[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sionut

Quote from: sab on September 02, 2023, 07:48:08 PMVa avea un succes fulminant. La fel ca parcarea de la Străulești, unde nu mai ai loc sa arunci un ac. :lol:


P& R de la Sudului avea succes (cand era 0.5lei ora). Apoi s-au gandit ca va avea acelasi succes si la 10 lei /ora.

carutasul

eu nu înțeleg de ce un park&ride are tarif pe oră. Dacă asta e destinația spațiului, prețul trebuie optimizat la 8-10 ore, în sensul că prețul cel mai bun să fie dacă o lași 10 ore (ca exemplu 3lei/oră, 5 lei/10 ore). Se presupune că vii în oraș la serviciu, nu are rost să discutăm de tarif orar decât întâmplător. Nu mi se pare "doar un amănunt", nu văd cum ar putea funcționa dacă tarifezi la oră...

frunzaverde

Quote from: survola on September 05, 2023, 02:36:46 PMIar intrăm în dilema românului: dacă se face - de ce se face? dacă nu - de ce nu se face?

Nu e nici o dilema : in Romania ce trebuie facut nu se face (infrastructura fundamentala in toate domeniile) si ce nu trebuie facut se face (solutii scumpe, re-achizitii din lipsa de mentenanta, fudulii).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

survola

Nu e normal ca o stație de tren sau metrou sa aibă o parcare lângă ea?
Că ii zice Park-and-ride sau altfel contează mai puțin.

frunzaverde

O parcare e cea mai proasta utilizare a spatiului posibila. Cele mai valoroase terenuri vor fi, intr-o dezvoltare bazata in jurul transportului in comun, cele din imediata vecinatate a gurii de metrou, haltelor si garilor, pentru ca ofera timpii cei mai mici de naveta (si deci sunt cele mai atractive proprietati). Asa a fost cazul si in suburbiile clasice (<1950), si in cartierele si suburbiile moderne facute in jurul serviciilor de transport public.

Nu vei vedea parcari pe Elizabeth line in Londra, nu vei vedea parcari in Singapore, nu vei vedea parcari pe linia noua din Budapesta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

O filmare excelenta (as zice "de referinta") cu capatul sudic al M2 facuta de Ionut Ivasca: Metrou + Park&Ride Tudor Arghezi 24.10.2023


Statia Tudor Arghezi se va da in folosinta pe 15 noiembrie 2023, dar se va circula la 8 minute in sistem "pendula" (cale libera), pentru ca nu este terminata semnalizarea....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

Staţia de metrou ,,Tudor Arghezi", o investitie de 50 mil euro din fonduri europene, va fi inaugurată pe 15 noiembrie, odată cu parcarea park&ride aferentă
https://www.zf.ro/zf-24/statia-de-metrou-tudor-arghezi-o-investitie-de-50-mil-euro-din-22166744
QuoteStaţia de metrou ,,Tudor Arghezi", proiect al Primăriei sector 4 din Bucureşti, va fi inaugurată pe 15 noiembrie, odată cu parcarea park&ride aferentă.

Recepţia noii staţii de metrou de pe Şoseaua Berceni a fost realizată în luna martie a anului 2023, după ce anterior, începând cu luna noiembrie 2022, Metrorex a derulat mai multe probe tehnice. Construită pe o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi, staţia a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.

Staţiei i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Şoseaua Berceni, cu o capacitate de 350 de locuri.

,,Invit oamenii ca, începând cu 15 noiembrie, să utilizeze staţia şi parcarea, pentru că doar aşa, putem reduce indicii de trafic din Bucureşti. Evident că nu ne oprim aici şi ne ocupăm, împreună cu Consiliul Judeţean Ilfov, de studiul de fezabilitate pentru extinderea reţelei de metrou către Comuna Berceni. Totodată, continuăm să lucrăm la documentaţia necesară ridicării în SEAP a magistralei M4, proiect în care suntem asociaţi cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 şi cu Consiliul Judeţean Ilfov", a declarat primarul sectorului 4, Daniel Băluţă.

Circulaţia se va face într-un sistem de tip pendulă, de la staţia Tudor Arghezi la staţia Berceni, urmând ca apoi, fluxul de călători să fie preluat în lung, de la staţia Berceni până la staţia Pipera.

