Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#900
TibiV, nu ai inteles exact ce am vrut sa spun. Cu angajatii actuali POTI FACE TREABA. E vorba de SISTEM. Acum sistemul depinde prea mult de conducator.

Daca omul care conduce institutia este OK si vrea sa faca treaba, dupa o perioada de lupta cu angajatii obisnuiti sa nu prea faca nimic, reuseste sa mai miste lucrurile. Deci DA, se poate si cu angajatii actuali. Politicienii spagari insa nu au timp de asa ceva si nu doresc rezolvarea problemelor, ci doar pe acelea care-i privesc. Atunci ei IN MOD INVOLUNTAR imping toata institutia spre incompetenta si ii blocheaza activitatea.

NU ANGAJATII SUNT PROBLEMA IN SINE. Important este, asa cum spus alta data, ca DECIZIILE CURENTE sa nu mai fie in mana directorului (nici macar indirect sa nu poata sa intervina). Nu mai insist pe aceasta tema, ca iar se face mesajul kilometric.


Doar infiintarea unei alte companii este o greseala, daca SISTEMUL nu se schimba cu nimic. Va fi aceeasi poveste: director bun, treaba merge, director slab sau spagar, treaba merge prost sau deloc. Mai mult decat atat, scindarea actuala este chiar O CATASTROFA, pentru ca de autostrazi se vor ocupa 2 insititutii separate (what ?  >:(), in unele cazuri va rezulta un ping-pong intre ele. Eu am spus mereu: NU CONSTRUCTIA DE NOI AUTOSTRAZI ESTE PROBLEMA CNADNR (nu s-au facut in anii 1990-2007 din lipsa banilor si apoi treburile s-au pus in miscare exact proportional cu banii). PROBLEMA CEA MAI MAAAAARE LA CNADNR ESTE INTRETINEREA. Ori in varianta actuala intretinerea ramâne la vechiul CNADNR, iar sistemul in sine nu este cu nimic imbunatatit.... OH NOOOOOOO !!!!

Practic problema cea mai mare in statul roman este lipsa INTELEGERII PROBLEMEI. Nu se analizeaza si nu se intelege sursa si natura problemelor, ca atare solutiile sunt de fapt niste variante pompieristice, niste emanatii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

neaghi

Probabil oricine s-ar gindi ca daca o mare companie cu 2 atributii mari si late, constructie respectiv intretinere drumuri, se sparge in doua mai mici, rezulta ca responsabilitatile sunt mai mici la fiecare si atunci si salariile ar trebui sa fie mai mici, respectiv injumatatita schema interna de sefi si directori...

Nu sunt eu in masura sa apreciez cit ar trebui sa fie platit un director, dar suma de 7000 euro/luna, raportata la tara in care traim, si la ce "performante" am vazut ca reusesc sa obtina, cred ca e totusi exagerat de mult.Plus ca un asemenea salariu, va incuraja nemunca, statul degeaba ca oricum banii vin..

Poate daca ar exista o clauza salariala, ceva de genul : ai reusit sa deschizi un santier, adica s-a intrat efectiv la lucru - iti dam banii astia ca se vad rezultate, altfel nu..si atunci poate vor fi motivati sa deschida cite un santier luna de luna :d

dr4qul4

7000 euro/luna pentru Directorul General al unei companii cu buget de peste 1 mld euro anual nu este deloc mare. Chiar si pentru Romania.
De fapt, la orice companie care are CA peste 100 mi Euro/an, pe langa un salariu din 5 cifre, directorul mai primeste si un bonus consistent, in functie de rezultate (consistent = chiar mai mare decat salariul).

