Legislația auto în România

Started by Ionut, October 04, 2016, 07:52:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

SUPERB spus - ar trebuie sa devina politician de top cu asa afirmatii !!!!

"Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze"

Informații oficiale: ce răgaz mai au românii până la noua taxă auto

Nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto nu a fost găsită până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/informatii-oficiale-ce-ragaz-mai-au-romanii-pana-la-noua-taxa-auto-1051186

Ionut

DOCUMENT Decizie pregătită: Lucrările de infrastructură rutieră să fie noaptea. Firmele să demonstreze că au angajați și utilaje cu care să înceapă lucrul imediat după ce câștigă licitațiile

Lucrările de reparații și întreținere de autostrăzi, drumuri rapide și drumuri naționale trebuie să fie efectuate în intervalele orare în care traficul rutier este cel mai scăzut, de regulă noaptea, iar proiectele de construcție de infrastructură de circulație trebuie executate pe baza unui program de lucru de 24 de ore pe zi și 7 zile pe săptămână. Prevederile au fost incluse într-un proiect legislativ depus la Parlament.

"Este de notorietate faptul că asemenea lucrări se execută exact în intervalele de timp în care traficul rutier este cel mai ridicat (Valea Oltului, Dealul Negru, Valea Prahovei, DN 2 etc), iar pe timpul nopții, atunci când traficul este minim, nimeni nu lucrează. Se ajunge astfel la situația în care cetățenii pierd ore în șir în trafic, deși se deplasează către locul de muncă sau în scop de afaceri. De asemenea, impactul asupra transportului de mărfuri este unul devastator, întârzierile generând costuri uriașe pentru agenții economici. Pentru importatori, costurile suplimentare se regăsesc în prețul final al produselor de consum, iar pentru exportatori, întârzierile, care înseamnă costuri, înseamnă pierderi de competitivitate importante", arată inițiatorii proiectului de lege.

MT și CNAIR să evalueze termenele de execuție și să elaboreze caietele de sarcini luând în considerare un program de lucru de 24 de ore pe zi și de 7 zile pe săptămână, cu excepția timpilor exceptați, prevăzuți de legislația în vigoare. Scopul măsurii este de a îi obliga pe constructori să lucreze în 3 schimburi, deci inclusiv noaptea, în condițiile în care, în prezent, firmele de construcții "urmăresc să minimizeze costurile prilejuite de lucrul în 3 schimburi (plata suplimentară a angajaților pe timp de noapte sau iluminatul specific al șantierelor) și preferă ca lucrările să se efectueze doar pe timpul zilei", acesta fiind, potrivit inițiatorilor, unul dintre motivele pentru care, "în România, o autostradă se construiește în 8-12 ani, iar în alte state europene, în maximum 2-3 ani".

Profit.ro

AlexxC

Propunerea este buna doar daca se aplica lucrarilor de intretinere si reparatie.
In cazul unui drum nou pretul acestuia va creste; scurtarea timpilor de executie se poate face mai simplu si mai ieftin prin eliminarea birocratiei si lansarea in executie a unor proiecte "mature"

adiarc

astept demult si am militat demult pt o asemenea decizie.
Si as adauga si luna august.N-ai ce sa lucrezi in luna august....nici macar noaptea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dragos76

Și eu sper ca asta să se aplice tuturor operațiilor care fac parte din lucrare; adică să nu mai văd că se termină asfaltarea și după vreo două trei săptămâni se trasează marcajele, că "e altă lucrare, și altă firmă se ocupă de asta". E inadmisibil modul cum de ex s-a reasfaltat pe DN1 între Turda și Cluj, și pentru multe săptămâni șoferii au condus prin o beznă totală, pentru că nu s-au refăcut marcajele.

Ionut

Este oficial: Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care schimbă totul pentu şoferi. Persoanele inapte să conducă trebuie să anunţe de acum Poliţia Rutieră

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, joi, decretul pentru promulgarea Legii privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede că o persoană declarată inaptă din punct de vedere medical trebuie să informeze poliţia rutieră asupra constatării realizate de unitatea de asistenţă medicală autorizată. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/.2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul instituirii unor condiţii privind ciruclaţia pe drumurile publice a autovehiculelor cu volanul situat pe partea dreaptă.

Detalii pe ZF.ro

Ionut

Gestul zilnic al şoferilor care le poate aduce o amendă de peste 1.100 de lei

În fiecare zi, în fiecare mare intersecţie din marile oraşe ale României zeci de şoferi intră în intersecţie fără a lua în considerare permiterea celorlalţi participanţi la trafic să părăsească intersecţia. Conform actualelor reglementări de circulaţie, acest obicei poate fi sancţionat de poliţiştii rutieri. Astfel, acest comportament este considerat o contravenţie şi poate fi sancţionat de organele competente cu o amendă din clasa a III-a de sancţiuni, care poate fi de la 6 la 8 puncte-amendă.

ZF

Ionut

Guvernul vrea să prelungească cu încă 6 luni perioada de rambursare a taxei auto

Cel mai nou proiect de act normativ, pus în dezbatere în această lună, prevede prelungirea perioadei de rambursare a taxei auto cu încă 6 luni pentru sumele reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule, conform documentului de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Astfel, execuivul a venit cu propunerea de prelungire a perioadei de restituire a banilor până la 30 iunie 2019, ca urmare a faptului că se aproprie sfârşitul perioadei de restituire şi sunt încă români care nu şi-au primit până acum banii înapoi.

