Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 11 Guests are viewing this topic.

jalemare

http://www.dcnews.ro/mobile/autostrada-comarnic-bra-ov-amanare-ce-spune-ioan-rus_467561.html
Dacă România își permite să plătească 330 mil. E/an să dea drumul la o licitație adevărată și în trei-patru ani gata autostrada. Mai rămân și cu toți banii din taxă după aceea.

Sorin62

#5386
Quote from: adiarc on February 14, 2015, 05:03:29 PM
Aici e vorba de fapt de reprezentanții statului si anume "Mie ce îmi iasă la afacerea asta ?"
O sa închei cu o speranța de bine
Si anume aceea ca actuala opinie publica este mult mai informata si educata , decât in urma cu 15 ani si nu va mai permite tunuri de tipul Bechtel , la puterea a zecea
Sunt de acord că 8+ md euro este enorm. Dar pe de altă parte mă îngrijorează ideea de a lua 1,5 (1,8) md de undeva (buget, etc) să construiești autostrada în 10+ ani (precum Buc-Ploiești), să mai apară "costuri suplimentare" (30% e voie), și să nu ai bani de întreținere, astfel încât în prima iarnă să se înzăpezească și toată lumea să dea din umeri (pe principiul că e normal să se înzăpezească iarna la munte o șosea),  doamne-ferește de vreo surpare la un tunel... Cât despre servicii speciale de poliție, pază și ambulanță ale autostrăzii... În cazul unui accident în tunel așteptăm SMURD-ul? Care o să intre pe unde?
Plus că în 25-30 de ani o să fie nevoie de mai mult decât "o mătură". Cât a costat A1 din 1990 până azi? și cu ce succes?
Apropos de autostrăzi construite și întreținute de la buget:
Cum era cu porțile alea de acces de pe Buc-Ploiești?
Sau cu spațiile de servicii?
Sau cu nodul de la Moara Vlăsiei?
Că tot de A3 vorbim...

Cât despre banii de taxă, despre care bani vorbim? Despre taxa aia care NU se încasează pe A2 în zilele aglomerate ca să nu blocăm traficul?

horatiu.cosma

As vrea sa cred ca stam asa de bine financiar, incat ne permitem sa nu ne batem capul cu intretinerea, si sa platim constructorilor pentru 50km de autostrada 6,5 miliarde de euro pentru acest lucru. Din pacate nu stam chiar asa bine, si prefer sa dau in plus la rovigneta sau la motorina decat sa imi indatorez copiii si nepotii.

tonică

8 miliardele acelea sunt si din cauza faptului ca "la varf" s-au schimbat nitelus regulile. Daca tot ii baga la zdup DNA-ul pt "potlogarii" de 2,3 sute de mii de euro macar sa riste cateva luni de puscarie pt mult mai mult. Raman astfel cu sume mult mai mari sub perna si-si fac dupa cum vad si cariere in literatura.
Oricat s-ar socoti, insuma, deshuma si piguli situatia nu are cum altfel sa fie decat cum o contureaza mai sus adiarc. Daca statul tot trebe sa dea, sa-i dea cu licitatie si nu pentru trei sute de ani de-acum incolo! In plus mi-e extrem de greu sa cred ca dupa atatea studii si sf-uri nu s-a relevat faptul ca odata construita pitesti-sibiu valea prahovei va mai cunoaste probleme de trafic doar in 8 duminici pe an...

adiarc

e "imposibil" de inteles  de ce vrem sa dam peste 300 de mil de euro/an pt 26 de ani , dar nu vrem sa dam aceasi suma pt 5-6 ani...fara dobanzi , spagi si alte chestii "subterane"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Quest

Quote from: jalemare on February 14, 2015, 05:39:39 PM
http://www.dcnews.ro/mobile/autostrada-comarnic-bra-ov-amanare-ce-spune-ioan-rus_467561.html
Dacă România își permite să plătească 330 mil. E/an să dea drumul la o licitație adevărată și în trei-patru ani gata autostrada. Mai rămân și cu toți banii din taxă după aceea.

Din articol mi-a placut fraza: "Din pozitii publice, alti lideri, persoane neutre, să spunem, au spus că proiectul este dificil de sustinut financiar de bugetul tării." (cred ca si noi cei de pe PUM ne putem numara printre furnizorii de pozitii publice coerente)

