[BH] Centura Alesd

Started by tom_sawyer, June 24, 2018, 03:00:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

La centuri in pregatire/blocate s-ar mai putea adauga si Alesd.

Aici intrebarile unui senator de Bihor catre ministrul transporturilor, inca nu au primit raspuns.

voicul

Ma uitam la centura Alesd de aici .

Nu inteleg care e rostul sectiunii intre DN1H si DN1. Ar fi ajutat o sectiune care sa fie pe partea de V a Alesd-ului ca multi vin de la Oradea si merg la Zalau si invers.

E asa dificila zona de V incat sa se faca acel ocol?

Bogdan_Cluj

^Avand in vedere ca nu s-a inceput licitatia de executie (nu stiu, avem macar SF facut?) ma astept (deci presupunere) ca are legatura cu A3, primele 3 loturi de la granita spre Zalau. Dupa ce se finalizeaza A3 intre Bors si Port (inainte de Nusfalau), adica ce e in licitatie acum,  ma astept ca traficul intre Oradea si Zalau sa mearga pe A3 si sa nu mai fie nevoie de portiunea mentionata de tine.

voicul

Corect si asta.
Tinand cont ca mai repede se face A3 decat centura aia ... probabil o sa se regleze de la sine situatia.

Ionut

Quote from: tom_sawyer on November 11, 2018, 06:03:37 PM
Anunt de participare: [CN1003391] Intocmire documentatii cadastrale, rapoarte de evaluare si asigurare servicii juridice de asistenta si reprezentare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectarii si executiei obiectivului de investitie "Varianta de ocolire Alesd Sud si Alesd Nord"
Data limita depunere oferta: 03.12.2018 15:00

Ionut


dan_c


http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/construc%C8%9Bia-variantei-de-ocolire-alesd-sud

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 13 martie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Construcția variantei de ocolire Alesd Sud" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- Cresterea mobilitatiipe reteaua rutiera TEN-T Globala.

Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globala, este de a devia traficul greu din Municipiul Alesd pe o variantă de ocolire.

Rezultatele așteptateale proiectului sunt :

- construirea unui drum nou în lungime de 9,43 km;

- construirea a 3 poduri, a unui pasaj și a 2 parcări.

Valoarea totală a  proiectului este de 229.635.085,00 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-166.569.851,95lei, 15% contribuția proprie-29.394.679,76 lei, restul de 33.670.553,29 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 52 luni

alesd

Pe aici mai aveti ceva noutati? A trecut aproape un an de la ultima postare.

RazvanN

Apropo de centura Alesd:

"Deşi centura Aleşd are asigurată finanțarea din actualul program infrastructura mare, mai e nevoie de revizuirea studiului de fezabilitate și de demararea proiectului. Pentru a urgenta execuția centurii, Consiliul Județean Bihor va realiza un parteneriat cu Compania Națională de Autostrăzi, urmând să preluăm execuția lucrărilor. "

https://www.facebook.com/ilie.bolojan/posts/2914431731993464

elphax

in stilul asta, Bolojan in curand va ajunge ministru la transporturi

voicul

Am citit si nu imi e clar de ce se apuca:
De SF?
De lucrare efectiva?

Cred ca e vorba de SF.

cristi767

Scrie chiar în citatul de mai sus. Următorul pas este revizuirea Sf-ului și apoi demararea proiectului.

voicul

#12
Poate scrie clar, dar eu nu pricep  :lol:

Deci ce preia CJ Oradea "revizuirea studiului de fezabilitate" (1) sau si constructia efectiva (2).
Deci nu care este urmatorul pas, ci cat vor face concret cei de la CJ Oradea?

Raman la parerea ca doar SF-ul ca nu stiu sa aiba utilaje sa faca o centura de vreo cativa km (desi probabil s-ar misca mai repede daca ar fi facuta de CJ Oradea).

cristi767

e CJ* Bihor.

Eu deduc că ambele. Nici CNAIR nu are utilaje și totuși fac autostrăzi  :lol:

Eu deduc că se vor preocupa de licitații, dar de plătit va plăti CNAIR pe fonduri europene. Încă este o necunoscută cum funcționează acest mecanism, pentru că nu cred că a mai implementat în mod descentralizat. Până acum Primăria Oradea doar punea la dispoziție celor de la CNAIR SF-urile, care ulterior scoteau lucrarea la licitație.

Dar acum avem acel pachet legislativ care permite mult mai mult de atât, de aceea cred că răspunsul la întrebarea ta este: ambele! Cum exact se va face acest lucru eu nu știu să îți spun, dar presupun că vom afla în curând.

voicul

Intradevar poate si CJ sa faca licitatia si alt constructor sa faca lucrarea SI tot ar fi mai repede asa.
Bun aici ramane sa vedem.

Dar intreb pentru un prieten:
Daca face centura CJ Oradea pe bani UE ... mai trebuie rovinieta pe sectiunea aia?  :lol: