News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Cred că se postează mai mult pe Facebook. Pe unde umblu eu văd doar petece.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Este in mare masura rezultatul achizitionarii a ca. 1000 de ultilaje, intre care si cateva zeci pentru asternerea asfaltului, de catre CNAIR. Acestea au fost distribuite tuturor DRDP-urilor din tara. Asta s-a intamplat in decursul anilor 2016-2018. Daca retin bine, acum toate utilajele au ajuns la destinatie. Anterior astfel de lucrari de reasfaltare (refacere strat uzura) nu se puteau face in regie proprie, era nevoie de licitatie (deci dura mult, plus lipsa bani pentru multe licitatii). In regie proprie puteau sa faca doar astupari de gropi, carpeala.

Acum au tot ce le trebuie sa faca in regie proprie, inclusiv pentru marcaje, rigole, parapeti, etc... In mod normal cu utilajele pe care le au ar trebui sa reuseasca sa faca toate DN-urile o data la 7-8 ani. Din pacate insa ce fac ei tine 8 ani numai daca drumul a fost anterior reabilitat, adica fundatia refacuta. Altfel, la 2-3 ani apar gropi, fisuri, denivelari si trebuie sa o ia de la capat.

Un exemplu relativ celebru este DN65, unde pe harta calitatii drumurilor am ajuns in diferiti ani sa pun albastru, apoi anul urmator verde, apoi galben, apoi iar albastru... Si acolo calitatea fundatiei nu e chiar cea mai proasta. La polul opus DN2 sau DN6, reabilitari facute strong, sunt zone in care de 12-15 ani se circula pe acelasi asfalt. In alte zone, mai ales pe DN2, s-a refacut stratul de uzura, nu mai e chiar ca cel initial, dar tot aproape perfect. Si deocamdata, la 1-2 ani nu sunt semne ca vor aparea probleme. La fel si pe DN1, sunt zone intinse cu strat de uzura refacut in 2017 sau 2018, de ex. Cluj-Sebes, si raportat la trafic e inca foarte ok.

De aceea trebuie neaparat continuat planul de reabilitari gen cum se face acum la DN18 Iacobeni-Moisei sau DN73 Brasov-Pitesti sau DN56 sau DN66, etc.. Acest plan prevede ca toate DN sa treaca printr-o reabilitare totala pana in 2030. Dupa aceea in mod normal, CNAIR si DRDP-urile cu utilajele proprii ar trebui doar din 8 in 8 ani sa refaca stratul de uzura. Cam asa e planul de a scapa definitiv de gropi pe toate DN-urile din Romania. In mare masura pana acum planul a fost respectat. Din pacate nu prea am mai vazut in ultimul an licitatii pentru reabilitari noi (exceptie tronsoanele incurcate din DN76).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dragos76

Quote from: vancouver on July 21, 2019, 10:52:11 PM
Acum au tot ce le trebuie sa faca in regie proprie, inclusiv pentru marcaje, rigole, parapeti, etc...

Dacă e așa, eu tot nu înteleg atunci de ce în continuare se merge la execuția acestor lucrări cu abodări de genul "frezăm și asfaltăm pe sectoare, succesiv, și apoi când e gata totul, facem marcajele". Așa se ajunge ca să ai zone de kilometri buni cu asfalt nou și fără marcaje, timp de câteva săptămâni, până se finalizează întreaga porțiune. Înainte vreme aveau "justificarea" că e o lucrare tehnică separată, și firma care se ocupa de marcaje nu îți stătea acolo să lucreze câteva ore pe zi. Dar acum nu ar avea motive să nu refacă marcajele tot așa, pe sectoare.

Apropos, sunt curios dacă și numeroasele reparații de pe A1, Cunța-Săliște, sunt făcute tot în același regim? Pe la toate podețele a fost nevoie de frezare și reasfaltare, dar din păcate marcajele nu sunt refăcute. Și din "coloritul" asfaltului pare că lucrările astea au fost făcute de destul de multă vreme.

Skynick

In legatura cu calitatea lucrarilor lucrurile sunt amestecate, cum spuneai Vancouver.
De exemplu asternea asfaltului, planeitatea este mult mai buna dar mi se pare ca se face fara efortul de a rezolva niste probleme de structura minore.

