[IS] Centura Iasi

Started by ovideatza, November 02, 2018, 02:31:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stan_alex

Sursa: https://www.facebook.com/urtoi.catalin/posts/2594783537305068

"A fost nevoie de două săptămâni de pregătire şi trei ore azi pentru a debloca un proiect care de mai mulţi ani stagnează in discuţii interminabile!

Acum o oră s-a finalizat operativa de la Prefectura Iaşi, operativă convocata de catre mine şi colegul Adrian Covăsnianu pentru deblocarea investiţiei:

'' Varianta de Ocolire a Municipiului Iasi - Etapa I - Varianta Sud, Obiect 3 - Varianta trafic greu, sector km 19+690(Selgros) - km 26 +460 (DN28), Trei Fantani''

Au participat:

1. Consilier MT - ing. Cătălin Urtoi, consiliat de către geograf Adrian Covăsnianu şi expert infrastructură ing. Doru Nicolae

2. CNAIR - ing. Otilia Dragomirescu, Director Direcţia Drumuri Naţionale;

3. Primăria Iaşi - Primar Mihai Chirica

4. CJ Iaşi - Preşedinte CJ Iaşi Maricel Popa

5. Preşedintele Comisiei Transporturi Camera Deputaţilor - Marius Bodea

6. Deputat Petrică Movilă

7. DRDP Iaşi - Director General Regional ing. Dănuţ Pilă

8. Prefectura Iaşi - Prefect Marian Grigoraş

CONCLUZII:

1. Draftul de Protocol prezentat azi a fost însuşit de toţi cei prezenţi şi va fi completat cu un program detaliat şi cu varianta de trafic uşor.
Termen pentru semnare - 14 zile începând de azi

2. După semnarea acestui draft, Primăria va începe demersurile pentru SF în vederea proiectării relocării utilitaţilor, iar în paralel CNAIR va debloca licitaţia de Proiectare şi Execuţie

3. Consilierul MT va iniţia toate demersurile pe lângă Ministrul Transporturilor pentru ca toate discuţiile tehnice şi organizatorice ce ţin de acest proiect să se desfăşoare direct între Primăria Iaşi şi CNAIR la sediul DRDP Iaşi.

4. S-a propus de către expert infrastructură ing Doru Nicolae şi susţinut de către deputat Petrică Movilă, deputat Marius Bodea, Consilier MT Cătălin Urtoi şi Adrian Covăsnianu, o nouă variantă ocolitoare trafic greu Sud - Est care să fie în afara zonei locuibile a orasului.
Toţi cei prezenţi au fost de acord să demareze actiunile pregatitoare si sa se desfasoare in paralel cu acest proiect - termen prezentare a unui nou traseu, maxim 60 zile.

Mulţumesc personal tuturor celor prezenţi la această operativă şi pentru decizia finală!"

cove_adrian

Astazi, 27.01.2020, la Prefectura judetului Iasi a avut loc o intalnire tehnica mediata de societatea civila intre autoritati pe tema (deblocarii) proiectului centurii Iasi.
Participanti au fost :
1. primarul municipiului Iasi domnul Mihai Chirica
2. presedintele CJ Iasi - domnul Maricel Popa, 3. prefectul judetului Iasi - domnul Marian Grigoras,
4. presedintele comisiei de transporturi din cadrul Camerei Deputatilor - domnul Bodea Marius
5. domnul deputat Petru Movila
6. reprezentatii CNAIR (dna director Otilia  Dragomirescu și șef UIP - Lucian Predescu)
7. directorul DRDP Iasi - domnul Danut Pila
8. Catalin Urtoi-actual consilier onorific al MT 9. subsemnatul - vicepresedinte MVA si viitor consilier onorific al MT
10. domnul Doru Nicolae -expert infrastructura rutiera.

