Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

pasadia

Ma uit pe Gmaps si imi confirma impresia avuta si singura oara cand am trecut pe acolo acum 2 ani: si anume ca benzile nu sunt inguste si ca 2 tiruri au loc unul pe langa altul. Da, par benzi de 3 metri, ceea ce e putin pentru un DN, dar mai ales cred ca sunt inadecvate data fiind geometria drumului - portiuni lungi, drepte, cu vizibilitate, care indeamna la o viteza mare si prin urmare impun o latime mai mare a benzilor pentru a acomoda in siguranta autovehicolele (tiruri sau ne-tiruri).

carutasul

tronsonul pe care e drumul rămas îngust e pe teritoriul județului Olt. Ăsta e alt proiect înțeleg, între București și Alexandria, ca să poată "jmecherii" să depășească "printre" pe toată porțiunea, că acum pot doar în unele locuri :) . Tot o prostie, oricum. Ar putea începe mai bine un program de ocolitoare, sat cu sat începând de la cele mai lungi, e zonă de câmpie ( cu unele "accidentări", dar nimic complicat la tehnologia de azi), zonă săracă cu prețuri mici la exproprieri, ideal pentru așa ceva. Dacă vor, drumul ăsta cred chiar ar putea fi transformat în expres, dar cu îmbunătățiri succesive în timp, nu deodată ...

dr4qul4

#6752
Da. Ma refeream la bucata din Olt, adica asta Mihaesti, sau asta , unde banda este ingusta si exista si o diferenta de nivel foarte mare (au sapat acostamentul)Dar probabil proiectele sunt din aceeasi perioada. Adica au fost gandite acum 20 de ani.
Au loc 2 tiruri, dar trebuie sa mearga lipite de margine. O banda are pb 3.5m, dar cealalta are 2,25 cel mult.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Da, așa e. E tronsonul Romstrade care se tot licitează și nu se mai face. Din punctul meu de vedere și aici aș renunța la licitația inițială și aș cuprinde cele patru centuri ocolitoare într-o nouă licitație. E adevărat că e o zonă de trafic mai redus dar de undeva tot trebuie început, ar fi o alternativă bună pentru Craiova. Tocmai pentru că nu implică nici costuri exagerate...

AlexxC

Zona din Olt in prezent este asfaltata in regie proprie de CNAIR.
Este un segment extrem de periculos! cand doua tiruri se intalnesc ,unul din ele iese pe acostamentul de pietris si ridica un nor imens de praf prin care masinile din spate au vizibilitate ZERO.
Efectiv nu vezi nimic si daca franezi sa nu lovesti pe cel din fata exista riscul ca cel din spate sa te loveasca pe tine. Este EXTREM de periculos!!!!!

carutasul

Au mai asfaltat în ultima perioadă? N-am mai fost din august, am încercat să evit că maică-mea e la categorie de risc, >80,  dar anul trecut au făcut asfaltări de întreținere, din fericire nu m-am întâlnit cu situația descrisă, pentru mașinile mici cel puțin ziua se circulă rezonabil, noaptea e mai greu că nu prea e marcat. Sincer aș prefera să refacă CNAIR și după aia să facă un alt proiect. Podul peste calea ferată arată destul de rău, în rest cred că CNAIR ar putea reface lejer carosabilul, nu e mare lucru, nu știu cum e cu banii... Eu tot suspectez că s-a plătit mai mult decât s-a făcut în realitate și acțiunile astea de refacere mai acoperă din urme...

AlexxC

Legat de reabilitarea din Olt nu am alte informatii decat cele de pe pagina celor de la DRDP Craiova. Am gasit doua postari:
https://www.facebook.com/Drdpcv/videos/674713233460617   si asta
https://www.facebook.com/Drdpcv/photos/pcb.2805237209717492/2805236773050869
Au gasit pe net si ceva legat de largirea din zona Alexandria :

carutasul

Deci pare că o să facă ei lărgirea dacă e așa cum scrie acolo. Deși nu sunt un fan al lucrărilor în regie proprie, de data asta mă bucur, cred că e mai simplu așa decât să ne mai lungim iar cu licitații fără sfârșit. Până acum au făcut doar reparațiile minore în zonele unde nu se asfaltase.

carutasul

oricum va trebui să fac  un drum săptămâna viitoare, dacă nu ajunge altcineva înainte... aduc noutăți.

cezar-mario2012

#6759



AFC

^ Structura rigida din beton de ciment. Explicatia e ca vor fi situatii in care camioanele vor stationa in coloane lungi la vama si astfel se evita formarea sleaurilor.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

JohannDB

 Structura rigida din beton de ciment   SPER să fie capabili s-o facă 95% la standardul celor din "Merkelland"; adică ceva plan/blat de masă pentru a nu "dârdâi" și clănțăni din toți dinții când rulezi  pe-o suprafață din beton. Totuși avem și noi firme capabile: acum vreo trei ani am dus utilaje ale unei firme din Brașov la Aeroportul Craiova, la lucrările de refacere a pistei de aici. Cu ce rezultate s-a sfârșit intervenția nu mai știu, dar nici ecouri negative n-am prins....

JohannDB

Viitorul giratoriu din DN5 pentru "noua centură" de legătură cu Vama Giurgiu, în desen îl văd în sfârșit "un pic mai generos", adică fiecare bandă din girație are o lățime de 5,50m..... Deocamdată bine (eu i-aș mai fi adăugat la rază, pe margini, încă 1m de "bandă, ca spațiu hașurat, de rezervă, pentru a ajuta ÎN MOD REAL transportatorii).... Dar, profitând de breteaua anexă "pe direct" pentru ieșirea dinspre vamă spre București, în condiții de maximă necesitate la un transport cu lungime sau/și lățime breteaua e de maximă utilitate, prin intrarea spre vamă pe contrasens, direct prin această bretea; numai să nu vină iar "un isteț" care să planteze parapeți "N.J." pe DN5 și pe centura nouă PÂNĂ ÎN CELE DOUĂ SCUARURI MEDIANE TRIUNGHILARE din cele două direcții ale girației așa cum din păcate și tâmpenie s-a făcut în multe alte locuri similare ca situație.........
   În ce privește dublarea și legarea bucății/segmentrului de la noua girație dintre "actuala" bifurcație/intersecție din capătul str. Unirii (stradă ce vine dinspre sud/vest , Zona Liberă, oraș și Port) și DJ707 (care vine direct din Oinacu) cu girația actuală de la "Petrom" unde se face virajul la stânga spre punctele ACI, din ce am văzut și pătimit în mulți ani de trecere, ar fi mai bună legarea directă a punctelor ACI/vamă prin ocolirea acestei girații de la cele două "Petrom"-uri ușor mai la est prin spatele stației "Petrom" de pe sensul de intrare în țară spre București.....
  Str Uniri venită din Zona Liberă, Port și oraș s-o lege cum vor ei cu o nouă bretea în girația nouă a DJ 507 sau s-o scoată pe la.....Poliția Locală (vechiul punct  de control; dar na, acolo este deja altă "grădină").....

pasadia

Am aflat care ar fi cei 174 de km de centuri ocolitoare și DN-uri modernizate care zice Bode că ar urma să fie recepționați până la finalul anului:

- VO Radauti + VO Săcuieni (BH)
- DN5 (intre DNCB și Adunații Copaceni) - eu știam că lucrarea e doar pentru podul peste Arges
- DN56, Calafat - Galicea Mare (eu rămăsesem cu impresia că lucrarea era terminată, n-am auzit sa se fi lucrat in ultimul timp)
- DN76, Oradea - Dușești
- DN18 Baia Mare - Sighetu Marmației + Moisei - Borsa (cel puțin primul tronson l-am parcurs acum un an și sigur era terminată reabilitarea, nu mai era nici un șantier) - cred că el se lauda doar că a terminat Aktor-ul de obținut bani pentru lucrare.

Și tot anul asta se pare că contorizează că fiind deja recepționat DN73, Mioveni - Stâlpeni, alta bucata de drum terminată de mult. Plus Iacobeni - Carlibaba pe DN18. Am impresia că la ei actele pentru receptie durează mult după ce au dispărut utilajele din șantier.

https://online.flippingbook.com/view/424723/8/

hvm

#6764
^
Tineti cont ca tot ce e prin fonduri UE se plateste de la buget/credite/... si apoi la final se face cererea de plata si UE deconteaza dupa receptia finala pe baza contractului pe care l-a semnat la inceput, doar ce a fost inclus in acel contract.

Sau nu e asa si la infrastructura? Vireaza UE banii undeva la MT si MT ii foloseste pe urma sa plateasca facturile, urmand ca apoi UE sa verifice pentru ce au fost folosite fondurile? (putin probabil).

Oricum ar fi, nu cred ca toate aceste drumuri se pot incadra aici fiindca unele sunt terminate dinainte dar ultimele plati si receptia n-a fost facuta decat anul asta, iar la altele, poate o sa fie gata construite anul asta si date in trafic, dar finalizarea documentatilor de receptie/decontare nu o sa fie gata anul asta. Asa ca oricum ai da-o tot acolo ajungi.

La declaratii de campanie electorala pentru a mai putea castiga ceva capital electoral. Dar chiar si asa, eu zic ca ottusi se merita. S-a vazut ceva in acest ultim an fata de cele dinainte. O deschidere spre gasit solutii.... Hai sa nu le dam in cap de pe acu, poate avem sansa sa ne arate de ce sunt in stare daca stau inca 4 ani..... Si sa speram ca ne arata ceva.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici