Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

40-0802-5

#3135
Bine că e legal să ai Malaxe in 2021, curând 2022, in serviciu comercial, vagoane de navetă aruncate la IR-uri și viceversa, vagoane de dormit din 1900 toamna... o calitate generală a serviciilor care lasă de dorit etc.

Acestea sunt perfect legale.   8)

Păcat de hobby-ul ăsta și de existența industrii acesteia la noi la modul general...

MarianD

Amandoi aveti dreptate, da e ilegal sa organizezi licitatii cu dedicatie, nu asta sugeram.
Ai inteles prost @vancouver. Eu sugeram ca de la nivel inalt, sa li se spuna ca "Gata s-a terminat! O sa vina licitatii pe bune, ar fi bine sa va pregatiti". Nu cred ca e nici un conflict de interese aici, atata timp cat atribuirea unui contract nu se face altfel decat printr-o licitatie (deci adio atribuire directa si singur ofertant) la care se poate inscrie ORICE OFERTANT. Sau o poate contesta, la nivel de caiet de sarcini sau conditii de participare. Despre ce vorbim?

Dar ma intreb @vancouver, oare:
a.  DB nu are intelegeri tacite cu Siemens si Bombardier?
https://railway-news.com/db-signs-framework-agreement-for-up-to-400-dual-mode-vectron-locomotives/
Unde era licitatia in cazul de fata? Nu cumva e atribuire directa? Pentru o suma de peste 1.5miliarde euro...

https://www.railjournal.com/fleet/db-expands-ice-fleet-with-30-additional-siemens-velaro-trains/
https://railway-news.com/bombardier-siemens-new-ice-4-trains/
Hmm. Tender my ass. Caiet de sarcini facut cu dedicatie direct.

b. Elvetian care da la...elvetian..
https://railway-news.com/stadler-wins-largest-tender-in-swiss-rail-history/

b. polonez care da la polonez...
https://www.railjournal.com/fleet/pkp-intercity-to-tender-for-266-double-deck-coaches-and-45-locomotives/
https://www.electricandhybridrail.com/content/other/polish-electric-train-maker-newag-wins-56m-euro-contract-with-pkp-intercity
reportedly the sole bidder for the tender issued earlier this year.

Eh noi suntem rupti in c*r dar suntem usa de biserica, in timp ce altii...
O replica care i-am spus-o odata unui politician: Bai voi sunteti asa prosti, ca nici nu stiti sa furati! Nu m-am inselat inca..


Sealand01

Cea mai mare prostie e sa vorbim pe forumul asta ca cfr calatori e in pierdere, trebuie privatizata
Pai hai sa o privatizam sa ne trezim cu 5 rute functionale si pe restul sa bagam microbuze din 90
Cfr calatori nu trebuie sa vizeze neaparat profitul, el trebuie sa asigure un serviciu public deosebit de necesar

MarianD

Dar pe care forum sa vorbim?  :lol:
De acord cu tine, serviciul trebuie gandit sa deservească publicul si nu sa țintească profitul.
Totuși cand inchizii ochii sau din incompetenta lași compqnia de călători sa acumuleze asa datorii si asa calitate in prestația sa cum sa o numim? Ce model ar trebui urmat?

Sealand01

Schimbam liniile, cumparam trenuri++muult Marketing si o sa vina si sumele de bani si calatorii. Eu vorbesc de dolj ca in dolj stiu situatia foarte bine.
Craiova-Calafat (pod Vidin)
Trafic mare pana la segarcea in trenurile care sunt 3 la numar, dupa sunt cam pustii, trenul face 3 ore. Cred ca este cea mai mare durata a unui tren intre 2 statii din acelasi judet. Trenurile sunt malaxa si acum pt ca s-a facut scandal s-au bagat "sageti albastre"

Se vorbeste de rk, de electrificare, studii etc, nu s-a facut absolut nimic si ne uitam la linie si zicem ma ce neprofitabila e.. Wow.

