News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

edvard

#11310
Traseul drumului rapid Ploiesti-Brasov prin Pasul Boncutza (1080 m), la est de Masivul Ciucas, pe vãile Teleajen/Telejenel///Buzau/Dalghiu///Zizin. Alternativa la A3-segment Comarnic_Brasov. Foarte dificil de "urcat" .jpg-urile, mã mir c-am reusit si cu asta... !

Ionut

Centenar. Când România sărbătoreşte 100 de ani de la Unire, mediul de business strigă în cor pentru obiective sociale: educaţie, sănătate şi infrastructură

Educaţie, sănătate şi infrastuctură au ajuns cele trei cereri majore ale mediului de busines, adică ale capitalului, care cere progrese în aces­te zone mai mult chiar decât beneficiarii edu­ca­ţiei şi sănătăţii, adică forţa de muncă. În anii 90 se vorbea puţin despre rolul sănătăţii, edu­ca­ţiei şi infrastructurii în dezvoltarea econo­mi­ei. Atunci se credea că privatizarea şi închi­de­rea companiilor de stat nerentabile este de ajuns.

O analiză amplă a Romanian Business Leaders dată ieri publicităţii arată, dacă mai trebuia arătat, că dimensiunea reţelei de căi ferate era, în 2016, de 11.000 de km, la fel ca în urmă cu 100 de ani  şi la jumătate faţă de anul revoluţiei române. Viteza medie pe calea fe­rată a trenurilor de călători este de 45 km/oră, gradul de electrificare a reţelei de doar 37%, iar flota de vagoane de peste 4 ori mai mică decât în 1990.

Aceeaşi analiză arată că dimensiunea reţelei de autostrăzi este cea mai slabă din Europa, cu 3,7 km la 100.000 de locuitori, la jumătate faţă de Bulgaria. Necesarul de autostrăzi ar fi de măcar 3.000 km, dar nu avem decât 781 km. Numărul victimelor pe şosele este dublu faţă de media UE, iar costul accidentelor se ridică la 1,2 mld. euro, anual. Traficul din Bucureşti este cel mai congestionat din Europa şi al cincilea din lume. Romanian Business Leaders propune o serie de soluţii, dar şi acestea au şanse să rămână într-un sertar pentru că nu de studii a dus lipsă România în ultimii 28 de ani.

ZF

cristi5

#11312
Am pus doua episoade din emisiunea Via Vita, mutat de Ionut pe topicul de parapete.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg223703#msg223703

Pun aici cateva reflectii generale asupra Safence

- mi se pare incredibil ca sistemul e atat de putin cunoscut in Romania. In general inovatiile de pe rutier din ultimii 25 de ani sunt o necunoscuta la noi, daca ne uitam cum se proiecteaza half-profile cu lise care mananca 15% din latimea drumului etc. Daca ne uitam la normativele unde totul e bazat pe DN, chiar si bretelele si pasajele peste autostrazi, fara spatiu de urgenta, inghesuite de nu incape o linie dubla (ca de bretele separate pt sensuri nici nu s-a auzit). Linia laterala care e aproape sub lisa parapetelui pe sute de km, cata oboseala provoaca numai aia?? Cifrele de trafic sunt doar ceva care trebuie adus din condei sa iasa trafic de autostrada, in rest, la secret. Pana si tunelurile rutiere sunt un mister. E necesar un program de re-formare profesionala pe rutier cu specialisti din strainatate. Suntem in urma rau. Ca sa ne compensam complexul de inferioritate punem tot felul de dotari inutile pe autostrazi in loc sa facem alt drum de banii aia.

- sistemul Safence e "too good to be true" (acelasi pret ca lisa si performante mult mai bune la impact, pasagerii nu patesc de cele mai multe ori nimic, usor de demontat si reparat, trece usor apa si zapada in loc sa se acumuleze si sa inghete, nu reflecta zgomotul, etc). Asa ca orice incercare a firmei producatoare de a-l promova va fi intampinata cu "hai ba, du-te de-aici ca-ti faci reclama, zici ca vii sa salvezi vieti in Romania, tu vrei de fapt sa faci bani, ia mai cara-te in Suedia ta". Plus ca orice mit (cum e cel cu motociclistii) va fi exploatat la maximum. La unele aspecte inca nu s-a iesit din comunism, ne este imposibil sa intelegem ca un privat poate face si bine societatii si bani pentru sine... Culmea, acest efect de suspiciune e mai puternic la produsele foarte bune, decat la cele mediocre sau proaste. Cu alea suntem obisnuiti...

