Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Eu mă refeream strict la noi. Ce-i în Anglia, Australia sau Austria mă priveşte mai puţin. Când pleci pe "dincolo" ai un GPS, mai urlă şi ăla, nu mergi chiar orbeşte. Problemele cele mai mari le faci acasă, pentru că "aici cunosc", "au pus semnele aiurea", "lasă că ştiu eu mai bine".
La noi nu ştiu să fie noduri cum e cel de la austrieci de exemplu. Poate A10 - A3 dar la scară mai mică. Dacă ai în minte  treaba că pentru a merge la stânga trebuie să treci ori peste ori pe sub sensul opus deja ai rezolvat 90% din problemele de orientare. Totuşi e autostradă, nu uliţa din faţa porţii.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

isantem

Quote from: survola on June 06, 2019, 10:59:04 PM
La DN1 există alternativă, dar la A10 de exemplu nu. Acolo se justifică o autostradă acum.

Sa fim seriosi....sa mearga camioanele prin Valea Jiului atunci daca tot suntem la ora comica. Valea Prahovei are nevoie de autostrada ca de aer si nu de astazi si nici de ieri.

TibiV

Quote from: pasadia on June 06, 2019, 09:42:33 PM
Mda, pentru brasoveanul ala care tot spune ca NU e nevoie de DX Brasov - Pitesti sau nu a comentat nimic despre disparitia Fagaras - TGM n-ai avea vreun cuvant de bine. Dar pe bogdy il lauzi repede..

Inca o data ma cataloghezi gresit.

Chiar daca intre noi nu a fost niciodata "un coup de foudre", ti-am respectat mereu parerile (si munca pe VO1K... Super!...;) )
Ba chiar ti-am promovat ideile (recunosc, doar pe cele care mi s-au parut mie corecte...), dar pe topicurile potrivite.
Si nu ieri, de azi, doar asa ca sa te conving...
Uite ceva din urma cu o luna:

Quote from: TibiV on May 09, 2019, 12:41:30 AM
Este cam "dosit" topicul asta, dar deh...

pasadia (care - din motive necunoscute pentru mine - ma iubeste cam asa cum orice pacient "iubeste" freza dentara din cabinetul stomatologului...) a subliniat un aspect extrem de important:

Quote from: pasadia on May 08, 2019, 09:15:55 PM
QuoteWhen examining whether the Commission's actions ensure that the Member States' road strategies and EU funding are aligned with EU priorities in order to achieve timely completion of the TEN-T core network and improve connectivity for citizens, we will examine whether:
−the Commission has ensured that Member States' road plans and programmes provide for the timely completion and maintenance of the TEN-T core network;
−the Commission has ensured that EU funding for roads addresses the EU priority for the completion of the core network;
the TEN-T core network is on track for timely completion, thus improving connectivity between Member States.

Altfel spus, se pare ca i se cere Comisiei Europene sa se asigure ca reteaua Core va fi finalizata pana in 2030. Si i se cere sa faca asta, asigurandu-se ca fondurile puse la dispozitie se vor duce STRICT catre Core, nu catre alte proiecte non-Core (fie ele de pe Comprehensive).

Sincer sa fiu, postarea asta (a ta, nu a mea), mi s-a parut ca a trecut prea nebagata in seama.
Daca se va aplica ad-litteram, implicatiile vor fi uriase, cel putin pentru Romania...

Sper ca te-am citat corect.... Linkurile sunt acolo, daca am gresit citatul astept corecturile.
Nu mai bolduiesc ultimele doua fraze din postarea ta, care mi s-au parut cruciale... (vorbele tale, eu am dat doar QUOTE)

Dar acum, deh, ne omoram cu rute care in MPGT erau optionale... Adica daca aveam NOI bani de ele, ca restul erau aproape gata (asta este o "subtilitate" pentru bucuresteni, care afla in fiecare zi de la blonda ca alt proiect este "aproape gata" ... :(( )

Despre reteaua TEN-T nu mai insist, caci vad atata entuziasm pe forum... A11, A9,Ax, Ay si Az...
Babe, show me your money!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Din pacate in RO sunt foarte putine A care pot astepta: A11 si A4 (daca o sa se va face).
In rest se poate face prioritizare dupa trafic, dar e cam asa (exemplu cu cifre inventate): pe A3 sunt 20.000 si pe A7 sunt 19.000, deci facem A3.

^A3 nu poate sa mai astepte de cativa ani.
Dupa mine prioritatea 0 este PISI. Ar fi A0 in mod normal, dar s-a dat drumul pe o sectiune cheie (bucata A1-DN5 va salva mult - ar fi fost ideal pana la A2, dar ...)

horatiu.cosma

Uitându-mă la frecvența overpass-urilor pe ST2, în special în zone îm care pare că autostrada nu intersectează absolut niciun fel de drum și comparând cu overpass-urile "în plin câmp" de pe alte tronsoane de autostradă, pare că aici primarii au fost ceva mai activi și au impus când au avizat SF-ul astfel de treceri. Ne tot plângem că nu prea există transparență în procedura de realizare a SF-urilor. Ar fi o idee să pistonăm primăriile de pe traseul unui proiect de infra să ne comunice data în care avizează în consiliul local traseul autostrăzii care trece prin ograda lor și să solicităm participarea. Poate avem forumiști pe traseul Sibiu-Făgăraș, A7 Ploiești-Pașcani, A8 Tg.Mureș-Tg.Neamț, DX Tulcea-Brăila, Tulcea-Constanța etc.

carutasul

Dacă îmi amintesc bine au fost mici "revolte" ale agricultorilor din zonă care au dus la îndesirea subtraversărilor.

Ionut

Am vorbit cu Vitalie de la Pro TV despre declaratia lui Cuc cum ca revizuieste in minus inaugurarile din 2019: de la 180 km :lol: la 140 km. :lolz: Am zis din nou previziunile noastre pentru 2019. Ma vedeti diseara la Esca, cred. :)

voicul

Ar merita intrebat cu prima ocazie: cand este urmatoare revizuire la nr. de km? E ca la buget 1 pe an sau intra si 2?

Felicitari pentru turul de forta.

Ionut

Am vorbit cu Ziare.com. Uite ce-a iesit:

CNAIR ar putea inaugura, in acest an, mai putin de un sfert din autostrazile promise (Foto&Video)

Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri risca sa nu poata inaugura, in acest an, nici macar un sfert din cei 180 de kilometri de autostrada promisi. De fapt, la inceputul lui 2019, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu, anunta ca in acest an s-ar putea inaugura cel mult 118 kilometri de autostrada.

Ziare.com

Ionut

#6009
API pe Facebook

Narcis Neaga, șeful CNAIR, sfidează din nou nu doar bunul simț, ci și logica matematică, mințind și dezinformând în stil comunist cu producția la hectar.

Neaga a declarat: "Conform EUROSTAT, în fiecare stat UE, la un milion de locuitori, pot fi în lucru 6 km de autostradă într-un an. În România, existând 20 de milioane de locuitori, ar trebui să avem în lucru 120 de km de autostradă. În prezent, în România, există în lucru peste 200 de km de autostradă."

Realitatea: contractele de autostrăzi SEMNATE și ACTIVE însumează 193 de km. Însă în acest moment, MIȘCARE ÎN TEREN există doar pe aproximativ 146 km (restul sunt încă în faza de proiectare: două loturi din A0 Sud și sectorul Sibiu-Boița din A1).

Strict scriptic, țara noastră are acum 7,3 km de autostradă în execuție la milionul de locuitori. Problema este că statistica este grosolan scoasă din context!

Ce nu spune Neaga este că zonele cele mai dense (și civilizate) ale Europei au rețeaua în mare parte finalizată și nu mai construiesc așa mult. În plus, în țările care trebuie să prindă Vestul din urmă ritmul este semnificativ mai mare. De exemplu, Polonia are în execuție peste 20 km/milionul de locuitori și în stadii avansate de pregătire încă vreo 30.

