News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

Se vor crea noi locuri de munca in spatiile de servicii de pe autostrazi. Asta e o falsa problema cu afacerile celor de pe DN-uri. Evident, pentru ei este neplacut, insa pentru economia in ansamblul ei impactul pozitiv nici nu se compara cu falimentarea micilor buticari sau hotelieri de pe DN-uri. Si, daca sunt destepti, pot supravietui chiar si asa, cu noile autostrazi gata. Dar na, trebuie sa te duca un pic capul si sa muncesti, sa te adaptezi. Din pacate nu toti ne pricepem la business sau marketing.

carutasul

Ionut, problema este totusi reala mai ales din cauza ca spatiile de servicii nu se atribuie in mod transparent (sau mai rau, nu se atribuie de loc) . Eu unul n-as avea nimic impotriva daca unul din spatiile astea ar fi dat la "grataragii", ar adauga specific local autostrazii :)   Din pacate cel putin pana acum spatiile fie nu s-au dat de loc fie s-au dat la benzinarii ( ceea ce e normal) care si-au instalat propriile restaurante. Nu e mai putin adevarat ca pana acum lungimea tronsoanelor era mica, deci probabilitatea ca cineva sa se opreasca si sa vrea sa stea o ora era mai mica, deci merg mai bine sandvisurile de la benzinarie.   Pe de alta parte si respectivii trebuie sa se orienteze, sa cumpere un spatiu in apropierea unei bretele de iesire si sa reporneasca acolo afacerea. Daca tot vreau sa stau la masa  o ora nu ma deranjeaza ca ies de pe autostrada cinci minute.

spy_flo

Siguranța oferită de separarea sensurilor de mers și cea a traficului de lung parcurs de cel local aduce infinit mai multe beneficii decât pierderea câtorva zeci de locuri de muncă care,sa fim serioși, o sa facă loc altor locuri în viitoarele spatiile de servicii de pe autostradă

cezar-mario2012

 Benificiul este mare,  dar oamenii ce traiesc din tranzitul DN-ului, vor săracii.  Spațiile de servicii nu au puterea de a absorbi toate locurile de munca pierdute si mai trebuie ținut cont ca in aceste spații nu intre orcine. Din pacate acesta este prețul progresului. In condițiile în care vei avea autostrada continua de la București pana la granita, sigur nu vei mai iesi de pe ea la o gustare, ori cu pachetelul sau la restaurantele din spațiile de servici, chiar benzinari. Mai devreme sau mai târziu,  tot o sa apară. El mai bun exemplu este DN3 versus A2.

MNU

Nu te opreste nimic sa-ti construiesti un spatiu de servicii pe DN sau DJ la 1-2 km de un nod. Inchei un contract cu 1-2 proprietari de teren langa autostrada (sau chiar cu CNADNR) ca sa-ti instalezi panouri mari prin care iti faci reclama. Am vazut astfel de panouri in Ungaria, de exemplu, pe camp, in afara zonei de siguranta a autostrazii.

Sau in Germania, acele "Autohof" care au panourile alea uriase, instalate pe un pilon solid, vizibile de pe autostrada chiar data spatiul nu are acces direct din autostrada.

cezar-mario2012

#3575
 La noi spațiile de servicii vor avea benzinarii,  momentan,  dar pe viitor vor apărea restaurante si posibil moteluri acolo unde este necesar. De la Budapesta la București,  nu am oprit decât la noi, după Săvârșim la un restaurant,  mai mult fiind odosit de coloana de TIR-uri de pe culuarul Muresului, sau dupa un drum de la Brno am oprit la hotelul Rin de la Miercurea Sibiului. Cred ca acele spati extra autostrada se vor adresa mai mult TIR-istilor. Parca intre București și Budapesta pe virtuala autostrada vor fi circa 800 de km, din care 200 de km in Ungaria,  ca timp cu autoturism,  cat sa fie 7 ore. Nu cred ca o să opresc mai mult de trei ori,  o data sa mănânc si rest de necesitate, plus alimentare.

horatiu.cosma

Oamenii care traiesc din tranzitul DN-urilor ar fi trebui sa ia in considerare ca la un moment dat o sa se faca o autostrada pe langa acel DN. O astfel de autostrada nu apare peste noapte, deci acesti oameni au timpul necesar sa se reorienteze. Orice afacere asa cum are o perioada de prosperitate si castig, asa o ajunge si declinul...

ciprebbe

Marcaje rutiere - aplicare
merita vazut si revazut....

