Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on February 04, 2021, 06:00:30 PM
preturi de nimic la trenurile personal
Politica comerciala de anii '50 - '60. Si cand te gandesti ca la trenurile astea costa foarte mult operarea, de fapt. Una e sa opresti la zero si dupa aceea sa accelerezi niste tone de metal de 11 ori numai intre Bucuresti si Ploiesti, alta e sa opresti aceleasi tone maxim o data sau de doua ori, plus variatii minore ale vitezei intre aceleasi doua orase. Dar probabil ca o scumpire notabila ar reduce calatorii platitori Regio la o treime din ceea ce este acum. Si ar creste evaziunea corespunzator.

AndreiB

#2476
Unele trenuri Regio ar cam trebui desfiintate - nu prea au o logica asa mare daca nu e un serviciu care face legatura intr-un nod feroviar sau ofera servicii de naveta catre un oras mare. Unele statii mici o sa piarda toate serviciile, dar asta e. Si in alte locuri s-au desfiintat statii rurale pe magistrale unde orarul nu putea fi gandit eficient. Reteaua per total ar beneficia de o regandire completa a mersului, pe un sistem Takt de conexiuni in garile mari (i.e. fara Regio Bucuresti Obor-Constanta).

In materia tarifelor, eu cred ca ar trebui un tarif unic, indiferent de rang, care sa incurajeze conexiunile si deservirea mai eficienta/rapida a destinatiilor.

subway

#2477
Las' ca vine MT si reabiliteaza toate liniile secundare, alea fantomatice pe care nu circula nimic! Mai mare prostie ca asta promovata la rangul de politica de stat prioritara n-am crezut ca pot auzi...

Sorinus

Pot sa dau exemple de statii pe Bucuresti Constanta fara calatori: Baneasa (din pacate), Pasarea, Branesti HM, Islaz (e langa sat dar cred ca sunt f putini ce folosesc trenul),  Ogoarele h, Ivanesti h (astea doua deserveau ceva obiective agricole), Recolta h (in camp, langa DN3A), Baraganu (HM ce deserveste un siloz si baza de la Borcea, racord ce e propus ptr desfiintare), Ovidiu si Dunarea (oricum trenurile opresc sa lase CFRistii), Mircea Voda HM (departe de localitate).

HM-urile pot ramane ptr marfa, dar h-urile, reabilitate cu peroane luuuuungi, balustrade si lumini (nefunctionale), nu au aproape niciun pasager.

Se poate face usor un audit pe tema asta, si desfiinta statiile fantoma. De preferinta, inainte de reabilitare.

gruiarew

Eu zic ca trenurile Regio ar trebui să ajungă la ore rezonabile ca să poată fi folosite. Ma uitam la Sibiu. Păi nimic nu prea ajunge la ore gen 7:30 sau 8:30 pentru cei ce încep lucrul la 8 sau 9. Nu știu în fabrică cum îs schimburile dar eu unul n-aș putea folosi trenul în configurația actuală, dacă aș sta să zic undeva la sat unde aș avea haltă / gară.

Aici cred că ar trebui umblat prima dată.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

subway

#2480
O stire alarmanta rau de tot
https://clubferoviar.ro/comisia-europeana-cere-lichidarea-cfr-marfa-luna-si-suta-de-milioane-de-euro-recuperati-plus-dobanda-la-dobanda/
In toate tarile normale transportul cf de marfa e cel care sustine prin venituri substantiale calea ferata, la noi e pe dos.

carutasul

Dacă dispare CFR marfă nu dispare și transportul de marfă...  Problema e că așa cum funcționează acum CFR marfă și-a cam pierdut deja clienții mari, treabă care ar fi de competența DNA; nu prea ai soluție decât ori să o lichidezi ori să revii la monopolul statului. Eu nu prea văd o firmă de stat capabilă să concureze cu privații, din n motive pe care le știm cu toții...

rizzuh

@subway CFR Marfa sustine CFR Infrastructura cu datorii substantiale, nu cu venituri substantiale ;)

subway


etravel

Quote from: carutasul on February 07, 2021, 11:06:52 AMEu nu prea văd o firmă de stat capabilă să concureze cu privații, din n motive pe care le știm cu toții...
Pentru asta s-a inventat guvernanta corporativa, un concept care ar functiona ok daca actorii politici s-ar abtine de la micromanagement, ingerinte si interferente in companie. Din pacate realitatea este cea pe care o stim cu totii.

carutasul

păi aici e problema, că în teorie ar exista formule, dar în practică "actorii politici" nu se abțin. Cum nu văd o soluție la această problemă, până la urmă probabil e mai bine să dispară CFR Marfă și să rămână câteva firme private care să se bată între ele.( mi se pare inutil să ne blocăm în soluții care "ar funcționa dacă.. " ) Problema e că în momentul de față  eu personal nu știu situația, mă tem că ceilalți operatori sunt mai mici decât GFR și atunci am fi în situația unui alt monopol, de data asta privat, la fel de rău...   Transportul de marfă nu ar trebui să aibă subvenții, așa că ar trebui să funcționeze totuși libera concurență.

etravel

Quote from: carutasul on February 07, 2021, 07:39:49 PM
( mi se pare inutil să ne blocăm în soluții care "ar funcționa dacă.. " )
Si totusi, ar functiona dacă. Asa, se genereaza un monopol privat, eventual un duopol, ar carui unic scop e sa mulga de bani, prin orice mijloace, piata locala.

carutasul

da, și comunismul ar fi mers dacă. N-a mers. Să depășim momentul. Acum nu cred că mai e posibil nici duopolul, câtă vreme s-a permis intrarea firmelor din restul Europei pe piața de transport. Există eventual un pericol, mai îndepărtat ca timp, să apară un monopol al unor țări mai industrializate ( evident am în vedere o anumită țară pe care o știm) dar până atunci mai e și e treaba politicienilor să îl limiteze, până la urmă dispariția CFR marfă ar putea fi un mare pas înainte, pentru că e singura firmă care își poate permite să aibă datorii la infrastructură. Cel puțin așa ar fi normal, nu ar exista nici un motiv ca o firmă privată să fie păsuită, nu plătește nu circulă... Ceea ce ar putea fi un pas înainte exact unde e critic, în infrastructură. Evident și în teoria asta sunt niște "dacă", însă mai fezabili...

etravel

Quote from: carutasul on February 07, 2021, 08:05:06 PM
până atunci mai e și e treaba politicienilor să îl limiteze
Avand in vedere lipsa de reactie manifesta a politicienilor cand e vorba de entitati din UE (vzi recentul scandal cu "liberalizarea" pietei de energie electrica) sunt absolut sigur ca aceasta limitare nu se va intampla neam. Ba dimpotriva, respectivele entitati se vor bucura de o liberate de actiune care la ele acasa nu li se permite defel.

carutasul

da, asta e o problemă, vom vedea. Însă nu prea văd cum să mai rezolvi acum problema CFR Marfă. Ok, să zicem că le ștergi datoriile. Ok, să zicem că le aduci trenuri noi, prin absurd, să zicem că se descoperă comoara lui Decebal în biroul șefului companiei. Dar oamenii?  Dar clienții? Că deja clienții s-au dus unul câte unul și nu îi mai poți forța să vină înapoi. Așa că din punctul meu de vedere e soluția cel mai puțin dureroasă . Sigur, nu știu prea multe în domeniul feroviar, dar am văzut scenariul ăsta de prea multe ori ca să fie aici altfel. Cu piața de energie electrică situația e oarecum deosebită, dar nu mă încumet să o discut aici. Cel puțin o parte din distribuitori sunt deja privați, nu știu să fie vreunul "în groapă" în halul în care e CFR și oricum nu ar conta, că nu sunt bani publici... Acolo problema e la producție, nu la distribuție.