Drumul Expres DEx Găești-Ploiești

Started by rota, February 14, 2019, 10:47:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rrich1974

Putin off:
Eu nu inteleg de ce trebuie rutat traficul craiova-bucuresti prin pitesti, cand ar putea fi facut macar un DX bucuresti-alexandrai-rosiori (macar) si astfel, pe langa faptul ca traseul e mai scurt, s-ar mai descongestiona si A1.

nenea_hartia

Eu l-aș fi dus pe la sud de Moreni. Pe lângă că e oraș, există și ceva industrie pe acolo, schela, Wienerberger și un mic parc industrial. Ochiometric, cu o continuare spre Filipeștii de Târg, lungimea ar fi fost aceeași. Dar, na, noi nu știm decât să dublăm DN-uri.

AlexxC

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.195

@rrich1974 vezi in discutiile si harta MZA de mai sus de ce drumurile se contruiesc intr-un anume loc si nu acolo unde vrei tu.

naivu

@rrich1974, și eu sunt de părere că ar trebui făcut și CraABu (A6 Craiova-Alexandria-București), dar de fapt Craiova-Pitești-București și Craiova-Alexandria-București au aceeași lungime (verificat pe GoogleMaps).

Xed

@Goldmund a venit cu o idee care ar fi fost buna daca era pusa si in practica dar restul, de ce vorbiti despre A6 pe topicul de DX Gaesti - Ploiesti?  :o

Feri

Cred ca merge pus si aici pentru traseul din zona Gaesti/nod A1:

Quote from: Feri on August 11, 2021, 12:41:14 AM
Proiectul ,,Drum de legătură pentru creșterea accesibilității în zona urbană a orașului Găești", ce face parte din contractul ,,Drumuri de legătură ale DN 71 și DN 7 la Drumul Expres Valahia, Autostrada A1 - Ploiești, pentru creșterea accesibilității în zonele urbane ale municipiului Târgoviște și orașului Găești", a primit avizul pentru studiul de prefezabilitate aferent, aceasta fiind o etapă specifică investițiilor de mare anvergură, premergătoare realizării studiului de fezabilitate.

Emiterea avizului favorabil pentru studiul de prefezabilitate a făcut obiectul întâlnirii de astăzi, 10 august 2021, a reprezentanților Comisiei Tehnice din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu reprezentanții Consiliului Județean Dâmbovița.

Prezentul studiu de prefezabilitate face analiza a trei trasee pentru varianta ocolitoare a orașului Găești, realizabilă în cadrul unui proiect cu o valoare totală de 89.917.037,74 lei (inclusiv TVA) și cu durata estimată de implementare de 36 luni.

Varianta recomandată este traseul care face legătura între DN 7 și DN 61 și se încadrează în clasa tehnică III a drumurilor publice ,,Drumuri naţionale europene, drumuri naţionale principale, drumuri naţionale secundare, drumuri judeţene cu două benzi de circulaţie", clasă caracterizată printr-o circulaţie preponderentă de vehicule grele (peste 20% din trafic).

Ruta avută în vedere ocolește orașul Găești pe la sud-est, prin culoarul dintre Găești și Merii. Punctul de pornire al rutei propuse, și anume km 0+000, este intersecția cu DN 7, la km 70+050, pe partea stângă a acestuia. Aici este prevăzut un sens giratoriu care asigură legătura cu DN 7. De la sensul giratoriu, traseul se orientează către sud-vest, traversând simultan calea ferată cu două fire București - Pitești - Craiova și DJ 401A, prin intermediul unui pasaj rutier suprateran, la km 1+000. Traseul continuă către vest, traversează o zonă de terenuri agricole și se termină la sud de orașul Găești, în zona DN 61 (km 4+500). La sfârșitul traseului, drumul propus intersectează DN 61, la km 75+900, pe partea stângă a acestuia, intersecție în care va fi amenajat un sens giratoriu.