Problema la noi e ca seful decide tot, cand de fapt seful ar trebui doar sa-si organizeze oamenii ca sa faca totul in locul lui.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Dar sumele astea sunt reale, au fost anuntate de cineva? Sau sunt tot intoxicări de la "lupta de partid"? Că nici nu se înfiinţă compania bine ....

neaghi

Faptul ca doar esti angajat, poate director al unei companii DE STAT..cu o anumita cifra de afaceri, nu te indreptateste automat la un salariu enorm.
Asa ar trebui sa fie intr-o societate normala.
Tu ca director, ar trebui sa aduci o plusvaloare acelei societati, ca sa poti incasa acel salariu.
Asa este normal nu ?
Daca tu, chiar director fiind nu produci nimic, ba poate prin activitatea ta mai creezi si prejudicii... atunci cit este de normal sa incasezi asemenea salariu?
Oare in alte tari e tot asta proportia/ diferenta dintre salariile directorilor de companii DE STAT, si a oamenilor de rind ? 

Prin comparatie, e ca si cum ai zice ca daca cineva are o super masina de citeva milioane euro...automat si e un superpilot sau supermecanic....

dr4qul4

Da. La acest nivel, chiar si in companiile de stat, oriunde in lumea civilizata se plateste bine.
Salariile mici din companiile de stat fac extrem de mult rau. Ele imping la coruptie.
Daca vrei, poti face o comparatie cu ce s-a intamplat in sistemul medical din Romania.
Cat timp au fost salariile mici dar spaga a fost tolerata, am avut destul de multi doctori buni...care insa te tratau dupa marimea buzunarului.

Imediat ce au inceput sa le fie frica sa mai ia spaga, doctorii au plecat din sistemul public. Indeosebi in afara. Asa ca acum avem spitale pline de doctori care trebuiau sa fie deja la pensie.
Concurenta pe piata muncii este foarte mare in acest moment. Asa ca daca vrei sa ai angajati capabili, cinstiti si care muncesc cu tragere de inima, atunci trebuie sa-i platesti bine. Cea mai buna varianta ar fi un sistem pe baza de performante.
Dar nimeni nu doreste asa ceva, pentru ca atunci s-ar putea ca licitatiile sa fie organizate corect iar deciziile luate inainte sa se finalizeze "negocierile de mai sus".

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

passatfan

Quote from: dr4qul4 on October 02, 2016, 11:39:30 PM
Salariile mici din companiile de stat fac extrem de mult rau. Ele imping la coruptie.

Ca o mica nuantare, parerea mea este ca si directori cu salarii extrem de mari din companiile de stat din RO, pot fi corupti, sa zicem din cauza lacomiei umane.
Niciodata nu te multumesti cu cat primesti, mai ales pe nemunca...  logic. Pt ca banii aceia nu au nici o valoare pt cel care ii primeste fara munca.

Nu cred ca o leafa mare data cuiva, care oricum nu misca nimic, (dimpotriva, blocheaza, taraganeaza etc), il va opri pe atotputernicul DIRECTOR sa ciupeasca de colo-colo si sa se creada zeu, de care depind muritorii care au nevoie de el pt o semnatura...

Asta desigur nu inseamna ca salariile mici nu fac rau.
Dar si cele mari, nejustificate, nemuncite, neperformante fac mult rau, poate si mai mult, pt ca sunt bani MUUULTI aruncati DEGEABA, iar noua ni se serveste vesnic ca "NU SUNT BANI". Oare de unde sa fie daca aruncam pe prostii???
Evident ca sunt bani, dovada clara e ca INCA se mai arunca aiurea.