Eu daca as fi PM m-ar interesa sigur sa termin autostrazile importante, dar trebuie sa facem un plan pt cf si nu privatizarea pt ca ar aduce inchideri.

carutasul

păi și dacă nu ai profit cum știi care e valoarea serviciului? Din ce îl susții, din taxele ălora care merg cu duba?
Nici așa nu merge, dacă nu are profit înseamnă că nu are nimeni nevoie de el. Da, de acord, până la urmă e un serviciu public, dar și autobuzele tot un serviciu public sunt, de ce să nu le subvenționezi pe alea dacă sunt pline?
Lucrurile sunt mai complicate de atât, transportul concret e o activitate comercială.  Cumva așa am și ajuns în halul ăsta cu CFR-ul, că nimănui nu îi pasă cum se cheltuiesc banii câtă vreme își primește oricum salariul...  Ceea ce poate fi considerat serviciu public ar fi infrastructura, dar nu operatorul de transport. Sigur, noi visăm la glorioasele vremi ale comunismului...

dan tm

Studii de elctrificare pe Calafat?

parca a fost  cu ani in urma un scandal pe un proiect de modernizare a liniei de contact pe linia asta.

tocmai pentru ca nu ai ce sa modernizezi.

Sealand01

am sustine cu tot dragul si pe merit un sistem de autobuze performant cu curse dese, cu confort, unde te poti informa, lua bilete online.
Ce este astazi transportul asta? Este un transport total scapat de orice control, cu busuri aruncate de cei din veste cu o mafie care a "confiscat" trasee. 0 transparenta, 0 informatii, autogarile arata oribil cu multi soferi care conduc cel putin periculos si imbracati... . Avem zeci de accidente cu asa ceva..

Problema o rezolvi cu un manager ok...ce a facut seful CFR calatori saptamana trecuta??
A mers in gara de nord la o ora random, a vazut ca lucratoarele care dadeau bilete "stau  degeaba" si a trimis 4 acasa. Scuzati-ma cu asa conducere, nu ca predecesorii sai au fost mai presus.

Problemele vin tot de la mediul politic, nu de la companie in sine, dar o privatizare a sa, ar duce la inchiderea tuturor rutelor profitabile, le modernizam peste 20 de ani cand n-o sa mai foloseasca nimeni trenul, o sa bage 2 trenuri vad ca nu merge nimeni, pa

carutasul

Eu sunt de acord cu tine, dar măcar dubele sunt pline.
Ideea cu privatizarea serviciului de transport feroviar a venit tocmai de la faptul că nu era eficient ( și asta în Europa de Vest, în Anglia, nu la noi). Chiar dacă nu se poate zice că a fost cea mai bună idee, problema a existat, că altfel nu se căutau soluții.
Situația transportului s-a schimbat mult din anii '30 până acum, în condițiile în care orice familie are cel puțin o mașină. După părerea mea în aceste condiții s-ar putea ca unele trasee chiar să nu se justifice ( nu zic de Craiova-Calafat, care e un fel de "verigă lipsă" pe un potențial coridor european). Nu trebuie să le ținem ca pe o piatră de moară atârnată de gâtul transportului feroviar. Chiar nu are rost să comparăm cu vremurile când așteptai 3 ani la coadă pentru o Dacie și nu făceam decât un singur tip de motor de camion, sigur că atunci CFR era "star"...

AndreiB

Nu a existat problema cat ideologie la nivelul partidului Conservator de a privatiza tot.

carutasul

și în restul Europei?
Realitatea e că dacă te plasezi în afara economiei nu ai de unde să știi când un serviciu nu se mai justifică. Calea ferată a fost star-ul secolului XIX și al începutului de secol XX. Pe măsură ce au apărut camioanele și avioanele poziția dominantă a dispărut. Și atunci ai două alternative: fie îl sponsorizezi pe vecie și ajungi cum au ajuns polonezii în al doilea război, să atace tancurile nemțești cu ... cavaleria ( că și cavaleria era o pagină glorioasă în istoria lor, nu puteau să renunțe la cai) fie încerci să îi pui în condiții de concurență sperând că se vor adapta și că sectoarele viabile se vor moderniza. Ori eu nu văd ca sectoare viabile pentru călători decât liniile de mare viteză între orașe și liniile rapide locale de navetă. Dar evident nu eu sunt chemat să decid ci utilizatorul final, el e "piața". Asta văd eu pe la cei care și-au pus problema înaintea noastră... 
Problema e că la noi procesul a fost mult accelerat din cauza ritmului rapid al schimbărilor ( aderarea ne-a adus de la un stadiu comparabil cu europa anilor 50 direct în lumea de azi și din cauza sistemului de fraudă și căpușare practicat la tot ce e companie de stat...

dobrogean

Quote from: carutasul on November 05, 2021, 08:56:34 AM
încerci să îi pui în condiții de concurență sperând că se vor adapta și că sectoarele viabile se vor moderniza.
Problema este ca nu exista o concurenta corecta intre sistemul feroviar si cel rutier, si dau cateva exemple:
- tarifarea utilizarii infrastructurii este mult mai scumpa pe feroviar decat pe rutier, costurile cu rovignieta sunt foarte mici in comparatie cu costurile reale ale infrastructurii rutiere.
- sunt foarte multe costuri ale sistemului rutier care sunt platite integral de la bugetul de stat (cum ar fi deszapezirea drumurilor, interventiile in cazuri de accidente, etc.) care pe feroviar sunt decontate doar partial intr-o cota foarte mica, iar restul este suportat financiar de sistem.
- supraacciza pe motorina este platita de toti, transportatorii rutieri o primesc inapoi, cei feroviari nu.
- poluarea mult mai mare generata de sistemul rutier nu este transpusa financiar.
- siguranta calatorilor este mult inferioara pe sistemul rutier, iar diferenta nu este transpusa financiar (cum poti sa evaluezi financiar viata unui om?).

carutasul

Sunt absolut de acord cu tine că sistemul nu e nici pe departe perfect. Totuși e mai bine să încerci să îl ajustezi cumva decât să speri că va veni o minune și locomotiva cu aburi va deveni din nou la modă :)  Infrastructura cred că e mai scumpă și în realitate la feroviar, dar mai mult ca sigur că nu sunt bine corelate costurile. Cât privește siguranța... aici evaluează călătorul. Ultimele două deplasări care implicau mers pe DN2 le-am făcut cu trenul :)
Trenul are totuși unele avantaje pe care le poate valorifica, unul important pentru mine e că pot lucra pe durata deplasării - dacă e o deplasare profesională.
Poluarea cred că e cumva transpusă indirect în accizele la combustibil, dacă mergi cu electric nu le plătești...   
Departe de mine ideea că trenul e rău. Dimpotrivă, sper că prin eliminarea zonelor neviabile să poată să se dezvolte cele viabile. Dacă trenurile s-ar deplasa cu viteze normale pentru anul 2021, în România nu prea ar trebui să existe curse aeriene interne :)

dobrogean

Quote from: carutasul on November 05, 2021, 10:06:31 AM
Poluarea cred că e cumva transpusă indirect în accizele la combustibil, dacă mergi cu electric nu le plătești...   
Corect, dar majoritatea sectiilor laterale, adiacente magistralelor, sunt neelectrificate.
Chiar si pe tractiune diesel, transportul feroviar este mult mai putin poluant decat cel rutier, iar diferenta nu se vede in costuri, si respectiv in tarife (ca pornisem de la ideea de concurenta).
Privind decizia calatorilor legata de siguranta, cred ca cel putin 80% din calatorii de la sate aleg totdeauna dupa criteriul "pretul cel mai mic". Ma indoiesc ca se gandesc prea multi la nivelul de siguranta al sistemului de transport cand aleg un mijoc de locomotie.
Si atunci statul (care cheltuie sume enorme pe ambulante, descarcerari, spitalizare, concedii medicale, etc.) ar trebui sa internalizeze cumva aceste costuri in sistemul de transport din care provin.

AndreiB

Unde vezi calea ferata privatizata (nu concesiuni) in restul Europei?