Discutiile concrete au gravitat in jurul deblocarii proiectului centurii Iasi. Ca un istoric trebuie precizat faptul ca varianta (urbana) de ocolire a municipiului Iasi are un studiu de fezabilitate din anul 2007 si inca de atunci Primaria municipiului Iasi si-a asumat angajamentul sa reloce sau dupa caz sa conserve utilitatile de pe amplasament. In anul 2019 Primaria Iasi si-a reafirmat, printr-un angajament scris, interesul si disponibilitatea (logistica si financiara) de a preda amplasamentul liber de sarcina catre beneficiar, respectiv CNAIR. Astazi s-au discutat detaliile acestor proceduri si s-au dezbatut etapele de efectuat in acest sens. Trebuie precizat faptul ca fara relocarea clara si predarea amplasamentului, procedura lansata pe SICAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice) de catre CNAIR, nu poate continua si astfel investitia nu poate demara. Pentru cei care nu agreeaza aceasta investitie si au/au avut dubii in legatura cu eventualele blocaje/avize de obținut, s-a afirmat din partea reprezentantul CNAIR ca exista Aviz CTE al Ministerului Transporturilor valabil din anul 2017. Cu alte cuvinte Sf ul este "agreat". Prin urmare exista toate avizele obtinute pentru continuarea acestei etape de proiectare și ulterior demararea lucrărilor de executie.
Avand in vedere impactul urbanistic, de mediu și asupra mobilității urbane s-a prezentat și o varianta de ocolire reala a zonei construite din municipiul Iași. Aceasta soluție ce încă nu a fost definitivata (fiind necesare studii și fundamentări suplimentare) ar continua din zona Lunca Cetatuii, ar urma drumuri existente (comunale și județene) pe relația Lunca Cetatuii-Slobozia-Dobrovat) și ulterior DN24 pana în zona Păun apoi pe drumul județean spre Tomesti "descarcand" traficul greu în DN 28. Aceasta soluție ar ocoli realmente zona (peri)urbana Iași și ar îndeplini rolul unei șosele ocolitoare.
Date fiind cele prezentate si discutate anterior au fost stabiliti urmatorii pasi:
1) in maxim 14 zile se va semna/parafa/oficializa protocolul de colaborare in CNAIR si PMI in vederea indeplinirii proiectului de interes national cu privire la centura de trafic greu si trafic usor a municipiului Iasi
2) Primaria isi asuma relocarea si, dupa caz, conservarea utilitatilor urmand a demara procedurile legale, administrative si tehnice in acest sens. Termen de implementare : 4 luni de zile;
3) se preconizeaza ca pana in trim III/IV al anului in curs licitatia sa fie deblocata astfel ca centura Iasi va avea un calendar de implementare predictibil.
4) sa se aprofundeze pe termen mediu soluția construirii unei centuri de ocolire a municipiului Iași.

Sincer in calitate de locuitor al Iasului privesc cu rezerva modalitatea de execuție a acestui proiect unic în România din perspectiva "ocolirii" orașului prin zona urbana. Cu alte cuvinte condițiile de trafic actuale cu celebrele ambuteiaje în zona de sud a municipiului (zona Cug, Manta Rosie, Bucium) fac dificila construirea șoselei de centura. Cu toate acestea am primit asigurări din partea primăriei Iași(chiar daca nu autoritatea publica locala este administrator al acestui proiect) ca experientele de gestionare a șantierelor în lucru constituie asigurări certe cu privința la acest disconfort.
În finalul discuției pentru o mai eficienta și practica gestionare a acestui proiect am solicitat (din partea asociației "Moldova Vrea Autostrada") o Unitate de Management a Proiectului. Primăria Iași a susținut acest demers iar restul părților implicate au rămas sa analizeze aceasta propunere.

În concluzie consider ca dialogul este esential într-o democrație participativa astfel ca rolul societății civice este de a aduce la aceeași masa specialiștii și instituțiile angrenate în acest proiect.

http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

dimitrie

Mda... nu și-au dat coate Chirica și Maricel ? O să urmăresc termeni, altceva nimic nu e nou.

Tot se discută subiectul de centură, care centură ? ..