Concluzia mea: Sa se plateasca bine si foarte bine DOAR DACA MERITA MUNCA DIRECTORULUI, altfel NUNU :)

Io

#907
Tare ma tem ca salariile astea nu sint neaparat acoperite de competenta celor care le vor primi, drept sa va spun. In paranteza fie spus Euro 80 000/an e un salariu bun cam oriunde in lumea asta.
Problema nu e suma de bani, in ce ma priveste cel putin, ci ma degraba cine si pe ce criterii o va incasa. Alde asta, cum il cheama de-a dat cu un mesaj pe-aci si s-a retras imediat ce i s-au pus intrebari punctuale, juristul juvete aflat ba pe la investitii CNAD-asta, ba pe la Regia de Transport Local Craiova, eminent in a baga strimbe in presa famelica, de-l ride o tara-ntreaga? Sau omologul sau abonat la asa ceva, ba pe la Tarom, ba pe la Romatsa, ba pe la Drumuri, ba penaibamaistieunde, parca Basulescu il cheama? Ce valoare adaugata creaza genul asta de oameni astfel incit sa acopere un astfel de salariu? Nu sa-l merite, nu asa se pune problema, ci sa-l acopere prin valoarea adaugata!
Ajungem iar la miezul problemei: criteriile de selectie a personalului. Sint oarece legi pentru angajare (generica sa-i zic) la stat. "Bune" legi, ce sa spun, in conditiile in care oameni cu studii "aspre" la scoli adevarate si care (din diverse motive doresc sa se intoarca in tara) nu se pot prezenta la "examenele pe post" (bun asa...) pentru ca studiile lor (unele la nivel doctoral!) nu pot fi echivalate in Romania, in schimb absolventii unor facultati apartinind unor Universitati (nu sint sigur ca merita majuscula) usor "discrete", probabil ca le putem denumi "ciupercarii universitare", se califica ab initio.
Caci pare ca nu ducem lipsa de to'arasi cu "esperienta" si fara competenta: e destul sa vezi cum da de pamint cu ei cite-un forumist de-aici dar care are intr-adevar studii ba de Drupo ba de management.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#908
Eu o tin pe-a mea, voi vorbiti de alte aspecte de parca nu vreti sa intelegeti ce spun. Dar voi continua sa va bruiez.

DECIZIA. Aici este CHEIA. Lasati-o cu salarii mari sau mici, astea-s aspecte secundare.

Cata vreme PRIN SEMNATURA MEA VOI PUTEA BLOCA PLATA A SUTE DE MILIOANE DE EURO, coruptia va inflori in continuare. Pentru deblocarea platilor eu voi cere 5-10-20% din sumele de plata. Altfel nu misc un deget. Discutam de zeci de mii de euro pe an la un director de spital si de milioane de euro la CNADNR.

Egal cu zero salariul. Un director sta un an, doi, trei, uneori 10. Dar poate fi schimbat oricand pe criterii politice. Nimeni nu-si construieste o stare familiala cu 2000 de euro pe luna timp de 3-4 ani si apoi cu o pauza de 8 ani pana partidul care trebuie castiga iar alegerile. ACESTI OAMENI NU TRAIESC DIN SALARIU. Si la nivelul CNADNR nu e suficient nici 7.000 € ca sa atragi oameni seriosi si sa stopezi coruptia.


Deci atentie:
- legi cu termene clare pentru plati si alte decizii curente, platile efective facute cu decizia (semnatura) unor economisti. Retineri posibile numai in situatii prestabilite, cu documentatie ca atare. Directorii sa nu se poata implica.
- directorii sa nu aibe cum sa participe la numirea comisiilor de licitatie, iar comisiile formate doar din specialisti.
- numirea directorului CNIR / CNADNR poate sa fie politica, dar REVOCARE IMPOSIBILA. Astfel directorul nu trebuie sa fie obedient fata de cei care l-au numit, nu este sluga lor, nu rapunde la comenzile lor. Numirea pe termen fix, 6 ani de exemplu.
- verificarea ULTERIOARA a tuturor deciziilor luate de catre specialisti si posibilitatea de a-i sanctiona daca gresesc (+ trimitere spre urmarire penala daca e f. grav). Verificarea facuta de catre ALTA INSTITUTIE, de regula de catre 2 alte institutii.
Si alte masuri asemenea, numai asa se eficientizeaza, nu marind salariile si enervand populatia si alte categorii de bugetari.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

yetiman

#909
CNADNR a postat pe site-ul lor o prezentare (format pdf) intitulata "CNADNR 2016 - Deblocare si reconstructie".
LINK

Interesanta este pagina cu proiecte noi de executat in regie proprie.


