[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Perfect ales exemplul cu Paris:


https://www.theguardian.com/cities/2016/sep/26/paris-council-approves-ban-vehicles-right-bank-seine-road


Quote
The plan, which will be published as an official decree in a matter of weeks, will permanently shut to traffic 3.3km of the riverside road from the tunnel at the Tuileries gardens near the Louvre to the Henri IV tunnel near the Bastille.

Before it closed earlier this year for the annual Paris Plage city beach project, 43,000 cars a day passed over the stretch of road. It will eventually be replaced by gardens, parks, restaurants and cafes.

Și ce să vezi: nu a venit apocalipsa iar primarul a fost reales.

Nu știu de ce credeți voi că trebuie să facem aceleași greșeli făcute în anii '60-'70 în alte orașe mari. Și nu mă luați cu Periferique, aia nu are blocuri de o parte și de alta și oricum e blocată la orele de vârf (din cauza nodurilor care nu fac față).

Dacă vreți autostradă, se face: în jurul orașului!

voicul

Partea cu atragere de trafic (deci poluare):
Nu se face proiectul ca sa nu se atraga trafic si deci poluare si atunci toti stam si poluam (doar) pe Iuliu Maniu SAU
Se face proiectul si traficul circula (mai lejer) si atunci poluarea se mai reduce.

Cel mai mult ar castiga cei care stau in B cu acest proiect, pentru ca oricum in vreo 5 - 10 ani o sa fie A0 si DNCB terminate (desi am dubii cu ultimul pe S).
Deci in vreo 10 ani nimeni nu va mai intra in B, dar traficul pe Iuliu Maniu va fi si mai poluant.

Baaaa, ce solutie ECO au ales unii.

nirolf

#1577
Greșit:
1. Unde se duc mașinile când vin de pe străpungere? Dispar? Se teleportează? Nu, se înfig în prima intersecție, care nici acum nu face față la trafic: Crângași/Grozăvești. Unde poluează la fel de mult, doar că și mai aproape de centru. Mai mult, oamenii vor vedea noua străpungere și în loc să meargă cu metroul (20 minute pe jos din Militari Residence, 5-8 minute cu o trotinetă, există și autobuz) se vor sui în mașină. Poluarea crește!

2. Alternativa nu e să nu facem nimic, tot timpul comparați cu varianta "do nothing". Cu aceiași bani faci Park and Ride, extinzi metroul o stație, introduci o navetă care te duce la metrou. Rezultă mai putine mașini în trafic, mai puțină poluare și traficul e mai lejer pentru cei care chiar nu pot fără mașină.

3. Faci pasaje unde chiar contează: străpungere Timișoara (mult mai ieftin), pasaj la Răzoare (pe inel, chiar ar scădea poluarea), etc.

AndreiB

Sincer din punctul asta de vedere, tot proiectul de pod & strapungere isi arata convingerile urbanistice usor invechite. Sunt complet de acord ca infrastuctura rutiera a Bucurestiului este subdimensionata, insa cred ca investitii in a rezolva situatia exclusiv prin masuri rutiere (e.g. FdG) vor agrava situatia pe termen lung prin a induce si mai mult trafic auto.

Este adevarat ca toata zona Chiajna & Militari Residence are nevoie de o artera noua, insa un proiect modern cred ca ar fi trebuit sa includa si o varianta rapida de transport public. Ar fi fost foarte simplu de gandit o linie de tramvai de la Grozavesti pana la Centura sau parcul comercial de pe A1. Exista loc arhisuficient pe Splai, putea fi legat de inelul central de tramvai pentru rute directe rapide (e.g. Chiajna > Basarab > Victoriei) si ar fi urbanizat real zona. Desigur, necesita un coridor de expropriere mai lat, probabil 2+2 plus 2 benzi de tramvai, insa exproprierea este o cheltuiala non-recurenta. O faci o data si ai coridorul garantat pentru tot restul vietii orasului. Zgarcenia de exproprieri (e.g. FdG) o sa ne coste o suma infinit mai mare pentru urmatorii 100 de ani decat ar fi costat inca o fasie de 6m de exproprieri.

Daca aveai un proiect care elibera partial Iuliu Maniu de trafic, dar oferea o optiune de transport in comun pentru zonele in dezvoltare din Chiajna, nu cred ca s-ar fi gasit multi oponenti proiectului. Trebuie sa incetam sa gandim punctual (o strapungere aici, o largire acolo) si sa incepem sa gandim la nivel urbanistic pentru tot orasul.

Mao

^^
Gresit x2

Pentru ca cei din nenorocirea numita Militari Residence sa aibe acces facil spre centru, trebuie construite bulevarde moderne, pe unde mijloacele de transport in comun sa circule BINE (nu ca acum) si atunci mai multi isi vor lasa masina in parcare. Acum totul se duce in Uverturii (1 banda pe sens) si Maniu (unde iti vine si fluxul de pe autostrada). Mai multe bulevarde, mai multe alternative, dispersie a traficului, mai putina poluare.

Si la fel cum spunea si voicul, DNCB si A0 vor fi gata... candva. Ce om normal la cap ar alege sa tranziteze Bucurestiul pe Splai si sa ia in semafoarele la rand in loc sa o ia pe soselele inelare?

Nimeni nu spune ca doar strapungerea asta va rezolva totul. Asta e doar un element din puzzle. Mai este nevoie de transport in comun decent, restrictii pentru parcarea in centru si alte solutii precum pasajul la Razoare sau strapungerea Timisoara si nu in ultimul rand, un Park&Ride modern si bine conectat cu transportul in comun la iesirea de pe autostrada.

PS. Sper ca aia cu 20 min pe jos pana la metrou sper ca a fost o gluma.

Valentin

Sper ca ai glumit cu venitul de pe A2 si sa o iei "denivelat" prin inima orasului (Vest-Est) ca sa iesi pe A1! E o problema de mentalitate, fara suparare.
Daca vi de pe A2, ai/vei avea solutie mult mai rapida cu A0 cu viteze NET superioare vitezelor din Bucuresti (da mna, daca ar fi pasaje subterane la fiecare intersectie, da-o ***** de limitare de viteza! Mai mult ca sigur se vor gasi unii care sa mearga cu 80-90+ ca na, se grabesc sa ajunga mai repede la *insereaza orice oras mare legat la autostrada A1*.
Pe langa faptul ca, a te gandi sa construiesti pasaje subterane ACUM cand deja A0 e la stadiul de executie pe mare parte din traseu e un cost absolut inutil! Decat sa construiesti atatea pasaje subterane, mai bine extinzi reteaua de metrou, ba chiar sa te apuci de M5 - Eroilor - Iancului , M4 - GdN - Eroii Revolutiei , etc.

Solutia corecta e bulevard, 2 benzi de circulatiei, 1 banda PERMANENT STB (chit ca vorbim de tramvai sau autobuz/troleibuz/a. electric,etc.) si neaparat piste de biciclete, trotuar generos cu spatiu verde intre carosabil si trotuar , trotuar din start cu stalpi de granit ca sa nu ne trezim cu parcari ilegale, limitare la 60km/h obligatoriu cu camere VIDEO, ca sa nu ne trezim cu viteji, pe mijloc, functie de faptul daca vom avea sau nu linii de tramvai, obligatoriu spatiul sa fie delimitat de insule cu copaci si spatiu verde, NU cu parapeti NJ! Tramvaiul, daca e cazul, sa fie delimitat fizic prin solutie green track, daca vorbim de banda bus, aceasta sa fie delimitata frumos cu stalpisori flexibili sau ceva, posibilele anveole sa NU fie in afara carosabilului (adica sa intre in anveola si dupa sa iasa), autobuzul sau ce o fi sa opreasca paralel cu bordura in asa fel incat sa poti sa pasesti afara mai usor, din considerente de evacuare mai rapida (avantaj si pentru varstnici).

Asta e solutia corecta, nu blasfemii cu un "bulevard" trecut pe hartie doar, dar el defapt sa fie o zona MOARTA pentru pietoni (a se vedea de exemplu bulevardul care asigura legatura dintre Iuliu Maniu si Pasajul Basarab (nu ma refer la V.Milea), e o zona efectiv moarta pentru pietoni, nu vrem ca si aceasta continuare sa fie la fel!
Concomitent cu asta, sa se realizeze si strapungerea pe Bd.Timisoara, si unde mai se poate/e nevoie in asa fel incat LA UN MOMENT DAT, cand va fi gata si pasajul de la Domnesti, si largirea la 4 benzi, si A0 traficul pe I.Maniu sa fie distribuit uniform pe mai multe iesiri (Timisoara , Ciurel, etc.).
O alta solutie pentru cartierul care se tot zice ca se dezvolta haotic este ca acum sa se opreasca orice dezvoltare! Ma refer, sa nu se mai dea AC pana nu se realizeaza un PUZ calumea, in asa fel incat investitorii sa fie obligati sa lase un spatiu lejer pentru un bulevard, pentru transport public. De asemenea, intrarile/iesirile sa aiba minim o banda de BUS si o banda auto cu banda BUS si intre Metro Militari si statia de metroul Pacii, sa vezi ca atunci cand o sa faci 10-15 minute sa zicem pana la M3, in loc sa stai in trafic dimineata si seara o sa se schimbe perspectiva!
De altfel, s-ar putea de acum prin PUZ gandit un capat de tramvai pentru o posibila linie, care d.p.m.d.v. ar putea sa se implementeze fie pe I.Maniu (da, ati auzit bine, scoase autobuzele, troleibuzele vor fi pe post de feedere pentru tramvai/metrou) total izolat de trafic sau de ce nu pe strapungerea Ciurel, cu conexiune neaparata cu statia de metroul Petrache Poenarul, dat fiind ca s-ar ratat ideea de statie de tramvai pe pasaj, pentru o conexiune utila cu 41, dar sa zicem ca iei metroul de la P.Poenarul catre Victoriei, tot e ceva, conexiunea se poate limita la Grozavesti (cu capat la Basarab). Intr-adevar, s-ar dubla metroul, dar doar pentru 2 statii, ceea ce nu inseamna neaparat ca se canibalizeaza.

Trebuie gandit pe viitor, pentru oameni, nu pentru masini!

ghrt

Eu mă distrez că încă mai există un fan al autostrăzii urbane pe aici :))) Va fi şi mai hazliu când va costa 5-10€ să traverseze centrul. Probabil că nu a văzut traficul din Sibiu, înainte şi după inaugurarea centurii.

Că vorbea cineva de bulevarde largi care aduc navetiştii în oraşe occidentale: da, le-am văzut, erau blocate, am stat în ambuteiaj pe ele (BE+DE). Au şi pasaje subterane, sunt mari, late, se cunoaşte că s-au făcut exproprieri pentru a fi construite (asta din urmă în Belgia). Ambuteiajul începea de pe autostradă.

Şi părerea mea este că o reţea de tramvai în zonă, radială care să colecteze trafic din cartierele noi din Militari pe fosta rută a acestui drum expres, şi pe încă vreo 2 străzi de acolo , şi care să ajungă măcar la 41+metrou ar permite un acces decent.

Nu văd de ce este necesar ca linia de tramvai şi bulevardul să aibă fix acelaşi traseu, dacă exproprierile sunt mai eficiente cu trasee separate. Tramvaiul trebuie să maximizeze accesul cu piciorul (staţii dese, distanţe mici, staţii comune cu restul reţelei) pe când traficul auto are nevoie doar de parcări în capete.

PS: Înainte să încep să circul cu maşina prin oraş (adică înainte de începerea reabilitării Pantelimonului) făceam între 10 şi 15 minute până la metrou, în funcţie de cât de sprinten eram. Acum fac 3 minute cu maşina.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Fara sistem de taxare prin centru nu exista nici o sansa pentru descurajerea folosirii masinii personale.

Intradevar orice artera noua atrage trafic nou/incurajeaza folosirii masinii.
Totusi in B s-au facut doar cateva modernizari in 30 de ani si totusi traficul a explodat. Deci e loc nu e loc, tot se foloseste masina.

In momentul in care ai taxe prin oras, dar nu 100 de euro pe an, ci 10 ron pe zi, dintr-o dat si subit o sa scada traficul.

Eu considera urgenta continuarea pana in Uverturii ca sa aiba ceva sens investitia de milioane facuta pana acum.
Fara continuare: nu am facut nimic, traficul e la fel, timpul cam la fel, poluare la fel si am si pierdut niste zeci de milioane aiurea. Mai bine plantam copaci de banii astia.

dr4qul4

Trebuie facut tot proiectul. Avem nevoie sa strapungem DNCB in cat mai multe locuri ca sa eliberam bucurestiul asta.
Poate asa, in loc sa inghesuim blocuri de 10 etaje in oras, vom alege varianta unei case la 5-10 km de DNCB.
Latimea minima a coridorului eu o vad la 35m:
2 m trotuar - 0.5 spatiu verde- 3,5 m banda colectoare (sens unic) - 0.5 spatiu verde - 7m banda auto+banda stb - 0.5 spatiu verde - 2m velo - 3 m canalul

Dar unde nu avem constructii ar trebui latit pentru a prevedea si parcari, iar la noduri/intersectii sa avem benzi suplimentare. Daca accesul la STB si pistele velo s-ar face prin pasaje subterane ar fi perfect.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

Ca să locuieşti dincolo de DNCB, de ce nu merge Park & Ride la intrările din DNCB şi un transport public decent în oraş?

Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Defineste ce inseamna, realistic ,nu SF, transport public decent? Il faci tot pe Iuliu Maniu? Adica tot traficul local ar trebui sa foloseasca A1 pentru a traversa centura?

Eu vad park&ride la vest de dncb si tramvai/autobuz de acolo pana la Ciurel. Eventual inca un park&ride si la Metro.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nitz

Discutia s-a impartit, vad, in doua extreme - ori autostrada urbana cu 3 benzi pe sens, neprietenoasa pentru pietoni, care taie cartierul in doua si costa enorm in expropieri, ori nimic.

Ori solutia din PUZ pare rezonabila. E o strada cu 2 benzi pe sens care se suprapune in mare peste strazile existente si nu necesita demolari semnificative. Ar deservi o zona mare, in dezvoltare - Chiajna, Rosu, Militari Residence - care acum e sufocata, e deservita doar de stradute mici, foste ulite de sat, si in care transportul public e deficitar. Daca stai acolo ai nevoie de masina neaparat. Vrem transport public? Trebuie infrastructura - si autobuzele trebuie sa mearga pe undeva.

Oamenii care locuiesc acolo au fix doua alternative - Iuliu Maniu, care e congestionat, si Uverturii, care se varsa tot in Virtutii. Cu noua strada, cartierul ar mai avea inca doua iesiri - una la Grozavesti si alta la DNCB, si ar decongestiona atat strazile locale cat si cele din cartierele vecine.

Se vorbeste pe aici de riscul ca noua artera sa atraga trafic si sa creasca congestia in centrul orasului. De unde vine acel nou trafic? Din Rosu? localnicii oricum folosesc masina pentru ca nu au transport public. Ne temem ca se va dezvolta prea mai mult zona Militari Residence? Va creste oricum, mai bine facem infrastructura.

Cat despre legatura cu A1 - care ar fi acel trafic suplimentar in centru, in plus fata de ce e acum? Grosul traficului pe Iuliu Maniu este local. Dovada sunt ambuteiajele de o ora la iesirea din Bucuresti, care dispar dupa ce treci linia de centura. Iar traficul de tranzit Pitesti - Constanta e nesemnificativ comparativ cu traficul local, camioanele nu au voie prin oras, si majoritatea soferilor din afara Bucurestiului prefera deja centura.

Iar bucurestenii care vin de pe A1 ajung si acum prin centru, pentru ca acolo locuiesc!

De acord, podul hobanat cu trei benzi pe sens e supradimensionat si se putea gasi o solutie mult mai ieftina. Dar e construit, banii sunt dati, in momentul de fata poate fi folosit ca o oportunitate pentru dezvoltarea zonei.

Exploring

Pe Uverturii se sta după autobuzul STB până se dau jos și urca pasagerii, nefiind stații de autobuz amenajate, o singura banda pe sens, zeci de treceri de pietoni și noi vorbim aici de filme SF, ii contestam pe aia din Paris ca au făcut autostrăzi și tot aglomerat e, când ei gestionează mai mult de 12 mil de oameni, cu autostrăzi până în buza obiectivelor turistice și în condițiile în care e printre cele mai vizitate orașe ale lumii. Bine ca nu avem și turiștii pe cap sa vina sa ne aglomereze străzile, sa stea la ei în țară 😁😂


P. S. Așteptăm în continuare zvonuri/comunicate de la noua administrație fie ca sunt într-o direcție sau alta, cine are astfel de date le așteptam cu sufletul la gură. Peace and Love ✌️

rizzuh

S-a tot discutat si ras-discutat pe forum de Park & Ride. Nicaieri in lume nu au avut mare succes, decat foarte-foarte rar ceva succes modic. Nimeni nu se urca in masina ca sa mearga 1km, sa o lase in parcare, de unde sa ia metroul, dupa care la destinatie poate mai trebuie sa schimbe si cu autobuz. Avem exemplul perfect la Straulesti, Sos. Chitilei si Bd. Bucurestii Noi sunt mereu pline de trafic la orice ora din zi.

Masinile nu or sa dispara prea curand, oricat ar visa unii. Nici cu comun foarte bun, nici cu taxe usturatoare. A se vedea Londra, cu reteaua de transport din nord (caci in sud e cam la fel ca in Militari la noi).
Mai urmeaza si masinile electrice, deja au aparut multe modele pe piata, urmeaza in viitorul apropiat si sa se conduca singure, deci vor deveni si mai "atragatoare".

Tot ganditi la solutii ori una ori alta, nimic combinat. Ori masini ori transport in comun, dar de ce nu ambele? Cat s-a dezolvat reteaua rutiera si de transport in comun din Paris pana sa se gandeasca la inchiderea splaiului? Cate radiale are Parisul?

Ia uitati un exemplu de acces de la un "residence" nou din Militari catre Iuliu Maniu. Sunt 22 minute pe jos pana la Preciziei, 5 pana la Iuliu Maniu, dar alea 5 sunt cele mai nasoale. Sau daca nu, autobuzele 127, 236 si troleul 62 de pe Maniu.


ghrt

IMHO transport public decent este cel care permite un timp de maxim 20% peste cel cu maşina şi la rush our nu stai înghesuit ca o sardină, ci ai loc să respiri. Adică pentru mine ăsta e tipping point.

Nu am întrebat exclusiv cu privire la zona de vest sau Iuliu Maniu în special, ci ca mentalitate. A mea e diferită - eu chiar merg 900 metri cu maşina, o parchez şi iau metroul de la Republica. Câştig cam 10 minute faţă de mersul pe jos şi sunt comod, şi în plus la revenire intru la Lidl unde îmi fac cumpărăturile mai grele/ voluminoase sau uneori plec direct unde am treabă şi nu e transport în comun.
Când mergeam cu maşina la birou la Aviatorilor şi mă suprapuneam cu rush hour, parcam pe Mircea Eliade şi continuam pe jos. Acum e net avantajos ca timp cu maşina.
Cont (aproape) inactiv.