News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dorum

Quote from: AdrianB1 on February 22, 2016, 09:26:39 PM


E o opinie. Poate pentru bunica-mea 80 era suficient, poate pentru nepotii mei 250 ar fi acceptabil, e o apreciere atat de subiectiva incat nu are o solutie corecta.

Aici intervine o discutie... da, poate nepotii nostri vor merge cu 250kmph; poate sistemele de securitate si de autonomous driving vor evolua atat incat sa fie posibil acest lucru... Dar nu uitati ca nici un siostem autonom sau de asistenta nu va functiona in conditii de ceata densa, zic eu, nici peste 2 generatii; si poate o sa avem surpriza ca trage masina singura pe dreapta si nu mai porneste! :)... iar in momentul de fata, am facut test drive cu o masina cu line assist si alte cacaturi de asistenta gen recunoasterea semnelor de circulatie, etc...; am luat mainile de pe volan inaintea unei curbe... si, da, masina a luat perfect curba; dar mi-a aparut mesajul pe BORD: Coffe Break, you are too tired!!!

AdrianB1

Quote from: dorum on February 22, 2016, 09:58:45 PM
Dar nu uitati ca nici un siostem autonom sau de asistenta nu va functiona in conditii de ceata densa, zic eu, nici peste 2 generatii;
Daca ai avea idee cum functioneaza ai sti ca sunt posibile nu in 2 generatii, ci in 2-3 ani. Hint: car to car networking.

Europiu

Quote from: AdrianB1 on February 22, 2016, 09:26:39 PM
Daca ar fi adevarat nu ar exista limite de viteza superioare, in Germania de pilda. Daca nemtii cred ca se poate, inclin sa ii cred pe ei.

Sa nu-ti fie cu suparare, dar nu este chiar asa, In primul rand ca si in Germania apara 130 ca 'viteza recomandata'. Faptul ca nu s-a impus o limita are mai mult considerente istorice si sentimentale. Citatul din articolul Autobahn de pe wiki este foarte adevarat:
''In December 1952 the West German legislature voted to abolish all national speed limits, seeing them as Nazi relics''

In alta ordine de idei, parerea mea, dupa ce am circulat prin 12 tari europene si Statele Unite: o limita de viteza pe autostrada, fie ea 120, 130 sau 140 km/h, contribuie mult mai mult la fluenta traficului decat 'no speed limit'. 
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

#5808
Ca sa intelegeti sistemul din Germania si circulatia fara limita de viteza, trebuie mai intai sa le cunoasteti legislatia. Un aspect extrem de important: amenzile pentru nerespectarea distantei intre vehicule, la viteze de peste 80 km/h. Poate unii dintre voi s-au si mirat sa vada politie si radar pe poduri peste autostrada in zone fara limitare. Dar nu se amendeaza viteza, ci nerespectarea distantei.

In esenta distanta intre vehicule trebuie sa fie minim egala cu timpul de reactie al unui sofer normal. Prin simplificare se considera ca aceast timp este de 1 secunda (imi dau seama de situatie, iau piciorul de pe acceleratie si apas frana), asadar distanta optima este cea care se parcurge intr-o secunda si depinde evident de viteza. Nu se ia in calcul distanta de franare, pentru ca si vehiculul din fata va avea nevoie de aceasta distanta pentru a frana.

Formula cea mai simpla de tinut minte de catre orice sofer in Germania suna: JUMATATE DIN VITEZA. Adica: rulezi cu 100 km/h, atunci pastrezi 50m in fata ta. Rulezi cu 160 km/h, pastrezi 80m, la 200 km/h sunt 100m. Aceasta distanta optima corespunde unui timp de reactie 1,8 secunde, deci semnificativ mai mare fata de cel realist. Ca atare si amenzile se aplica numai de la jumatatea distantelor de mai sus. Amenzile au 5 trepte. Exemple (numai amenda maxima si minima):

VITEZA DE RULARE --- DISTANTA RECOMANDATA --- DISTANTA SUB CARE SE APLICA AMENDA 75 € --- DISTANTA SUB CARE SE APLICA AMENDA 320-400 € + 3 luni suspendare*
100 km/h --- 50m --- 25m --- 5m
130 km/h --- 65m --- 32,5m --- 6,5m
160 km/h --- 80m --- 40m --- 8 m
200 km/h --- 100m --- 50m --- 10m
*in caz de punere sub presiune a celui din fata (= stat f. aproape pentru mai mult de 10 secunde + flashuri sau claxon) sau accident se poate deschide dosar penal si amenda poate fi mult mai mare sau chiar inchisoare


Se pun mai multe intrebari aici, de ex. modul in care politia masoara distanta - aici va spun doar ca se dau spre 100.000 amenzi pe an pe tema asta, cum masoara n-are importanta. Mai important de stiut este:

Cum masuram noi distanta?
Ei bine in Germania exista niste stâlpisori reflectorizanti albi pe marginea drumurilor si autostrazilor, pe partea dreapta in sensul de mers al masinii (deci nu se iau in seama cei de pe centrul autostrazilor). DISTANTA INTRE ACESTIA ESTE EXACT 50 METRI. Atat trebuie sa aveti la 100km/h si mai mult daca mergeti mai repede. Atat trebuie sa aibe si toate autocarele si camioanele, chiar si inainte sau dupa o depasire. Ca sa va faceti o idee, un camion are cu tot cu remorca si cabina ca. 17m-18m, deci 3 camioane lipite fac 51-54m.

