News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Din pacate pt orase cu populatia sub 1 mil e putin fezabila ideea de metrou. Costurile atat cu executia cat si cu intretinere sunt imense. Un 41 subteran ar fi de dorit insa probabil dupa 2030.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#6991
Oh, cateva statii de tren urban in lungul Somesului, folosind albia: Centru, Stadion, Grigorescu, apoi duce la Floresti si chiar Gilau. Restul liniei pana la Jucu e gata demult :) Ar fi cel mai simplu transport rapid est-vest.

Stiu ca ecologistii tzipa ca se strica farmecul garlei, dar cum s-a putut la Viena, se poate si la Cluj.

Metrou cu tot tacamul ar fi cred mult mai scump decat 10 km de CF noua pe valea Somesului (din care vreo 5 prin albie, deci scumpi) care poate fi intretinuta de CFR infrastructura din prima zi, pe structurile administrative existente.

Pentru inceput nici macar nu ar trebui conectare fizica a liniei noi Cluj-Floresti cu M300. O gara de navetisti cam unde e acum parcul feroviarilor ar avea acces la ambele linii.

Mai multe detalii despre aceasta idee aici

Cateva park&ride amplasate strategic si s-au scos masinile navetistilor din oras.

Totul completat cu biciclete electrice sa duca la deal.

Europiu

Quote from: neobluenet on July 27, 2016, 10:28:59 PM
in centru fara a afecta arhitectura, iar zona de sub strada este mediul propice pentru acest lucru.

Sub strada intri in conflict cu arheologia. Vezi, printre altele, ce s-a gasit sub actualul monument al memorandistilor la vremea cand a fost facut.

Quote from: neobluenet on July 27, 2016, 10:28:59 PM
In curand va fi gata biserica greco-catolica si parking-ul acela sigur va disparea.
Asta e banc sau e pe bune? :) Cred ca sunt destui printre cei de aici care nu erau nici macar nascuti cand a aparut macheta respectivei biserici in vitrina la libraria Universitatii si se dadea un termen de realizare de maxim doi ani. No offence!

@cristi5: nu e rea ideea, dar ce faci cu toata cablaraia aia de-a lungul Somesului?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

#6993
LEA? Aia e sus de tot :) Lasa ca la asa investitie se gaseste un traseu de relocare. Dar poate ramane si pe actualul traseu, deasupra jumatatii cu apa. Cealalta jumatate e cu CF...

north

Quote from: ciprebbe on July 27, 2016, 10:33:40 PM
Din pacate pt orase cu populatia sub 1 mil e putin fezabila ideea de metrou. Costurile atat cu executia cat si cu intretinere sunt imense. Un 41 subteran ar fi de dorit insa probabil dupa 2030.

Ei...
N-a fost nefezabila in, sa zicem, Rennes, sau Alicante sau Genova sau Brescia (am ales aproape la intamplare orasele dintre multe altele). Intr-adevar, depinde de ce intelegem prin metrou (poate ca includem si notiunea de "un 41 [partial] subteran".
Poate se discuta mai multe maine, cine stie...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

TibiV

In Budapesta exista in urma cu 30 de ani un tramvai subteran (tramvai, nu metrou !...)
Mai exista oare ?...

Mi s-a parut atunci o solutie decenta...
Mi-as fi dorit sa o vad si in Bucuresti.

Clar, capacitate mai mica decat a unui metrou.
Dar mi se pare o buna varianta pentru orase cu populatie sub 1 milion de locuitori, dar prin zona asta....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Si in Köln unele tramvaie intra in subteran in centru. Tramvaiele fiind acolo ceva gen linia 41 din Bucuresti (adica un fel de metrou usor cu linie in general decuplata de traficul rutier), dar de regula cu 2-3 vagoane, deci cu capacitate dubla sau tripla.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Europiu

Adevarul e ca Germania e plina de linii de tramvaie care traverseaza subteran centrul. Prin zona asta, Duisburg/Essen, au adus chiar si doua gabarite diferite pe acelasi traseu.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

yetiman

@TibiV - Te referi oare la linia M1?
QuoteWhen line M1 was opened in 1896 between Vörösmarty tér in the centre and Széchenyi fürdõ it was the first electric underground (Földalatti) line on the European mainland. It was classified as an underground tram line until metro line M3 was built, when this line was named M1
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

marinul

#6999
@cristi5

cristi e buna ideea, dar mie mi se pare ca Florestiul e mai populat in partea de Sud si Somesul e in partea de Nord a comunei, trenul acela ar trebui la un moment dat sa intre "underground" sa fie mai accesibil si sa nu uitam si de aeroport

cristi5

Somesul e esential pt traseul in Cluj pt ca nu trebuie expropriat, demolat, arheologie, etc. Spre Floresti se pot face variatii, dar mai mult de 2 km pana la gara nu ar fi. Pentru distanta asta nu merita luata masina. Trebuie incurajat mersul pe jos si cu bicicleta pana la tren.

rocklee

in concediu la mare .... :banana:.... :cheers: :cheers:


TibiV

Quote from: yetiman on July 28, 2016, 08:15:51 PM
@TibiV - Te referi oare la linia M1?

Exact...
Uitasem cum se numeste (Földalatti) dar tineam bine minte ca nu este nici metrou, nici simplu tramvai... :)
Dar ultima data "m-am dat" cu el in urma cu vreo 20, poate 25 de ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Vancouver, exemplul meu preferat e metroul/tramvaiul din Dortmund. Unde tramvaiul, ca e tramvai...intra prin subteran de foarte multe ori...in centrul orasului fiind cvasipermanent in subteran.

Oricum, pentru un asemenea plan, trebuie inceput de azi, si atunci sa speram ca dupa 2030 sa fie in functiune. Clujul e deja sufocat si cu toate astea creste si se extinde in continuare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

 M1 din Budapesta este metrou nu tramvai, este a doua linie de metrou din lume construită. A fost deschis în anul 1896 si ete o linie istorică, metrourile nu sunt așa vechi sunt ani 70.