Drumul este relativ rectiliniu, el fiind format dintr-o succesiune de aliniamente și curbe cu raze mari. Lungimea totală a acestei variante este de aproximativ 4,5 km. Datele tehnice ale acestei variante de drum prevăd realizarea unei benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 m, amenajarea a 3 intersecții cu sensuri giratorii sau noduri rutiere - o intersecție amenajată cu sens giratoriu în punctul de încrucișare cu DN 7, o intersecție amenajată cu pasaj suprateran peste DJ 401A și calea ferată București - Pitești - Craiova, o intersecție amenajată cu sens giratoriu în punctul de încrucișare cu DN 61.



https://www.cjd.ro/comunicate-de-presa/drumul-de-legatura-pentru-cresterea-accesibilitatii-in-zona-urbana-a-orasului-gaesti-a-primit-aviz-favorabil-din-partea-cnair

Xed

Hai ca incep si astia sa le incurce... Nu DX Targoviste-Bucuresti era denumit Valahia? Acum a ajuns acesta Valahia?  :lol:

Mi se pare bun traseul ales prin aceasta varianta insa nu stiu daca o singur punct de conectare cu Gaestiul, respectiv nodul cu DN7 in nord-estul orasului, este suficient.
Mi-ar placea daca s-ar face publice si alte sectoare din acest drum pe unde au mai convenit asupra traseului. Oricum, punctul cel mai important de dezbatut ramane nodul de la Ploiesti unde trebuie interconectat drumul cu viitoarea continuare a A3 si DN1.

P.S.: Multumim Feri pentru informatii!

Alexander

Cu parere de rau nu vad vreo legatura intre DX Gaesti-Ploiesti si acest plan care poate fi intitulat cu brio "Centura Ocololitoare Gaesti". Adica, un fel de alta aberatie marca CJD. Cred ca doar se fac ca lucreaza.

tom_sawyer

Ce se mai întâmplă cu contractul ăsta? A fost deblocat după suspendarea de 3 luni?

Mi se pare foarte important la nivelul rețelei acest drum, mai ales că DX12 și A7 Ploiești-Buzău sunt pe un drum clar către implementare.

Alexander

Probabil nimic, mai ales dupa plecarea lui Catalin. Sunt convins ca or sa exista multe intarzieri cauzate de asta, multe pe care poate nici nu o sa le aflam. El cred ca punea presiune pe respectarea termenelor. In alta ordine de idei, sper sa caute crearea unei legaturi intre DX12 si A3/A7 cu acest "DX Valahia", ar avea mai mult sens si noul proiect al centurii Gaesti.

Xed

Pe aceeasi idee ca a lui tom_sawyer, revin si eu cu aceeasi intrebare.
Mai oameni buni, mai stie careva situatia reala a stadiului in care se afla contractul de SF si PT?  :D

Pe ultimul update de pe harta cestrin era trecut urmatorul lucru:
QuoteIN DATA DE 18.08.2021 A FOST RELUATA ACTIVITATEA DE PROIECTARE. IN PREZENT SE ASTEAPTA DEFINITIVAREA AMC PENTRU OBIECTIVUL PLOIESTI-BRASOV, IN VEDEREA DEFINITIVARII MODULUI DE CONECTARE A CELOR DOUA OBIECTIVE DE INVESTITII.
Dar stim cu totii ca nu ne putem increde in totalitate in ce scriu acolo.

Feri

Quote
Construcţia Drumului Expres Ploieşti – Găeşti va începe în 2024

A fost aprobat traseul final al Drumului Expres Ploieşti – Găeşti după mai multe runde de discuţii şi negocieri între Consiliul Judeţean Prahova, condus de Iulian Dumitrescu, şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Drumul urmează să fie realizat prin fonduri europene şi lucrările vor fi pornite cel mai târziu în 2024.

...
Din punct de vedere tehnic, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3 m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat. În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.



https://cjph.ro/constructia-drumului-expres-ploiesti-gaesti-va-incepe-in-2024/

PlayStation

Vad ca au renuntat la bretelele de 1 km

dr4qul4

pai si care e?  Albastru deschis sau rosu?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Feri

Ma gandesc ca nu iroseau timp si resurse degeaba sa modifice bretelele daca nu optau pentru aceasta varianta, deci rosu ar fi mai logoic. Probabil in asta au constant "rundele de discutii". 

Oricum configuratia finala a nodului cu A3 se mai poate modifica (expl recent Braila-Galati).