Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

razvan96

#6885
Anuntul SCN1080798. Cum ziceam, CNAIR a lansat-o. DRDP-urile nu pot sa apara ca autoritati contractante in SICAP, "regionalizarea" asta s-a facut doar la CFR momentan.

bgd77

Doua imagini din proiect. Viaductul e in a doua, la curba de la baza dealului.




oc7avian

Aici am găsit și o planșă cu tipurile de sol descoperite în investigație. Soluția de mai sus pare că a fost aleasă în 2015


pasadia

Iar la 9 luni distanță in curbă dinspre Brașov a fost acest accident: https://m.mediafax.ro/social/bilantul-accidentului-de-la-brasov-patru-adulti-au-murit-iar-26-de-copii-sunt-raniti-autocarul-a-fost-omologat-pentru-25-de-locuri-in-masina-erau-30-de-persoane-galerie-foto-video-15499016

4 morți. Și nu erau singurii morți din zona asta.
In aprilie 2017 am făcut un mic reportaj cu gropile din aceeași zonă și starea jalnică a drumului. Cred că e pe topicul de siguranță rutiera sau pe topicul asta
Apoi tot în 2017 au mai reparat cei de la DRDP, apoi în 2018-2019 au montat parapeți de beton pe o lungime și mai mare decât era inițial și au instituit noi limite de viteza înainte și după această zonă.

Iar în ceea ce privește soluția ce ar urma să fie construită -inca nu îmi e clara, dar mi se pare puțin. Și oricum mult prea târziu...

nenea_hartia

@pasadia: n-am avut răbdarea să suprapun cum trebuie planșele, dar sper că se înțelege. E, într-adevăr, o simplă frecție la piciorul de lemn, se corectează doar minimal curbele, și nu pe puțini bani. În partea de nord a imaginii, deoarece drumul e în rambleu, e nevoie de un viaduct.
Trist, accidentele cu morți vor continua...





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Acolo trebuia un cut&cover , probabil continuat cu un viaduct. Dar noi nu suntem in stare sa facem nici macar o groapa cu capac...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vasile.silion

#6891
Am o rugăminte, pentru oricine are o noutate cu privire la reabilitarea DN 28B Botoșani - Tg. Frumos.
Contractul de proiectare și execuție s-a semnat în mai 2020, cu 5 luni perioadă de proiectare. Din câte știu, pe teren nu se vede nicio mișcare.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-semnat-contractul-pentru-proiectarea-%C8%99i-0
Cineva din minister (poate @horatiu.cosma) sau din CNAIR are măcar o informație suplimentară de la această lucrare contractată?
Întreb pentru că mă interesează acest proiect și mai ales pentru faptul că asocierea câștigătoare este cam aceeași cu care s-a semnat ulterior în 2020 și reabilitarea DN 71 Bâldana - Târgoviște (asocierea condusă de Aqua Parc), contract pentru care CNAIR a transmis notificarea de reziliere în ianuarie 2021. Oare drumul din Botoșani va avea aceeași soartă? Ar fi trist.
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

pasadia

Eu ma gândesc și la cum vor face lucrările la curbele astea doua sub trafic - practic va fi un fel de coridorul IV de pe feroviar. Presimt că voi vizita mult mai des Poiana Mărului cat timp vor fi lucrări acolo.

De ce zic asta - pentru că din punctul meu de vedere se putea face o corecție în lateralul drumului, ușor spre nord. Da, implica expropieri - dar vorbim de o zona de pădure, probabil aflată la Romsilva. Dar că de obicei, se duce de anumite soluții care implică prea multa munca birocratică.

rt25

#6893
La 22de milioane, nu puteau face un viaduct direct acolo si sa nu mai avem 2 curbe? Poate sub-evaluez eu planul din teren si costurile, dar pare ca aruncam pe geam 22milioane pe o spoiala.

Si 44 de milioane daca costa sau 100 de milioane, daca traseul era pe direct mareau atat viteza de deplasare (timpul) dar mai ales siguranta. Asa e un fel de inlocuit bordurile perfect bune.

vancouver



Asta e solutia. Tunel paralel cu tunelul feroviar. Am prezentat solutia asta inca din 2016...

Ce se face acum nu este o "solutie", o "rezolvare", ci doar o bataie de joc.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Lozzo

Serpentinele acelea exista cu un scop acolo si sunt date de diferenta de nivel, ca altfel se constuia drumul drept si acum multi ani. Mie nu imi place in discutia asta cum se trag sau se cer linii drepte simplist de parca problema vine din curbe adaugate in plus si nu ca un drum drept ar urca si cobora cu panta de minim 10% (poate chiar spre 12-13%).

Solutia de a conecta cele 2 vai este printr-un tunel sau mega debleu. Nu poti construi drum drept doar la suprafata chiar daca l-ai urca pe viaducte din ce in ce mai inalte pana in varful dealului.

Daca noi planuim o autostrada paralela de ce am investi asa mult in ceea ce pare o abordare de vom folosi DN1 ca autostrada in continuare? Sa ne concentram efortul si banii pe autostrada si acolo cine va avea nevoie dupa va urca usurel si atent ca nu il grabeste nimeni.

Investitia actuala era necesara pentru a aduce la cote normale un drum in serpentina, nu pentru a-l face semiprofil de autostrada.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

dr4qul4

Inainte sa deschizi gura, daca nu cunosti drumul deschide macar maps-ul pentru a afla diferentele de nivel..
Acele serpentine sunt si pe urcare si pe coborare. In desenul lui vancouver (pentru care are +1 de la mine) ai o diferenta de nivel de 30-40 m . Pe o distanta de 3 km. Asta inseamna o panta medie de 1.33%.  Dar pentru a scurta tunelul (si consolidarile din capete), panta maxima va avea probabil undeva la 5-10%.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Lozzo

#6897
De-asta petrecui 10-20 minute masurand pe curbele de nivel diferente, ca sa nu ma bazez pe aproximarile vizuale din mintea mea la cat de inalt e dealul fata de vale si cum e mai abrupt doar pe versantul vestic, sa imi zici tu simplist sa tac din gura ca tie ti se pare ca pe traseul lui vancouver ai reusi sa faci tunelul atat de scurt si viaductele alea ar urca cu panta de 1.33%. Tu cam cat timp ai petrecut ca sa iti rezulte acea panta ridicola de 1.33% de drum de campie?

Mai e si partea de "mai bine" facem half-profile acolo pentru ca nu gasim alta rezolvare la a face oamenii sa respecte macar niste limite de viteza de bun simt, nici macar nu cer pe cele de pe panou. Cat timp vom mai da vina pe infrastructura si nu pe indisciplina?

O sa mi se aduca argumente de soferi profesionisti ca e greu cu dealul acela. Nici alte slujbe nu sunt chiar usoare, iar ce se face acum aduce imbunatari pentru un drum de serpentina, si siguranta si confort. Iar deja cand vorbim de accident cu 30 de persoane inghesuite pe 25 de locuri, eu nu cred ca erau bagate intr-o dacie, asadar poate "mai bine" am mai verifica cat de profesionisti sunt unii soferi de autobuze si microbuze. Ca dam pe mana oricui acest atestat profesional de a duce la moarte zeci de persoane. Eu si pe masina mica ma obosesc sa o schimb intr-o treapta inferioara la coborari pe serpentine, dar in acelasi timp eu nu am mainile ocupate cu telefonul sau cafeaua cand cobor dealul ala.


L.E. Cand proiectezi o autostrada/drum expres o faci cap-coada asa ca linia rosie nu o salti dintr-o vale in alta peste deal si nici tunelul nu il folosesti la fel. De la e simplu sa facem drum drept pe 300-400m de deal acolo ajungem sa realizam ca daca vrei ceva acolo avem nevoie de drum de 5-10km urcat pe viaducte sau sapat in lungul dealurilor, tunel si ne jignim gratuit ca "esti tu prost ca treaba e simpla si cu 20 milioane rezolvam". Se arunca cu vorbe goale si cariorici pe forumul asta mai rau ca afara.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

Xed

@Lozzo, in regula, disciplina in traficul românesc are mari carențe dar de ce să păstrezi niste curbe destul de periculoase pe unul dintre cele mai aglomerate coridoare din țara asta?

Varianta lui Vancouver e de bun simț. Poți face tunel rutier liniștit acolo in paralel cu cel feroviar si nu va fi nici foarte lung si nici declivitate mare.
Intreb din nou: de ce ai vrea să menții dificultatea unui sector de drum daca tot ai bani pe care trebuie sa-i investești in zona respectiva? Oricum pana va ajunge sa fie terminată autostrada in zona respectivă vor mai trece ani buni de acum in colo.

Cat despre diferența de nivel chiar este de cel mult 40 de metri. Uita-te pe maps cu terrain.

rt25

^^
Nu degeaba se numeste curba mortii acolo. Exact acolo a fost acum 2 ani accidentul cu autocarul cu copiii de la Palatul Copiilor.

Si daca tot bagam milioane, ce facem, tot pastram "curba" acolo ?

Inteleg ca e diferenta, toti intelegem, dar data fiind periculozitatea si faptul ca oricum se baga niste bani, de ce sa nu facem un rambleu + 1 viaduct/tunel acolo si sa facem lucrurile bine...
Nu ne-am saturat de "las ca merge si asa" ?

E ca si cum daca ti-ai lovit bara la masina, in loc sa o indrepti si sa o vopsesti, doar o vopsesti si o lasi stramba...