- asta nu inseamna ca declaratiile firmei nu trebuie verificate minutios, si ca ca nu trebuie sa ne ferim de vreun "tunar" care are vreun interes sa vanda cat mai mult parapete (desi la cate lise vad in Romania, de zici ca esti pe partia de bob, cred mai degraba ca acolo sunt interese). Totusi, poate le-au verificat deja altii care au mii de km de WRSB? Ungaria are mai multi km de Safence decat avem noi de autostrada?! 2000km...

adiarc

de abia de 3-4 ani au inceput si oficialii sa invete cat de importanta e separarea sensurilor la 80 de ani de cand a aparut acest lucru ( primele Autobahn in Germania ).
Am dat exemplul DN1 Sibiu- Vestem unde nu a mai avut loc nici un accident grav dupa montarea de parapeti New Jersey și probabil doar un tir scapat de sub control ar mai putea duce la tragedii.
Deci suntem acum 80 de ani si pt a venii cu soluții moderne cum e cea pe care o propui nu vom putea specializa nimic decat prin reconstruirea de la zero cu expertiza necesara,perioada urmata repede de DESFIINTAREA INTEGRALA A cnair.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Primul "Autobahn" a fost in Italia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Harry

Desi se spune ca prima autostrada a fost in Italia, Milano-Varese 49 km, 1924, in realitate primul drum de mare viteza (pastrand proportiile vremurilor) cu acces limitat a fost  Long Island Motor Parkway in 1908. Avea lungimea de 72 km, acces doar pentru masini si dispunea de poduri si pasaje pentru a evita intersectiile. Accesul se facea contra unei taxe de 2$

dr4qul4

Un filmulet postat pe fb in grupul Noul Popesti-Leordeni.
Nu stiu daca e de pe la noi, dar am simtit nevoia sa-l impartasesc cu voi. Finalul e incendiar


:rofl:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

La multi ani!



Foto: MApN - Petrică Mihalache

kitsune

La mulți ani, Români, blocați în trafic sau înghețați prin stații, fie ca în următoarea sută de ani să postăm pe forumul ăsta realizări, nu doar zeci de ani de bâlbâieli ale celor ce ar trebui să fie motorul progresului țării, nu piatră de moară la gât.
La mulți ani, Români, pe unde vă veți afla.

24,5474S; 31,5458W
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

La multi ani, oameni buni!

danutzu_1069

In timp ce noi ne coim pentru 3 - 4 km de autostrada, in Turcia tocmai s-a dat in circulatie un tronson de 45 km, intre Izmir si Manisa, 3 benzi pe sens. Face parte din autostrada O5 Izmir Bursa Istanbul, tronsonul dintre Istanbul si Bursa este dat in circulatie...
De notat este faptul ca este construita in regim Build-Operate-Transfer. Operare pe o perioada de x ani dupa care devine a statului.
Cam tot ce s-a construit in Turcia, ca infrastructura, s-a aplicat modelul acesta...

voicul


tom_sawyer

Quote from: NGC on November 15, 2018, 11:09:56 PM
Cu oarece retinere, zic sa cumparati totusi o sticla de sampanie, dar sa nu o puneti inca la rece. Mai multe detalii nu dau deocamdata pentru ca mai trebuie facute niste verificari. :p

Semnare contracte pe Craiova-Pitesti?

Harry

Sa incepem dimineata intr-un mod frumos

Un aviator născut odată cu România a fost cel mai în vârstă militar care a participat la defilarea de Centenar. Şi nu oricum, ci în zbor, deasupra Capitalei. Veteranul Ion Dobran s-a aflat la manşa unui avion YAK 52 şi a oferit cel mai spectaculos moment din parada aviaţiei.

Are la activ 340 de misiuni, 74 de lupte aeriene şi a doborât 11 avioane. A supravieţuit de trei ori, după ce inamicii i-au prăbuşit avionul. Acum, ultimul vânător al aviației regale trece în zbor peste Arcul de Triumf.

https://observator.tv/eveniment/ion-dobran-pilot-100-ani-zbor-bucuresti-277248.html?fbclid=IwAR37Gw-6xRaCCJulXB_qGnnQtcFVwRS4fqs--Lf46J80YVOg_tpW_dCSsl8