Ce ma mira intens este faptul ca Rus nu contesta cifrele umflate ale 'platii de disponibilitate" (acei de-a dreptul scandalosi 300 mil € / an, timp de 26 ani !!) ci cauta 'noi solutii de finantare', adica Vinci-Strabag-Aktor tine mortis sa primeasca acei bani si nimeni n-a avut taria sa le demonteze calculele 'platii de disponibilitate'.
Am dubii si in privinta costurilor multianuale cu intretinerea tronsonului, deja pot pune pariu: constructorul va cauta tot felul de tertipuri sa nu trebuiasca sa consume pe intretinere fondurile pe care le va primi. De asta contractele pe 2-3 decade sint problematice ptr ca aduc cu sine tot felul de elemente de agenda ascunsa pe termen lung, pe care constructorul le planuie iar beneficiarul nu le poate demonstra intentia, desfasurarea evenimentelor degenerind in tribunale de arbitraj international.
Common sense will get you far !

pasadia

QuoteIn plus mi-e extrem de greu sa cred ca dupa atatea studii si sf-uri nu s-a relevat faptul ca odata construita pitesti-sibiu valea prahovei va mai cunoaste probleme de trafic doar in 8 duminici pe an...

Eu zic ca au gresit interzicand traficul greu pe valea Prahovei in timpul zilei si ca de fapt drumul ar face fata traficului, inclusiv de tiruri, in orice zi a saptamanii (excluzand acele 8 duminici mentionate mai devreme).
De fapt cred ca singura motivatie pentru care n-au mai lasat tirurile in timpul zilei e ca soferilor de tir sa li se faca dor de privelistea cu abruptul Bucegilor si sa simta nevoia sa treaca pe langa Sinaia atunci cand vor termina CoBra. Caci altfel se stie ca CoBra e doar pentru turisti, doar pentru aglomeratia din acele 8 duminici.

Da, stiu, fac trolling. Dar si cand vad expresii precum cea de mai sus, n-am cum sa ma abtin. Inteleg bucuria, (a castigat PiSi, a pierdut CoBra,) dar tot ma simt precum la meciurile de fotbal cand victoria favoritei justifica, in mintea lor, batjocura adusa de fanii bucurosi celorlalti.

@ tonica: si la modul serios, iti raspund asa - constructia autostrazii Pisi nu va afecta cu absolut nimic traficul de pe DN1, sectorul de pe Valea Prahovei. Nici nu il va mari, nici nu il va micsora. Cat priveste problemele de trafic de pe acest sector, de siguranta, de fluenta... n-are rost, sa fim noi sanatosi. 

vancouver

INCREDIBIL CE MIZERIE: Ministerul Transporturilor vrea un model financiar eficient pentru autostrada Comarnic-Braşov. Discuţiile cu constructorii continuă până în aprilie. Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/ministerul-transporturilor-vrea-un-model-financiar-eficient-pentru-autostrada-comarnic-brasov-discutiile-cu-constructorii-continua-pana-in-aprilie-13825869

Cum adica cauta o solutie financiara eficienta. Adica ne-a fluturat 8 miliarde si isi vor da seama ca si cu 200 milioane pe an x 26 = 5 miliarde se descurca.

Iar noi, ca PROSTII, vom zice: UAU, ce economie s-a facut :bash: :bash: :bash:

Putem cu 300-400 milioane € partea noasta sa facem Sibiu-Pitesti 120km de autostrada, cota maxima 600m peste nM si sa avem autostrada continua Bucuresti - Europa de Vest si România de Vest, DAR NU, NOI VREM SA DAM 4 sau 5 sau 6 sau 8 MILIARDE ca sa facem um RAHAT DE CIOT DE AUTOSTRADA DE 53 KM, in mijlocul nimicului (mai trebuie alti 180 km ca sa ne legam de restul retelei), care urca la 1100 m !!!!!! ALOOOOOOOOOOO. Iar autostrada Co-Bra nu costa in realitate mai mult de 1 miliard, adica 200 mil x 5 ani !!!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

rocklee

#5393
sau mai dus 2 ani de zile degeaba   >:( ..abe acum  sau trezit ...ore ca autostrada aceasta costa 8,5 miliarde ....oare pe cine au vrut sa prosteasca ca doar ei au facut aceste costuri ....pentru doar 53 km

MNU

Quote from: pasadia on February 15, 2015, 12:09:40 AM
....
Da, stiu, fac trolling. Dar si cand vad expresii precum cea de mai sus, n-am cum sa ma abtin. Inteleg bucuria, (a castigat PiSi, a pierdut CoBra,) dar tot ma simt precum la meciurile de fotbal cand victoria favoritei justifica, in mintea lor, batjocura adusa de fanii bucurosi celorlalti.
....

