News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Dupa 2 sapt de tacere pe FB, Grinda a inceput sa vorbeasca de bani/buget/deficit.  In jumate de an ar fi miracol ca niciunul dintre constructori sa nu se planga de intarzieri de plati.
QuoteDe ce este nevoie acum de consolidare fiscală?
Voi fi direct: pentru că 60% din banii împrumutați astăzi de România merg pentru plata sau refinanțarea datoriilor din urmă,
Ponderea datoriei guvernamentale în PIB a explodat de la 35,1% din PIB în anul 2019 la 48,6% din PIB în anul 2021, potrivit Eurostat. De la 365 miliarde lei (octombrie 2019) datoria guvernamentală a urcat la 558 miliarde lei (noiembrie 2021).

O să vă întrebați din nou de ce este nevoie acum de consolidare fiscală?
1. Pentru că România este în Procedură de Deficit bugetar excesiv din cauza guvernărilor [non-PSD]
2. Pentru ca România are o problema gravă a veniturilor bugetare. Veniturile fiscale  sunt la 27% din PIB, cu 15 puncte procentuale sub media UE (42% din PIB)
3. Pentru că România va fi sancționată cu amendă de 0,5% din PIB, dacă nu demonstrează că reduce deficitul bugetar
4. Pentru că România riscă să piardă fonduri europene și fonduri din PNRR
5. Pentru că România va deveni necredibilă pe piețele financiare, iar costurile la care ne împrumutăm vor crește, iar datoria României devine din ce în ce mai greu de plătit.
6. Trag un semnal de alarmă! Fără măsurile de reducere a cheltuielilor statului și cele de reașezare a sistemului fiscal pe baze echitabile, România ratează inclusiv șansa de a face mari investiții publice!

Neatingerea țintei de deficit poate atrage după ea suspendarea proporțională a fondurilor europene! Ministerul Transporturilor și Infrastructurii este unul din principalii beneficiari ai acestor fonduri prin diversele mecanisme și instrumente financiare europene. Prin PNRR (2021- 2026) beneficiem de 7,6 miliarde de euro, prin Programul Transport (2021- 2027) de 4,6 miliarde de euro, prin CEF de 1,2 miliarde de euro!
Alături de contribuția bugetului de stat, aceste fonduri finanțează toate marile proiecte de infrastructură de transport din România, fie că vorbim de căi ferate precum Brașov-Sighișoara- Arad, Timișoara- Caransebeș sau Ploiești- Vicșani, fie că vorbim de autostrăzi ca A1 (Sibiu- Pitești), A8 (Târgu Mureș- Târgu Neamț) sau A7 (Ploiești- Siret), fie că vorbim de marile proiecte de modernizare și extindere a Portului Constanța sau navigabilitatea Dunării.
Anul trecut am semnat contracte de lucrări de peste 10 miliarde euro și vom continua acest ritm și anul acesta! Noi autostrăzi, drumuri expres și centuri ocolitoare prin CNAIR, modernizări și reabilitări de căi ferate prin CFR Infrastructură, trenuri noi prin ARF și modernizări de trenuri prin CFR Călători. Toate contractele semnate și licitațiile în desfășurare depind însă de fluxul continuu al banilor europeni dinspre Bruxelles către România!
Nu acceptăm nici un scenariu prin care aceste proiecte să fie nici măcar încetinite, să nu vorbim oprite!
Meah, de asta nu mai semneaza mai nimic de ceva luni, si de asta cei din subordinea lui nu prea mai dau autorizatii mai deloc.  /s

danutzu_1069

Cam ce spuneam eu pe topic DX12..

shift2rail

"2. Pentru ca România are o problema gravă a veniturilor bugetare. Veniturile fiscale  sunt la 27% din PIB, cu 15 puncte procentuale sub media UE (42% din PIB)"

Head on: nu poti avea venituri fiscale de tara subsahariana (no offence) si servicii publice (infra, edu, sanatate) la standarde vest-europene.

TVlad

Scutirile de impozit pentru nenorocitii de aitisti trebuie sa fie cauza...

shift2rail

Lista privilegiilor e mult mai lunga:

Pfa
Micro
Drepturi de autor
Profesii liberale
Pensionari speciali
Salariati speciali

Etc, etc
(Lista ramane, in continuare, deschisa)

misiekwas

O mica impresie de pe drum.

Ma întorceam astazi din Polonia, pe traseu pe DN1 pana Gilău și mai departe pe A. DN1 nu-i un drum prost, chiar dacă clar insuficient și căldură nu a făcut niciun avantaj reparațiilor (practic fiecare petic e denivelat). Însă, e jale la capitolul orice bun simt din partea șoferilor : depășire pe continua, chiar la intersecție (inclusiv un tir), tăierea de curbe fără vizibilitate etc.
În portbagaj la mine o carte polonă de Bartosz Jozefiak, Wszyscy tak jeżdżą ("Toată lumea conduce asa"), un reportaj despre o problema reala: chiar dacă s-a îmbunătățit enorm infrastructura rutiera în Polonia iar examene și politia sunt mai eficiente, totuși numărul îngrijorător de șoferii se comporta ca psihopați. Reportaj include discuții cu victime de accidente, cei care le au cauzat (care de altfel în mare nu simt niciun fel de responsabilitate), polițiștii, sociologi, psihologi.. Înfiorătoarea lectura.
Și cred ca în curând vom avea nevoie de astfel de carte. Sau mai degrabă deja avem.

stangabriel

#13986

Every Construction Machine Explained in 15 Minutes

pasadia

Cunosc o echipa a unui partid politic dintr-o localitate neimportanta care si-a organizat partea de comunicare pe fb intr-un mod clar:

- pe contul de politician al celui care tine functii publice (primar/viceprimar, etc...) apar postari zilnic (functie de evenimente, intre 2 si 6 postari)
- un "responsabil" (de obicei cel care a scris si textul postarii) pregateste o serie de 10-20 de mesaje tipizate adaptate textului postarii (de obicei laude, comentarii de tipul "vedeti ca se poate", etc...
- apoi o multime de membri de partid si voluntari simpatizanti preiau acele mesaje si le pun ca comentarii la postarea oficiala si la distribuirile pe diverse grupuri.

Cum ii cunosc pe acesti voluntari, evident ca imi apar comentariile. Cu zecile, transmitandu-mi clar faptul ca sunt niste copy-paste-uri demne de titluri academice. Asa ca le ignor total, nu are nici un sens sa creez "engagament" cu acest tip de postare / useri. Asta e, asa se "face" comunicare politica, atat s-a putut.

Pomenesc situatia respectiva pentru ca exact aceeasi senzatie am la fiecare mesaj pus de @mike_us imediat dupa ce apare o filmare de pe loturile UMB sau vreo stire legata de acestia. De fiecare data o lauda sau vreun alt mesaj apreciativ, aproape totdeauna lipsit de informatii noi. Ma rog,  in cazul comentacilor de mai sus ii inteleg - macar sunt bagati in seama de seful de partid, ocazional mai primesc si ei o atentie functie de caz. Sper ca colegul nostru de forum nu presteaza gratis, caci la cate zeci, chiar sute de mesaje scrise de el, ar merita o apreciere din partea boss-ului cu elicopter.

mike_us

@pasadia Îți mulțumim pentru postarea plina de informații. Surprinzător probabil pentru tine dar sa știi ca sunt si oameni care nu iți împărtășesc părerile. Care se pot uita la zecile de postări de pe Internet si pot constata ca UMB lucrează si lucrează bine. Si se bucura ca in sfârșit avem o firma romaneasca care face treaba. In mintea ta desigur asta nu se poate decit daca te plătește cineva.
 Eu mi-am exprimat doar părerea ca UMB termina ce are pina in 2026 si am pus si un pareu pentru asta. Si am zis ca timpul va arata care din cele 2 grupuri de pe forum are dreptate. Si iti mulțumesc ca îmi citești postările cu atita atenție.

kitsune

Este incredibil cât tupeu și câtă nesimțire au unii concetățeni (și mai pot adăuga aici multe alte epitete, dar ați prins ideea).
Așadar, azi pe A2 in benzinaria din apropiere de Lehliu a fost ceva incident/accident, era poliția, pompierii, ambulanțe, etc.
Mi-am continuat drumul spre București și mă depășeau ambulanțe cu girofarele aprinse. Eu pe banda 1 cu cca 130, ambulanța pe banda a doua cu cca 140 km/h. Tot traficul pe banda 1 ca să treacă ambulanța.
Eh, vine unul cu Mercedes alb cu eleron și se proptește la 50 cm in spatele ambulanței și dă-i cu flash-uri până când a apucat ăla să îi facă loc bizonului. Oare chiar nu mai respectăm nimic în țara asta?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

yetiman

Nu stiu daca e fake sau nu, dar merita sa mai destindem atmosfera (mai ales dupa discutiile interminabile de pe A8)

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mirceaeliade

O poza cat 1k cuvinte  :lol: :

dumbravaandrei

e mecanism de siguranta, sa ajungi la destinatie si daca faci "cealalta dreapta"  :-[
In loc sa apreciati si voi o intentie buna  :lol:

carutasul

noua Romă, toate drumurile duc la Cluj :)

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)