Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cetatean

Din cate stiu nu se poate centralizare provizoire...sau ma rog,nimeni nu o sa o faca pentru ca costa.
Nu se circula la liber?  se circula undeva pe 2 fire de la Simeria la 614?

motorzbh


Cetatean

Multumesc. E pe distanta mare? Cum au reusit/facut.

Imi povestea cineva ca aceste proiecte nu au fost gandite sa aibe provizorat,pentru ca costa,e complicat si nici nu trebuia sa dureze lucrarile 3+3+x ani.

motorzbh

Întotdeauna se face provizorat dar doar pe un fir, ca unul e închis oricum sa schimbe linia. Din cauza întârzierilor pe SimSig s-a luat decizia sa se faca pe doua fire... dar nu toți pot, Siemens vine cu un CE provizoriu si nu poate fi schimbat ca asa vine din Germanica.

Cetatean

Ok. Are logica pe Sim-Sig. La 10+x ani de lucrari. Nu se mai putea tine inchis atat un fir,avand in vedere ca linia e gata de mult. Problema e ca sunt antreprenori diferiti pe cale si semnalizare,nu?

Cu cine am povestit era vorba de Sim-614. Si imi zicea ca e complicat. De aia am crezut ca totusi s-a facut.

Cetatean


cristi5

@Cetatean nu s-a actualizat nimic, nu s-a semnat niciun act aditional. E "aproape actaualizat". Cum a fost si acum un an. Interesant ca se lauda ministrul cu progrese pe tema asta.

Interesant si ca presa face legatura cu observatia de mai sus a lui @oc7avian ca s-a facturat si platit. Dar bine-nteles ca n-are nicio legatura cu actualizarea.

Cetatean

Asta zic,sunt curios cum se va face. Ce formula se va aplica si cum vor socoti valoarea actualizarilor. Una e sa actualizarile la indicele din noiembrie,alta la cel din iunie. Diferenta,e data de formula care se va aplica,dar poate sa fie si de 5-7%.

Oare la ce se raporteaza? La OIL?

De ex,la un proiect,actualizarea la o situatie din mai 2023 a fost de aprox. 16% , la o situatie din dec. 24%. E o diferenta.

Plus e eterna discutie,la o lucrare asa mare,unde ai lucrari de la 15-20 specialitati receptionate in multe luni,cum conturezi situatia de lucrari sa aplici indicii?
Corect ar fi sa strangi receptiile dintr-o luna,sa faci o situatie de lucrari pentru ele si sa aplci indicele. Dar e o utopie.
In fapt,probabil au lucrari nedecontate si de 1 an,vor lua o actualizare mai mare. Ma rog. Vorba vine,la preturile lor. Probabil tot pe minus sunt.

Asteptam. Sunt curios sa vad cum arata o situatie de lucrari dupa actualizare. Apropo,situatiile antreprenorilor, sunt informatii oficiale,sau "clasificate"? Asa ne putem da seama si de preturile din licitatie.
Daca au avut preturi mici,atunci mersi,degeaba se plang.

Una e sa plangi ca cfr e "bad guy" alta e ca ai o oferta de cocos.

cristi5

#10538
@Cetatean

Exista semne ca se va actualiza, incepand cu sept 2021 (inclusiv ce s-a facturat deja). E vorba de aplicarea OUG 64/2022, cum specifica textul de presa. Asta inseamna ca nu se va actualiza cu 60% cum a fost pe rutier, ci cu vreo 35% pentru ca aici preturile dateaza din 2017, iar OUGurile acopera cresterile din 2021 incoace. Practic cresterile 2017-2021 se pierd.

Data si procentul nu au nicio treaba cu realitatile economice ci sunt prevazute in OUG... Care OUG e scris pt rutier si nu tine seama de realitatile de pe CF. Iar de programul CEF au uitat cu totul cand au scris OUG (ca CEF nu include rutier iar politicienii si functionarii nu stiu altceva), asta e si cauza intarzierii actualizarilor.

Planul de lucrari e tot ala care a fost si inainte, ca n-are treaba cu preturile. Atata ca in practica ar trebui sa vedem intarzieri mai mici de acum incolo, antreprenorul fiind stimulat sa nu mai caute motive de intarziere la beneficiar (care-s f usor de gasit).

cristi5

Quote from: Cetatean on February 03, 2024, 07:15:28 PMNu se circula la liber?

Pe coridor s-a prevazut centralizare provizorie in fiecare contract, cel putin din 2011 (Sim-Sig) incoace, dar probabil la toate.

Asta e si motivul pt care n-am ajuns la "tren contra tren" ca-n Grecia. 7-9 ani de proiect la cale libera era un risc major

Sorinus

O sa scriu ici pt ca sunt pe Coridor. Am trecut in Weekend prin Ciulnita si Fetesti. La Ciulnita, pare ca toate liniile sunt schimbate (nu stiu sigur linia 1), precum si multi stalpi de catenara noi. Nu s-au atins inca de peroane sau pasarela. Nu am vazut sa se lucreze.

La Fetesti, au facut liniile din extremintatea opusa cladirii garii si lucrau la cele din mijloc, dar mai ales iesirea spre Bucuresti/Tandarei. Noua pasarela pietonala e f avansata, scarile de beton din capete cam gata, si ea montata pe aproape toate lungimea.

Am numarat 10 utilaje si cam tot atatia oameni, sambata dimineata.

De asemenea, trenul circula f bine pana in Judetul Constanta, unde si la dus, si la intors, a incetinit f mult in zona Mircea Voda si Basarabi/Valu Lu Traian. La dus s-a tarait cu cca 30 km/h in zona, dar tot a ajuns la timp, iar la intoarcere cca 60km/h.

Am folosit perechea de IC-uri de Brasov , deci nu a oprit niciunde. Totusi, la Fetesti a circulat cu 30km/h prin gara, folosind linia 1 sau 2.

Timpul de 2h 7min ar putea fi lejer scos la 2h daca s-ar rezolva restrictiile din judetul Cta si cele doua gari.

ioandorin

În perioada 25.03-31.03 modificări in circulația IR internaționale pe intervalul Simeria-Arad ca urmare a suspendării circulației pe acest interval pentru lucrări în St.Radna! Numai că se montează diagonala(lele) lipsă în cap X!

cristi5

#10542
Azi cica se semneaza acte aditionale pe Bv-Sighi pt actualizare preturi conform OUG 64.

Despre actualizarea aferenta 2017-2021 (adica cealalta jumatate a cresterii de preturi), am aflat ca ar exista un memorandum intre parti, care cum vedem nu are deocamdata niciun efect pt perioada respectiva.

Cetatean

Memorandum aka adresa transmisa de antreprenor catre consultanta cu un indice calculat de o firma de claimuri,sau?

cristi5

Nu, e vorba de un memorandum semnat de catre antreprenori si beneficiar in care ambele parti s-ar fi angajat sa actualizeze preturi.

Nu stiu cand s-a semnat si nu stiu sa fie vreo legatura cu consultanta.