Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

dorum

#855
...hmm... chiar si la faruri model vechi, dupa un calcul laborios (110wh consum) pe care chiar n-am chef sa-l fac acum, o sa constati ca economia e TOTALMENTE neglijabila daca stingi faza scurta.... iar chiar si pe A, cand schimbi banda de mers, il vezi de 10 ori mai bine pe cel ce vine cu viteza mare pe banda cealalta daca are luminile aprinse... deci nu consider oportun renuntarea la aceasta cerinta...

yetiman

Chiar mai mult decat atat: In EU este obligatorie dotarea cu DRL a masinilor noi inca din 2011 - Directiva 2008/89/EC (conform Wikipedia).
Beneficiul este infinit mai mare fata de suplimentul de consum, care este chiar nesemnificativ in cazul noilor lumini cu LED.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

igorashu

Ca să nu mai vorbim de avantajul luminilor în retrovizoare - dacă te fură peisajul, o lumină în oglindă îți atrage atenția.
Iar în ce privește consumul, daca un motor dezvoltă maxim 110kW, cum spunea dorum mai sus 110W pentru becuri halogen, consumul instantaneu reprezinta 1 la 1000 (fără să iau în calcul pierderile). Pierzi mai mulți bani când nu-ți dă restul exact la benzinărie.

alecu26

eu nici nu stiam (si nu credeam) ca functionare becurilor consuma motorina si putere de la motor.

Nu sunt legate la baterie?

(wow...ce offtopic sunt).

Dar ca idee, mi se pare absolut obligatori folosirea lor. Mi s-a intamplat de multe ori sa ma ajute la o schimbare de banda faptul ca ala are farurile aprinse. Sunt culori de masini foarte confundabile cu mediul inconjurator.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

...pai si bateria cine o incarca? nu alternatorul care e legat la motor? :)

TibiV

Dacă porneşti simultan toti consumatorii electrici (faruri+ ceaţă, ventilator, dezaburire luneta - toamna sau iarna) vei vedea cum tresare turometrul motorului... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

se incarca tot timpul? Banuiesc ca da...ca altfel niste faruri ar consuma bateria in cateva zeci de ore bune.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Dacă mergi la muncă si uiti farurile aprinse, la sfârșitul programului nu mai pleacă...
Nu e vorba de zeci de ore, ajung si 6-8 ore, depinde de starea bateriei. Dacă are peste 2 ani, în 4 ore - pa !.. :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

si ca sa inchid offtopicul":

cam cat timp si la ce viteza ar trebui plimbata o masina (care sta in garaj) ca sa o incarc mai mult decat consuma la o pornire?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

15-20 dacă bateria e OK este suficient pentru 2-3 "chei"...
Vorbesc din experienţE...:)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

igorashu

Răspunsul e "depinde" :lol: Nu e o problemă de viteză cât de turație a motorului.
Depinde de alternator, baterie (capacitate, gradul de încărcare), tipul motorului (diesel/benzină).
În medie pierzi cam 2-3% din capacitatea bateriei la pornire. Cam în 10 min la minim 2500 rpm recuperezi energia asta.

Ionut


adiarc

a trecut aproape o luna de la accidenutul de tir , de la viaductul peste CF , Sibiu-Ocna Sb...parapetul e tot asa....adica absent pe un sens si f fragil pe celalalt....separarea sensurilor e doar pe hartie...trasa cu carioca...de fapt adevarata specialitate a CNADNR

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

Ca tot vorbeam de parcari si cat de utilate sunt, luam cazul Sibiu Pitesti inca o data. Cu cat e autostrada mai departe de civilizatie/drum national actual cu moteluri , restaurante , benzinarii , dar mai ales sevice-uri si vulcanizari, cu atat va fi mai greu sa continui drumul in siguranta daca ai probleme neprevazute. Unde faci o pana de camion pe Valea Topologului?

Putem cere de pe acum grabirea licitatiilor pe servicii?
Aici cred ca va fi profitabila depanarea mobila...

pasadia

QuoteThe Slovenian truck driver who crashed into them was found dead after two weeks. He probably killed himself.

SURSA

Si ma tot gandesc ca de vina au fost romanii...