Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

^am limitat supravegherea pe VO la DN7 si DNCC... Nu stiu daca merge partea cu DNCC... Vedem diseara.

http://pum.project-online.se/status?at=VO

thinker

#76
@cristi5 super ca monitorizati VO... :cheers:

in Caciulata la cismea, hoteluri si la Manastirea Cozia sunt 2 trecere de pietoni... opresc multe masini, multi pietoni traverseaza ...blocheaza traficul mai ceva ca la Talmaciu. Din fericire  aici avem varianta, si asa mai scade coada.
Calea lui Traian se numeste si in nordul orasului unde se intersecteaza cu Centura dinspre Pitesti. Probabil acolo apare si e in directa legatura cu circulatia pe VO, deci e ok.

Vara se face coada pana in Ramnicu Valcea - 22km din aceasta cauza (in ultimii 3 ani de vineri pana duminica, cam toata ziua asta a fost situatia)
Din pacate in ultimele 2 luni nu am mai traversat des ( de doua ori) si nu mai stiu prea multe. Daca nu ma insel au fost ceva lucrari in zona.
In week-end vineri de la 14-21 traseul e aglomerat si duminica de la 12- 20 la fel.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#77
Avem si

http://pum.project-online.se/status?at=VP

Dar e o zona mare si prinde strazi din Ploiesti, poate si Brasov.

Am filtrat dupa DN sa vedem daca e alt drum decat DN1 care e relevant. Daca nu, filtrez pt DN1.

Cred ca rezultate gen "->DN1" sunt drumuri laterale unde se sta la coada sa se intre in DN1. Ma gandesc sa le elimin si pe alea (pe VO la fel cu "->DN7"). Sau sa las doar intrarile de pe DNuri.

Daca mai stiti alte puncte cheie de monitorizat (poate fi si o strada de tranzit intr-un oras) dati de stire. Parca ar trebui ceva intre Muntenia si Moldova si intre Moldova si Ardeal :)

cristi5

#78
^ era foarte mult DN1A si DN10 in log :) Drumuri serpuite de munte, crede waze ca e coada :)

Asa ca le-am filtrat, ramane DN1. Am vazut f putin coada pe DN1 pana acum in log.

LE: Am filtrat si DN1E :) :) Mai sunt drumuri in zona Ploiesti-Brasov care incep cu DN1? :)

prd.marius

Quote from: thinker on November 11, 2018, 06:04:43 PM
@cristi5 super ca monitorizati VO... :cheers:

Din pacate in ultimele 2 luni nu am mai traversat des ( de doua ori) si nu mai stiu prea multe. Daca nu ma insel au fost ceva lucrari in zona.
In week-end vineri de la 14-21 traseul e aglomerat si duminica de la 12- 20 la fel.

In weekend am trecut pe acolo. Nu e ca vara. Diferenta este ca nu se sta pe loc. Insa este masina dupa masina.
Se "merge" in coloana.

cristi5

#80
^
VO e blocata cel putin de la ora 20 (sub 10 km/h) pe peste 10 km (in total pe 2 sensuri). Ori e o pauza in log, ori a fost blocata continuu de la ora 14 la ora 20...

http://pum.project-online.se/status?at=VO&lines=1000

Situatia acum este:


2018-11-14T18:58:55.573Z:
DN7: undefined -> DN7 31km/h pe 1074m
DN7 - Calea București: undefined -> undefined 14km/h pe 2294m
DN7 - Str. Barajului: undefined -> Str. Doru Popian 8km/h pe 1253m
DN7 - Calea București: undefined -> DN7 - Calea București 26km/h pe 2013m
DN7: undefined -> DN7 12km/h pe 2628m
DN7 - Str. Barajului: undefined -> DN7 - Calea București 7km/h pe 848m
DN7: undefined -> DN7 23km/h pe 1052m
DN7: undefined -> DN7 9km/h pe 2712m


In comparatie, VP e libera, inca nu am gasit nimic major pe VP-DN1 de 2 zile. Mai urmarim, sa vedem in weekend de exemplu.

pasadia

Nici intre Alba si intersectia cu DJ-ul spre Vintu?

prd.marius

#82
Se blocheaza in zona Rm Valcea in doua locuri (din ce-am vazut eu):
- sensul giratoriu de la Kaufland, unde ai scris tu str. Doru Popian, de obicei sensul spre Sibiu
- sensul giratoriu de la Petrom, unde incepe str Barajului, de obicei sensul spre Bucuresti (cateodata coloana pana la Calimanesti)

cristi5

#83
Quote from: pasadia on November 14, 2018, 09:15:21 PM
Nici intre Alba si intersectia cu DJ-ul spre Vintu?