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Absolut genial !...
Baiatul asta marcheaza singur intr-o luna tot A1...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

acea masinuta este controlata de un calculator.
Probabil tot cu ea au aplicat si inainte marcajele, pentru ca prea le faceau in aceleasi locuri, la milimetru.

codul se scrie mai nou in flash, se pune pe un sd, iar vopseaua se aplica dupa coordonate exacte.

La noi veneau cu bidineaua

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sebba

da, dar cu o conditie (sau mai multe): drumurile sa fie in stare foarte buna si fara gropi, denivelari si alte chestii care sa rastoarne trotineta aia, adica banii sa se duca unde trebuie si cand trebuie
Sailing away! S/Y Haimana

carutasul

La asta foloseste nenea din trotineta :)

igorashu

Quote from: dr4qul4 on March 21, 2015, 11:56:03 AM
acea masinuta este controlata de un calculator.
Probabil tot cu ea au aplicat si inainte marcajele, pentru ca prea le faceau in aceleasi locuri, la milimetru.
Nici pomeneală. E pur și simplu talent.
La 4:10 și 4:38 se vede clar cum deviază.
Iar ca să fie controlată de un calculator ar trebui să aibă recunoaștere optică - GPS-ul nu te ajută fiindcă eroarea e prea mare. Și ar fi costuri prea mari pentru o astfel de mașinuță care nu e decât un compresor+pistol de vopsit pe roți.

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on March 21, 2015, 11:56:03 AM
acea masinuta este controlata de un calculator.

Calculatorul controleaza cantitatea de material termoplastic turnat in functie de viteza vehiculului, astfel incat turnarea sa fie uniforma. Mai poate controla si lungimea unitatii de marcaj (lungimea unui segment in cazul liniilor discontinue), si distantele intre marcaje, astfel incat rezultatul sa fie consistent.

Masina in sine are un sistem de stabilizare a directiei, care-i permite sa "tina drept" drumul (cele mai simple doar blocheaza directia, cele mai complexe au si un atenuator de vibratii); cele si mai sofisticate au si un sistem care le permite sa faca curbe la rate predefinite. Atat.

In rest, totul e manual. Nu exista GPS, sau alte minunatii. GPS-ul e de altfel inutil - eroarea e de 2-4 m chiar si la cele mai bune aparate.

Pentru marcaje mai complexe (drum lung), se foloseste aproape universal pre-marcajul. Adica se marcheaza cu linii continue subtiri, de obicei folosind un sistem (de obicei pus pe o masina) bazat pe camere video si diverse metode de masurat unghiuri si distante. Procesul de pre-marcare e de obicei manual. Dupa care vine cineva si verifica ca pre-marcajele sunt la distante corespunzatoare, si apoi vine marcajul permanent peste.

De asta, pe soselele proaspat marcate se vad linii subtiri intre marcajele permanente. Alea sunt pre-marcaje. Unele utilaje au cititor de pre-marcaje (o camera video legata la un calculator care distinge albul pre-marcajului de griul soselei), insa cititoarele astea am inteles ca nu sunt foarte precise, si, cel putin in SE, nu se folosesc (se merge tot manual, chiar si cand masina are functie de citire).

In tarile in care forta de munca e ieftina, e mai avantajos sa se faca anumite lucrari (gen treceri de pietoni, marcaje de curba etc.) de mana. Dar se foloseste tot termoplastic, si nu vopsea - de asta lucratorii care fac marcaje din astea au butelii si arzatoare. Si in Romania exista tot felul de marcaje ciudate (e plina tara de treceri de pietoni bi- sau tri-colore, cu rosu, alb si galben). Am vazut inclusiv marcaje cu "Acest drum este in intretinerea CJ ...". Dar, chiar si asa, marcajele simple (linii continue, linii intrerupte, margini) se fac cu masina in Romania din anii '90.

Poate pe vreun drum comunal sa mai foloseasca cineva bidineaua cu vopsea, desi nici acolo nu cred. Vopseaua are problema ca se sterge extrem de rapid (rar rezista mai mult de 1-2 ani pe trafic redus, si cateva luni pe trafic intens). Am vazut insa in Ucraina, Moldova si Rusia ca inca folosesc metoda (desi au si marcaje moderne, cu termoplastic).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

MNU

Pot sa va spun cu certitudine ca am vazut o masina din aceasta speciala aplicand marcaj longitudinal in mers, la o viteza decenta, in Romania, pe un drum judetean prin anii '80. Mai precis undeva intre '82 si '85. Am fost de-a dreptul fascinat de asta, de aceea am retinut intamplarea.