"Până la sfârşitul anului, ne-am propus ca sistemul de semnalizare şi automatizare să poată fi realizat, astfel încât, circulaţia să se desfăşoare în lung, de la staţia Pipera până la staţia Tudor Arghezi. Intervalul de circulaţie a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, să reducem acest interval la 4 minute", a declarat  Mariana Miclăuş, directorul general Metrorex.
Adica se va circula cu transbordare la statia Berceni. Intrebarea este daca pendula nu incurca circulatia pe M2 Beceni-Pipera...

jonny

am gasit pe youtube o filmare de la noua statie de metrou Tudor Arghezi :


dr4qul4

pana la urma cum se circula aici? Normal, adica toate trenurile merg Pipera - Tudor Arghezi?
Sau unele se opresc la Berceni?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

lucian


reiny2000

Deocamdată pe Berceni - Tudor Arghezi se circulă în sistem pendulă, dacă vrei să ajungi mergi mai departe trebuie să schimbi la Berceni, unde au blocat o linie și au redus capacitatea de rebrusare. A apărut și o variantă actualizată a hărții de metrou:

misiekwas

Cam dezastru harta aia, cu elemente aproape aleatorii (în momentul de fata majoritatea stațiilor sunt accesibilitate, poate mai bine sa indice cele neaccesibile), unele stații neconstruite de M5 (Traian, Hașdeu, dar nu Moșilor), Depoul Străulești și pana acum nu înțeleg de ce se marchează autostrăzi pe harta de metrou?

sab

#627
Tocmai asta este, ca nici ei nu știu care stații sunt accesibile persoanelor cu dizabilități si care nu...
Fata de harta anterioară (mai jos), Aviatorilor NU mai este accesibilă (or fi demolat liftul :lol: ), in schimb fostele stații de tramvai Obor si Muncii au devenit in mod ciudat accesibile.





Powered by API/PUM imgur uploader

jonny

QuoteLa o zi după ce a fost inaugurată, parcarea de tip park&ride de la stația de metrou Tudor Arghezi era ocupată doar pe jumătate. Celelalte două parcări de la marginea Bucureștiului, Străulești și Pantelimon, sunt goale și mizere

La o zi după ce a fost inaugurată, în parcarea de tip park&ride de la staţia de metrou Tudor Arghezi din Sectorul 4, doar 157 de locuri erau ocupate din cele 311. Asta deşi este gratuită, deocamdată.

Într-o postare pe Facebook, primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, susţine că gratuitatea va dura o lună după care va fi impus un tarif pe oră: ,,În prima lună, parcarea de tip Park&Ride de la Tudor Arghezi este gratuită. Apoi, după această perioadă, tariful folosirii acesteia va fi de 3 lei pe durata întregului interval cuprins între 05:00-23:00. Pe timpul nopții, între orele 23:00-05:00, tariful va fi de 3 lei pe oră".

Pentru a putea face o comparaţie asupra gradului de ocupare, am fost şi la celelalte două parcări de tip park&ride de la marginea Bucureştiului şi anume Străuleşti şi Pantelimon.

În park&ride-ul de la Străuleşti, administrată de Metrorex, la orele amiezii bătea vântul. Doar 100 de locuri erau ocupate din cele 550. În schimb, toate străduţele, trotuarele şi terenurile virane din jurul acesteia erau pline de zeci de maşini parcate la întâmplare. Semn că mulţi dintre şoferi, decât să scoată din buzunar 50 de bani pentru a plăti o oră de parcare, preferă orice altă ,,alternativă". Cu ceva timp în urmă, unii dintre ei ajunseră să parcheze în incinta unui cimitir. Acesta este şi motivul pentru care administratorul acestuia a scris cu litere mari pe gard un mesaj: ,,INTERZISĂ PARCAREA MAŞINILOR ÎN CIMITIR".

În cea de a treia parcare de tip park&ride a Bucureştiului, cea din Pantelimon, administrată de Primăria Municipiului Bucureşti şi inaugurată în urmă cu doar un an, pe lângă faptul că este nefolosită, este plină de deşeuri, vandalizată şi cu elemente ale instalaţiei electrice nefuncţionale. Cele câteva maşini parcate care ocupă doar câteva din cele 500 de locuri par a fi părăsite de luni bune.

https://www.g4media.ro/la-o-zi-dupa-ce-a-fost-inaugurata-parcarea-de-tip-parkride-de-la-statia-de-metrou-tudor-arghezi-era-ocupata-doar-pe-jumatate-celelalte-doua-parcari-de-la-marginea-bucurestiului-straulesti-si-pante.html

carutasul

optimistul ar zice că e pe jumătate plină :)
Până la urmă scopul nu e să fie plină ochi dar utilitatea ei depinde și de alte conjuncturi, momentan cred că sistemul pendulă nu prea ajută...