Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

infraAdi_ro

Quote from: NGC20 on July 16, 2014, 12:36:52 AM
Quote from: alecu26 on June 27, 2014, 11:27:32 AM
PS: o idee pt CNADNR...stiu ca e greu, dar s-ar putea da lui Selina un mare ordin de variatie pentru reconfigurarea intersectiei dintre DN 76 si DN 7...oricum proiectul lor cam pe acolo se opreste...adica Selina are parca si podul peste Mures de reabilitat.
Selina trebuie sa reabiliteze si podul peste Mures.
Detalii despre pod gasiti aici https://hostr.co/NW0UkyjTg38L.

Selina face reabilitarea la podul peste Mures.... din cate stiu  eu, au primit o comunicare oficiala de la CNADNR pentru a amenaja si intersectia cu DN 6 si urmeaza sa se lucreze la proiectare....
Romania are un viitor doar daca are prezent!

gabibi

Salut,

Un update pentru DN2D Focsani Ojdula.

Am mers saptamana asta de la Tg Secuiesc la Focsani si am ales varianta Ojdula, mai mult ca si curiozitate turistica.

Pornind de la DN11, dupa Tg Secuiesc drumul este ok pana la Ojdula (lipseste stratul de uzura).

Dupa Ojdula umeaza o portiune de drum forestier, de patru km, degradat de cei ce exploateaza padurea.

Drumul apoi se prezinta bine, cu exceptia catorva podete nereparate, eu am numarat 3, sotia 4 :)

in cateva locuri este surpat, trebuie circulat cu atentie.

la cca 27 km de DN11 am intalnit culoarea portocalie familiara a UMB-ului  :D







km 31 de la DN 11









unii repara, altii strica





mai departe spre Lepsa

















dupa Lepsa spre Focsani mai este o portiune de drum in reparatii, am estimat tot 4-5 km, dar este circulabila din punctul meu de vedere. La modul in care lucreaza UMB-ul am incredere ca la anul o sa fie ok.







dupa asta drumul arata cam asa









Cam atat.

Sper ca UMB sa se ocupe si de partea de la Ojdula, sa nu se pune diverse "frane" administrative.

Drumul este frumos, zona este salbatica, trebuie circulat cu atentie. Nu sunt indicatoare iar drumul nu e marcat, deocamdata.

Ca o impresie personala, judecand si dupa ce am vazut pe A1 la Lugoj Deva si Lugoj Timisoara, ce face UMB-ul este impresionant. Ca imagine, ca mobilizare, utilaje. Acum i-am vazut si la fata locului, nu doar in pozele de pe forum  ;)
Multumesc

adiarc

astazi am avut ceva treaba pe langa Sebes si am luat-o pe DN1/E 68 - sector Cunta-Sebes
drumul este liber , liber , liber...
vb de zone , altadata sufocate de trafic











in zona Rahau





nou versus vechi



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

si intrarea in Sebes...altadata blocata





benzinaria Mol...altadata full...astazi doar o sg masina la pompa







"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Tavi

Civilizat! Asa da! ... nu stiu cum sa spun dar mi se pare ca pana si peticele de asfalt de pe acest deneu ... au alt farmec acum  :lol:

adiarc

sincer acelasi sentiment l-am avut si eu astazi...am simtit un farmec aparte al drumului
intradevar acum poate fii exploatat cum trebuie...e o placere sa mergi cu un 90-100 constant , relaxat.....
acum poate fii intradevar si un drum turistic...toate localitatile din vecinatatea lui au cate ceva de vazut , mai ales biserici medievale , si aceea arhitectura cu un farmec aparte , specific transilvaneana...... din Garbova , Calnic , Rahau , etc
ca sa nu mai zic ca din Sebes poti merge spre Transalpina
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nenea_hartia