Lasand la o parte drumurile in sine, oare chiar vor sa se apuce de lucrari mai serioase in regie proprie?
Sau le-a ajuns cutitul la os, si acum sunt speriati de impartirea in CNIR si CNAIR?

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

Tu poti sa iei in serios un articol cu greseli flagrante. De exemplu, slide 8, proiecte noi, DRDP Brasov: "Varianta de ocolire Făgăraș
DN 73". In prima instanta am citit ca varianta de ocolire Fagaras ar avea vreo legatura cu DN73 (Pitesti - Brasov). Ceea ce nu e cazul. Apoi am inteles ca de fapt sunt 2 proiecte distincte, dar in aceasta situatie nu pricep ce vor sa faca EI la DN73 in conditiile in care EXISTA un contract de reabilitare semnat si care deja si-a produs efecte pe sectorul Pitesti - Campulung (ok, e adevarat, numai pe acel sector).

Sau poate vor sa spun ca se apuca IN SFARSIT, sa intretina asa cum e cazul sectorul Rasnov - Tohanu Nou (oricine a fost prin zona stie ce varza e acolo). Sau poate vor ridica IN SFARSIT, un pasaj intre Rasnov si Cristian peste CF203 (sunt convins ca asta nu e in acel contract mentionat mai sus).

Sau de fapt ei le-au pus la plesneala caci nici macar nu stiu ce ar trebui sa faca. Caz in care imi permit sa insir asa, rapid:
1.  refacut pod peste DN10 intre Prejmer si Teliu (adica acest pod ce practic are 1 banda pe sens si reprezinta un pericol major pentru circulatia publica.

2. Refacut si modernizat DN73B, Cristian - Ghimbav (lucrare scurta, minora, dar extrem de importanta pentru locuitorii si mai ales afacerile din zona)

3. Dublat, cel putin pe unele sectoare, DN 13, sensul Rupea - Brasov in zona Padurii Bogatii (zona de urcare). Combinat cu eventuali parapeti mediani s-ar putea transforma acel sector de drum intr-un atat sigur cat si comod pentru toate categoriile de soferi.

4. Pasaj peste CF400 pe DN13E Sfantu Gheorghe - Covasna / Targu Secuiesc

5. Pasaj peste CF400 pe DN12 Sfantu Gheorghe - Miercurea Ciuc (Malnas)

6. Pasaj pe DN1 la Ucea de Jos peste CF industiala intre M200 si Victoria (sau poate conving CFR-ul sa-si scoata sinele de acolo caci trenuri nu am mai vazut demult).

7. Pasaj pe DN14, peste CF300 la iesirea din Medias

8. Banda suplimentara in anumite zone de pe DN13 dintre Sighisoara si Targu Mures (la nord de Hetiur, Acatari - Corunca, etc...)

8 proiecte asa, mai mici, sa nu isi rupa gatul din prima caci ne mai trebuiesc. Oare le-or fi trecut si lor prin cap ca sa pot face?



adiarc

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-30092016-1

au reusit sa-i prosteasca si pe acestia...cum sa iei un premiu pt folosirea inteligenta a datelor de trafic ( folosirea cu(,)cap :),a sist.VMS )...cand tu de fapt nu-l folosesti absolut deloc ?( afisarea unor propozitii de genul - Conduceti Prudent ,nu inseamna folosire.....ba mai degraba inseamna risipa inutila de curent si bani publici,plus suma investita degeaba in tot sistemul )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

^ Ar trebui cine are timp si energie sa puna pe fiecare thread in parte statusul... :cheers:

yetiman

Din pacate nu a aparut inca nimic nou. Raportul este cel din Septembrie.
Acum asteptam raportul din Octombrie.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu