News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ciprianul

Ia uitati pe acest articol ce idee grozava are acest redactor

http://www.bihon.ro/autostrada-doar-prin-noi-insine/1729491
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

GDPR

^Sau cu brigadieri, de ce nu? Poate pune si stimatul journalist mana pe stilou (pentru cine nu a facut armata la TR, stilou = cazma)  :)

infraAdi_ro

Sau cu puscariasi.....era gata de mult autostrada :)   Acuma radem si glumim dar sper sa liciteze niste firme serioase.....si avem si firme romanesti serioase.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ciprianul

Nu stiu care firme serioase se va gandi sa liciteze pe Suplac Bors. Am impresia ca e si blestemat acest tronson. Dintre constructorii de la noi doar UMB are capacitatea. Restul sunt firme tip ABC
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

voicul

Documentat ... ce sa mai:

"Avem deja dovada neseriozităţii unor companii străine, vezi inclusiv problemele majore de pe tronsonul fisurat Sibiu – Orăştie, executat de compania italiană Salini Impregilo, cea care, culmea!, are acum în sarcină alte două loturi de autostradă: Lugoj – Deva şi Sebeş – Turda."


GDPR

Inainte de a ne uita chioras la strainii cei rai, n-ar strica sa ne aducem putin aminte de Romstrade, SCT si alte firme locale specializate in tzepe, ca doar e tara lui Draculea.

cristi5

#7491
Pt ca e pe un topic mai putin citit, imi permit sa pun o reclama la acest post. Click pe imagine :)

Pe scurt: cea mai multa zapada cazuta intr-o zi de noiembrie in ultimul secol, baietii cu plugul, sarea si nisipul la pamant, autobuzele la pamant, autostrazile pline de masini blocate (nu se pot curata), multe abandonate (!). Ce ma impresioneaza e ca nimeni nu se plange. Asta e, plecam cu 2h mai repede de la lucru sa luam copiii de la gradi si scoli...


Ionut

Bulgaria a devansat România cu trei poziții în clasamentul UE privind starea drumurilor

Calitatea proastă a dumurilor din România, lipsa progreselor în construirea de autostrăzi este confirmată de ultimul tabloului de bord în domeniul transporturilor realizat de către Comisia Europeană. Executivul UE și-a propus "un sistem de transport de înaltă calitate, decarbonizat, complet integrat și eficient", spune Violeta Bulc, comisarul european pentru Transporturi. "Tabloul de bord are rolul unui semn de circulație în această călătorie, indicând drumul de urmat și distanța care rămâne să fie parcursă. Acesta este un instrument util pentru noi, pentru statele membre și pentru părțile interesate, care ne ajută să stabilim unde acționăm corect și unde sunt necesare investiții și acțiuni suplimentare", explică ea. Dar cum se situează România față de celelalte state membre?

La capitolul "calitatea drumurilor" România deține ultima poziție, având în față Malta, Lituania și Bulgaria. Este însă îngrijorător faptul că ediția de anul trecut a tabloului de bord situa Bulgaria doar cu o poziție înaintea României. Primele poziții sunt deținute de Olanda, Franța, Austria, Portugalia și Danemarca. Punctajele, de la unu la șapte, sunt acordate în urma sondajelor efectuate de Forumul Economic Mondial.

România mai deține ultima poziție europeană și la capitolul "durata unei expediții", "calitatea infrastructurii feroviare", "calitatea infrastructurii portuare". Singurul clasament la care nu deținem ultima poziție (ci penultima) este cel privind "calitatea infrastructurii aeroportuare" unde ne situăm în fața Slovaciei. Dealtfel în transporturile aeriene lucrurile par a sta mai bine în România. Pasagerii români din transportul aerian sunt printre cei mai mulțumiți pasageri din Europa, țara noastră fiind depășită doar de Ungaria, Malta, Luxemburg și Austria. După Bulgaria însă, în transporturile rutiere avem cel mai mare număr de accidente rutiere la un milion de locuitori.

România deține o poziție medie la capitolul "înmatriculări de autovehicule noi ce folosesc combustibil neconvenționali". La "ore petrecute în congestii de trafic" suntem în "fruntea" clasamentului), în timp ce în privința ponderii liniilor electrificate și a satisfacției privind transportul urban ne aflăm în a doua parte a clasamentului.

