Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Parca de pe 15 iunie tirurile nu mai au voie decat in anumite intervale.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

marius_ar


stangabriel

Fain. Va fi o diferenta enorma intre DN si A din punct de vedere al pantelor de pe traseu. Autostrada ,mai ales dupa Apoldu,zici ca e pe campie,pe cand Dn-ul e mereu pe deal.

florin74


alecu26

zici ca suntem la meci de fotbal...:))

Straco sunt mai mult decat disperati....cu cat au fost mai sus...cu atat au cazut mai rau.

Poate renasc...sa vedem.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

doryan93

Primăria Oradea a anunțat, marți, că a lansat procedura de cerere de oferte pentru atribuirea contractului de lucrări ,,Descongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea - Biharkeresztes".Durata contractului sau termenul de finalizare este de 12 luni, de la data atribuirii contractului. Termenul limită de depunere a ofertelor este 12.08.2014, ora 09:00, ofertele se depun la sediul Primăriei Oradea.
Conform proiectului tehnic, trebuie realizate: drumuri, pasaje, podețe, canalizare pluvială, lucrări de consolidare, trotuare, bretele de acces, utilități.
Valoarea estimată totală a achiziției este de 53.756.935,10 lei (fără TVA), din care contravaloarea lucrărilor în valoare estimativă de 48.869.941 lei fără TVA, iar cunatumul aferent procentului de diverse și neprevăzute, astfel cum acestea au fost definite de către proiectant în devizul general, în valoare de 4.886.994, 10 lei fără TVA, rezultând un procent de 10%, conform Primăriei.
Această valoare reprezintă valoarea fondurilor disponibile la data semnării contractului. Ofertele care depășeșc valoarea maximă estimată vor fi considerate inaceptabile.
Data deschiderii ofertelor este 12.08.2014, ora 12:00, la sediul Primăriei municipiului Oradea.
Proiectul se realizează din fonduri comunitare prin Programul de Cooperare transfrontalieră Ungaria- România 2007-2013.
Sursa CityNews

adiarc

DN 14 , Sibiu-Sighisoara ( antrepenor general Strabag ) este practic finalizat
nu stiu daca s-a facut receptia finala , dar totul este 99% finalizat...mai sunt f putine zone unde trebuie marcajele definitive ( termolipite ) , parapeti
constructorul si-a facut bine treaba , calitatea asfaltului fiiind excelenta , pt un autoturism cu suspensii normale
nu pot insa sa nu remarc mentalitatea comunista a CNADNR si a proiectantilor
sunt cateva zone ( la iesirea din Sura Mare , Slimnic si Rusi ) , unde se puteau face 2 benzi la urcare cu un minim efort , logistic si financiar ,absolut nesemnificativ raportat la valoarea proiectului, fara consolidari , viaducte si alte lucrari complicate.....era oxigen curat pt acest drum....
in schimb in acele zone se merge cu 20-30 de km pe ora , daca prinzi camion la urcare.....pacat pt o lucrare capitala ce se face odata la 20-30 de ani....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

Da, intre Medias si Sibiu sunt zone in care e ceva mai deluros drumul, dar se circula OK pe el, fiind bine alternat cu linii drepte sau cu vizibilitate buna.

Oricum, acum cu noua latime, se depaseste usor, iar pe zonele de urcare, chiar s-a mai discutat in CNADNR, ca daca soferul de TIR conduce la limita marcajului poate fi depasit usor de un autoturism, fiind chiar usoara triplarea....si poate fara sa fie marcat neaparat cu 3 benzi...drumul este mai lat acolo.

Ca sa fie largit...probabil trebuia schimbat cu foarte, foarte mult timp in urma ceva, atunci când s-au semnat TOR (terms of refference) pentru etapa 5 de reabilitare (sau 6....din care o fi acest drum) adica poate si acum 10 ani.

Pe de alta parte, poate a fost o metoda de a scadea pretul, avand in vedere faptul ca trebuia micsorat deficitul generat de împrumutul la BEI...sau poate o fi vreo concesie lui Strabag...avand in vedere ca de vreo 2 ani lucreaza pe banii lor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

north

#1328
Quote from: adiarc on July 01, 2014, 10:17:47 PM
nu pot insa sa nu remarc mentalitatea comunista a CNADNR si a proiectantilor
sunt cateva zone ( la iesirea din Sura Mare , Slimnic si Rusi ) , unde se puteau face 2 benzi la urcare cu un minim efort , logistic si financiar

Lucrarea (contract 6R15) a fost realizata prin etapa a VI-a cofinantata de BEI. Detalii tehnice pentru hardcore users privind platformele drumurilor (inclusiv sectiunile cu banda a III-a):

OUG 71/2007

Povestea este lunga si complexa... dar, pe scurt, BEI trimite (pe atunci) un expert pe eficienta economica care contraargumenteaza necesitatea benzii a III-a pe drumurile cu trafic relativ redus (in fine, la nivel 2006) in anumite conditii tehnice... MT (/CNADNR, in fine) negociaza (daca o face)... uneori obtine ceea ce negociaza (presupunand desigur ca a facut-o), alteori nu.
Ca tema de studiu pentru hardcore users: unde au disparut (undeva in perioada 2008 - 2011) cei 10 km de banda a III-a pe care ii prevazusem pe DN 18 Baia Mare - Sighetu MM (vezi OUG mai sus, "Tip3" in Anexa A.1)?
(Tip: "in tunel" nu se accepta ca raspuns.)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

MihaiTL

#1329
DN 22 - Tulcea - Constanta

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) SA a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru atribuirea contractului ,,Refacere sistem rutier DN22 (Constanţa-Tulcea) km178+000-227+000, etapa I"

http://www.ziuaconstanta.ro/informatii/combaterea-criminalitatii-in-achizitiile-publice/contract-de-peste-45-de-milioane-de-lei-cu-cnadnr-sa-cine-a-castigat-licitatia-pentru-refacerea-sistemului-500475.html

Mai precis, este vorba despre portiunea nereabilitata, cea cu galben de pe harta calitatii drumurilor, Tulcea - Doua Cantoane

adiarc

ok....cert este ca pe portiunile respective , Politia este prezenta aproape tot timpul , asa ca daca calci linia continuua...adio carnet  :)
cred ca CNADNR putea sa faca diferenta de lucrari pe banii lor, fiind vorba de o suma nesemnificativa....insa daca de abia acum incep sa plateasca lucrarile , e clar ca s-a taiat tot ce s-a putut taia...ma mir cum de l-au largit la standard de drum european
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

user201

@CristiM
Deva-Oradea se află în reparații și extindere, modernizare pentru cel puțin 1-2 ani de acum încolo.
O descriere detaliată a situației a făcut alecu26 la pagina 87 a acestui thread. Tot la acea pagină o să vezi și niște poze de pe un tronson al drumului.

Quote from: alecu26 on June 26, 2014, 12:10:03 PM
Exact despre acest drum vroiam sa scriu si eu si un mic raport de la fata locului (Am parcurs tot pe 24.06 Oradea-Deva, dar spre seara).

Plecand dinspre Oradea:

- SCT (Oradea Beius) lucrari absolut anemice, absolut dezorganizate, plin de Dorel. M-as mira foarte, foarte mult sa termine lucrarea. Vor intra mai repede in faliment.

- AZVI-AZCALE (Beius-Stei) nu am remarcat exact limitele intre lucrari, dar destul de slaba prezenta. Aproape ca SCT de slab.

- Construct Mod Oradea (Stei-Varfurile) sunt Dumnezeu pe pamant. Au poate cea mai grea zona, de departe, dar sunt si foarte inaintati. Pe ei cred ca doar complexitatea lucrarilor ii impiedica sa termine in urmatoarele luni, oricum anul asta. Unde a fost mai usor, deja au stratul de AB2 sau chiar Binder si se asteapta stratul de uzura. La fel, se vedea ca de cateva zile au inceput sa monteze si primii parapeti. Am ramas impresionat mai ales in zona satului Grosi, unde largirea drumului e atat de mare si complexa incat in loc sa ""sape"" versantul dinspre drum spre munte, au taiat intai versantul si acum sapa spre drumul existent. Initial am crezut ca se va face un fel de tunel, sau varianta de trafic, dar cred ca asta e singura explicatie posibila. Ar fi interesant de vazut proiectul acolo.
Oricum aceasta firma e ani lumina in fata oricarui contractor de pe acest drum, si s-ar putea lua oricand la tranta cu UMB sau alte firme straine la ce mobilizarea si ce lucrari au reusit sa faca in asa scurt timp. Eu zic ca ei vor termina poate cu 1-2-3 ani inaintea restului de firme.
Inca odata sunt impresionante lucrarile facute acolo pe acei versanti, unde si ca sa largesti cu 1 metru trebuie volume imporatnte de beton sau ziduri de sprijin sau piloti. Poate da cineva o fuga sa faca poze mai multe.
- Lujan - Viales (Varfurile-Ionesti) (sau cum ii cheam...oricum ceva spanioli) au ceva lucrari, dar nimic impresioanant. Multe multe casete deschise, multe semne de circulatie pe care scrie Viales (balize din acelea cu dungi oblice), restrictii dar cam atat.

- Porr (Ionesti-Brad) s-a miscat binisor, au multe poduri deja reparate, si turnata o noua placa de suprabetonare, si foarte multe casete deschise si deja umplute cu piatra sparta.

- Selina (Brad-Soimus-DN7)....au lucrart si ei un pic, dar mai mult asa, la impresie, si mai ales unde este usor.


Am vzut si insemne cu Azvi pe acolo...dar nu mai stiu exact care e tronsonul lor.

Asa ca un clasament al progresului:

1.Construct MOD (ani lumina in fata restului)

2. Porr

3. Lujan-Viales

4. Selina

5. Azvi-Azcale

6. SCT (CCCF) la ani lumina in urma celoralati.

Intre Porr, Lujan, Azvi Selina nu pot sa spun ca sunt diferente majore, cam toti aceasi apa si pamant....progresul fiecaruia probabil ffind influentat de alti factori (expropieri, anumite lucrari mai usor de accesat, abordat, etc).

PS: Aceasta e una din serpentine construite prin taierea efectiva in doua a dealului din fata

https://maps.google.ro/maps?hl=ro&ll=46.367794,22.551445&spn=0.000015,0.013078&t=h&z=17&layer=c&cbll=46.367808,22.551573&panoid=tB61tItOVQB-g3P95cxyfw&cbp=12,84.62,,0,0.3

AlexIP

Pe Deva - Brad, deși colegii spun că nu se prea lucră, sunt deja 4 sau 5 semafoare și se fac 50-70 de minute în loc de 30-35 ca de obicei. Numa din cauza asta aș schimba ruta...

alecu26

daca nu esti chiar in graba...ptoi sa mergi pe Deva-Oradea.

Sunt multe semafoare ce e drept...dar traficul e OK. Dar neaparat ziua sa mergi ca uneori e periculos drumul si semnalizarea provizorie...chiar daca bine facuta e provizorie.

PS: legat de Deva-Brad....avem de cateva zile autorizatie completa de executie si aici....si probabil Selina va accelera tot mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Quote from: alecu26 on July 02, 2014, 02:09:59 PM
PS: legat de Deva-Brad....avem de cateva zile autorizatie completa de executie si aici....si probabil Selina va accelera tot mai mult.

Da, ai dreptate, a fost emisa in 17.06.2014. La pachet cu autorizatia pentru Centura Tg Mures. S-au miscat rapid cei de la Copisa. Poate se misca la fel si cu executia.