ZF

Ionut

Unde se vor achita amenzile de circulaţie începând cu 1 ianuarie 2019

Începând cu 1 ianuarie 2019, şoferii care primesc sancţiuni contravenţionale vor putea plăti amenda într-un cont unic, conform celui mai recetn act normativ al Ministerului de Finanţe. Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 3.893/2018 publicat în Monitorul Oficial stabileşte implementarea contului unul unde şoferii sancţionaţi vor putea plăti amenda.

ZF

Ionut

Pericolul de pe şosele: Aproape două milioane de maşini, dintr-un total de opt milioane la nivel naţional, nu au ITP

,,Anul trecut au intrat în vigoare modificările la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin care s-a instituit începând cu data de 20 mai 2018, suspendarea de drept a înmatriculării unui vehicul în situaţia expirării sau anulării a ITP ori a ne-transcrierii înmatriculării vehiculului de către noul proprietar în termen de 90 de zile de la data dobândirii dreptului de proprietate", a transmis, joi, DRPCIV.

Astfel, din verificările efectuate în evidenţele DRPCIV se constată faptul că, de la data intrării în vigoare a prevederilor legale din mai 2018, dintr-un total de 8.211.381 autovehicule înmatriculate la nivel naţional, un număr de 1.996.132 au în prezent suspendată înmatricularea pe fondul lipsei inspecţiei tehnice periodice (ITP) sau al ne-transcrierii dreptului de proprietate de către noul proprietar al vehiculului.

,,În conformitate cu prevederile OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, conducerea unui vehicul al cărui termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni (de la 9 la 20 puncte amendă, de la 1.305 lei la 2.900 de lei) odată cu reţinerea de către poliţistul rutier a certificatului de înmatriculare/înregistrare", se mai arată în comunicatul DRPCIV.

ZF

yetiman

Amendă și suspendarea permisului pentru șoferii care țin în mână telefonul mobil sau tableta, la volan / Sunt vizați și bicicliștii - proiect

Șoferii care țin în mână telefonul sau alte dispozitive mobile, la volan, vor fi sancționați cu 20 de puncte amendă și le va fi suspendat permisul de conducere, potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

În cazul suspendării, permisul de conducere va putea fi trimis poliției prin curier. Dovada contestării procesului verbal de suspendare va putea fi depusă de reprezentant legal, care va prelua permisul

Conducătorii de autovehicule care au fost sancționați definitiv cu suspendarea dreptului de a conduce vor putea să predea poliției permisul de conducere prin curier, fără a se mai prezenta în persoană. De asemenea, dovada depunerii plângerii împotriva procesului verbal de suspendare a permisului va putea fi depusă la poliție de reprezentantul legal al conducătorului de autovehicul. Termenul maxim de la care se reia sancțiunea suspendării dreptului de conducere, în urma deciziei definitive a instanței, va fi dublat, totodată, de la 15 la 30 de zile. Modificările au fost aduse de deputații din comisiile de specialitate la prevederile legale în vigoare și urmează să primească votul final al Parlamentului în perioada următoare.

Detalii pe Profit.ro

Ionut

Nivelul punctului de amendă în 2019. Tot ce trebuie să ştie şoferii despre amenzile de circulaţie

În anul 2019 valoarea punctului de amendă a fost îngheţat la 145 de lei pentru sancţiunile rutiere. Astfel, punctul de amendă nu a mai crestul la 208 lei la începutul anului 2019. Codul Rutier actual prevede că punctul de amendă are o valoare de 10% din salariul minim brut pe economie. Potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 963 din 14 noiembrie 2018, punctul de amendă a fost îngheţat la nivelul de 145 de lei.

Valoarea punctului de amendă de 145 de lei este valabilă până la data de 31 decembrie 2019 în lipsa altor modificări exprese. Valoarea de 145 de lei este valabilă de la începutului anului 2017, când salariul minim brut pe economie se situa la 1.450 de lei.

În România există cinci clase de amendă, primele patru li se aplică persoanelor fizice, în timp ce a cincea se aplică doar persoanelor juridice. Astfel, amenda maximă pentru personae fizice (20 de puncte de penalizare) este de la 2.900 de lei, în timp ce pentru persoanele juridice amenda maximă (100 de puncta de penalizare) este de 14.500 de lei.   

ZF

voicul

CCR a decis: Radarele nu vor fi semnalizate

Curtea Constituțională îi dă dreptate președintelui Klaus Iohannis legat de neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea ordonanţei de urgenţă privind circulaţia pe drumurile publice.

CCR precizează în motivarea deciziei de admitere a sesizării șefului statului că presemnalizarea dispozitivelor radar instalate pe autovehicule staţionare sau pe suporţii amenajărilor rutiere şi a dispozitivelor radar tip pistol aduce atingere prevederilor constituţionale şi afectează protejarea dreptului la viaţă şi la integritatea fizică şi psihică.

https://www.money.ro/ccr-a-decis-radarele-nu-vor-fi-semnalizate/

adiarc

dupa eliberarea borfasilor din puscarii,mai lipsea sa aiba mana libera totala dementii pe sosele....nu sunt sfant,dar nici nu gonesc cu 120 prin localitati
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura