Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

se pare ca actul aditional a redus defapt valoarea contractului cu vreo 25%:

>În aceste condiţii, valoarea co-finanţării eligibile a CNAIR se reduce la 1,8 milioane de lei, la 1,4 milioane de lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.

https://floteauto.ro/autostrada-timisoara-moravita-costuri-diminuare-pentru-studiul-de-fezabilitate/

EugenRo

#376


Aceasta este varianta de dezvoltare SV judetului Timis + Timisoara, pe care mi-o imaginez peste multi ani de acum incolo, cu toate conexiunile adiacente.

A9 ar trebui sa urmeze vestul Timisoarei. Fireste, sunt sanse mari ca A9 sa faca stanga pe la Remetea, din pacate...

DX 6 propus, este o continuare logica de la Remetea, dupa A1 x A6, cu iesire pe Comlosu Mare spre Serbia, unde sarbii pregatesc un DX (Sombor - Chichinda).
Iesirea de la Jimbolia ar presupune o largire a DN si o semi-centura.

Largirile de DN sunt gandite cat mai pe aliniamentul unora actuale (pentru reducere de costuri dar si din cauza lipsei unei nevoi de drum nou; importante raman centurile)
Iesirea spre Cenad va ramane mai degraba pentru autoturisme.

TRANSBALKAN461

Oare nu ar fi util și o lărgire la 4 benzi a Căii Lugojului,de la DNCT până la nodul A1 de după Remetea Mare?

Archi

Va fii nevoie de o varianta pentru Remetea Mare nu peste mult timp. Cu toate că actualmente accesul spre autostrada prin Remetea Mare este cel mai decent pe care îl are Timișoara (comparând aici cu mizeria de DJ spre Giarmata) Remetea Mare deja tinde să se blocheze în momentele cu trafic mare care intră sau iese din oraș. Cred că ar trebui să ne gândim la o variantă aici imediat după ce legătura calea Aradului - A1 și lărgirea la 4 benzi în Dumbrăvița și Giarmata intră în perspectivă de finalizare.

Ca și idee am desenat in google earth cum as vedea eu aceasta legatura:





Powered by API/PUM imgur uploader

Opresc discutia aici fiindca nu mai are legatura neaparat cu A9 si propun să continuam discutiile despre conectivitatea Timișoarei și regiunii la Autostrăzi pe topicul [Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Vest

dan tm

@EugenRo

nu poti sa bagi A9 intre Sag si Parta cum ai desenat tu. Desi pe planul de amenajare a teritoriului judetului Timis, acolo e prevazut un drum expres Timisoara-Moravita, practic numai poti sa il mai construiesti. Nici autostrada.
Vezi pe google cam cit s-a dezvoltat Sagul inspre Parta, si mai sint PUZ-uri in lucru.Iar dincolo de DJ 593 vine linia 400KV Portile de Fier-Arad.
Iar linia 400KV este si mai la sud de riul Timis. De fapt aceste informatii au fost cerute atit de consultant cit si Condiliul Judetean.
Sincer nu cred ca vor strecura vreodata o sosea sau o autostrada pe acolo

Vlad94

@archi. Ba dimpotrivă. Acest drum de legatura ar avea legatura cu capatul A9, putând fi licitate la pachet. Bine, de legatura asta trebuia construita de la inceput.

RaduG

@Archi: Dacă linia aceea albă din capul pistei vrea să fie un pasaj peste autostradă, mă tem că nu va obține autorizație, pe criteriul regimului de înalțime.

Vlad94

#382
Buna tuturor,
Am avut putin timp liber si am gandit un traseu pentru autostrada Timisoara-Moravita (Belgrad).
Am impartit autostrada in 4 loturi:
1.Izvin (descarcare A1)-Albina si drum de legatura DN6-A1 (solutia lui Archi)
2. Albina (descarcare DJ592)- Padureni
3. Nod Padureni-Voiteg(DN58B) si drum de legatura DN59-Nod Padureni
4. Voiteg-Moravita-Frontiera
In zona Remetea-Izvin se realiza o serie de lucrari destul de dificile precum:
-Constructia nodului Remetea si a pasajului peste magistrala 900 pentru drumul express si extinderea la 4 benzi a DN6
-Realizarea unei descarcari pentru DN6 la Remetea.
-Realizarea descarcarii prin bretele spre Arad si Lugoj.
-Introducerea a inca doua benzi pe A1 intre bretelele Timisoara-Lugoj respectiv Lugoj-Timisoara si descarcarea Izvin (presupune reconstructia a doua pasaje peste A1)
-Reconfigurarea nodului Izvin prin realizarea unei bretele noi Timisoara-Arad cu 2 benzi. Supratraversarea actuala va ramane doar pentru sensul Lugoj-A9 (ce va avea dublu sens)
-Bretelele Timisoara-Lugoj si Arad-Timisoara se vor realiza cu dublu sens
-Actuala descarcare in DN6 de la Izvin se va desfiinta, existand legaturi cu autostrada la Remetea si Recas.
Lotul 3 este unul destul de important de asemenea, fiind gandit a se realiza inaintea celorlalte lucrari, fiind si o centura pentru Jebel si Voiteg.
Va astept sa vizualizati harta si sa imi spuneti ce parere aveti.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1Ei0jKBLXMPdzXBZNEd8dtsu8R8vNELHp&usp=sharing
Cred ca o astfel de abordare in perspectiva este de dorit, si doar cu astfel de proiecte vom dezvolta o infrastructura de transport fezabila.
Trei capturi de ecran (vedere generala A9, lotul 1 al A9 si zona descarcarii A1-A9):










Powered by API/PUM imgur uploader

elphax

bravo pt initiativa dar am de comentat - 3 chestii :
- A9 nu prea are cum sa dea are cum sa dea in giratoriul de pe DN6 si sa continue pe bretea. tehnic nu poti sa transformi breteaua in autostrada, ar trebui largite bretelele si facute cu 2 benzi, deci alte raze de curbura
- noua descarcare de la Remetea nu se va face prea curand, ar fi 2 noduri prea apropiate - deci mai bine o intersectie noua
- sunt discutii avansate pentru un drum care sa lege aeroportul de A1 in zona Remetea. Start  ori la giratoriul de pe centura, ori la intersectia cu drumul spre cartier aeroport. Capatul ar fi in zona actualei legaturi intre A1 si DN6.
Poate ar trebui sa incluzi si astea in desenele tale si practic sa fie alta intersectie intre A9 si A1 dar si legata la drumul spre aeroport

pasadia

2 chestiuni:

- nu cred ca e nevoie de un nod nou la Remetea. Mai degraba as propune un traseu nou pentru DN6 pe la nord de calea ferata si care sa merga pana in DNCT (in zona giratoriului cu str. aeroportului)
- nu inteleg de ce cotesti autostrada spre vest, atat de devreme. Eu as fi continuat-o spre sud, inspre Gataia - Jamu Mare si frontiera. Mie mi se pare complet gresit faptul ca in plina campie construim autostrazi imediat in apropierea principalelor DN-uri din zona.

Vlad94

Multumesc elphax si pasadia pentru feedback. In propunere am incercat sa ma folosesc de variantele de traseu propuse le care le-am adaptat putin.
Am urmarit cu atentie cele scrise de voi, in special propunerea privind relocarea DN6 de la giratoriul de pe centura. Din punctul meu de vedere, consider ca nu ar fi foarte ok deoarece traversarea CF s-ar realiza pe o banda pe sens, deoarece desteptii care au gabdit centura sud si bretelele noi nu au gandit si o dublare a podului CF. Astfel traficul pentru autostrada ar intra in conflict cu cel care se deplaseaza pe centura. Extinderea drumul express din DN6 si traversarea la Remetea ar oferi o solutie eleganta si rapida si pentru traficul Timisoara-Arad respectiv Timisoara-Lugoj. De asemenea, nodul actual nu va mai exista,DN-ul supratraversand inceputul autostrazii. Legatura DN6 cu autostrada se va face prin nodul nou de la Remetea de pe drumul express.
Am gandit proiectul pentru a putea fi fazat, de asta am introdus dee exemplu drumul de legatura DN59-Jebel si apoi continuare temporar pana in DN58B oferind alternativa evitarii a doua localitati. In plus, mutarea inspre est a autostrazii pierde legatura cu DN59 si implicit sudul orasului. De asemenea, orase precum Deta, Ciacova si alte comune cu profil agricol vor fi dezavantajate. Si ultim contraargument este cel de profil altitudinal, in zona Gataia-Jamu Mare fiind zona de podis, care va creste costurile si nu va aduce cine stie ce beneficii.
Oricum, va multumesc foarte mult pentru feedback. Acest forum a fost si va ramane un facilitator pentru comceperea ideilor bune si sustenabile de dezvoltare a infrastructurii.

dan tm

Cred ca aceleasi motive (podis) le-a avut in vedere si consultantul, daca ne uitam pe culoarele de studiu pe care le-am postat pe pagina 25.

Studiul chiar urmareste o zona mai ampla mult mai la vest de Deta.

pasadia

@Vlad94 în perspectiva mea nu înțeleg de ce ar dispărea nodul de pe DN6. Breteaua actuala și nodul propriu-zis de pe A1 s-ar transforma in A9 și nod de autostrăzi A1*A9, iar apoi pe A9 am avea primul nod cu DN6 (A9 supratraverseaza DN6 și apoi CF).

Însă la vest de nod DN6 l-aș muta pe la nord de CF spre DNCT și, dacă trebuie neapărat, într-un proiect local se poate realiza și acea supratraversare a CF-ului de la vest de Remetea. Zona aia oricum se va dezvolta semnificativ, deci nu ar fi o investiție rea.

Cât privește partea cu podișul - oi fi eu mai de la munte, dar de fiecare dată când trec (e adevărat rar) pe acolo nu vad decât câmpie plata. Ideea mea e că un traseu cu 10-15 km mai la est ar ajuta și Buziaș, Borsa și Reșița. Ba chiar și Oravița in ideea că ar avea acces pe A9 undeva langa Jamu Mare. Sunt subiectiv, vrau și eu acces mai ușor spre Cheile Nerei. Dar sincer, Deta e nesemnificativă, e că și cum aș zice că Rupea merita autostrada.

Lau

Dezbatere aprinsă, miercuri, la Consiliul Județean Timiș, acolo unde a avut loc o întâlnire între reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR cu cei ai autorităților locale. Principala problemă a fost traseul viitoarei autostrăzi Timișoara-Moravița, mai exact dacă aceasta să treacă la vest sau la est de municipiu sau... prin ambele părți.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/dezbatere-intre-useristi-pe-tema-traseului-viitoarei-autostrazi-timisoara-moravita-intre-cj-timis-si-primaria-timisoara-1379440/ 

Adrian.TM

#389
Ar fi interesanta acea varianta care trece prin doua parti:
1.Apendicele din Vestul Timisoarei ar prelua traficul dinspre bazinul populationar Sannicolau-Jimbolia(respectiv comunele periurbane din vestul Timisoarei),si sunt sigur ca Traficul greu va alege sa vina pana in buza Timisoarei pentru a se urca pe A9,decat sa iasa din tara pe la Jimbolia,de exemplu.
2.Prin construirea unei variante si prin vest,si prin est,vom avea un "Ring" de autostrada,asa cum vedem la Budapesta,Paris,si chiar Ljubljana!
S-a mai discutat faptul ca nu are rost varianta prin Vest,deoarece deja exista o autostrada pe directia Szeged-Belgrad,nu departe de frontiera.Totusi,granita Ungariei cu Serbia este exponential mai aglomerata(vorbesc aici de Vama Roszke/Horgos) decat traficul obisnuit din Vama Moravita.Asa ca,pentru transportatori,va merita un ocol prin Romania,pentru a scapa de timpii uriasi de asteptare de la granita Roszke/Horgos.
3.Daca se contruieste A9-le prin ambele parti ale orasului,avem sansa de a repara ce s-a decis cu 10 ani in urma,prin ducerea Autostrazii A1 cat mai departe de oras.Astfel,vom avea un acces mai facil la Autostrada A1,via A9.

Aceasta este opinia mea  personala asupra Autostrazii A9,un proiect de anvergura pentru Capitala Banatului.Sper ca autoritatile vor alege un traseu care va avantaja Timisoara!