Scuze ma refer la VP DN1. Am corectat.

Vint-Alba nu am supraveghere dar am vazut acolo rosu mult. Am supraveghere doar in nodul Sebes, care deocamdata e liber ca pasarea cerului. Cateva treceri mai lente pe A1 (70-80 noaptea, probabil din motive de ceata)

http://pum.project-online.se/status?at=sebes

Cristi N

#84
@cristi5

Mai sunt: DN1B Ploiesti - Buzau, DN1D Albesti-Urziceni si DN1E Brasov - Rasnov

cristi5

#85
frunzaverde a gasit ceva de mare valoare. Citez dintr-un chat cu el:

Quote
Ca am vorbit de treceri montane Ardeal - Moldova si cifre de trafic la secret.... Sa incercam sa eliminam un pic secretul.
UNECE cere statelor membre sa raporteze un numar de puncte de recenzare la fiecare 5 ani.
Pentru fiecare din drumurile de pe pe reteaua europeana E.
Bineinteles, Romania face minimul absolut - daca unii livreaza harti, rapoarte comparative, shapefile-uri GIS, Romania trimite un Excel, care nici macar nu e usor de citit, si nu e usor de interpretat, si nici macar nu contine datele complete.
Dar contine cam 1/2 din punctele de recenzare totale de pe E-uri cu indicele si valoarea masurata.
Astfel, traficul de tranzit pe E in 2015 este asa:

Pe site-ul UNECE: https://www.unece.org/trans/main/wp6/e-roads_census_2015.html
Deci, E58/DN17, traficul de tranzit Moldova - Ardeal nu poate fi mai mare de 3371 vehicule pe zi MZA.(2015)
Iar E574/DN11, nu poate fi mai mare de 3368, in scadere cu 24% fata de 2010.
Zic nu poate fi mai mare, pentru ca e clar ca exista si ceva trafic local care "trece pasul".
Per total, pe reteaua E, intre 2010 si 2015, traficul a crescut cu 4.8%.
Eliminand dublarile cu autostrazi, cresterea traficului pe reteaua E nedublata e sub 6.5% pentru intreaga perioada.
Deci din varf de criza in boom economic, 5-6% a fost cresterea traficului pe retea.
Ceea ce e plauzibil conform asteptarilor teoretice.

O lectie de aici este ca traficul in Romania creste cu 1% pe an chiar si pe crestere economica majora. Si cam la fel creste si nr de victime in trafic.

In rest, multe alte date interesante acolo.

thinker

#86
@cristi5

Traficul pe VO e la limita capacitatii reale a drumului de ceva vreme in urma cresterilor succesive din ultimii 3 ani. Motivele pentru care limita capacitatii drumului pe VO e mult mai jos fata de cea teoretica le-am enuntat in postarile precedente.

Un accident mai mic sau mai mare in aceste conditii de circulatie la limita capacitatii drumului provoaca o aglomerare inertiala cu durata atat mai lunga cu cat traficule e mai aproape de limita capacitatii drumului. Si Valea Oltului e de multe ori foarte aproape de limita, iar dupa deschiderea traficului ramane aglomerat si se circula la viteze mici ore in sir.

De aceea incerc sa atrag atentia de ceva vreme si poate API sa ia pozitie pe aceasta tema, sa propunem largirea de urgenta a acestui drum la 2+1 sau optim la 2+2 . Sunt in jur de 30 km care ar putea fi largiti intr-o prima etapa la 2+2 inventariati de mine, km fara dificultati tehnice majore, fara lucrari de arta mari. Ar mai fi si treceri de pietoni de sistematizat si alte elemente destul de simple de imbunatatit, sa mai respiram cativa zeci de ani pana o sa se faca autostrada PISI.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

#87
^ benzile in plus nu pot ajuta mare lucru atat timp cat nu sunt eliminate obstacolele. La 12k MZA, pe un varf de flux un pieton care traverseaza deja face o coloana destul de lunga. Daca ai o salba de obstacole, drumul e blocat indiferent cate benzi are.

Cred ca e o intuitie gresita ca benzile in plus ajuta traficul cand sunt obstacole. E adevarat, ajuta cand nu sunt obstacole.

Putem lua in detaliu cozile inregistrate pe waze si sa identificam obstacolul. Acolo e baiul. Acolo trebuie investit mai intai. Dupa aceea in benzi...

In plus, o trecere de pietoni pe 2+2 benzi e de peste 2 ori mai periculoasa decat una pe 1+1 (peste 2 ori pt ca nu vezi pietonul de camionul de pe banda 1 sau de parapetele median care se adauga de obicei la 2+2). Deci in astfel de locuri cred ca e mai bine sa ramana 1+1 pt ca 1+1 duce 12k fara probleme (si mai mult pe distante scurte! 16k aici: https://goo.gl/maps/D3DQUew3d3z). Sau daca se adauga benzi-> semafor cu buton programat sa nu permita mai mult de o traversare la 2 min sa zicem.

Deasemenea, am auzit parerea ca daca se imbunatateste DN7 VO nu va fi destula presiune pt PiSi. Nu sunt de acord fireste, pt ca pt mine siguranta de azi e mai importanta decat viteza de maine. Dar iti dau un exemplu de abordare complet diferita din partea societatii civile a traficului de pe VO.

cristi5

#88
Tot de la frunzaverde, cifre de trafic in zile aglomerate din Germania nazista (1938).

Sunt din aceasta carte:
https://books.google.se/books?id=y3jv6p23rXMC&lpg=PP1&pg=PA234#v=onepage&q&f=false

Daca bine inteleg, datele sugereaza pe multe tronsoane un MZA peste 10k (adica cam A1 la vest de Sebes). Asta cu motorizarea din 1938.



Ca sa intelegem pentru ce motorizare sunt construite autostrazile actuale din Germania (alea la care visam cu totii)... Asta e statistica motorizarii in Germania din 1960 pana azi. Crestere de 10 ori. Probabil de mult mai multe ori fata de 1938...
https://www.statista.com/statistics/587764/number-of-registered-cars-germany/

Powered by API/PUM imgur uploader

thinker

#89
@cristi5

ai dreptate, logica e perfect corecta, asa gandesc si eu, insa aici problema e diferita
-unde propun 2+2 e mult in afara localitatii iar localitatile traversate prin largire (localitati de-a lungul drumului) se va expropria pe o parte (cateva case 10-15 max, nelocuite in mare parte) pentru largire si pe acea parte nu mai ramane nici o casa, nu vor mai fi treceri de pietoni
-trecerile de pietoni cu probleme sunt cele din Talmaciu si Calimanesti cum am mai spus, restul trecerilor de pietioni unde mai sunt sunt traversate asa sporadic ca nu conteaza, nu incurca, si sunt foaret putine (cei care au fost pot sa confirme), sunt localitati care au o trecere sau nici una...
-satele de pe VO sunt comunitati mici insirate de-a lungul drumului inghesuite intre munte si olt, cu unul sau 2 randuri de case pe fiecare parte, multe nu au 100 de case in total, comunitati imbatranite, multe carse nelocuite. Exceptie e Caineni, dar acolo drumul ocoleste localitatea. De aceea nici pietoni care sa traverseze practic nu sunt.
-2+2 e pentru accidente usoare, tir, masina ramase in pana, etc, care acum incurca enorm, asta vara din cauza unui tir in pana a fost blocata VO jumatate de zi. Dupa o saptamana alt tir.

Acum cred ca e mai clar.

Pe centura sau varianta Ramnicu Valcea e un magazin unde s-a introdus un sens giratoriu, incurca, la Casa Alba un altul, intersectia de la Peco Boromir e al treile pnct.Traficul local din localitatile invecinate catre oras si din oras catre localitatile invecinate este foarte mare si intretaie tot traficul de lung parcurs, situatia e critica la intrarea/iesirea de la munca
Dupa 1990 s-a construit enorm 3 din 5 case probabil, cu intrare majoritatea direct din DN. Acolo e nevoie de o solutie mai complexa, o alta centura probabil, dar relieful nu ajuta de loc.
Centura Orasului Valcea ca sa fie descongestionata trebuie sensuri giratorii suspendate dar nici pentru asta nu prea e loc.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.