Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

adsailton92

....si DN12(fragmentul este din Toplita pana la Gheorgheni), reabilitat si el de ceva vreme arata foarte, foarte bine.
http://www.youtube.com/v/aOgd1yOmtE8

Ionut

Politia la ciupeala!!! :bash:
Drumul arata insa excelent, wow! Nu putem face toate DN-urile la fel? :) Superbe clipurile tale, multumim mult!

PS: te rog spune si tu aici ce camera video folosesti. Multumim! :cheers:

ciprebbe

Felicitari adsailton92  pt filmari. Esti ca o harta vie pt noi pe unde calci tu. Nimic nu ramane nefilmat  :D
Chiar te rog si eu sa ne scri acolo ce camera folosesti, pote ne dai idei.
Merci.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adsailton92

Quote from: ciprebbe on October 05, 2012, 10:35:58 AM
Felicitari adsailton92  pt filmari. Esti ca o harta vie pt noi pe unde calci tu. Nimic nu ramane nefilmat  :D
Chiar te rog si eu sa ne scri acolo ce camera folosesti, pote ne dai idei.
Merci.
:)Multumesc,
In alta ordine de idei, un DN, care ar trebui reabilitat, este drumul care strabate Cheile Bicazului, de la Bicaz la Gheorgheni. Peisajul este minunat, iar drumul in sine, ar amplifica si mai mult frumusetea.
Lucrari timide se fac pe urcare dinspre Gheorgheni. Ce am observat, e ca o firma din Brasov, specializata pe tuneluri, din cate am vazut pe panou, lucreaza la consolidare drumului, chiar inainte de intrarea in Cheile Bicazului. In rest alte lucrari nu sunt si drumul, odata cu trecerea anilor nu o sa mai reziste. 

VictorC

Straco a plecat de pe DN 73 din cauza indolenței autorităților

"Straco şi-a luat utilajele şi a plecat de pe DN 73 Piteşti-Câmpulung şi de pe DN 73D care face legătura cu Mioveni, lăsând baltă lucrările din cauza sumelor imense de bani pe care Compania de Drumuri le datorează firmei de construcţii. ,,Sunt datorii apocaliptice", spune constructorul".


Sursa: http://www.ziarulancheta.ro/dezvalui...ei-autoritilor

--

:o Stie cineva mai exact ce se intampla pe acolo si daca e adevarat ce se scrie in articol? In ce stadiu sunt lucrurile la DN si la drumul de acces la uzina Dacia?

aschiutza

#455
Quote:o Stie cineva mai exact ce se intampla pe acolo si daca e adevarat ce se scrie in articol? In ce stadiu sunt lucrurile la DN si la drumul de acces la uzina Dacia?

Salutare Tuturor! primul meu post aici.
am fost acum o luna pe drumul respectiv. de la km 9 (intersectia cu drumul DN 73D) s-a facut largirea la 2x2. podul de la km 10 peste paraul Miceasca a fost dublat, stratul de asfalt e la cel de legatura/uzura, asta nu-mi dau bine seama, oricum nu era niciun marcaj.La km 13 cred, la podul peste Raul Doamnei era activitate (respectiv dublarea lui). drumul nou largit continua cam 1 km dupa pod pana la un viitor giratoriu, dupa care incepe varianta spre dreapta  catre uzina Dacia, cam 3-4 km (accesul era intrzis datorita santierului). Din ce-am vazut era asfaltat cred ca la nivel de strat de legatura. In zare se zarea ceva activitate la noul pod ce va traversa Raul Targului.

Practic pe noul drum va trebui construit un pod peste Raul Targului si un pasaj peste calea ferata ce face legatura Golesti si Campulung Muscel (905)

Din surse neoficiale dar care au legaturi cu sectorul constructiilor am auzit ca erau cu banii pe sponci (11.09.12)
V-as fi facut o schita pe Google Maps dar nu ma priccep. Mai ajung in zonz la sfarsitul lunii si incerc sa fac niste poze. Drumuri bune!

adsailton92

Salutari!
Bine ai venit printre noi, @aschiutza :).
Daca Straco pleaca de pe DN 79, nu acelasi lucru se poate spune despre Strabag, care lucreaza destul de alert pe DN14(Sibiu-Medias-Sighisoara), o sosea care urmareste doua culoare de vale, Culoarul Tarnavei Mari si Culoarul afluentului acesteia, Culoarul Visei. Practic pe aceasta sosea, se realizeaza legatura Sibiului cu zona de "centru" a Transilvaniei, neurmarind neaparat, soselele europene(E).
Filmuletele de mai jos, sunt realizate intre Medias si Sibiu; din punctul meu de vedere, lucrarile au avansat nesperat de bine, fata de primavara acestui an. Majoritatea podetelor sunt finalizate sau aproape de finalizare. Se lucreaza intens la refacerea aproape totala a unui pod, in dreptul localitatii Tarnava, pod peste un afluent al raului Tarnava Mare si la iesire din Copsa Mica spre Medias, unde de- asemenea, un parau lateral creeza probleme. La aceste doua puncte se lucra inclusiv noaptea. In rest, lucrari obisnuite de largire, tasare, asfaltare cu strate intermediare de bitum(nu stiu cum se numesc).
Lucrari spectaculoase se desfasoara pe tronsonul care strabate Culmea Visei(600 m), undeva inainte de Slimnic-terasament inaltat, largiri spectaculoase si captari de izvoare laterale.
Concluzia generala e ca se lucreaza, iar drumul cand va fi gata, trebuie sa arate superb.
Mare atentie pe acest drum, noaptea si la iarna. Acostamentul este foarte abrupt, iar drumul se ingusteaza pe anumite sectoare din cauza lucrarilor.
Mai jos filmuletele:
http://www.youtube.com/v/FnMFspwccjE
http://www.youtube.com/v/svZJtuDPrIg
Drumuri Bune si scuze pentru confuzia cu DN15!