De exemplu portiunea Harsova - pod Vadu Oii avea mici probleme cu niste gropi pe traseu. Ce au facut este sa astearna un asfalt foarte bun care dupa doua saptamani a inceput sa aiba iarasi mici revarsari in zona gropilor anterioare, pe care aparent nu le-au stabilizat. Daca faceau cum trebuie treaba acolo, cu efort minim, rezultatele erau mult mai sustenabile.

Ce e de apreciat e ca se misca foarte repede. Probabil pentru ca nu depun eforturi sa repare structura.

Apropo de asta, s-a refacut si DN21 Slobozia - Drajna. O placere sa mergi pe el.

vancouver

@dragos76: si pentru mine multa vreme a fost un mister de ce nu refac imediat marcajele. In tarile cu apa ceva mai calda lipsa marcajelor este insotita mereu de panouri de avertizare si restrictii drastice de viteza (80 pe autostrada), dar de regula intr-o zi sau doua se rezolva.

Intre timp am aflat ca exista nu stiu ce instructiuni de asterne a marcajelor, facute chiar de firmele care produc marcajele, si care spun ca trebuie minim o sapatamana sau doua intre asfaltare si marcare, altfel nu asigura garantia. Asa si? Daca un om moare din cauza lipsei marcajelor, cine asigura puscaria pentru cei care nu le-au asternut? Mda... La noi imbecilitatea e mare. Atat ii duce capul.

Daca nu asigura garantia, atunci le asterni fara garantie si le numesti provizorii. Apoi constati ca si asa, provizorii, rezista f. bine vreo 2-3 ani, si dupa aia le pui pe alea definitive... ca doar muuuult mai importanta e siguranta traficului decat un rahat de garantie :bash:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

@Skynick, buna observatia cu gropile. O situatie asemanatoare e pe A2 Lehliu-Drajna, unde acum o firma externa (cea din Slobozia) reface nu doar stratul de uzura, ci si binderul (din pacate la o planeitate f.f.slaba). Si cand spun acum, ma refer ca au contractul, dar pe perioada sezonului estival lucrarile sunt suspendate. Acum inseamna de fapt ca au inceput si ca o sa mai faca la toamna. Deci sper sa invete si sa inteleaga importanta in general a fundatiei. Degeaba refaci uzura, daca raman probleme pe dedesubt.

Ca si in alte domenii in Romania, mai ales la stat, ceea ce lipseste este un management al calitatii. Manage... cuuum? Da, al calitatii. Asta presupune in primul rand CONTROL. (nu pedepsire, ci invatare din greseli si urmarirea problemelor). Poate fi un management intern, adica fiecare DRDP sa aibe o sectie de controlori, care vin si fac un raport. Imediat, alt raport la 30 de zile, altul la 100 de zile, altul la 2 ani, etc... Constata problemele, urmaresc rezolvarea lor pana cand este acceptabila si propun solutii ca pe viitor problemele sa fie evitate. Poate fi si un management extern, ori o firma privata, gen cei care fac supervizari. Ori poate ca sa se evite un contact inutil cu mediul privat, un departament din MT. Sau ideal, si control intern, si control de la MT. Ultimul nu are cum sa controleze toata tara, trebuie sa mearga prin sondaj sau la sesizare.

Ori din pacate societatea post-comunista are o oroare la cuvantul CONTROL (pentru cei care au facut revolutia, controlul este egal cu "Securitatea"). Ei au strigat libertate, nu control... Libertate inclusiv pentru hoti si pentru incompetenta? Din pacate da, generatia 50+ asta sustine, ceva de genul mai lasati-ne cu controlalele voastre, ca oricine mai si greseste, mai ales in Romania, unde "legile sunt proaste" (au pus placa asta si gata). Ori din pacate cei care organizeaza activitatea la stat inca sunt in mare masura din generatia 50+ si deocamdata e greu de implementat si de inteles pentru ei necesitatea unui adevarat sistem de control si autocontrol, precum exista in Europa de vest - atat la stat cat si la firmele private - acest control este cel care face diferenta de calitate, inclusiv la drumuri si cai ferate, chiar daca sunt la stat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Eu am mari dubii că fac in regie proprie, cu utilajele lor. De exemplu au asfaltat DN1, intre Cotul Donului și limita de județ cu muncitori și utilaje VIAROM (tot cu ei au făcut anul trecut bacatile din Timișu de Jos).
La fel pe DN13. Și știu, sunt cu atât mai contrariat cu cât au proces pe rol VIAROM cu CNAIR.

Ionut

#11887
REGULA NOUA

15. Fara QUOTE inutil.
TOATE comentariile care folosesc QUOTE inutil (mesajul citat este pe aceeasi pagina) vor fi STERSE. NU folosi QUOTE cand raspunzi la comentariul unui user scris pe aceeasi pagina. Foloseste "^", "^^", "^^^" sau "@user" pentru a indica mai exact cui te adresezi. Sau pur si simplu scrie direct comentariul tau, fara alte semne.




Cu alte cuvinte, nu va voi mai edita mesajele cand dati quote (exceptii doar in cazuri deosebite). Vi le voi sterge direct. Pana la urma tot trebuie sa invatati sa scrieti OK... Altfel nu se poate. Editez zilnic mesaje. M-am saturat.

vancouver

#11888
ambele. Uite exemple:

VIAROM pe DN73A:
https://realitateadebrasov.net/foto-video-se-asfalteaza-dn73a/

Regie proprie:
"(VIDEO) Lucrări de asfaltare pe Varianta Ocolitoare Tg. Ocna, realizate în regie proprie de Secția de Producție a DRDP Iași":
https://www.facebook.com/DRDPIS/videos/video-lucr%C4%83ri-de-asfaltare-pe-varianta-ocolitoare-tg-ocna-realizate-%C3%AEn-regie-pro/1264859316998561/

Statie de asfaltare proprie la Cluj functionala din sept. 2018:
https://ebsradio.ro/stiri/drdp-cluj-are-propria-statie-de-asfaltare/
"Stația este amplasată în localitatea clujeană Morlaca, în apropiere de DN 1. DRDP Cluj va putea asigura astfel în regie proprie modernizarea sectoarelor de drum național și autostradă de pe o rază de 90 de kilometri."
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Ionut,
sunt situatii si situatii...

1. Avem foarte multi useri care nu sunt in stare sa citeasca cele 4-5 postari de deasupra, nu mai vorbim de (macar) 4-5 pagini in urma... (bine, adevarul este ca asta este ghinionul lor, se pot inscrie pe alt forum....)

2. Dar daca un user are o postare fluviu (de exemplu preluarea unui articol de presa, care abordeaza n-shpe probleme) si eu am am un comentariu la o singura fraza/propozitie?...
Exemplu: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=32.msg251144#msg251144

Sau analizele lui cristi5, sau ale lui vancouver...

Daca scriu "^X-ulescu, dar Y-escu a spus altceva acum o luna" nimeni nu o sa inteleaga nimic.

Stiu ca devin "galagios", dar asta este parerea mea....
Voi respecta noua regula impusa, dar nu stiu daca nu cumva este prea restrictiva...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@TbiV, se poate cita doar bucata la care se face referire, nu tot mesajul kilometric.... Crede-ma, este inuman pe telefon sa tot dai scroll...
Pai daca citeaza o postare inseamna ca a citit-o...

dragos76

Ionuț nu era explicit în "amenințarea" lui dacă se referea la citarea asta integrală, sau la orice fel de citare.
Altfel, sunt de acord cu TibiV

Quest

Din categoria "sa radem amar".
Incepind cu 2020, de la Satu Mare la Constanta numai pe autostrada:


Common sense will get you far !

Dominik

Sunt destule segmente din traseul aratat de tn pe care nu va fi A nici la sfarsit de 2020
You're in Steelers Country

TibiV

Ti-ai pierdut simtul umorului?!?!....

Poate nu in 20-20, dar in 20-25 va fi probabil cea mai buna varianta....

E foarte buna poanta!!!!
:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)