Digi24

Ionut

Si tot un clasament, foarte bun pentru cei care vor sa plece. :)




România, pe locul 50 în topul celor mai prospere ţări din lume - studiu
România se află pe locul 50 în clasamentul ''The Legatum Prosperity Index 2016'', un top anual, de mare amploare, realizat de Legatum Institute din Londra. În acest an, în tabel sunt incluse 149 cele mai prospere ţări din lume, iar Norvegia a fost detronată de pe prima poziţie, după ce a condus timp de şapte ani consecutiv, informează Business Insider.

Economica.net

50 nu este chiar asa rau...

dumbravaandrei

#7494
Nu e rau deloc considerand ce avem in spate si ce avem in fata noastra  O:-).
Dar pentru mai mult, neaparat ne trebuie infrastructura pentru a creste gradul de mobilitate interna si a oferi posibilitatea populatiei de a crea si accesa cat mai multe oportunitati.
Dintr-un pacat al naibii de mare (dar nu rau totusi) e mai usor ca din Iasi de ex sa accesezi oportunitati in Europa de vest decat la Galati sau Constanta pentru ca e mult mai usor sa ajungi de la Iasi la Milano de ex decat de la Iasi la Galati. Iar ce a facut Blue Air cu cursele interne este de aplaudat.
Fara infrastructura m-as hazarda sa zic ca mult nu mai avem unde creste. Nici IT-ul asta nu se poate dezvolta din cauza lui din motive ce tin fix de mobilitate iar restul sectoarelor sunt ombilical dependente de infrastructura rutiera, CF si aeriana.

P.S: Clasamentul il puteti gasi aici. Aveti posibilitatea sa faceti si comparatii si sa accesati mai multe detalii.

cristi5

#7495
Quote from: vladb on November 10, 2016, 12:35:20 PM
^ Si lotul urmator dintre Topa Mica si Zimbor/Sutor

Scuze, din cauza vitezei... am avut bunici in zona, cel putin in satul lor se pronunta Zutor. Cred ca numele e de ceva esenta germana. Numele oficial e Sutoru. La Huedin exista in ultimele decenii o dilema daca sa continui pe DN1 spre Cluj sau sa mergi "pe la Zutor" via DN1G. Multi localnici aleg varianta a doua din cauza traficului infernal din Floresti/Manastur. Pentru ei, A3 Zimbor-Nadasel va fi ideal.

Cred ca daca balbaiala continua pe Suplac-Bors traficul va veni dinspre Oradea la Huedin si apoi pe acest DN1G la Zimbor pe A3... Vom vedea.

vladb

#7496
^ Nu e nici o problema, Nu am vrut sa para ca vreau sa te corectez pe tine personal. Dar nu am vrut sa escaladeze intr-un viitor Nadlag. Iti dai seama, la nivel de notorietate, Nadlacul e cu mult peste Sutor, dar tot sunt multi care folosesc varianta cu "g".

cristi5

#7497
Acolo localnicii pronunta cu c (vine de la Nagylak = casa mare cred, cuvantul romanesc lăcaș e inrudit cu lak, lakas, deci nu are de unde fi Nădlag ca doar nu spunem lăgaș). Și accentul  e greșit, accentul e pe prima silaba "Năd" în Arad, ca-n maghiara, iar cei care pronunță Nădlag pun accentul pe "lag". La fel si la (nodul A1 din zona) Pecica, necunoscatorii il pronunta cu accent pe "ci" (Pe-ci-ca), dar accentul cade pe prima silaba, si sunt doar doua silabe: Peci-ca.

Sutor habar n-am de ce sa scrie asa, eu n-am auzit pe nimeni din zona sa pronunte s. E bine de stiut cand merge cineva la pozat pe-acolo (cand o fi sa fie) :)

In 1773 se scria cu Z. Satul e in partea de sus, sub ultimul cuvant  din titlu (Doboka)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Josephinische_Landaufnahme_pg061.jpg

Dar harta fiind austriaca, ar trebui sa se pronunte in germana Țutor? Hmm (pe de alta parte am vazut multe nume pe harta care sunt transcrieri din romaneste si maghiara)

cristi5

#7498
Service-ul sixtin :lol:


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)