul a cam fost adus, mai au de adus pentru stratul de formă, după care urmează balastul stabilizat și asfaltul. Pe lotul 1 încearcă să aducă tot balastul anul ăsta (au 1,5 milioane de tone aduse, mai trebuie încă pe atâta pentru umplutură și încă vreo 1,5 milioane pentru strat de formă și mai sus).

Au depozite sănătoase de agregate și pentru asfalt lângă cele 4 stații de asfalt din șantier (o cerință aberantă din caietul de sarcini a lui Ștefan Ioniță, nu o să le utilizeze niciodată în paralel nici pe aproape de capacitatea maximă), deci în perioada următoare o să tureze motoarele și o să înceapă să aștearnă câteva mii de tone de asfalt zilnic. Grosul va fi pe lotul 2, însă cu puțin noroc de vreme bună o să pună câțiva km de asfalt anul ăsta și pe lotul 1 (probabil între DN4 și Glina).

Pe partea de terasamente azi ar fi fost mult, mult mai avansați dacă nu apăreau faulturile cu sursele aprovizionare. Plus că a fost o decizie cel puțin discutabilă în 2017 să se ceară în caietul de sarcini balast integral la umpluturi. Pământul stabilizat cu lianți (cum se întâmplă pe A0 Nord și orice alt proiect din țară) e mai ieftin, se găsește mai aproape de șantier și s-ar fi câștigat luni bune în execuție.

Pe partea de utilități au mai dat de vreo 3 transgazuri surpriză anul ăsta (2 în câmp unde îi încurcă pe 30-40 de metri de umplutură clasică și una mai sensibilă, sub rampa overpass-ului de la Berceni, aia poate intra pe drumul critic dacă nu se relocă rapid), exproprierile suplimentare recent publicate de MT în consultare publică cred că pentru relocările astea sunt. Mai e un singur stâlp de relocat pe la Berceni dacă nu mă înșel, proiectul de relocare e aprobat, fundația celor noi e făcută, stâlpii noi aduși, întreruperea în rețea programată, dar s-a trezit tot transgaz că e cam aproape fundația unui stâlp relocat de o conductă de-a lor și e stop joc pe moment până dau ăia un ok scris. Problema cu toate relocările de gaze e că MT și CNAIR s-au mișcat cu spatele cu proiectul de expropriere și au depășit termenul de 15 septembrie, după care transgaz zice "ne vedem la primăvară cu orice relocare, nu discutăm în sezonul rece".

La structuri stau binișor, îmi place să văd overpass-uri turnate continuu cu pile oblice, mulți muncitori turci, mai aduc în continuare (cred că e foarte greoaie procedura de obținere a permiselor de muncă pentru muncitori non-UE), au început pe DN5-DN6 și șanțurile.

Nodul cu A2 e impresionant, în special jumătatea sudică ce e complet pe structură. E o zonă mlăștinoasă care nu se putea rezolva decât așa. Ar fi fost foarte scump să încerce o soluție clasică în condițiile în care pentru accesele actuale, platforme de lucru și alte asemenea au fost îngropate în mlaștina aia zeci de mii de tone de material și milioane de lei. La podul peste Dâmbovița sunt mici probleme cu palplanșele pilei neîncepute, dar nu e ceva grav.

Loturile nu sunt complicate, target-ul e septembrie 2023 pentru finalizarea ambelor loturi, cu o deschidere anticipată pe DN5-DN6 (care era mai mult decât fezabilă pentru decembrie 2022, însă s-a gripat sprijinul statului în ultimul an și e complicat de navigat împotriva vântului).

carutasul

mulțumesc pentru update :)
 Pot confirma că nu am mai văzut cârdurile de camioane, deci la aceeași concluzie ajunsesem și eu, că pe lotul doi au cam terminat de adus balastul, presupun că pe lotul unu vin pe alt traseu, nu trec pe lângă mine :)
 Au mai început și în alte locuri să lucreze la overpass-uri? Nu am mai avut drum la 1 Decembrie ca să mai trec pe la Dărăști, aici la DN6 sunt încă la fixat picioarele. Trebuia să își propună și ei iulie 2023 ca termen, ca să pot ajunge ușor la mare la vară, dar e bine și septembrie, prind "litoralul pentru toți" :) Dacă au început overpass-ul la Dărăști îmi fac drum săptămâna viitoare 

tom_sawyer

#5274
Pentru deschiderea anticipată DN5-DN6, poate citește Grindeanu sau apropiații: hai băieți, că veți fi cei care inaugurați borna de 1000 km de A+DEx în România (în 2022). :D

alecu26

Deja trenul ala e pierdut...privind orice deschidere anul.asta.
Cred ca o asemenea performanta a fost reușit numai dr Arad Timișoara acu mulți ani, dar asfaltul ala pus în decembrie după aia, ani de zile a tot fost înlocuit.
Drumurile noastre POATE;

carutasul

nu cred că în cazul lor asfaltul e principala problemă, dar nu au făcut nici un overpass și nici podul peste calea ferată fantomă nu era prea avansat (n-am mai fost pe acolo). Hai că pentru asfaltări ar mai avea o lună jumătate cel puțin în condiții decente dar pentru celelalte au nevoie de mai mult ...
Însă mă bucur că lucrează serios și la celălalt lot, oricum DN6-DN5 ar avea o utilitate limitată (dar recunosc că ar fi un simbol puternic referitor la A0...)

alecu26

Sa-ti răspund la ceva întrebare mai din spate: da, e ideal sa faci rampele devreme. În general sunt umpluturi mari care necesita consolidare și consum de tasari. Orice constructor care se respecta și poate face asta fără costuri suplimentare o face.
În rest, pe lângă asfalt e vorba la Alarko și de marcaje și multe multe alte nimicuri. Compara cu SiPi1, care cu greu se va deschide anul asta....și sa vezi ce diferențe uriașe. În plus vorbim și de hidroizolații la poduri.
Drumurile noastre POATE;

alexandru_m

Mie ultima replica a lui Horatiu imi pare venita dupa o vizia pe santier.

In ultima fraza spune clar ca targetul pentru ambele loturi este Septembrie 2023.

Stiu ca oamenii din zona ard de nerabdare, dar aici treaba imi pare clara si totul pare a fi in grafic. Atentia si presiunea cred ca ar trebui mutata pe urmatoarele 2 loturi in sensul acelor de ceasornic unde pandeste pericolul fratiei Aktoro-Pizzaresti.

alin2pas

@horatiu.cosma:
Cu acele conducte - surpriză de la Transgaz, ei nu aveau obligația să aibă hărți cu amplasamentul exact al întregii rețele de conducte? De ce sunt surpriză? Oare primăriile pe teritoriul cărora sunt nu trebuia să aibă și ele o hartă cu amplasamentul? Dacă s-ar fi știut de acele conducte și nu ar fi fost surpriză, se putea rezolva din timp problema lor, pentru că s-ar fi știut de ele încă din faza de SF.
Dacă ar trebui ca Transgaz să plătească toate întârzierile pentru șantier ,,pentru că ei nu mai discută decât la primăvară" cred că și-ar schimba opinia.