nenea_hartia

@adsailton92: mulţumesc pentru toate filmele pe care le faci. :cheers:
Am bătut drumul ăla de o mie de ori. Mă bucur că se reabilitează, dar mă aşteptam ca măcar pe dealul de la ieşirea din Șura Mare să se facă o bandă suplimentara de urcare. :(
Pentru cine nu ştie, la minutul 0:30 din primul film se trece pe sub varianta de ocolire Sibiu.

adsailton92

Quote from: nenea_hartia on October 06, 2012, 06:15:18 PM
@adsailton92: mulţumesc pentru toate filmele pe care le faci. :cheers:
Am bătut drumul ăla de o mie de ori. Mă bucur că se reabilitează, dar mă aşteptam ca măcar pe dealul de la ieşirea din Șura Mare să se facă o bandă suplimentara de urcare. :(
Pentru cine nu ştie, la minutul 0:30 din primul film se trece pe sub varianta de ocolire Sibiu.

.....deci, de la Sighisoara pana la Sibiu, nici o portiune pe doua benzi.
Da, dar ce frumos ar arata acest drum cu o centura civilizata la Medias sau cu una care sa ocoleasca "megalopolisul" Copsa-Mica-Axente-Sever.
Eu m-as duce pe urmatoarea idee: in momentul cand reabilitezi capital un drum, sa incerci cumva, financiar si tehnic, sa realizezi si anumite rectificari, pentru fluidizarea circulatiei pe acel drum.
Gandesc prea mult?:)

nenea_hartia

^
CNADNR gândeşte în ultimul timp pe principiul păgubos ,,fără exproprieri!" :bash:

radutm

^^
de obicei investitiile sunt spaima birocratilor, pentru ca necesita multa munca in afara competentelor strict administrative; se asteapta de la ei rezultate palpabile, intr-un orizont de timp determinat; situatiile pot fi schimbatoare si se poate ajunge chiar la ore suplimentare(!?). din punctul asta de vedere, cred ca exproprierile intra undeva in top all-time cosmaruri ale unui birocrat. e adevarat, au salarii mici, dar nici nu se omoara cu munca. ce sa mai vorbim despre a avea un oarecare simt al raspunderii pentru "binele tarii"...
cont inchis

BoGDaN

adsailton92 esti sibian?
cred ca necesitatea unei centuri la Medias trebuie inteleasa de CJ Sibiu, care nu stiu de ce nu au facut nimic pana acum. Mai ales ca Mediasul este un oras important economic in Ardeal.

NordKapp

Mediasul nu are o asezare prea propice unei centuri. Cred ca e dificil de realizat si destul de costisitoare.

nenea_hartia

^Există un proiect vechi al CNADNR, ce este şters de praf cam odată la doi-trei ani şi chiar se umblă după avize. Necesită două poduri peste Târnava Mare (din care unul oblic şi complicat lângă stadion) şi două peste calea ferată. Mici părţi ale centurii înseamnă de fapt reabilitări de străzi existente, dar cea mai mare parte se face pe câmp absolut gol. Centura ar presupune totuşi exproprierea terenurilor de fotbal de la ieşirea spre Sighişoara (nu reţin ce fost fotbalist cunoscut e proprietarul acolo). Am povestit mai demult dincolo cum se preferă distrugerea unei investiţii frumoase în loc să se mute capătul dinspre Sighişoara câţiva metri mai încolo, ca centura să aterizeze în curtea relativ goală a Ocolului Silvic Mediaş (caz în care nu e nevoie de expropriere).



Sursa pozei

stelian222

#464
Quote from: adsailton92 on October 05, 2012, 03:44:47 PM

: un DN, care ar trebui reabilitat, este drumul care strabate Cheile Bicazului, de la Bicaz la Gheorgheni. Peisajul este minunat, iar drumul in sine, ar amplifica si mai mult frumusetea.
Lucrari timide se fac pe urcare dinspre Gheorgheni. Ce am observat, e ca o firma din Brasov, specializata pe tuneluri, din cate am vazut pe panou, lucreaza la consolidare drumului, chiar inainte de intrarea in Cheile Bicazului. In rest alte lucrari nu sunt si drumul, odata cu trecerea anilor nu o sa mai reziste.

F. frumos mai arata acum soseaua dintre Toplita si Gheorgheni. Am fost o singura data in 2009 si era prost, o buna bucata betonata, petice, denivelari etc. Nu mai spun ca ma prindea seara si urma sa strabat si portiunea Gheorgheni-Bicaz, cred ca mi-a luat 3ore. Sunt de acord cu tine, peisajul e frumos pacat ca nu exista interes. Si culmea... Drumuri si Poduri Gheorgheni a castigat in primavara o licitatie de 10milioane E de reabilitari si modernizari de drumuri la mine in judet. Bine, ca apartine de Pa&Co asta e alta poveste.

PS: am uitat sa te intreb, intrarea in Toplita dinspre Borsec cum e? la fel de rea?