Quote from: adiarc on July 21, 2014, 06:31:10 PM
benzinaria Mol...altadata full...astazi doar o sg masina la pompa
Și băieții care vindeau acolo parfumuri furate ce se fac acum?? :D
Iar cei de la DRDP Cluj/SDN Alba probabil răsuflă ușurați. Nu mai trebuie să rezolve an de an alunecările de la intersecția spre Câlnic sau cele de pe dealul dintre Apoldu și Aciliu :lol:.
Lăsând gluma la o parte, mulțumesc tare mult pentru poze. Îmi stârnesc nostalgia... :)

luc

#1372
Din pacate despre DN-ul dintre Alba Iulia si Sebes (A1) nu putem spune acelasi lucru: trafic mare, au aparut, deja de la reabilitarea din primavara, gropile in asfalt (cei drept au inceput sa le repare), iar Lancram-ul ne aminteste de Sebes. In concluzie ateptam autostrada Sebes - Turda...


north

Frumos... de-a dreptul romantic.
Privind pozele acestea ma gandesc doar: Fereasca Sfantul de taxare!
(Ma refer la genul celei din tarile latine, unde taxa de autostrada este uneori mai mare decat costul carburantului pentru sectorul respectiv).
Eu cred ca cel mai bun sistem pentru noi ar fi (la masinile mici cel putin) o vinieta cu valoare V (doar pentru DN-uri) si una cu valoare, sa zicem 2V (dubla, deci) pentru DN-uri si autostrazi.
Care vinieta... ar putea fi mai marisoara (hai sa fim seriosi, cand rovinieta pe un an costa mai putin decat o jumatate de plin...)

Aud ca nu sunt bani? Oare cati dintre noi nu am prefera ca spatiul bugetar disponibil pentru reducerea CAS cu 5% sa fie folosit la investitii in autostrazi?
Chiar politicianist ganding, oare a doua abordare nu ar fi mai de impact?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

north

Quote from: alecu26 on July 04, 2014, 05:23:23 PM
Cine stie...poate era prevazut in ceva etapa 7 sau 8 de reabilitare. Poate north stie mai multe de etapele de reabilitare dupa 6.

Nu cred ca va mai exista o alta "etapa" dupa VI.
Abordarea cu etape era potrivita pentru etapa pre-aderare. De altfel chiar incepand cu etapa a IV-a s-a constatat o puternica defazare temporala a lucrarilor.
Sa luam de exemplu Etapa a V-a pe contracte, cu acordul de imprumut semnat in 2002 (!):

5R1 - 5R3: DN 66 Filiasi - Petrosani

Filiasi - Rovinari finalizat in 2010, restul inca nu este gata (mai putin de un sfert executat)

5R4 - 5R6: DN 2 Sabaoani - Siret

N/A [Desi prins initial in acordul de imprumut in 2002, tronsonul s-a reabilitat "primar" in 2004 cu ocazia programului Stefan Cel Mare si Sfant 500*) si ca atare s-a renuntat la reabilitarea sa in cadrul Etapei a V-a]

5R7 - 5R9: DN 1 Brasov - Vestem

Finalizat in 2009 (bucata dinspre Vestem in 2010)

5R10 - 5R14: DN 76 Deva - Oradea

In lucru, inca departe de finalizare.

5R15 - 5R16: DN 56 Craiova - Calafat

In lucru, departe de finalizare (realizat sub 50%).

5R17 - 5R18: DN 56A Dr. T. Severin - Calafat (mai exact, Maglavit - Simian)

Finalizat in 2009 / 2010 (! Tronsonul cu cel mai redus trafic din toata Etapa a V-a)

*) Cu ocazia implinirii a unui jumatate de mileniu de la trecerea in nefiinta a lui Stefan cel Mare s-a desfasurat un amplu program de reabilitare de drumuri - in principal reabilitari primare - in zona Suceava (si adiacent) privind cateva sute de km de DN-uri...

Oricum in lucrarea pe care am publicat-o aici gasiti datele de incepere si finalizare a tuturor reabilitarilor de drumuri din 1993 incoace - 103 de tronsoane in total - paginile 15-18 in numerotarea interna a documentului.

