Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

Ionut

#43785
Am dat astazi interviu telefonic pentru Pro TV si pentru Europa FM (si parca inca un post, nici nu mai stiu) despre situatia de la Soimus. Eu zic ca am fost echidistant si am explicat simplu si rapid cat sa iasa OK in presa. Sper sa se dea reportaje bune...

Later edit: mi-am adus aminte :lol: Kanal D. Deci 3 posturi majore... subiectul e fierbinte. I-am rugat pe toti sa isi dea silinta sa faca reportaje cat mai echilibrate si sa dea mici detalii tehnice si explicatii simple ca oamenii sa inteleaga.

cristi5

#43786
Quote from: adiarc on October 23, 2018, 11:39:11 AM
suntem in Ardeal....nu a existat si nu va exista lucrare de asemenea anvergura fara alunecari

O fi. Dar mai rar lucrare pe panta de 60 grade, unde geologii striga "falie", nisip, etc, si tu vii si pui o plasa "ancorata" (in nisip) apoi zici ca e normal ca a alunecat si ti-a ridiculizat plasa in asa masura incat a trebuit sa o pomeneasca si Serbanescu.

Faptul c-au pus plasa ca pe restul dealului arata clar ca voiau sa vada daca au noroc si tine. Pana nu publica proiectul tehnic imi rezerv dreptul sa nu am incredere. Toata proiectarea facuta pe bani publici ar trebui sa fie publica.

Acum un an am stat acolo pe o terasa/berma si am facut poze spre viaductul Soimus (cu Uroiul si cetatea Devei). Peste vreo doua saptamani (filmarea ASCORO) terasa de unde facuseram poze era ingropata in "nisip" (atunci am crezut ca asa e "procesu tehnologic"). Bine ca nu ne-a ingropat de vii pe mine si pe frunzaverde. Sau pe rocklee ca el merge mai des, avea "sanse" mai mari. De muncitori ce sa mai zic...

In rest da, o fi minora si politizata. Moderatorul forumului e de vina de fapt. Si Soros György.

Putem fi de acord ca la unghiul ala nicio alunecare nu e minora? Sau doar daca ajunge pe DN e majora?

rizzuh

Hai sa vedem cum au rezolvat altii. In Lefkada am remarcat acest zid de sprijin:

Se vede destul de clar ca au lasat o gramada de spatiu in spatele zidului ca sa se adune acolo tot materialul care va aluneca de pe versant. Probabil aceasta ar fi solutia cea mai ieftina, doar ca vor trebui sa sape si mai mult in deal pe toata inaltimea lui si sa mai indulceasca putin panta.

Pe acelasi drum mai avem si zid din gabioane: https://goo.gl/maps/m4zwLi6pbEn
Plus alt zid de sprijin luuuuuung: https://goo.gl/maps/brTM7Hjeui82
Pana in Agios Nikitat tot drumul este asa, portiuni lungi cu zid de sprijin sau gabioane. Sigur se poate si aici, intrebarea e cine plateste :)

Harry

La Ct pt a tine malul (povestea e putin mai lunga si extrem de incalcita, nu intru in detalii acum , dar lucrarea e impresionanta)


Ionut

Aoleu nici chiar asa. :lol:

Uite ce-a iesit la Pro TV despre alunecare. Interesant e ca avem si un reprezentant UMB care spera sa fie gata anul asta. Sa comentez? Ori nu am voie? Politizez daca zic ceva? :) Am comentat pe post...

Europiu

#43790
In finalul articolului video se mai face afirmatia, vis-a-vis de tunelurile de pe lotul 2 ca "nu au fost incluse in contractul initial iar acum au fost scoase separat la licitatie". Mi-a scapat mie informatia sau e alta gogoritsa jurnalistica?

LE: Multumesc, Ionut, m-ai "linisitit" ca sa zic asa...  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Nu au fost scoase, nu ti-a scapat nimic, e o scapare a celor de la Pro TV. :) Poate au vrut sa spuna ca "vor fi scoase".

luc

Câteva observații asa din scurt, pe baza materialului video de mai sus:
1. Acele plase au fost puse temporar în acea zona și au avut rol sa protejeze muncitorii... Se pare ca și-au făcut treaba!
2. "Tunelurile pentru ursi" lovesc din nou... Nu au aflat ca sunt pentru autovehicule? Tocmai ca să se poată plimba ursul liniștit pe deasupra... Sincer aveam alte pretenții de la ProTV.

cristi5

Serbanescu: "nu a afectat corpul autostrazii"

Foarte corect, pentru ca corpul autostrazii nu exista. Ce manipulare de doi lei :)

danutzu_1069

#43794
Aoleooo, iara "tuneluri pentru ursi"!!!!
Ma dispera asta!!
Chiar le aduce audienta daca le zic asa???
Cum sa-i facem sa le spuna corect?

@Cristi5, pai conform graficului lui Serbanescu, este corp de autostrada....
Pai cum altfel sa fie gata in decembrie?


prd.marius

#43795
Poate vor sa ramana asa.. niste tuneluri pentru ursi... la cat dureaza la noi.. cine stie... stiu ca nu e chiar on topic, dar vorba ta, danutzu_1069, ma dispera astia deja.

NGC

"AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA Lot 3, km 56+220 – km 77+361 - EXECUTIE LUCRARI BRETEA IESIRE - DESCARCARE NOD HOLDEA SI MONTARE PANOURI FONOABSORBANTE"

O vrabiuta a transmis o comunicare urgenta. Astazi au incheiat oficial etapa de evaluare financiara.

cristi5

#43797
Quote from: luc on October 23, 2018, 10:17:18 PM
1. Acele plase au fost puse temporar în acea zona și au avut rol sa protejeze muncitorii... Se pare ca și-au făcut treaba!

Da, mai avea putin si zicea ca ei stiau si la ce ora va aluneca.

Si cele 20 de luni cand acolo s-a lucrat fara plasa?

Si Serbanescu care zice ca plasa a fost montata deja? Ceea ce implica ca plasa e parte din lucrare, nu doar din santier (cum e clar ca va fi)

Sigur ca e rusinos sa-ti ia dealul plasa (care nu a fost ieftina, mai ales ancorarea) dupa numai cateva zile, asa ca trebuia dat cumva la intors.

Eu inteleg ca aceasta cardasie constructor-CNAIR manipuleaza si musamalizeaza dar macar sa o faca pe aceeasi tonalitate ca altfel suna fals.

E fix ca in comunism, daca se intampla ceva venea un tovaras de la centru si hotara impreuna cu tovarasii din teren cum sa musamalizeze. Inclusiv vocabularul, cu "procesul de productie" e comunist. Ca si folosirea termenilor tehnici ("vibratii din santier") pentru a baga sub pres o realitate cat se poate de prozaica: proiectul nu a putut controla natura pt ca era prea scump asa ca s-a facut "ieconomie" sa vedem daca tine.

Daca era un constructor capitalist, eee, atunci nu faceau deloc ca in comunism. Iesea DRDPul cu niste poze discrete pe Fb cu problemele de calitate si de acolo incepe sarabanda din presa, urmata de presiuni pentru o extindere de garantie, renuntarea la un claim, la un aditional...

miahi

Quote from: Ionut on October 23, 2018, 09:39:05 PM
Interesant e ca avem si un reprezentant UMB care spera sa fie gata anul asta. Sa comentez? Ori nu am voie? Politizez daca zic ceva? :) Am comentat pe post...

Sincer, sper ca reprezentantul UMB a facut referire la cand se va rezolva problema cu alunecarea, nu cu finalizarea lotului ...

istvan78

Zic si eu, nu dati cu pietre: poate ca "stilul asta de comunicare" e si vina noastra, a publicului. La orice eveniment nedorit pe santier, toata presa, si opinia publica sare in sus de parca ar fi ceva nemaiauzit. Recunoasteti ca ne si place ocara (asa la nivel national), cand o facem lata, ne ferim ca de dracul sa recunoastem, pentru ca atunci cand altul o face lata toti sarim sa dam cu pietre.

Realitatea e ca pe un santier (sau orice fel de proiect de altfel) de asemenea anvergura apar si evenimente neprevazute, se iau si decizii care se dovedesc apoi proaste, se fac si greseli. Si asta nu doar in Romania.

Poate ca UMB a jucat la ruleta, au stiut ca sectorul ala nu e la fel de stabil ca restul dealului, dar au sperat ca va sta. Poate le-a spus un geolog mai optimist ca va sta. STIM noi cum s-a luat decizia acolo? Nu stim.
Poate ca (sper ca) au deja solutia proiectata, dar n-au vrut s-o puna in opera decat daca e musai, ca-s  bani. Poate ca au si propus solutia alternativa catre CNAIR, dar CNAIR a refuzat-o ca sa nu plateasca costul aditional, pana nu se vede ca e musai. Acum se vede ca e musai. Sau poate ca solutia alternativa presupune noi expropieri si CNAIR n-a vrut sa-si asume intarzierile.  ... si alte multe "poate ca".

Hai sa avem putina rabdare si vom vedea ce se va face.