E clar, după părerea mea, nu e nici o centură ce discută ăștia. Este doar un upgrade/modernizare a unui Bulevard (Portiers) și strada 3 fântâni (Drumul Hoților), modernizare care este extrem de necesară.. Portiers e într-o stare deplorabilă și 3 fântâni (nu știu calitatea suprafeței) și combinate cu un trafic infernal + 2 intersecții groaznice..

Pentru cei care nu sunt din Iași. Nu vă imaginați centură...
Ce capăt de centură întră perpendicular într-un bulevard cu 2 benzi pe sens și linii de tramvai ?
A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

ovideatza

Deci mai pe scurt:

- primaria va face SF de relocare utilitati
- primaria va reloca utilitatile

@cove_adrian:  deblocarea licitatiei se va face cand? Cand efectiv sunt relocate utilitatile sau cand e gata SF-ul si se liciteaza executia relocarii?

Relocarea si executia propriu-zisa a centurii ar fi trebuit sa mearga simultan, acelasi santier.
Ar fi stupid ca pe relocare sa se sape, mute utilitati, reasfalteze iar apoi in celalalt contract sa se sape imediat iar.

Asta e planul? Sa se dea drumul la ambele lucrari simultan si sa se incerce sincronizarea santierelor?

Totodata, ce sanse are o licitatie care va dura cam 2 ani pe putin de cand a avut valoarea estimata (si cine stie cand a fost determinata valoarea estimata a lucrarilor) si pana cand se vor depune ofertele sa fie corect bugetata?


Legat de al doilea subiect, centura adevarata. Avem si vreo dunga pe harta pe undeva? Macar la nivel de minima propunere. Din cate inteleg, ar fi vorba de upgrade de DJ-uri si DC. Din cate vad ar trebui conexiune noua din Slobozia catre drumul spre Dobrovat, pe harta nu pare a fi nimic acolo.

Nu prea fericita solutie, pt ca geometria nu e de DN si mie imi e greu sa imi imaginez de ex trafic semnificativ de camioane pe relatia Dobrovat-DN24 de ex pe DJ actual, ca si curbe si latime drum, ar fi un chin.

Daca tot e la faza de propuneri, va rog sa propuneti ceva care sa ocoleasca integral satele Picioru Lupului si Slobozia, sa nu mai facem VO prin sate precum cea actuala.

ovideatza


ovideatza

#35
Proiect de hotarare CL Iasi pentru 31.01.2020:



IMportante:

1. Primaria Iasi finanteaza studii tehnice si SF pentru relocare utilitari la :
  Obiect 3
Obiect 4 - km 0 - km 8+185 si penetratie cartier Dacia

2. Durata elaborarii = 4 luni de la atriburie
3. Tronsoanele de drum se predau catre CNAIR dupa lucrarile de protejare/relocare utilitati
4. strazile incluse: str. Stramosilor, str. Cicoarei, Arh Ioan Berindei, Poitiers si Trei Fantani
5. In protocol la obiect la pct. 1 : "Realizarea de catre Mun. Iasi a SF, PT si executie lucrari relocare".

Din toate astea eu inteleg:
- se aproba cele de mai sus
- se scot la licitatie studiile in cauza
- vedem cate luni dureaza procedura de achizitie
- apoi 4 luni teoretic executia studiilor
- apoi se aproba in CL costul proiectelor de relocare/ protejare utilitati
- se scot la licitatie lucrarile de relocare/ protejare utilitati
- vedem cate luni dureaza procedura de achizitie
- vedem cate luni dureaza executia fizica
- se receptioneaza lucrari
- se preda amplasamentul catre CNAIR
- abia in acest moment se poate da ordinul de incepere a lucrarilor pe Obiectul 3 de catre CNAIR pt constructia VO.

Gresesc pe undeva? Ca asta inseamna optimist 2 ani.

ovideatza

#36
Licitatia este SUSPENDATA.
Nici nu avea cum sa fie altfel.
Daca peste 1 an se reia cu lucrarile de deviere/ protejare facute spunem saru'mana. Putin probabil.

M-as bucura daca asociatiile locale ar prezenta complet informatiile in zilele urmatoare, chiar daca nu sunt imbucuratoare, pt publicul larg. Adica sa se specifice ca trebuie sa se faca procedura de achizitie proiectare pt relocari utilitati + sa se proiecteze + sa se faca procedura de achizitie pt lucrari de relocare + se sa faca lucrarile efective.
Pt ca informatiile din presa si de peste tot cam sar usor peste partea ca trebuie chiar si facute lucrarile, peste tot ii da inainte ca o sa dureze cateva luni.

Spre ex aici:

Quotea fost suspendată. Motivul? [...] va fi reluată după ce municipalitatea va realiza un studiu de fezabilitate pentru relocarea, protejarea sau mutarea rețelelor de utilități.

Ai crede ca se reia dupa ce se face SF daca te iei dupa asta.

Dar citarea raspunsului este:

QuoteCNAIR a suspendat procedura de achiziţie (...) până la data realizării acestor lucrări", se arată într-o adresă a Ministerului Transporturilor.


ovideatza

Aveti posibilitatea sa cautati putin pe SICAP daca a aparut licitatia privind Obiectul 4? Electoral se lauda ca "a fost acceptata de ANAP", asta ar insemna ca trebuie doar sa ii puna calendarul si sa ii dea drumul pe SICAP.

Este vorba de rev.SF+PT+DTAC, nu ne ambalam ca ar fi executie.

razvan96


tom_sawyer

^
Anunt de participare: [CN1024224] Revizuire Studiu de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic si D.T.A.C. ,,Obiect 4 - Varianta trafic uşor (sector km 0+000 – km 8+185) şi penetraţie Cartier Dacia"

Valoarea totala estimata: 1.512.500 lei

Depunere oferta Data limita: 06.10.2020 15:00

NGC

"PROIECTARE si EXECUTIE ''Varianta de Ocolire a Municipiului Iasi - Etapa I - Varianta Sud" Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28)"

Licitatia a fost anulata saptamana aceasta pentru a putea fi reluata direct de catre Primaria Iasi.

dacianova

Duși cu capul! Centură prin oraș! Alții beneficiază de inele întregi de Centură și la Iași o fac prin oraș!

ovideatza

#42
Previzibil.
Macar sa nu mai fie "morcovul" pt mase ca na, facem centura.

Partea proasta e ca Primaria probabil in urmatorii 4-5 ani nu va misca un deget in a reabilita tronsonul respectiv, care da, e de interes local. Si uite asa inca 10-15 ani vom avea camioane prin aproape tot orasul (cu oribilitatea asta de proiect le limitam in 2-3 zone macar, stupid dar era ceva fata de nimic).

Ma bucur ca sunt in diverse stadii centuri pt orase mult mai mici din Moldova, lucru bun, dar la Iasi nu putem si gata sa scoatem traficul greu...ca si la Bucuresti, cu cat mai important orasul cu atat mai mare delasare CNAIR+autoritate locala.

Acum cealalta licitatie de proiectare descarcare trafic usor in centura oare se va mai duce la capat?

ovideatza

Proiectare varianta trafic usor: 

In chinurile facerii

Ma bucur ca s-a apucat lumea sa le conteste CS in aceasta faza. Lasate asa in aer ajungi in executie cu tot felul de minuni.

Asta cu clauza suspensiva eu o vad buna doar pentru acele licitatii care sunt incluse intr-un proiect cu finantare nerambursabila UE, lansate inainte de a fi semnat contractul de finantare pentru a castiga timp.
Astealalte ca "noi la buget nu stim daca vom avea/ nu vom avea/ sa vedem cine castiga si vedem daca vrem sa avem bani" nu mi se par normale. Macar credite de angajament ar trebui prinse cand licitezi ceva.

hvm

totusi exista vreun plan ca aceasta licitatie sa fie lansata de Primarie in viitorul apropiat? sau .... cand o da domnu? Locuiesc in Iasi si sunt curios.

PS: Nu inteleg de ce postul anterior cu aceeasi intrebare a fost sters.  :(( sa inteleg ca am deranajat pe cineva cu intreabarea aceasta?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici