Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Scaderea de trafic de care spui o sa faca situatia si mai periculoasa caci va creste viteza de deplasare pe DN7 -> mai multe accidente prin neacordarea prioritatii la cele 2 sensuri tampite de acolo.

NGC

"PROIECTARE, ASISTENTA TEHNICA SI EXECUTIE "Modernizare DN52 Alexandria-Tr.Magurele km 1+350-km 44+600; km 49+194-km 52+649""

Quote from: tom_sawyer on September 27, 2018, 09:57:32 PM
Gigantul chinez Synohidro, scos din joc la un contract de 100 de milioane de lei în Teleorman

Firma de Construcții Erbașu a câștigat contractul de modernizare a DN52 Alexandria Turnu Măgurele, 47 de kilometri, în pofida faptului că chinezii de la Synohidro au avut o ofertă mai bun ca preț. Firma chineză a fost exclusă într-un mod în care naște semne de întrebare.

Compania chineză ar fi fost descalificată pentru faptul că nu a depus garanția de participare la documentație, în pofida faptului că valoarea acesteia este insignifiantă.

Într-o comunicare trimisă companiei chineze i se spune de către CNAIR că a fost exclusă deoarece garanția (scanată – n.red) nu a fost găsită în folderul indicat de firmă în sistemul SEAP.

,,(Garanțiile de participare – n.red.) se depun scanate cu semnătura electronică în SEAP... Nu au încărcat-o, o problemă tehnică sau un sabotaj din partea partenerului român (firma asociată cu Synohidro - n.red.)", spune o sursă din Compania de Drumuri sub protecția anonimatului.

,,Aveau bani, au și făcut garanția prin scrisoare de garanție, când i s-au solicitat clarificări au încărcat-o pe SEAP, dar comisia de licitație a considerat-o nulă pentru că nu exista la momentul deschiderii ofertelor. Ori e o banală eroare, ori partenerii români din asociere au făcut-o intenționat", continuă aceasta.

Depunerea garanției este confirmată chiar de CNAIR în comunicarea trimisă chinezilor, în care li se comunică faptul că oferta lor este inacceptabilă. Garanția apare printre documentele depuse ulterior de către chinezi.

Garanția este de regulă unu la sută din valoarea estimată. Se optează în general prin constituirea unei polițe de asigurare sau scrisoare de garanție.

Sinohydro, asociată cu Nord Vest Infrastructurii și Servicii SRL din Baia Mare, a fost singura companie în licitație care a avut un preț mai bun decât Construcții Erbașu SA și asociații acesteia.

digi24.ro

Am constatat azi ca am uitat sa va zic ceva, desi a trecut mai bine de o saptamana de atunci.

Licitatia a fost contestata de ofertantul de pe locul 3 din raportul "final", asocierea condusa de ALEXCOR TRADING.

SINOHYDRO nu a contestat descalificarea.

Cristi N

La inceputul lunii a fost o intalnire intre Neaga (CNAIR) si Radulescu (CJ Valcea). O informatie interesanta e ca se doreste preluarea DN7D de CJ Valcea, transormarea in DJ si asfaltarea lui. Drumul asta nu ar face legatura intre PiSi si DN7?

Au mai fost discutii despre reabilitarea DN67, par sa fie lucrari de reparatii in urma inundatiilor respectiv reparatii la DN7A tronsonul Voineasa - Obarsia Lotrului, nimic despre bucata spre Petrosani.

Aici filmuletul complet: link

rizzuh

DN7D este un drum de pe vremea romanilor, foarte virajat, cu serpentine, facut pentru carurile cu boi. Cam ce trafic crezi ca va duce daca doar se va asterne asfalt?

alin2pas


carutasul

Vor înlocui roțile de lemn cu roți de "Dacie" :)   
Acum serios vorbind, probabil că și cu viraje și turme de oi tot ar fi mai avantajos ( cu bucățile de autostradă, evident) decât drumul clasic pe Dealul Negru, cel puțin pentru autoturisme.

danutzu_1069

Cate serpentine are DN7D???
Are doar o zona mai rea... L-am parcurs si cu Logan si cu Duster... fara probleme...
Cu Loganu' am fost chiar dupa o ploaie...
Daca ar fi asfaltat, ar fi prima optiune pentru DN7, la categoria turisme...

voicul

Si zona din 703H neasfaltata (vreo 3 km), aflata in judetul Arges, cine o (va) face?

dr4qul4

Nu se face nici un drum aici. Pentru asta este nevoie de SF, exproprieri si AM. Nu e un proiect care se poate face de pe o zi pe alta.
In schimb, putin mai la sud, foarte aproape de viitorul nod Suici, avem DJ703G, care este mult mai scurt ca DN7D (si chiar si decat DJ703H) si care se inteapa in centura Calimanesti.
Mai mult, urca doar la vreo 650m (fata de peste 850) si este deja in proiect de a fi modernizat.
Bineinteles, va putea fi folosit doar de autoturisme.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Vad ca DJ703G are si un 360.  :)

Ideea e ca daca ar fi autostrada pana la Suici - evident ca s-ar merita drumul asta.
Cred ca si pana la Curtea de Arges daca ar fi autostrada, tot ar fi mai scurt pe drumul asta.

carutasul

Păi evident că ideea ar fi în eventualitatea construirii autostrăzii Pitești-Curtea de Argeș, care e fezabilă în termen relativ scurt, și având în vedere că porțiunile montane pot dura mult și deocamdată nici începerea lor nu prea se întrevede. Deci prefigurându-se un decalaj temporar mare între ele ministerul face foarte bine că se preocupă de asta, preferabil ar fi să treacă de faza de intenție cât mai repede.  Chiar o văd ca pe o soluție mulțumitoare pe termen destul de lung, pentru că după Brezoi încolo nu prea mai sunt localități și cred că drumul național "duce" destul de mult.

voicul

Vedem daca se intampla ceva.
Din gura e usor de zis. Din pix se fac desen frumoase.

Daca se face lot 4 (desi aici vad un tunel) si 5 din Pisi (pana in DJ 678A) ar fi super. E clar ca loturile 2 si 3 vor dura mai mult.

carutasul

Păi asta zic și eu, sper că depășim faza de discuții, e bine că măcar a inceput, pentru că la alte proiecte nici discuții n-au fost, dar dacă rămânem la intenții... degeaba. Mie îmi e clar că loturile 2 și 3 s-ar putea să fie doar pentru urmașii noștri, cum zice voievodul :)  deci o soluție "temporară" pe 20 de ani ar fi numai bună :)

NGC

"Proiectare si executie "Drum de legatura DN5 km. 60+500 - Soseaua de Centura - Pod Prieteniei km. 61+400""

Am uitat sa va zic ceva. "Pe surse", asocierea condusa de COSEDIL a contestat.

pasadia

#5624
Daca tot am ajuns in zona, sa va arat si cum se lucreaza pe DN73. Pe portiuni de cateva sute de metri este decopertat drumul pana la fundatie, in aceasta este turnat manual, din sac, acel produs al Carmeuse (durasol?), iar sacii sunt arsi alaturi in niste mici focuri ce servesc si pentru incalzirea celor 5-6 muncitori:

(GPS)


(GPS)


(GPS)


Se circula la semafor in aceasta zona. Este singura zona in care am vazut lucrari intre Brasov si sudul Rasnov-ului - e posibil sa se mai lucreze in mod similar mai spre Tohanu Nou / Bran, calitatea execrabila a DN73 m-a determinat anul acest sa ocolesc de fiecare data pe DJ-urile dinspre Zarnesti / Vulcan.




Si in alta ordine de idei, sa va prezint ce face o primarie cand are prea multi bani:
(GPS)


In comuna Cristian sunt schimbate bordurile de pe marginea DN73 la mai putin de 5 ani de cand a fost largit DN-ul si au fost montate actualele borduri. Modelul ales imi pare insa complet nepotrivit, cel putin estetic vorbind. Nu puteau sa puna niste gardulete metalice, sau niste garduri verzi?