In traficul real din Germania se constata uzual 15-20m la 100-120 km/h, ceea ce evident duce la tamponari in lant daca un vehicul franeaza brusc. Doar la peste 150km/h se respecta distante mai mari, gen 50-80m (cu exceptia bizonilor, desigur). Ca. 7% din accidentele in care sunt implicate autoturisme (locul 2 dupa acordarea de prioritate) si 10% la camioane (locul 1) sunt accidente de lovire din spate / nerespectarea distantei (nu numai pe autostrazi, cat mai ales in orase si pe drumuri federale). Sursa: https://www.adac.de/_mmm/pdf/Konstellationen_Auffahrunf%C3%A4lle_228KB_76230.pdf


Stiu ca aici discutia legata de viteza a pornit mai ales de la pericolul intrarii cu viteza mare in vehiculele stationate intr-un ambuteiaj. Aceste accidente sunt insa rare (din pacate insa spectaculoase si cu urmari grave uneori), de regula vizibilitatea - mai ales pe autostrazi - este suficienta pentru franare - de ex. la 160 km/h sunt necesari teoretic 300m in caz de ploaie, incl. timpul de reactie, dar vehiculele actuale franeaza de regula semnificativ mai eficient, iar vizibiliatea este in mod normal de peste 800m.


Una peste alta, fara un sistem de control al distantei + o educare a soferilor in acest sens, circulatia cu viteze de peste 130-140 km/h nu este sigura. Din pacate, asa cum la modul real in Germania se circula la 15-20m intre vehicule la 100-120 km/h, tot asa in mod real in Romania multi merg cu 160-170 km/h pe autostrazi si deseori se apropie la 2-3 m de masinile din fata. Pe de alta parte ce este mai bine: sa ne mintim cu limita 130km/h si sa asistam la bizoniade care teoretic nu pot exista dar exista in realitate sau sa introducem o limita de 160km/h sau 180 km/h (cu 130 km/h viteza recomandata, ca si in Germania), in paralel cu amenzi pentru nerespectarea distantei si o educare a populatiei?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

chr

Foarte interesanta treaba cu distanta, asa cum e legiferata ea in Germania. Ce as fi curios sa stiu, cum se aplica daca intra o masina in fata ta la mica distanta. Trebuie sa franezi pana recastigi distanta, sau e obligatia celui care schimba banda sa asigure distanta fata de cel in fata caruia a intrat. Destul de greu de aplicat, in trafic relativ aglomerat, cand schimbi banda, trebuie sa intri intre doua autoturisme care sa zicem ca pastreaza distanta recomandata intre ele. Tu automat ai mai putin de jumatate din distanta, atat fata de cel din fata cat si fata de cel din spate si dureaza putin pana se refac distantele recomandate. Sau poate ca tocmai din aceasta cauza, distanta recomandata este dublul distantei minime de siguranta.


Kidu

Cam tendentioasa stirea. Ce relevanta are faptul ca erau olteni?
Au gresit, platesc si asta e.

horatiu.cosma

#5812
Nu aveam treaba cu oltenii, stai linistit :). Dar mi s-a parut funny ca ei credeau ca politistii vor sa ii impuste :).

nirolf

@vancouver Este adevărat că dacă ești implicat într-un accident pe autostradă și aveai peste 130 km/h asigurarea nu te despăgubește chiar dacă nu ai fost de vină?

Oricum, mi se pare ușor deplasată discuția despre limita de viteză de la noi. Oameni buni, voi ați circulat pe autostrăzile din Germania? N-ați sesizat nicio diferență între autostrăzile lor și ale noastre? De la calitatea suprafeței de rulare (eu am observat diferențe între Franța și Germania, ce să mai zic de noi) până la comportamentul șoferilor, semnalizare, etc. Cum se face întreținerea la ei și cum se face la noi? O creștere a limitei de viteză la noi nu mi se pare doar nepotrivită, ci de-a dreptul periculoasă!

Europiu

Quote from: chr on February 23, 2016, 09:08:09 AM
Ce as fi curios sa stiu, cum se aplica daca intra o masina in fata ta la mica distanta. Trebuie sa franezi pana recastigi distanta, sau e obligatia celui care schimba banda sa asigure distanta fata de cel in fata caruia a intrat. Destul de greu de aplicat, in trafic relativ aglomerat,siguranta. [...]

Daca "trebuie" sa franezi, nu stiu. Cert este ca e sanatos. La scoala de soferi - unde sunt automat incluse ore pe autostrada - instructorul spune "intri inapoi pe banda intai cand ai masina din spate complet vizibila in retrovizor". In principiu, cam acolo, la scoala de soferi se face "educatia".

Dar sa nu crezi ca nu sunt (si inca destui!) si corigenti la capitolul asta. Se intampla frecvent sa iti intre cate unul la 2-3 metri in fata, ca sa ii faca loc altuia nervos pe banda doi. Sau, si asta ma enerveaza la culme!, sunt destui care ies de pe autostrada direct din banda doi... Oh, well...

Ca sa inchei, apropos de distanta fata de cel din spate: acum doua luni mi-am pus in spate un abtibild cu textul 'cu cat vii mai aproape, cu atat merg mai incet'. S-ar putea sa fiu subiectiv, dar parca e mai mult loc acum. :)

@nirolf: Este adevarat in masura in care sectorul respectiv avea limitare de viteza. Daca esti in zona 'free', nu au motiv legal. Ce se poate eventual intampla, este sa-ti creasca (din trimestrul/semestrul/anul urmator) contributia la asigurare.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

yetiman

Hai sa mai schimbam subiectul, ca de limitele de viteza n-o sa ne saturam sa discutam niciodata.  :lol:

Consiliul Concurentei propune intrarea marilor lanturi de hipermarketuri pe piata carburantilor
http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-20817524-consiliul-concurentei-propune-intrarea-marilor-lanturi-hipermarketuri-piata-carburantilor.htm

Din articol, partea asta este legata strict de autostrazi:
QuoteDe asemenea, autoritatea de concurenta recomanda Guvernului (respectiv Ministerului Transporturilor) instalarea, la intrarea pe fiecare autostrada, a unor panouri de informare care sa contina date referitoare la numele companiei care detine benzinaria, pozitia la care se afla pe autostrada (ex: km 77) si preturile practicate la carburanti. Aceasta recomandare are rolul de mari transparenta pe piata, venind in sprijinul consumatorilor prin facilitarea accesului la informatii privind oferta existenta pe piata si alegerea celei pe care o considera cea mai potrivita.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

tara arde si baba se piaptana.

Avem atatea probleme urgente de rezolvat si noi ne ocupam de rahaturi. Poate CC recomanda si organizarea unei licitatii pentru un sistem ITS special pt preturile practicate de benzinariile de pe autostrazi....eventual pentru cele inexistente. Sau poate leaga aceasta licitatie de cea pt concesionarea spatiilor de servicii si au motiv sa o mai amane inca 1-2 ani....

PS. Ar fi interesant sa treaca si preturile la sanvisuri si cafea, energizante, sucuri si apa plata....bineinteles updatate in timp real.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Io

Citat: "De asemenea, autoritatea de concurenta recomanda Guvernului (respectiv Ministerului Transporturilor) instalarea, la intrarea pe fiecare autostrada, a unor panouri de informare care sa contina date referitoare la numele companiei care detine benzinaria, pozitia la care se afla pe autostrada (ex: km 77) si preturile practicate la carburanti. Aceasta recomandare are rolul de mari transparenta pe piata, venind in sprijinul consumatorilor prin facilitarea accesului la informatii privind oferta existenta pe piata si alegerea celei pe care o considera cea mai potrivita."

Oamenii astia, baietii cu concurenta chiar au toate tiglele in ordine pe casa sa propuna o asemenea timpenie? Sau doar inventeaza inca o birocratie incredibil de stupida!
Le-a trecut vreodata prin cap ca exista perioade in care benzinariile schimba preturile zilnic? La ora 00:00 mai precis. Daca s-ar materializa ideea lor ar insemna ca imediat dupa schimbarea pretului se existe niste oameni care sa se informeze asupra noului pret si sa-l schimbe pe panourile de pe autostrazi. Incredibil de stupida idee!

Le dau si eu o idee e crestere a birocratiei: angajatii care schimba pretul pe panouri trebuie monitorizati de o autoritate in domeniu, nu-i asa? Sa vezi dezbateri, o punem in subordinea CNADNR? A Primului Ministru? Poate a Senatului? Hai, baieti, cu siguranta aveti vreo ruda nevolnica careia sa-i gasiti o slujba calduta la stat!  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

captiva

Stii ca s-au inventat panourile electronice, care pot fi updatate in timp real? :D
In Italia pe autostrada (nu stiu cat de dese sunt, insa am vazut destul de multe asta vara) exista panouri electronice care iti arata pretul carburantilor in urmatoarele trei-patru spatii de servicii - http://www.motorilive.com/aiuti-e-approfondimenti/sconti-carburante-in-autostrada-dal-24-maggio.html


yetiman

Exact de asta am postat si eu stirea. Ca sa ne mai distram de altii.
Ca avem autostrazi cu nemiluita si nu mai e nici o problema in acest domeniu.
Totul e perfect. De la parapeti, la semnele de circulatie, la curatenia rigolelor, la sistemele ITS care iti dau toate informatiile necesare, la marcajele perfect reflectorizante, la intrarile si iesirile de pe autostrazi perfect si inteligent semnalizate.... Sa ma continui?
A, uitasem de numarul urias de benzinarii de pe autostrazi - la asa varietate de companii e absolut necesar sa avem panouri informative ca sa nu ne pacalim la preturi....  :lol:

@captiva - perfect de acord ca vor fi utile - dar prin 2050, cand vom avea (poate) o retea de autostrazi. Ca deocamdata e doar o iluzie...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu