News:

.

Main Menu

Recent posts

#1
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A8 Târgu Mureș-...
Last post by tom_sawyer - Today at 03:19:30 AM
Ciolacu nu exclude împrumuturi. N-a îndrăznit să spună că are finanțare asigurată prin PT 2021-2027, ca Urtoi&prietenii:
https://apix.ro/video-premierul-ciolacu-la-iasi-analizam-surse-de-finantare-pentru-a8-nu-sunt-excluse-imprumuturi/

@vancouver propune prioritizarea tronsonului Tulgheș-Ditrău, în ideea că e singurul care nu e dublat de un DN. Mi se pare o idee bună.





Quote from: tom_sawyer on April 28, 2024, 02:49:31 PM2a Ditrău-Grințieș (Bradu) (64 poduri/pasaje/viaducte)
- T22 = 250 m, bidirecțional
- T23 = 120 m, bidirecțional
- T24 = 850 m, bidirecțional
- T25 = 110 m, bidirecțional
- T26 = 250 m, bidirecțional
- T27 = 500 m, bidirecțional
- T28 = 150 m, bidirecțional
- T29 = 130 m, bidirecțional
- T30 = 270 m, bidirecțional
- T31 = 240 m, unidirecțional
- T32 = 130 m, unidirecțional
- T33 = 380 m, unidirecțional
- T34 = 200 m, unidirecțional (trecut greșit ca = 2 m în document)
- T35 = 330 m, bidirecțional
- T36 = 140 m, unidirecțional
- T37 = 290 m, bidirecțional
- T38 = 450 m, bidirecțional
- T39 = 110 m, bidirecțional
- T40 = 100 m, unidirecțional
- T42 = 220 m, bidirecțional
Total 20 tuneluri: 5220 m

#2
[B-IF] Proiecte / Re: DR: Drumuri Radiale Bucure...
Last post by Mascarpone - Today at 01:29:01 AM
Probabil cand se va publica primul draft de pug, atunci vom vedea ce solutie s-a ales aici. Totusi, nu vad alta varianta in afara de cele 2 de mai jos. Cea rosie a mai fost prevazuta in vreun puz coordonator din ce tin minte, deci nu este o idee ce imi apartine.
#3
Linii / Magistrala M300 | Teius-Cluj-N...
Last post by cristi5 - Today at 01:18:13 AM
@marinul pe astfel de contracte (design&build) proiectul constructorului e f greu de obtinut. A reusit parca @cutter la "dealul liliecilor" pe LD4, dupa ce s-a judecat mult timp cu CNAIR

Cat despre podete, vad ca unele se pastreaza, uneori chiar pe doar unul din sensuri. Aici un exemplu chiar la halta Bologa unde podetul e inlocuit pe un singur sens (poza de duminica 12 mai 2024). Cred ca se face o expertiza depsre starea fiecarui podet, pe fiecare fir in parte.



Acelasi caz (dar alt podet, tot Bologa, mai la est) deja cu hidroizolatie (poza de marti 14 mai 2024)



Cilindru compactor la lucru luni la 8 dimineata




Alte poze de duminica 12 mai

Braisor


Utilaje intre Braisor si Bologa


Peroanele Bologa, vedere spre Huedin


Peroanele Bologa, vedere spre Poieni. Observati armaturile complicate facute manual in capatul peroanelor. Inca nu am dibuit ce va fi acolo


Podet inca neatacat la cariera Bologa. Nu o fi gata expertiza


Dar ceva e pregatit...


Poieni, vedere spre Ciucea


Poieni, vedere spre Huedin


Poieni, spre Ciucea


Poieni, spre Huedin
#4
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A9 Timișoara-Mo...
Last post by GIV - Today at 01:10:23 AM
400 mil euro un punct de trecere al frontierei?
#5
Autostrăzi (A) / Re: Autostrada A9 Timișoara-Mo...
Last post by tom_sawyer - Today at 01:07:39 AM
Quote from: tom_sawyer on March 14, 2024, 06:04:14 PMLicitația pentru proiectarea anterioară a autostrăzii prin sudul Banatului, de la Pancevo prin Vršac până la granița cu România (trecerea frontierei Vatin), a fost suspendată la cinci zile de la publicarea sa în noiembrie anul trecut.
21.02.2024

După cum se precizează în explicația deciziei Drumurilor Serbiei din 20 noiembrie 2023, necesitatea acelei achiziții publice ,,a încetat" și nu se va repeta în același an bugetar, adică în următoarele șase luni.

Totodată, în planul de achiziții publice pentru anul acesta al Ministerului Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii, se preconizează lansarea unei licitații pentru ,,proiectarea conexiunii dintre noul punct de trecere a frontierei Vatin și înaltul Belgrad-Vršac-Vatin. -drum de viteză". Achiziția este estimată la 40 de milioane de dinari, iar anunțul este planificat pentru primul trimestru al anului 2024.

În acest anunț de licitație, drumul Belgrad-Vatin este deci numit ,,drum de mare viteză" și nu autostradă (se presupune că este drumul de stat existent 10, dar nu este nici drum de mare viteză, ci mai ales un drum principal). Amintim că conform Decretului Guvernului privind categorizarea drumurilor de stat, tronsonul de circulație de la Bubanj Potok pe Pancevo până la granița cu România va avea profilul unei autostrăzi.

ekapija.com

Sârbii nici măcar SF ca lumea n-au, doar un fel de preSF:

https://jnportal.ujn.gov.rs/tender-eo/192728





Licitația n-au relansat-o încă, se poate căuta destul de ușor în SEAP-ul lor.
#6
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [CJ] Infrastructura ferovi...
Last post by luxxxoor - Today at 12:54:25 AM
,,Suntem în faza de obținere a Autorizației de Construire și în mai, cel târziu în iunie, încep lucrările din Florești la metroul pentru Cluj – Napoca, un metrou care până în 2026 trebuie să aibă șapte stații finalizate la nivel de tunel și de armătură, de finalizat în total metrou până în 2031 conform graficului. Avem contract de finanțare semnat pe PNRR, avem contract de finanțare după PNRR cu Guvernul României semnat, avem firmă câștigătoare care a câștigat licitația, am pregătit documentele tehnice", a explicat Emil Boc.

https://www.economica.net/metroul-de-cluj_747712.html
#7
Infrastructură / Re: Lucrari de reabilitare a i...
Last post by Konter - Today at 12:38:54 AM
" 🔈Continuă lucrările de REPARAȚII CAPITALE și REFACȚIE TOTALĂ aflate în execuție, la ora actuală, pe intervalul BĂNIȚA - MERIȘOR - CRIVADIA (fir I), cu procente de execuție de 42% pe distanța Bănița - Merișor și de 66% pe distanța Merișor - Crivadia.

❗️Lucrările sunt finanțate din fonduri de la Bugetul de Stat, iar termenul de finalizare a lucrărilor pe întregul interval este anul 2024.
 👷Pe cele două șantiere feroviare deschise între BĂNIȚA - MERIȘOR și MERIȘOR - CRIVADIA, lucrările de reparații vizează atât componentele suprastructurii feroviare - terasament, prisma căii, material mărunt de cale șină, traverse, aparate de cale, bretele - pe o lungime a traseului de cca 11 km, dar și la instalațiile de semnalizare și centralizare, rețeaua de telecomunicații, poduri/podețe/tuneluri și pasajele la nivel cu calea ferată existente pe întregul traseu.
🚄Scopul lucrărilor constă în creșterea gradului de siguranță feroviară, prin restabilirea parametrilor tehnici ai liniei, îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și, nu în ultimul rând, vor contribui la reducerea cheltuielilor pentru întreținerea căii."
Sursa: cfr infra, facebook







Powered by API/PUM imgur uploader
#8
[Nord-Vest] Proiecte / Re: [CJ] Discutii, lucrari si ...
Last post by qionescu1 - May 17, 2024, 11:56:35 PM
Stadiul lucrărilor în parcul Caragiale.



















Powered by API/PUM imgur uploader
#9
Linii / Re: Coridorul Feroviar Rin-Dun...
Last post by montaniardul - May 17, 2024, 11:28:36 PM
Aktor se "descurca" mai bine la CF decat la AUTOSTRAZI?
#10
Drumuri Naționale (DN) / Re: TR71 "Ister" Brăila-Sloboz...
Last post by tom_sawyer - May 17, 2024, 11:22:23 PM
Un proiect adiacent drumului transregio:

Memoriu de prezentare varianta ocolitoare [Slobozia] nord
By APM Ialomiţa 30/04/2024


Valoarea investiției este de aproximativ 42,514,022.63 lei cu TVA

Necesitatea şi oportunitatea înfiinţări aceste noi structurii rutiere este justificată prin avantajele imediate şi majore pe care le va avea: fluidizarea traficului urban şi creşterea vitezei de transport prin devierea traficului de tranzit, reducerea consumului de carburant, degrevarea străzilor şi a tronsonului DN2C si DN 21, din interiorul oraşului Slobozia, reducerea aglomerației urbane şi a accidentelor.
Având în vedere faptul că drumurile DN2C si DN21 sunt deschise traficului naţional, iar intensitatea traficului este în continuă creştere şi datorită faptului că drumurile fac legătura între trei mari municipii Buzau, Brăila şi Călăraşi, dar şi cu autostrada A2, se impune realizarea unui studiu de fezabilitate ce va avea ca scop principal studierea realizării variantei ocolitoare a oraşului Slobozia, în partea de nord.

Proiectul analizat propune realizarea unei centuri ocolitoare, în nordul municipiului Slobozia, pe o lungime totală de aproximativ 4,204 km.
Terenurile pe care se vor executa lucrările analizate în cadrul prezentului memoriu, sunt în extravilan și intravilanul localității, în domeniul privat al municipiului Slobozia, cu folosința actuală de teren agricol.

Proiectul are ca scop realizarea unei variante ocolitoare a Municipiului Slobozia prin nordul acesteia, conectând DN2C în zona de Nord-Vest la pozitia km 79+450, cu DN21 in Nord-Est la pozitia km 87+680, cu o lungime L=4204m. Ambele intersectii cu drumurile mentionate se realizeaza prin intermediul unor intersectii giratoare iar traseul se va desfasura preponderent în zona drumului de exploatare existent si parallel cu un canal ANIF existent, pe zone neconstruite.

Traseul in plan, este realizat in conformitate cu normativul pentru lucrari de drum – STAS 863/85, viteza de proiectare fiind de 90 km/h.
Traseul in plan, se desprinde din DN 2C, la km 79+540, printr-o intersectie giratorie, cu asigurarea unui viraj direct de dreapta din Centura nou poiectata pe DN 2C, spre Amara.
La km 2+380, traseul in plan intersecteaza drumul comunal DC 5. Intersectia este realizata sub foma de giratie intrucata volumul de trafic de pe drumul comunal DC53 impune acest tip de intersectie.
Traseul variantei de ocolire se termina tot cu o intersectie giratorie, la km 87+680 pe DN 21 (E584). Aceasra este amenajata cu un viraj direct de dreapta dinspre Slobozia Noua.
Mentionam faptul ca giratiile au razele interioare de 11.00m, latimea caii inelare de 7.00m, iar accesele de intrare si iesire din giratii fiind realizate in conformitate cu ,,Normativ pentru amenajarea intersectiilor la nivel pe drumuri publice – AND 600/2010"'

Profil transversal tip pentru centura ocolitoare:
•Platformă minima de 10,70 m;
•Parte carosabilă de 7,00 m;
•Acostamente de 1.85 m din care 2 x 0,5 m benzi de încadrare (cu un sistem rutier echivalent cu cel al partii carosabile);
La aceasta, se mai adauga fasia destinata amplasarii parapetelor, cu lăţimea de 0,75 m fiecare, 2 x 0,75 m = 1,50 m si latimea destinata rigolelor de acostament de 0,60m, 2X0,60m = 1,20m, rezultand o platforma totala minima de 10,70m;