Nu cred ca a castigat altceva decat ratiunea versus interesul meschin al unora in a rezolva 50 km de trafic folosind timp de 26 de ani buget cat pentru constructia a 30-70 km noi de drum expres sau autostrada (in functie de relief), in fiecare din acesti 26 de ani.

adiarc

Iar întreținerea.....sa fim serioși ...nu se ajunge niciodată la acele cifre
Luam ca exemplu o țara etalon -Germania....care cheltuie cam 300.000. Euro /an/km....asta înseamnă 15 mi-l de euro/an sau 300 de milioane de euro/20 de ani.....pana la cele câteva mld...e distanța ca de la Pământ la Soare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Pretul CoBra e umflat. Si eu sper sa renunte la ppp si sa faca licitatii corecte.
Chiar si asa, cei 50 de km tot vor costa 1 mld. Dar va fi cel mai circulat segment de autostrada din Romania.
Cei care cred ca PiSi va rezolva ceva pe VP, se insala. VP are traficul ei care va tot creste. Ar tb sa treceti pe acolo mai des. Nu stiu cum puteti vb de 8 duminici cand tocmai v-am pus poze cu coloane de masini dintr-o joi! Asa e mereu traficul, si asta fara camioanele de pe DN1A. In cele 8 duminici (de fapt vreo 15 V-D) pur si simplu totul se blocheaza.
Iar daca se face A3 pana la TgM si A5, atunci traficul va creste si mai mult.
Dupa logica voastra, nu ar tb sa mai construim nici un km de autostrada fara coridorul 4.

Si vad ca sunteti porniti impotriva CoBra...dar sustineti TgMures-TgNeamt! 
Wtf! Aia va costa de minim 3 ori mai mult pentru ca e de 3 ori mai lunga, si va avea trafic de 3 ori mai putin, chiar si dupa 10 ani.
Eu sunt impotriva PPP (pe oriunde) daca se face fara girul UE.
Dar sunt pt CoBra , pentru ca e singura solutie la traficul ACTUAL! Nu avem bani sa o facem acum? OK, hai sa o facem din bucati.

Mie imi plac cioturile de autostrada folositoare, care au trafic, nu capetele legate de retea pe care se poate merge pe contrasens sau sunt folosite la liniute.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Are dreptate @dr4qul4. Pe orice sector de autostrada de la noi, fie ca e ciot sau nu, nu exista un nivel de trafic care va exista pe CoBra. In plus, dupa finalizare, vor permite si TIR-urilor de pe 1A sa mearga pe acolo, deci e clar ca avem nevoie de ea, fie si doar acest ciot fara nicio legatura de A la capete. Nu mai are rost sa aducem in aceasta discutie PiSi, ambele sunt foarte importante, ambele au rolul lor major, una nu rezolva pe cealalta si invers, si ambele pot fi facute cu putina dorinta, avand in vedere ca de la buget, pentru PiSi vom da doar 15%.

MNU

Cred ca nimeni nu contesta necesitatea construirii autostrazii Comarnic-Brasov. Dar nu la 300+ milioane pentru 26 de ani. Poate sa fie si mama intretinerii, ca se tot aduce argumentul asta, nu ai cum sa ajungi la suma aia.

pasadia

#5399
Trecand peste tipete:

Quote from: vancouver on February 15, 2015, 12:46:27 AM
Adica ne-a fluturat 8 miliarde si isi vor da seama ca si cu 200 milioane pe an x 26 = 5 miliarde se descurca.

Iar noi, ca PROSTII, vom zice: UAU, ce economie s-a facut

Asta e o speculatie. Utila daca esti avocat, obisnuita daca iti place sa produci scenarii.
Hai sa fac si eu speculatia alternativa: pana in aprilie se va anula cu totul contractul si orice discutie pe seama CoBra. Punct!

QuotePutem cu 300-400 milioane € partea noasta sa facem Sibiu-Pitesti 120km de autostrada, cota maxima 600m peste nM si sa avem autostrada continua Bucuresti - Europa de Vest si România de Vest, DAR NU, NOI VREM SA DAM 4 sau 5 sau 6 sau 8 MILIARDE ca sa facem um RAHAT DE CIOT DE AUTOSTRADA DE 53 KM, in mijlocul nimicului (mai trebuie alti 180 km ca sa ne legam de restul retelei), care urca la 1100 m !!!!!!

M-a apucat rasul cand am citit partea boldata. Intr-adevar, acea autostrada duce spre mijlocul nimicului, adica spre mijlocul Romaniei. Deci Romania=NIMIC.
Dar pentru exactitate n-ai mai avea nevoie de 180 de km ci doar de 110 (Codlea - Talmaciu)

QuoteALOOOOOOOOOOO. Iar autostrada Co-Bra nu costa in realitate mai mult de 1 miliard, adica 200 mil x 5 ani !!!

Alta speculatie. Si Pisi si CoBra vor costa mai mult decat prognozezi tu. Asta daca le facem cum trebuie si nu reusim un fiasco precum CF Valcea - Rm. Valcea.

In alta ordine de idei, azi era coada pe cele 2 benzi de urcare de dinainte de Predeal. Eu eram in tren, veneam dinspre Sinaia.