Si, de dragul istoriei am incarcat aici planul de reabilitare a DN-urilor, Etapele I - XV (!) asa cum exista el in 2004 (care, cum ar veni, trebuia finalizat la anul...) Etapele I - V corespund cu cele intamplate. Etapa a VI-a a fost (dupa cum arata realitatea de astazi), oarecum, alterata...  :-[

...In viitor cred ca se va merge pe reabilitari lansate (mai mult sau mai putin) ad-hoc "non-etapizat". In afara de cele incepute (sau contractate dar neincepute, gen 67B), cel putin acum miroase a incepere de lucrari (nu neaparat de indata, ci poate in urmatorii ani) pe 74 / 75, drumuri de prin TR - cum ar fi 51 sau 52 - sau (aparent ciudat) 17C si 17D.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Schumy

Din pacate mai sunt suficiente drumuri nationale de reabilitat si pentru care fie nu sunt alocati bani, fie nu sunt prinse in niciun progam.
Am fost duminica pe DN16 Apahida - Reghin. Daca pana la granita judetelor Cluj/Mures e cat de cat ok(cateva capcane unde s-a distrus fundatia drumului), dupa e horror. M-am bucurat ca eram cu motocicleta si mai puteam ocoli(tocmai ce am schimbat pe masina capete de bara si bielete), dar in localitati am mers cu 30-50km/h si in afara 60-70(pur si simplu nu se putea cu mai mult daca vroiai sa nu pierzi controlul). Ca si trafic se vede ca lumea il ocoleste, fiind destul de gol, dar am prins suficiente masini cu nr de Republica Moldova(pe aici e cel mai scurt traseu intre Chisinau si Cluj - varianta prin Tihuta adauga 40km; la fel, 40km in plus si ocolirea prin Mures). Din pacate drumul nu este prin in niciun progam de reabilitare.
Am crezut ca nu se poate mai rau, pana am ajuns pe DN17B Poiana Largului-Vatra Dornei. Aici mi-am rugat direct moartea, mai ales cand am vazut MCVul Politiei stand la panda pe cele cateva sute de metrii de drum mai bun. Sa nu vorbim de capcanele lasate de drumari, care au ras asfaltul sa repare gropile si au ramas fara asfalt probabil(la cum aratau gropile asteptau asfalt de multa vreme). La reabilitarea lui cred ca nu mai viseaza nimeni.
Din pacate sunt zeci de drumuri nationale ce ar trebui reabilitate si zone precum Maramuresul, Muntii Apuseni, nord-estul Moldovei sau partea de nord a judetelor Arges/Dambovita unde pe harta calitatii drumurilor majoritatea sunt cu galben si rosu. Mai ziceam si acum cateva posturi ca, intradevar, e nevoie de autostrazi, dar sa sacrifici restul retelei rutiere este absurd. Mai ales cand la constructia lor cea mai mare parte din bani vine din fondurile UE.

alecu26

#1377
ca sa-i raspund lui north inainte de a citi lucrarea....cred ca totusi un program, o strategie de care sa ne tinem...asa cum putem e totusi mai eficienta decat hai sa lucram ce putem, pe unde putem si mai ales in functie de interesele nu stiu carui asfaltator din zona.

Acum, poate in ideea unei regionalizari, si a atragerii fondurilor UE pe DG regio, ar putea sa se continue aceste reabilitari si poate chiar sa fie reabilitate acele drumuri cum spunea colegul...gen Apahida-Reghin.

Dar, feelingul meu este ca nu prea vom mai vedea reabilitari masive, cu caseta si extinderi la platforme de 10 metri, cu adaugiri de banda a 3-a pe zone unde evident e lipsa.

Din punctul meu de vedere, primele reabiltiari care ar trebui facute acum sunt cele in jurul autostrazilor, care ""aprovizioneaza"" cu trafic autostrazile tocmai pentru a incuraja si a creste traficul pe autostrazi.

Dupa aceea, reabiltiate acele DN-uri care nu-si merita numele de DN si aducerea lor in secolul XX macar (adica acele DN-uri care sunt inca cu piatra cubica, sau poate nici macar asta).

Oricum noi informatii ar trebui sa apara si in urma analizelor noilor studii de trafic din 2010, dar mai ales din 2015 cand influenta autostrazilor va fi mai clara asupra reconfigurarilor de trafic.
Din nou revin la intrebarea mea catre CNADNR...care vor fi urmatoarele DN -uri scoase la licitatii de executie?

PS: ma gandesc ca ar putea fi ceva legat de acele SF_uri licitate pentru DN-urile din Apuseni...DN 74, 75....si care parca imi amintesc ca erau licitate exact pentru pregatirea pentru fonduri UE.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura