Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

17 Members and 45 Guests are viewing this topic.

nrb

Nu mai cârcotiți atât cu dealul liliecilor, parcă v-ați bucura să nu se mai termine, poate norocul e că acolo e umb, chiar dacă unora nu le place

carutasul

De terminat o să termine, și e ok că e UMB și nu altcineva, doar că problema e că probabil va rămâne o zonă care va necesita mereu întreținere - iar la noi întreținerea se face cum se face, pi loc și di loc, vorba bancului. De asta ar fi fost de preferat o refacere a soluției, cu costurile aferente ( cred că nici UMB n-ar fi contra). Același lucru ca și la Aciliu. Altfel o să rămână probabil o bătaie de cap mulți ani de acum înainte...

Ionut

Eu unul m-am saturat sa fiu si sa fim trasi de urechi astia care comentam despre Sfantul UMB si despre dealul liliecilor si in general despre ce nu merge in infrastructura. Asa ca, de acum inainte, fiecare user care are tupeul sa ma traga de urechi si sa traga de urechi pe alti critici, va primi ban 90 de zile. Primul user este cel de mai sus, nrb. Daca se va repeta, atunci ban-ul va deveni definitiv. Sa nu spuneti ca nu v-am zis.

Nu suport atitudinea asta "lasa ca face UMB", "lasa ca se rezolva", "nico problema, UMB vegheaza pentru dvs". In loc de UMB puteti pune orice alt constructor sau orice alta entitate implicata in infrastructura. Rahatul nu trebuie bagat sub pres. Nu cat timp exista forumul asta in administrarea mea. Deci criticati cat vreti, de-aia exista forum.

voicul

Problema e ca la Aciliu lucrurile se petrec lent.
Pe LD4 o alunecare cu trafic pe autostrada ar duce la blocarea sensului spre Ilia (partiala sau totala).

thinker

Referitor la tot dealul cu sau fara lilieci, pentru mine e clar ca solutia ce se implmeneteaza acum nu tine. Cu sau fara specialitate in domeniu e clar ca nu tine, se surupa pe unde au frezat, pe terasamentul ridicat sunt multi bolovani, vizionati precedenta filmare, nu ultima. Eu cred ca nu am vazut inca cat de mult poate sa alunece.

-solutia cu polata - trebuie sa fie foarte bine ancorata - piloti foati pe adancime foarte mare, sa nu fie luata la vale cu totul sau pe bucati de o alunecare masiva. Plus ca daca nu e luata la vale, stancile de pe polata pot ajunge jos in DN, ceea ce e grav
- at fi alternativ solutia cu sapatura mult mai ampla in deal, inca 20 m latit debleul, sa se scada panta intre terase la 45 de grade de la 85-90 in prezent, mai multe terase intermediare, inca doua terase fata de cele din present, mai late, intarite cu piloti forati.

Orice solutie e cu niste costuri pe masura, dar asta este situatia. Autostrada asta trebuie sa fie gata cat mai repede, orice km de autostrada salveaza vieti anual, si contribuie la cresterea si sustinerea economiei  iar lotul acesta are destui km.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dr4qul4

CNAIR ar trebui sa se apuce de exproprieri suplimentare in varful dealului.
E destul de mult de excavat, dar tot iese mai ieftin si mai rapid decat orice alta solutie.
Nu stiu daca mai au rezerve pentru suplimentarea contractului, sau trebuie facuta o alta licitatie.
Dar unde ar putea sa depoziteze atata material? Oare ar avea voie sa-l puna intre DN si Mures? Pentru ca daca trebuie sa-l care, costurile cresc proportional cu distanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

wifi

Pentru asta am incasat deja dislikeuri in decembrie:

Quote from: wifi on December 18, 2018, 07:00:37 AM
Mai devreme sau mai tarziu cred ca tot va veni excavat versantul la o panta mai mica. Circulatia va produce trepidatii, mai sunt si apele acelea care sapa constant pe sub gresii.

Paduricea aceea de sus ar trebui sa se transforme in taluz. Indiferent ce altceva se incearca, de sus apasa o greutate considerabila si bolovanii ce s-au rostogolit recent nu sunt de neglijat. Nu au fost fenomene meteo deosebite, nu a fost cutremur. Cutremur am simtit pe pielea mea in Deva, se mai intampla. Nu mare, dar s-a clatinat. Solutia de la deal este prea fragila.

Expropieri, pai sus nu este nici livada si nici vie, este cam cum sa spun, merge de la stat la stat.

dr4qul4

Si pasunile pot sa fie ale localnicilor. iar daca este al statului....tot trebuie transfer. Adica tot birocratie, desi este un teren fara nici un fel de valoare economica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

paulmare

Nu cred ca se mai pune problema acum in a face polata, jos e DN, plus ca au lucrat deja la terasament
Sunt solutii dar trebuie timp si bani,
Cred ca va fi foarte frumos acolo, deasupra Muresului, mica Elvetie etc dar cine a tinut sa taie dealul ala in loc sa gaseasca alternative mai bune cand a fost vremea cand se puteau lua decizii pentru un traseu alternativ, sper macar ca a avut bunul simtz sa nu se autopropuna pentru salariu de merit si ce au mai inventat sa se (auto) "stimuleze"in cnair
Si e contraproductiva chestia asta a umb - facem ce scrie in proiect ca sa vedeti ca nu tine si ca trebuie altceva,

TibiV

Quote from: paulmare on January 14, 2019, 01:43:07 PM
Si e contraproductiva chestia asta a umb - facem ce scrie in proiect ca sa te vedeti ca nu tine si ca trebuie altceva,
Ai licitat un proiect. Pe ala il faci - iti convine sau nu.
Ai fi preferat tiganiada de pe ST1?!...
Sau inca 5 ani in care UMB sa descopere ca SF-ul NU este bun?!....
Si peste inca 10 sa decopere ca NU poate livra autostrada ca hrrrr, ca mrrrr ?!.....

Nu duscut despre calitatile morale ale UMB.
Vorbesc strict despre obligatiile contractuale, care (aparent) sunt destul de clare.
Autostrada pe dealul liliecilor, daca era prea naspa trebuiau sa renunte.
(NU imi dati argumntul cu "cartea de vizita" a constructorului.
La aia 45%, sa mor daca eu as fi scos vreun buldozer pe teren doar asa, de fandoseala....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#45190
Daca se ajunge la exproprieri suplimentare, asta inseamna revizuiri de AM si AC, renegocieri de proiect, de contract... Mai punem un an sau doi.

Asa ca zic ce-am zis si-n toamna: CNAIR si constructorul trebuie sa pregateasca descarcarea Bejan, deocamdata pe hartie.

Se lauda Neaga pe la de-ce-news cu cei 40 km de asfalt Lugoj-Deva, hai sa circulam totusi pe 40, pe ceilalti 3 mai putem astepta, e ok. Hai ca se poate.

Ionut

Cristi, nu cred ca e fezabil, birocratic si financiar, sa se faca acum descarcarea Bejan. S-a tot discutat, poate la un moment dat era utila si justificata, dar acum niciun functionar (din CNAIR, MFP/aparat guvernamental) nu isi va asuma o cheltuiala in plus si birocratie la greu doar pentru cateva luni de circulatie. Poate nici alea. Gandeste-te ca la Holdea s-au pierdut 2 ani pe dezbateri sterile despre lucrarile suplimentare... si acolo situatia era clara. Cat timp crezi ca se sta in cazul asta pentru toate procedurile birocratice?

Bine, evident, noi putem dezbate la infinit pe forum daca se merita, cat costa, cat ar dura etc etc etc, dar la modul realist nu cred ca isi va asuma cineva. Si-asa contractul (financiar) e intins la maxim... poate imi scapa mie ceva, dar nu vad cum/de ce un functionar "si-ar risca" nervii si timpul pentru a pune in aplicare solutia asta de descarcare temporara.

nenea_hartia

Quote from: carutasul on January 14, 2019, 08:40:34 AM
Și totuși presupun că s-ar putea face o schimbare de soluție tehnică cu suplimentarea de costuri aferentă ( avantaj toată lumea) . Doar că probabil nu și-ar asuma-o nimeni...
Păi să presupunem că participăm amândoi la o licitație, tu citești atent și corect caietul de sarcini și cotezi oferta ta cât mai aproape de adevăr, eu stau pe terasă la bere, dau la plesneală prin telefon 45% din estimare, normal, câștig licitația, iar apoi ăia îmi plătesc lucrările suplimentare. Nu e doar imoral, ci și ilegal. :)

thinker

Aici nu e cazul cu lucrari suplimentare, daca SF-ul a fost chiar o fictiune pentru aceasta zona, oricare ofertanat ar fi apreciat la fel, gresii numai bune de autostrada, nu?
Lucrarile suplimentare sunt lucrari care nu apareau in contract, nu puteau fi estimate corect de la inceput.

Aici UMB putea sa renunte la contract cand descoperea ca ce e in documentatie nu bate cu ce e in teren, dar asa toti constructorii de autostrazi ar putea renunta.
Vad pe undeva asteptari exagerate de la constructori, tineti cont ca acestia trebuie sa asigure salarii si bani pentru activitati, bani pentru utilaje nu sa stea sa discute contradictoriu cu CNAIR.

Daca vrem morala asta trebuie solicitata celor de la CNAIR, ei trebuie sa lucreze la asta, ei incaseaza salariul intreg luna de luna, nu depind de licitatii sau toanele unui birocrat. 
Pe CNAIR trebuie pusa presiune sa miste mai repede hartiile, acolo se poate lucra cu viteza mai mare, nu trebuie sa cerem la 1000 de oameni cu utilaje sa lucreze suplimentar luni de zile, la solutii inadecvate fiindca nu vrea cineva de la CNAIR sa faca sau semneze ceva.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

carutasul

#45194
@nenea_hartia
Păi stai că nu e așa. Toți participanții dau oferte conform CS. După aia se constată că În CS a fost o greșeală ( sau se descoperă metropola lui Burebista pe traseu). Asta ar fi descoperit-o și cel de pe locul doi, deci se impune o schimbare de soluție punctuală. Cred că e legal dar în anumite limite financiare, sau mă înșel? Bine, probabil că altă soluție ar fi mai scumpă cu mult, deci nu e cazul.