Mai grav, din cei 146 km pe care se muncește, 43 se vor deschide în câteva luni, adică loturile 3 și 4 din A1 Lugoj-Deva, contracte parafate în august 2013! Mai rămân 103 din care 41 de km, tronsoanele 1 și 2 din A10 Sebeș-Turda, sunt în construcție de 4 ani și jumătate! Și nu-i vom termina în 2019, ci poate abia la anul!!!

Mai vreți termene depășite? Mai avem! Din cei 103-41=62 km rămași, aproape 34 de km, adică segmentele Câmpia Turzii-Chețani și Chețani-Iernut (parte din A3) au ordine de începere emise în luna mai 2016! Primul tronson va fi gata abia la final de 2021 (poate), iar celălalt în 2020, realist vorbind.

Cu aceste "performanțe" se laudă Narcis Neaga și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Dezinformare, minciună, doar-doar s-ar acoperi dezastrul care ține de ani de zile. Neaga, PLEACĂ ACASĂ!

voicul

Articolul din Ziare preluat si de Money:

PSD-ALDE a promis kilometri mulți de AUTOSTRADĂ. Câți vor fi gata?
CNAIR ar putea inaugura, in acest an, mai putin de un sfert din autostrazile promise.

https://www.money.ro/psd-alde-a-promis-kilometri-multi-de-autostrada-cati-vor-fi-gata/

voicul

Preluare pozitie API:

Acuzații GRAVE pentru șeful CNAIR: Minte în stil comunist

Afirmaţiile şefului Companiei de Drumuri potrivit căruia în România se lucrează la 200 de kilometri de autostradă, sunt minciuni în stil comunist, consideră reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

https://www.money.ro/acuzatii-grave-pentru-seful-cnair-minte-in-stil-comunist/

rota

Stadiul șantierelor de autostrăzi din țară: De la promisiunile celor 180 de kilometri deschiși în acest an, la scenariul celor doar 43 de kilometri care vor fi deschiși după șase ani de lucru

Stadiul șantierelor de autostradă în lucru:

A0 Sud Lot 2 (16,3 km) - Constructor: Alsim Alarko (contractat în 2019) - Stadiu: 0%
A0 Sud Lot 3 (18 km) - Constructor - Aktor-Euroconstruct (contractat în 2019) - Stadiu 0%
A1 Sibiu - Boița (13,2 km) - Constructor: Porr (contractat în 2019) - Stadiu: 0%
A1 Lugoj - Deva, Lot 3 (21,14 km) - Constructor: Comsa (contractat în 2013) - Stadiu: 95%
A1 Lugoj - Deva, Lot 4 (22,2 km) - Constructor: UMB (contractat în 2013) - Stadiu: 97%
A3 Rășnov - Cristian (6,3km+3,5km) - Constructor: Straco (contractat în 2017) - Stadiu: 5% (mai 2019 autorizație de construire)
A3 Iernut - Chețani (17,9 km) - Constructor: Astaldi-MaxBoegl (din 2017) - Stadiu: 64%
A3 Chețani - Câmpia Turzii (15,7 km) - Constructor: Straco (din 2017) - Stadiu: 23%
A3 Borș - Biharia (5,3 km) - Constructor: Trameco (contractat în dec. 2018) - Stadiu: 5%
A7 Centura Bacău (16,2 km de autostradă / 30 km în total) - Constructor: UMB (contractat în dec 2018) - Stadiu: 15%
A10 Sebeș Turda, Lot 1 (17 km) - Constructor: Impresa Pizzarotti (din 2015) - Stadiu: 70%
A10 Sebeș - Turda, Lot 2 ( 24,2 km) - Constructor: Aktor (din 2015) - Stadiu: 50%

Hotnews
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

voicul

Oare de ce au pus Straco si nu Alpenside la BV?
Nu avea 25% UMB pe A7?

pentium10

^^ pai deja 1 metru a fost deschis anul acesta
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures